- Home
- Filmforum
- Gebruikers - Filmgames
- Horrorfilm Challenge
Horrorfilm Challenge
IH88
-
- 9733 berichten
- 3185 stemmen
5. The Invitation (Film, 2022) - MovieMeter.nl
https://www.hollywoodreporter.com/wp-content/uploads/2022/08/Nathalie-Emmanuel-The-Invitation-Still-3-Sony-Publicity-EMBED-2022.jpg
FTV - 2 punten (totaal 10 punten).
Thema NVT (helaas heeft niemand voor vampiers gekozen) (totaal 2 punten).
Tja, er zitten wat aardige scenes in en Nathalie Emmanuel is zeer fijn om naar te kijken, maar dit is ook weer een horrorfilm die een veel te lange aanloop nodig heeft. Weinig spanning, niet bloederig genoeg en ook geen sfeer. Tegenvaller 2.5*.
Hans Landa
-
- 105 berichten
- 7 stemmen
Zat nog te twijfelen om The Invitation te kijken. Maar misschien toch maar Terrifier opnieuw kijken.
Shaky
-
- 3736 berichten
- 13050 stemmen
12. Eegah (1962)
FTV: 2 punten (totaal: 24 punten)
Categorie: nr. 7: 60s (totaal: 9 punten)
Afgevinkte categorieën: 2, 3, 5, 7, 9, 14, 16, 22 & 23
http://mondoexploito.com/wp-content/uploads/2012/03/Screen-Shot-2012-03-28-at-8.54.06-PM.png
Positieve eerst: leuk om Richard Kiel als jonge gast te zien. Dat was het. Verder is dit troep, en geen leuke troep. Film lijkt vooral bedoeld te zijn om de muziekcarrière van hoofdrolspeler, en zoon van de regisseur, Arch Hall Jr. een duwtje in de rug te geven. Te pas en te onpas komt de gitaar tevoorschijn om volledige nummers, geen snippets, te spelen en zingen. Slaat nergens op. Hoofdrolspeelster Manning is ook een draak van een actrice trouwens. Schijnt dat zij ook geen actrice is (shocker!): ze werkte als receptioniste in een gebouw waar de regisseur vaak kwam. Hij vroeg haar om te starren in deze onzin.
Niks aan de film is boeiend. Horror is het ook amper. 1,5*, slechtste film van mijn challenge tot nu toe.
Hans Landa
-
- 105 berichten
- 7 stemmen
13. Terrifier (2016)
RW - 1 punten (Totaal: 24 punten)
Thema - Splatter/Gore - 1 punt (Totaal: 12 punten)
Blijft ook de tweede kijkbeurt leuk, Pennywise is vergeleken met Art een mietje. Deel 2 komt over 3 weken al uit, met een speelduur van 140min. Wat een lengte voor dit soort film.
Bekeken themas: 3/4/5/7/10/11/15/16/19/21/22/23
alexspyforever
-
- 21517 berichten
- 2328 stemmen
5. Evilspeak (Film, 1981) - MovieMeter.nl
FTV - 2 punten (Totaal: 10 punten)
Thema: occult (11) - 1 punt (totaal: 4 punten)
Behandelde thema's: 8, 9, 11, 23
https://horrornews.net/wp-content/uploads/2011/01/evilspeak-movie-5.jpg
Dit is nog een van de laatste van de video nasties die ik tot nu niet had afgevinkt. Nog een 2-tal te gaan al twijfel ik of eentje ervan wel een horror is, moet ik toch eens nazien.
