Deadly Prey (1987)

Actie

geregisseerd door David A. Prior
met Dawn Abraham, David Campbell en Troy Donahue

Een groep sadistische huurlingen kidnappen willekeurig mensen en laten hen lopen op het grondgebied van een afgelegen kamp, zodat de studenten (soldaten) kunnen leren hoe ze hun prooi opjagen en doden.

damon
Dit is echt een ultra coole film, over de
meanest motherf*cker in town, Mike Danton.
Echt hilarische (niet grappig bedoelde) scenes,
fantastische dialogen en 0 verhaal. 4*

damon schreef:
Dit is echt een ultra coole film, over de
meanest motherf*cker in town, Mike Danton.
Echt hilarische (niet grappig bedoelde) scenes,
fantastische dialogen en 0 verhaal. 4*

Yeah awesome movie heheheh
great scenes and violence I have a few yeras when I watch this B or C class movie - but remember too rest off my days
Guy eat frogs, snakes & mices hehehe

I must buy this movie soon or later . . . .

Stealth, camouflage and death by done

avatar van Werwolf
Die wilde ik al een tijd toevoegen, maar ik kon geen plaatje vinden. Echt een dramafilm die ik vroeger met een vrind van me had gezien in die tijd dat we altijd oorlogsfilms gingen huren. We hebben het er nog eens over omdat de film gewoonweg te fout voor woorden was.
Toch 1,5* omdat hij blijft hangen...

avatar van Ravenstein
Dit zou volgens de uitstekende Franse site http://www.nanarland.com (liefhebbers van B-films zouden zeker eens een kijkje moeten gaan nemen!) zowat dé ultieme "Rambo"-actiefilm zijn uit de jaren '80.
Staat dus op de verlanglijst!

Ik vind dit echt een schitterende 80's actiefilm. Wat een jeugdsentiment. 3*

avatar van gondwana
Werwolf schreef:
te fout voor woorden

Dit zou gewoon de tagline moeten zijn...

Check youtube maar eens, een hele fanbase...

Moeilijk met dit soort films een echt passende waardering te geven. Zoals eerder aangegeven is deze te fout voor woorden dus 0,5 punt zou vouldoende moeten zijn. Echter heb ik juist door dat enorme foute bijna de gehele film dubbel gelegen dus 1,5 uur prima vermaak wat een 5 punten waard is voor mij persoonlijk.

avatar van zombie
De poster is identiek aan die van The Ultimate Mission: zie hier, Allebei uit 1988.

avatar van zombie
De 2 punten zijn volledig toegekend aan de hilarische scene op het einde...de rest van de film was echter best saai.

avatar van jordandejong
De late 80's, de echte boom van grote Amerikaanse actieklassiekers als Rambo, The Terminator, Cobra, Commando etc. was al voorbij, maar de rip-off scene in de VS en Italië was nog volop bezig met het produceren van goedkope actiefilms. Deadly Prey is er daar één van.

Deadly Prey heeft, voor een actiefilm, een niet eens onaardig verhaal. Huurlingen die getraind worden door in de bossen op onschuldige mensen te jagen zou toch een leuk actiefilmpje op moeten leveren. Het wordt echter het tegenovergestelde. Deadley Prey is namelijk een te stompzinnige Rambo rip-off.

Na enkele minuten rent Mike Danton met ontbloot bovenlijf en blote poten door een plaatselijk bos, achtervolgd door tientallen huurlingen. Nouja, achtervolgd. Danton doet het tij al snel keren en jaagt juist op zijn jagers. De rest van de film wordt volledig gevuld met de ene na de andere random kill op een of andere figurant. De kills zelf zijn saai en na de vijfhonderdste scene waarin Danton uit een bosje springt om een huurling de keel door te snijden heb je het allemaal wel een beetje gezien. Af en toe gooit Danton er een one-linertje uit (inclusief Stallone klank).

Een 70-jarige Cameron Mitchell duikt af en toe ook nog op, in wat wel één van zijn meest stupide rollen moet zijn. Mitchell was destijds niet meer de fitste en lijkt af en toe vooruit te kruipen in plaats van lopen. Natuurlijk weerhoudt dat hem er niet van om op totaal ongeloofwaardige wijze nog wat jonge, fitte huurlingen om te leggen.

Deadley Prey geniet een cultstatus van formaat. Dat is ook te zien aan de tamelijk hoge rating, zowel hier als op IMDB. Aan mij was het echter niet besteed. Daarvoor leek het toch te veel op een filmprojectje van wat highschool vrienden.

Op naar de talloze andere Rambo rip-offs!

avatar van wendyvortex
Huurlingen-leger in de VS wil graag wat oefenen op onschuldige burgers, maar dan zijn ze zo onverstandig onze held te ontvoeren, slechts gekleed in een miniem kort spijkerbroekje en met lekker blond matje, die zich ontpopt als ware Rambo.
Stompzinnig is deze film met ferme trash-reputatie zeker, helaas ook net zo vervelend als de gebruikelijke Stallone, Lundgren, Siegal, van Damme-films, alleen dus nog net wat slechter.

oke rambo is dik overdreven maar deze film slaat toch alles schieten geen enkele word geraakt natuurlijk zoals steeds bij de film moet de held nu tegen iedereen opgewassen zijn. moet er nog zand zijn toen ik de poster zag dacht eerst dat het dolf Lundgeren was. maar ja actie maar echt serjeus kunde deze film toch echt niet noemen Tarzan rambo laat deze film links liggen als je hem tegen komt zelfs indien men hem gratis zou aanbieden moet ik hem nog niet hebben. zo een slechte film ben anders geen iemand die films afbreekt maar deze neen 100 keer rambo zien dan die film. Stallone kan ook niet zo goed acteren zegen er vele maar verdomt deze nog minder.

Rod Stewart lookalike probeert Rambo te zijn.
Geregiseerd, edit en sound effects door een aap?
Hilarisch ! Klassieker.