Mac and Me (1988)

Familie / Sciencefiction

geregisseerd door Stewart Raffill
met Christine Ebersole, Jonathan Ward en Tina Caspary

Het buitenaardse wezen weet te ontsnappen aan de experimenten die hem te wachten staan en verstopt zich in de auto van een vaderloos gezin op weg naar hun nieuwe woning. Het wezen vernielt veel in het huis en niemand gelooft de in een rolstoel zittende zoon des huizes of het buurmeisje. Ze noemen het wezen Mac en zien dat het contact zoekt met soortgenoten en graag Coca Cola drinkt.

De mooiste scene in de film is als het jongetje tegen het wezen zegt: 'Fuck off! You silly E.T. clone'
[/washetmaarwaarmodus]

Was dit de eerste hoofdrol voor Dobby de huiself?

avatar van Jordy
Jordy (admin)
Komt me erg bekend voor... wordt dit niet ergens belachelijk gemaakt ofzo?

geen verkeerde film, heb nooit begrepen waarom deze onder doet aan ET??

Are you serious?

Jahoor, deze film is meer op de kids gericht dan E.T.
Heb deze toen ik nog jonger was erg vaak gezien en vond het altijd een erg leuke film. Zou hem graag nog eens zien.

avatar van leach
een heel leuke kinderfilm, veel gezien, kdenk wel niet dat hij zo goed zou zijn moest ik hem nu terugzien

Daar kun je vergif op innemen.

"Unlike you have ever seen" hahaha

Adrenal
Ik heb gelezen dat dit eerder een reclamefilm is dan een echte film (MAC leeft op coca-cola, hamburgers en Skittles) en MAC staat voor Mysterious Alien Creature. Dit moet ik zien!!

Raffael77
Toen der tijd een fantastische film. Hij was die tijd ook erg grappig. Nu weet ik niet of hij net zo leuk is als toen. Ik zie hier stemmen staan die zo laag zijn dat het niets is maar ik denk ook dat veel films van vroeger gedateerd zijn. Toen leuk voor die tijd en nu niet meer.

avatar van BlueJudaskiss
Doelgroep-film waarbij ik me kan voorstellen dat dit voor veel mensen een hoge jeugdsentimentele waarde heeft. Mierzoet, braaf en irritante aliens, een paar aardige momenten. Ik vond de film voor een familiefilm trouwens behoorlijk gewelddadig.