Verhaal doet denken aan Carrie alleen gaat het hier om een jongen op de militaire academie waar enkel jongens zitten, dat is al niet meteen een interessant gegeven. Ook het personeel blijkt op een secretaresse na allemaal van het mannelijk geslacht te zijn. De pestkoppen trekken redelijk laat in de film op met enkele meisjes, maar dat is uiteindelijk zoals bijna de hele film een aanloop naar een bloederige finale. Die aanloop bestaat erin waarbij een jongen genaamd Coopersmith wordt gepest door zijn klasgenoten en waarom omdat hij slecht is in voetbal. Ja, echt waar voetbal, soccer (niet American football) de sport die door veel Amerikaanse jongens wordt gezien als een sport voor meisjes. Ook de leraren en de directeur lezen hem vaak de levieten en kijken liever de andere kant op als zijn medeleerlingen hem pesten of het varken uithangen (wat een bende slappelingen). Latijn is ook een vak op de militaire school, oh ja heel handig als je de vijand wil verslaan. Veni, vidi, vici dat zal iedere vijand ongetwijfeld op de vlucht doen slaan... Het blijkt uiteindelijk nog van pas te komen voor Coopersmith als hij een satanistisch boek vindt. Als hij het kwijt geraakt aan de sexy secretaresse vindt hij een andere manier om met Satan te converseren namelijk een computer! En zo is de film gewoon een lange zeg maar gerust langdradige en saaie opbouw naar een uiteindelijk wraakactie van Coopersmith gericht op zijn leraars en klasgenoten. Pas dan krijgen we wat gory kills. Maar ik vond het de investering met een aanloop van 80 minuten niet echt waard. De beste scène is trouwens op het uur waarbij de sexy secretaresse een douche neemt en nadien wordt aangevallen door een hoop losgelaten varkens (echte varkens, dieren , niet de klasgenoten van Coopersmith).
Toch wel de minste van deze challenge tot nu toe. De naam van de sexy secretaresse is blijkbaar Lynn Hancock:
https://cdn1.aznude.com/lynnhancock/evilspeak/Hancock-Evilspeak_740244.jpg
Noodless
-
- 10042 berichten
- 6178 stemmen
FTW 2 punten ( totaal : 19)
Thema horrorkomedie ( totaal : 10 ) afgevinkt : 3, 6, 8, 10, 12, 15, 16, 17, 21, 22
Beetje slaapverwekkend het eerste half uur en de verschillende aparte ruimtes die door koorden worden afgebakend rond een bepaald thema in het wassenbeeldmuseum is wel leuk en origineel bedacht dat het zijn eigen leven kan leiden. Helaas is het wel flauw uitgevoerd.
https://morbidlybeautiful.com/wp-content/uploads/2020/12/waxwork2.jpg
Alleen het thema rond vampieren wist de aandacht te versterken mede door de aanwezigheid van de bevallige Michelle Johnson en wat bloederige momenten. Maar ook hier weet de regisseur het wat te verpesten door flauwe grappen. 4/10
alexspyforever
-
- 21517 berichten
- 2328 stemmen
13. Terrifier (2016)
RW - 1 punten (Totaal: 24 punten)
Thema - Splatter/Gore - 1 punt (Totaal: 12 punten)
(afbeelding)
Blijft ook de tweede kijkbeurt leuk, Pennywise is vergeleken met Art een mietje. Deel 2 komt over 3 weken al uit, met een speelduur van 140min. Wat een lengte voor dit soort film.
Bekeken themas: 3/4/5/7/10/11/15/16/19/21/22/23
Pennywise een mietje? Kan Art zich dan hierin veranderen?
https://i.pinimg.com/originals/52/79/be/5279beb9882afcccb80d68bc204d7825.jpg
Art ziet er eng uit akkoord maar is vooral gevaarlijk omdat slachtoffers in slashers vaak domme beslissingen nemen. Ik zou me eerder zorgen maken over een clown die kan muteren in een reuzenspin 
Noodless
-
- 10042 berichten
- 6178 stemmen
FTW 2 punten ( totaal : 21)
Thema slasher ( totaal : 11 ) afgevinkt : 3, 6, 8, 10, 12, 15, 16, 17, 21, 22, 23
https://www.voicesfromthebalcony.com/wp-content/uploads/2021/12/Deadly-Games-2.jpg
Nochtans een degelijke openingsscène waarbij de gemaskerde killer via de telefoon en rare geluidjes zijn eerste slachtoffer Linda ( Alexandra Morgan) stalkt . De scène heeft een goede spanningsopbouw gecombineerd met wat bloot. Best aardig, helaas is dat ook meteen de beste scène van de film.
