Eegah (1962)

Horror

geregisseerd door Arch Hall Sr.
met Arch Hall Jr., Marilyn Manning en Richard Kiel

Tijdens een ritje door de woestijn wordt een meisje opgeschrikt door een gevaarlijke reus. Ze kan op het nippertje vluchten en roept de hulp in van haar vader die het monster meteen wil gaan zoeken. Na een poosje komen ze de reus weer tegen, maar het monster volgt hen naar huis en richt binnen de kortste keren een ravage aan in de buurt van Palm Springs.

Het schijnt een van de slechtste films aller tijden te zijn.

avatar van Purmerend
Op imdb staat ie in de bottom top 100 op nummer: 76.

Heb wel slechter gezien; hier kon ik tenminste nog om lachen (al duurt de film net wat te lang en wordt het te eentonig om echt leuk te zijn).

avatar van maurice74
Heb er van genoten. Veel van die onzinnige quotes, zoals: "Honey, I swear on my Elvis lp". En dan diezelfde blonde gozer die gitaar speelt... niet om aan te horen. Hoogtepunt is als de reus (speelt ook in The Spy Who Loved Me) wordt geschoren, jawel.

lowhusky
omdat hij in de floplijst van imdb staat, wil ik hem wel 'ns een keer zien.

veron35
Eegah. De titel is wel meesterlijk...

avatar van Vinokourov
Deze film wordt onterecht gerekend tot één van de slechtste films aller tijden. Okee, het is geen meesterwerk maar het is prima door te komen en er valt inderdaad genoeg te lachen, bijvoorbeeld wanneer Eegah scheerschuim begint te eten . Het enige wat de film slecht maakt is dat scenes te lang uitgerekt zijn, er had dus wat meer vaart in mogen zitten. Maar daarentegen bleef ik wel steeds benieuwd naar volgende scenes waar weer zich allerlei bizarriteiten voordeden.

avatar van otherfool
Waar halen jullie die sterren toch allemaal vandaan?! Echt een vreselijke film, vooral het trage tempo is schier ondraaglijk. Verder is de cast oogverblindend slecht (die abjecte screamqueen en de afschuwelijke gevetkuifde troubadour zorgen ervoor dat Kiel bijna een echte acteur lijkt) en volgt de ene stupide scene de andere op, waarbij het scheergebeuren toch wel een dieptepunt markeert in de filmgeschiedenis.

1* vind ik mild zat...

avatar van movie acteurs
Het ziet er echt niet uit dit. Vooral die Kiel als reus. De film is gewoon saai. Het acteerwerk van vrijwel heel de cast is abominabel slecht. Vrijwel alle scene's waren dramatisch en zag er niet uit. Voor de rest maar een irritant filmpje die geluk moet hebben dat ik dit nog een 1,0 geef voor Kiel.

avatar van wendyvortex
Beruchte turkey....en zeer terecht, maar de cinematograpische dieptepunten zijn weer van zo'n niveau dat er redelijk wat te genieten valt voor de liefhebbers.
Je elektrische gitaar meenemen naar het zwembad??? soit, moet kunnen, maar waarom zou je zo'n ding meenemen als je op jacht gaat naar een prehistorische reus???!!!!
De scene waarin onze heldin de prehistorische reus een scheerbeurt geeft (met scheerschuim!) is ook al zo'n what-the-fuck?!?-scene.
Sommige momentjes kakken misschien wat te veel in, maar al met al een redelijk genietbare kalkoen.

avatar van mrklm
Gezien in de versie van Mystery Science Theater 3000, dat moet ik erbij zeggen. En dan is het natuurlijk VEEL leuker om dit onding te zien. De vraag is of de film ook leuk zou zijn geweest zonder dat hilarische commentaar. Het antwoord is een voorzichtig 'ja'. Arch Hall jr. is onuitstaanbaar als het verwaande vriendje dat ook nog twee twijfelachtige liedjes ten gehore brengt. Richard Kiel ziet er belachelijk uit, de sets zijn ultra-goedkoop en de dialogen ronduit belachelijk. Ik betwijfel of ik de versie van 90 minuten uit had kunnen zitten, maar er is geen twijfel mogelijk: dit is één van de slechtste films aller tijden.