Daarna volgen nog een paar kills en ook nog wat bloot, maar veel stelt het allemaal niet voor. Jo Ann Harris, de hoofdrolspeelster, probeert er nog iets van te maken, maar het onzinnige plot speelt haar parten. Halverwege heeft de film zelfs een romantisch aspect dat wel heel belachelijk wordt uitgewerkt. Nadien wordt het nog gekker met een chaotisch slot in het theater. Voorspelbaarheid troef, want de kijker heeft al heel vlug door wie de dader is. 4/10
Collins
-
- 7301 berichten
- 4312 stemmen
FTV: 2
Thema: Comedy - Afgevinkt: 16
https://www.movies.ch/db_data/movies/officekiller/scen/ki_l/vlcsnap-2009-08-19-22h55m37s131.jpg
Als komedie is de film matig geslaagd. Er zitten leuke momentjes in. Dat is het wel. Het horroraspect komt ter sprake maar is in visueel opzicht te verwaarlozen. Het is allemaal niet erg opwindend wat er aan het oog voorbijtrekt. Office Killer is een saaie film. Daar verandert de aanwezigheid van een aantal bekende namen niets aan.
2*
Collins
-
- 7301 berichten
- 4312 stemmen
FTV: 2 - Totaal: 4
Thema: Teen horror - Totaal: 2 - Afgevinkt: 15, 16
https://www.filmdienst.de/bild/filmdb/152167
Coming of age-films zijn er veel. Het zijn films die van ervaringen vertellen die een ieder bekend voorkomen. Het is daarom interessant als een filmmaker een minder gangbare insteek kiest door bijvoorbeeld fantastische elementen aan de verhaallijn toe te voegen. Zo zijn er films waarin de transformatie naar de volwassenheid wordt vergeleken met de transformatie in een monster. Een weerwolf bijvoorbeeld (Ginger Snaps) of een vampier (Martin).
De Zwitsere Lisa Brühlmann kiest als schrijver en regisseur van Blue My Mind ook voor een legendarisch creatuur om een coming of age-verhaal te vertellen. Om welk creatuur het gaat, houdt de film lang verborgen. Er zijn natuurlijk aanwijzingen maar die zijn subtiel en verschijnen pas relatief laat in de film. Tot die tijd is de horror schaars aanwezig.
3.5*
Shaky
-
- 3736 berichten
- 13050 stemmen
FTV: 2 punten (totaal: 26 punten)
Categorie: nr. 13: Animal horror (totaal: 10 punten)
Afgevinkte categorieën: 2, 3, 5, 7, 9, 13, 14, 16, 22 & 23
https://m.media-amazon.com/images/I/51e1QtNB8lL._AC_SX342_.jpg
De belhamels van de Amerikaanse overheid creëren een speciaal soort killer hond, maar de doggos breken los en hebben het niet zo op mensen. Ze komen terecht bij een campingachtig iets en vallen daar mensen lastig.
Tenminste, soms. We kijken vooral naar saaie dialogen tussen de vakantiegangers en af en toe horen we wat geschreeuw als er off-screen een hond schijnbaar heeft aangevallen. Erg saai allemaal en het kan me na een kleine drie kwartier niet meer boeien wat er met de personages of honden gebeurt. De film sukkelt naar het einde toe en ik denk dat ik deze over een weekje zo goed als vergeten ben.
https://images.mubicdn.net/images/film/191716/cache-293879-1514271995/image-w1280.jpg
Naar boven afgerond: 2,5*
ikkegoemikke
-
- 3449 berichten
- 4894 stemmen
ikkegoemikke Ik zag dat Blood Feast niet je ding was. The Gore Gore Girls zal je wellicht beter bevallen al blijven mijn HG Lewis favorieten The Wizard of Gore, The Grusesome Twosome en Two Thousand Maniacs en ja ook Blood Feast 2. Maar verwacht bij geen hoogstaand acteerwerk, het blijft low budget. Het is ook wat lichter van toon. Ik denk dat dit het probleem is van de originele Blood Feast, het wordt allemaal iets te serieus neergezet. Het ontbreekt er aan een of meer maffe personages die je in zijn latere horrorfilms wel ziet opduiken.
Ja, daar was ik niet echt van onder de indruk. Je suggesties zal ik zeker en vast eens opzoeken 
ikkegoemikke
-
- 3449 berichten
- 4894 stemmen
Speelduur: 76 minuten
FTV - 2 punten (Totaal : 34 punten)
Thema - N.v.T. (Totaal : 13 punten)
Afgevinkte thema's : Nr(s) 2/3/5/7/8/9/12/13/15/16/18/19/23
https://noirencyclopedia.files.wordpress.com/2014/09/dodes-tjern-3-bjorn-sees-the-ghost-of-tare.png
Noorse horror. Alhoewel ik het niet echt een horror kan noemen. Eerder een soort detective-verhaal waarbij iedereen probeert te achterhalen wat er nu echt met Björn is gebeurd. Toch bewonderenswaardig hoe ze allemaal de kunst van spoorzoeken onder de knie hebben. Een klein afgebroken twijgje in het onmetelijke bos dat het meer omringt en ze weten al hoe de dader of geest zich heeft verplaatst daar. Het lijken wel afgestudeerde scouts-leden. Het uiteindelijke verhaal is redelijk simplistisch maar het visuele is toch mooi verzorgd.
3*
ibendb
-
- 5038 berichten
- 3221 stemmen
RW: 1 punten (21 totaal)
Thema NVT: ( 9 totaal)
Nieuw totaal: 30 punten
https://i.imgur.com/Fbw945G.png
Cabin Fever stond al een tijdje op mijn lijst om te herbekijken.
Bij de eerste keer vond ik hem niet fijn, tam en soms zelfs wat saai. Ik moet echter mijn mening herzien, want ik heb me erg geamuseerd met dit filmpje. De comedy komt goed naar voor en zorgde voor een paar laugh-out-loud momenten. Vooral het einde deed me schaterlachen.
Wat wil je meer in een film als deze?? Domme personages, overacting, wat gore (verrassend weinig, wel), schietgrage rednecks en... pancakes?
Trouwens, dit was allemaal niet gebeurd moest men een Britta-kan gebruikt hebben.
3,5*
mrklm
-
- 11419 berichten
- 9920 stemmen
Zou wel handig zijn als de regels/voorwaarden bij deze challenge standaard bovenaan de topic staan. Ik heb tot pagina 8 moeten scrollen om dat te vinden, dus voor mensen die (een paar dagen) later invallen is dat niet ideaal. Maar ik ga een poging wagen...
IH88
-
- 9733 berichten
- 3185 stemmen
Horrorfilm challenge 2022
Allemaal welkom op onze 6de editie van onze jaarlijkse challenge, een periode van hoogconjunctuur voor de liefhebbers van het genre dat niet is bestemd voor broekschijtertjes en evenmin voor hen die de neus ophalen omdat ze denken dat het enkel om bloed, gore en afgehakte lichaamsdelen gaat. Nu vind ik dat niet erg, ze kunnen me wat met hun pseudo-intellectueel gewauwel. In al die jaren blijf ik mijn standpunt dat horror nog altijd het beste genre is omdat het zo rijk is. In geen enkel ander genre ken ik zoveel kruisingen met andere genres of zoveel verschillende thema’s. De meest geniale concepten en verhalen kom ik ook steeds weer bij horror terecht. Het blijft natuurlijk allemaal heel subjectief. Net zoals in andere genres is er ook veel troep tussen, nu ook dat hangt weer van je eigen smaak en voorkeuren af. Ik kan een goede trashy horror op tijd en stond wel waarderen en prefereer ze zelfs over de elevated horror.
Tijdsperiode?
We starten op 15 september (vanaf dan mag er geregistreerd worden) en eindigen op 15 november. Officieel is de horrorperiode van 1 tot 31 oktober (Halloween als eindpunt) met als doel elke dag een horrorfilm te kijken zodanig dat je op 31 eindigt. Natuurlijk is dat voor mensen die wegens werk, school, opleiding, sociale verplichtingen etc niet evident. Vandaar dat we 2 weken eerder beginnen en 2 weken langer doorgaan. Een echte horrorfan is trouwens ook niet gebonden aan de oktobermaand, die kan het hele jaar door horror kijken.
Doel
Hoewel we bij deze editie ook een themaklassement hebben, blijft de belangrijkste opzet nog steeds dat je op het einde van de rit minstens 31 horrorfilms hebt gekeken waarvan meer dan de helft (minstens 16 dus) FTV’s zijn. Voor de nieuwelingen FTV staat voor ‘first time view’ oftewel een film die je voor de eerste keer kijkt (die je dus nooit eerder hebt gezien). Je mag zoveel andere films herbekijken (dat noemen we een RW, rewatch) zolang je bij de 31 of meer verschillende films die je hebt bekeken er 16 FTV’s zitten. Dan ben je als het ware geslaagd in het examen en mag je je een echte horrorheld noemen (of eerder wanen).
Wat is toegestaan?
Het is een horrorfilm challenge dus uiteraard enkel films die aan het genre beantwoorden. Je bent niet verplicht om bewijs te leveren dat een film op MovieMeter, imdb of een andere filmsite het horrorlabel heeft gekregen, deze sites kun je bij twijfel als richtlijn raadplegen. Ik ga uit van jullie eerlijkheid. Enkel langspeelfilms (full feature films) zijn toegestaan dat wil zeggen minstens 40 minuten speelduur. Alles met een kortere speelduur zijn shorts en niet toegestaan. Afzonderlijke afleveringen van horrorseries zoals The Walking Dead zijn dus evenmin toegestaan. Wel toegestaan zijn miniseries en afleveringen van series zoals The Masters of Horror, die elk een aparte film op zich zijn (en ook allemaal als film zijn geregistreerd op MovieMeter).
Masters of Horror (TV Series 2005–2007) - IMDb
Algemeen klassement
Iedere film die je kijkt levert 1 punt op in het algemene klassement en je krijgt een extra punt als de bekeken film een FTV is. Eens als je het doel hebt gehaald van 31 films waarvan minstens 16 FTV krijg je een bonus van 14 punten. Dit is om te vermijden dat iemand die het minimum doet (16 FTV en 15 RW, 32 + 15 =47 punten) alsnog achter iemand zou eindigen die 30 films films kijkt allemaal FTV’s (60 punten). De winnaar is degene die aan het einde van de rit het meeste punten heeft gehaald (niet noodzakelijk de meeste films heeft gekeken tenzij het natuurlijk allemaal FTV’s zijn). Iedereen die het einddoel haalt krijgt echter een noemenswaardige vermelding en felicitaties.
Themaklassement
Dit is een nevenklassement om het wat uitdagender te maken voor die wat interesse hebben om buiten de comfortzone te gaan of het gewoon fijn vinden om af te wisselen. Hier gewoon 1 punt voor een geldige film die voldoet aan een van de thema’s. Hier maakt het niet uit of het om een FTV of RW gaat (je kan hier nooit meer dan 1 punt voor krijgen). Dit betekent dat als een film aan meerdere thema’s beantwoordt je dus een keuze moet maken. Kijk je bijvoorbeeld Midsommar en je kiest voor folk horror als thema dan zal je voor religie en sektes een andere film moeten kijken om dit ook te kunnen afvinken. Hou dus goed bij welke thema’s je al hebt gehad. Eens je ze allemaal hebt gehad mag je je score verdubbelen. Vervolgens mag je als je daar zin in hebt opnieuw door de thema’s gaan telkens weer voor een punt.
Hoe registeren?
Vooreerst nummer je registraties dat is voor jou en voor mij als ik achteraf een eindstand ga opstellen het gemakkelijkste. Wat je moet vermelden zijn de titel en het jaartal van de film. Het makkelijkste is de url van de filmpagina op MovieMeter of imdb te copy-pasten dan zouden de nodige gegevens automatisch moeten verschijnen. Vermeld verder of het om een FTV of RW gaat en indien het aan een van de thema’s uit de lijst beantwoordt die je nog niet hebt aangedaan vermeldt dit. Vermeld ook de punten die je in elk klassement scoort en vanaf de 2de registratie bereken de tussenstand voor de klassementen.
Neem ik het voorbeeld van Midsommar voor mezelf die ik al ooit heb gekeken
1. Midsommar (Film, 2019) - MovieMeter.nl
RW – 1 punt
Thema: religie en sektes – 1 punt
Vervolgens kijk ik een folk horror (bedankt joolstein voor de lijst) die ik nog niet eerder heb gezien
2. Dark Waters (Film, 1993) - MovieMeter.nl
FTV – 2 punten (Totaal: 3 punten)
Thema: folk horror – 1 punten (Totaal 2 punten)
Moest het nog niet duidelijk zijn kijk gerust hoe de veteranen het doen. Er zijn genoeg deelnemers die het klappen van de zweep kennen. Ook hier ga ik weer van jullie eerlijkheid uit bij de berekening en of je al of niet een thema hebt aangedaan (of de film ook daadwerkelijk hebt bekeken). Vals spelen heeft geen zin want een fysieke prijs valt er niet te winnen.
Het schrijven van een recensie is optioneel al is het altijd fijn om je mening te horen ook al is het maar kort. Afbeeldingen die bij de film horen mag ook maar hou het een beetje binnen de perken 
Nog even onze themalijst herhalen en de deelnemers taggen:
1. John Milton: Art/slow burn horror (ook wel elevated horror volgens de snobs)
2. Shaky: found footage
3. Theunissen: Splatter/gore
4. Number23: 80s horror
5. Kondoro: zombies
6. joolstein: Folk horror
7. ikkegoemikke: 60s horror
8. Noodless: giallo
9. Hollywood007: feestdagen
10. Collins: haunted house
11. Woland: occult
12. wendyvortex: sci-fi horror
13. morpheus2000: animal horror
14. alexspyforever: shot on video horror
15. IH88: teen horror
16. dualcia: comedy horror
17. Shadowed: aquatic horror
18. Tanguy: Kannibalisme
19. Hans Landa: Torture horror
20. moviemike: space horror
21. jippie2010: religie en sektes
22. Shinobi: locked in a room
23. ZZ TOP: slasher
Moeilijk om films te vinden binnen een bepaald thema, contacteer dan degene die het thema heeft gekozen.
Dan rest er mij enkel nog om jullie veel succes en vooral veel plezier te wensen. En dat de meest maniakale moge winnen!
Ready, set and dance with the devil (and pray that you will survive)
(embed)
alexspyforever
-
- 21517 berichten
- 2328 stemmen
Zou wel handig zijn als de regels/voorwaarden bij deze challenge standaard bovenaan de topic staan. Ik heb tot pagina 8 moeten scrollen om dat te vinden, dus voor mensen die (een paar dagen) later invallen is dat niet ideaal. Maar ik ga een poging wagen...
Ik ben jammer genoeg geen moderator, maar denk dat het sowieso niet mogelijk is dat een bepaald bericht als sticky op elke pagina bovenaan zal verschijnen.
Shaky
-
- 3736 berichten
- 13050 stemmen
FTV: 2 punten (totaal: 28 punten)
Categorie: nr. 21: Religie (totaal: 11 punten)
Afgevinkte categorieën: 2, 3, 5, 7, 9, 13, 14, 16, 21, 22 & 23
Fijn uitgangspunt, voldoende tempo, jammer van een aantal belachelijke momenten en de opvallend zwakke CGI. Ik kan me voorstellen dat mensen zich aan beide aspecten storen en daardoor een (terecht) laag cijfer geven. Ik moet eerlijk toegeven dat het mij ook stoorde, maar dat ik de sfeer en het gevoel van de film prettig genoeg vond om hier alsnog een voldoende aan kwijt te kunnen.
Jeffrey Dean Morgan speelt die ene rol die hij altijd speelt, de rest van de cast doet het ook naar behoren / naar kunnen en verder is het best een leuke standaard religiehorror. Met dan wel net een wat originelere invalshoek en dat trekt het voor mij dan ook wel over die voldoendegrens heen.
3*
https://assets.mubicdn.net/images/film/254942/image-w1280.jpg?1622919653
Tanguy
-
- 455 berichten
- 2054 stemmen
7. https://www.moviemeter.nl/film/28120]House of Wax (Film, 2005) - MovieMeter.nl
Speelduur: 110 minuten
FTV - 2 (totaal: 14)
Thema: Slasher (4)
Afgevinkt: 4, 9, 17, 23
[url=https://ibb.co/nsv9q25[/url]
Een horrorfilm met niet even goede recensie en geen erg hoog gemiddelde. Wellicht omdat de onvolprezen Paris Hilton ook een rol heeft in House of Wax.
Toch ben ik geen criticaster en ben ik fan van dit werkje. Het wassenbeeldenmuseum waar het hier om draait is erg fraai, het einde is een groot spektakel en er hangt een prima sfeer gedurende de film. Heel origineel is het natuurlijk niet: vriendengroep die autopech krijgen en op een lugubere plek eindigen en ook aan hun eind komen, maar dat deert niet. Ik vond de film wel net een tikkeltje te lang, bijna twee uur had dit verhaal niet nodig.
3.5*
John Milton
-
- 24229 berichten
- 13394 stemmen
PS. John Milton, ik hoop niet dat je het strijdtoneel hebt verlaten?
Maar ik was de zin wel even goed kwijt na een bepaalde opmerking vrijdag, en dat de onvrede daarover zonder enige notie onder het tapijt werd geveegd. Dat zou ik anders hebben aangepakt, maar het is zoals het is. Ik ga mijn lol er ook niet door laten bederven, terwijl de challenge net aangevangen is. Zonde.
https://images.moviemeter.nl/tmdb/t/p/w1920_and_h800_multi_faces/j2OM4hTMUG5yL96qvV7Kz7t6YWK.jpg
09. MOH - The Fair Haired Child (Film, 2006) - MovieMeter.nl
Speelduur: 55 minuten
FTV - Thema: Locked in a room
Afgevinkte thema's : Nr(s) 3, 5, 10, 12, 13, 19, 22, 23
Themaklassement: 8 punten
Challenge: 16 + 1 + 1 = Totaal 18 punten
10. MOH - Sick Girl (Film, 2006) - MovieMeter.nl
Speelduur: 60 minuten
FTV - Thema: geen
Challenge: 18 + 1 + 1 = Totaal 20 punten
11. MOH - Pick Me Up (Film, 2006) - MovieMeter.nl
Speelduur: 58 minuten
Challenge: 20 + 1 + 1 = Totaal 22 punten
12. MOH - Imprint (Film, 2006) - MovieMeter.nl
Speelduur: 63 minuten
Challenge: 22 + 1 + 1 = Totaal 24 punten
13. MOH - The Damned Thing (Film, 2006) - MovieMeter.nl
Challenge: 24 + 1 + 1 = Totaal 26 punten
14. MOH - Family (Film, 2006) - MovieMeter.nl
Challenge: 26 + 1 + 1 = Totaal 28 punten
15. MOH - The V Word (Film, 2006) - MovieMeter.nl
Speelduur: 60 minuten
Challenge: 28 + 1 + 1 = Totaal 30 punten
16. MOH - Sounds Like (Film, 2006) - MovieMeter.nl
Speelduur: 58 minuten
Challenge: 30 + 1 + 1 = Totaal 32 punten
moviemike
-
- 1309 berichten
- 5770 stemmen
Speelduur: 119 minuten
FTV - 2 punten (totaal: 8 punten)
Thema 10: haunted house (totaal: 4 punten)
Afgevinkte thema's: 1, 6, 10, 16
Flauwe Netflix film waar bitter weinig in gebeurt. Lijkt regelmatig meer op een soap dan op een horrorfilm. Het einde raakt ook kant noch wal.
1*
ikkegoemikke
-
- 3449 berichten
- 4894 stemmen
Maar ik was de zin wel even goed kwijt na een bepaalde opmerking vrijdag, en dat de onvrede daarover zonder enige notie onder het tapijt werd geveegd. Dat zou ik anders hebben aangepakt, maar het is zoals het is. Ik ga mijn lol er ook niet door laten bederven, terwijl de challenge net aangevangen is. Zonde.
Fijn zo. Ik dacht dat ik mijn grootste uitdaging al kon vergeten 
Maar dan zo maar eventjes 8 registraties indienen .... daar word ik dan weer niet happy van 
IH88
-
- 9733 berichten
- 3185 stemmen
John Milton heeft figuurlijk niet stil gezeten dit weekend, maar letterlijk wel
.
John Milton
-
- 24229 berichten
- 13394 stemmen
Wat dachten jullie, dat ik mokkend in mijn hoekje geen films zat te kijken? 
@ikkegoemikke je uitdaging is niet vervlogen hoor.
Komende drie dagen nachtdienst, en als die rustig zijn (dat is bepaald niet gezegd), kan ik dan een mooi slagje slaan. Maar wie weet komt daar wel helemaal niets van en is het flink aanpoten. To be continued!
IH88
-
- 9733 berichten
- 3185 stemmen
Leuk dat je meedoet. Welkom! Hopelijk is alles duidelijk.
John Milton
-
- 24229 berichten
- 13394 stemmen
Jup, wees welkom mrklm. Ik verwacht van jou wel wat oudere, klassieke horrors als ik je een beetje ken. Benieuwd waar je mee komt, hopelijk ook wat dingen die nog niet op mijn radar staan 
ikkegoemikke
-
- 3449 berichten
- 4894 stemmen
Wat dachten jullie, dat ik mokkend in mijn hoekje geen films zat te kijken?
Ja 
Kondoro
-
- 11521 berichten
- 2865 stemmen
Laat je niet kisten John Milton. Als je er niet bij bent is het een groot gemis.
John Milton
-
- 24229 berichten
- 13394 stemmen
Speelduur: 84 minuten
FTV - Thema: Holidays - Thanksgiving
Afgevinkte thema's : Nr(s) 3, 5, 9, 10, 12, 13, 19, 22, 23
Themaklassement: 9 punten
Challenge: 32 + 1 + 1 = Totaal 34 punten
https://pbs.twimg.com/media/ETPZXPtXQAA1_yL?format=jpg&name=large
"Criminally underrated! Één van de beste obscure slashers uit de 80's." - Tonypulp
Vergeet ik bijna de Saturday-Night-Bloody-Thanksgiving-Titty-Movie-Night-At-The-Miltons. Dat zou zonde zijn, want die is nog een themapuntje ook. Blood Rage is zo'n film die totaal niet op mijn radar stond (misschien niet gek aangezien de regisseur maar één andere film op MM heeft staan), maar die ik dan vind door domweg te googelen op 'best holidays horror movies'. Geinige verrassing. Ook een prima kandidaat voor '80s trouwens, want het is absoluut een kind van zijn tijd. Splatter/Gore of slasher zou hij ook onder kunnen, indien je daar nog iets voor zoekt.
https://pbs.twimg.com/media/ETPZVaPX0AAm6hd?format=jpg&name=large
Het verhaaltje over de tweeling waarvan een van de twee nogal geschift blijkt (en de ander de schuld krijgt) is misschien niet heel beklijvend, en hetzelfde kan gezegd worden over de relatie met de moeder. Maar de uitvoering is bijzonder vermakelijk. Prima score ook van Richard Einhorn, en ik snap waarom mijn mede-Jeroen hem underrated vind, al ben ik conservatiever in mijn beoordeling.
3,5*
John Milton
-
- 24229 berichten
- 13394 stemmen
18. Noroi (2005)
Speelduur: 115 minuten
FTV - Thema: Found Footage
Afgevinkte thema's : Nr(s) 2, 3, 5, 9, 10, 12, 13, 19, 22, 23
Themaklassement: 10 punten
Challenge: 34 + 1 + 1 = Totaal 36 punten
Ik vind The Blair Witch Project filmhistorisch ontzettend interessant, vond hem ook in de bios de moeite waard, en heb best een aantal found footage films gezien die ik goed vond. Desalniettemin ben ik niet de grootste fan op aarde van dit subgenre; het duurt me vaak iets te lang, en het slechte camerawerk en de beeldkwaliteit zijn niet het meest prettig om naar te kijken. Het valt of staat met de uitvoering. Nadat je er een beetje inkomt gaat de film wel meer boeien, maar met bijna 2 uur op de teller vraagt Noroi ook wel het nodige. Ik houd het op een zesje+. Wel een freaky eind, damn.
3.2*
Dit topic is gesloten. Alleen moderators kunnen nog berichten plaatsen.