Miami Connection (1987)

Verenigde Staten / Hongkong
Actie

geregisseerd door Y.K. Kim en Woo-Sang Park
met Vincent Hirsch, Y.K. Kim en Joseph Diamond

Ergens in Miami, in een donkere en verlaten fabriekshal, staan een drugsdealer en zijn leverancier tegenover elkaar, onder het toeziend oog van hun handlangers. Nog voor ze de transactie kunnen voltooien worden ze overvallen door een groep meedogenloze criminelen, onder leiding van Yashito. Als Yashito later op de avond samen met zijn partner Jeff de overwinning viert, en Jeff daar zijn zus, die optreedt met de groep Dragonsound, een act ziet opvoeren beginnen de problemen pas goed.

avatar van mikey
Ik las op Schokkend nieuws dat dit opnieuw wordt uitgebracht... de originele film was namelijk op ebay verkocht voor 50 dollar.

avatar van zombie
Wauw! Catchy tune ook...

Meneer Bungel

avatar van Shinobi
Waarom wordt deze film opnieuw uitgebracht dan?

Trailer ziet er trouwens wel lachen uit.

Meneer Bungel
De link werkt niet (meer), maar de poster staat nu ook op imdb.

avatar van jipt
Geweldige onzin, beetje niveau Troll 2 en Nazis at the Center of the Earth.. Jaren-tachtig sfeer is top, acteerwerk is geweldig (not!), en het plot over een Tae-Kwando rockband hilarisch. 4*

avatar van zombie
jipt schreef:
Miami Connection Blu-ray

Wat dacht je van de Miami Connection VHS

avatar van Shinobi
"Listen to me. I don't want to have any trouble. I just get the job from agent. Don't bother us."

Het is best grappig te noemen hoe deze film via eBay weer is boven komen drijven en het gehele verhaal erachter. Y.K. Kim (een taekwondo specialist) die al zijn geld bijeen geschraapt heeft en vele schulden heeft gemaakt om dit te kunnen financieren.

Het gegeven is sowieso al vrij geniaal: een martial arts rockband die in de clinch ligt met motor ninja's. Dit staat garant voor een hoop onzinnig vermaak, want werkelijk alles is zo fout in Miami Connection. Toch bleef ik voor het grootste gedeelte met een grote glimlach op mijn gezicht doorkijken, het is onmogelijk om deze film te haten.

Er zitten te veel onlogische dingen in om te benoemen. Er zijn vele zijplotjes die lukraak bijeengeraapt zijn. Het acteerwerk is amateuristisch, Kim krijgt er met moeite wat Engelse zinnen uit. De aanstekelijke soundtrack is campy en ga zo maar door. Het lijkt alsof het allemaal expres zo is gedaan, maar dit is gewoon bedoelt als een serieuze film.

Daarnaast zijn de vechtscènes - waar ik redelijk hoge verwachtingen van had - echt lachwekkend. Ergens in het midden is een demo te zien van Kim wat een voorbode is voor het eindgevecht. Ik moet zeggen dat Kim het op zich nog best aardig doet en tegen het einde aan wordt het redelijk grafisch.

Al met al best lachen om eens gezien te hebben, niet te serieus nemen en je komt er prima de avond mee door. De film kan dan ook het best omschreven worden met de volgende woorden: 'zo slecht dat het weer goed wordt'.

Kleine 3,0 sterren.

avatar van Aapje81
Ontzettend goedkope pulp die het vooral moet hebben van de onderhoudende actiescènes. Dit zou zo slecht kunnen zijn dat het weer leuk wordt, waren het niet dat de zogenaamde dramatische scenes een nieuwe dimensie geven aan de term overacting. Pluspunt is dan weer wel de jaren 80 muziek die zelfs voor die tijd erg matig was.

Ik heb altijd een erg hoge gun factor voor dit soort films maar dit is toch wel slecht.

Een ster voor het idee en de jaren 80 vibe en vooruit een ster voor de actie.

Matig.

avatar van Black Math
Gezien omdat een collega van mij hier een enorme fan van is en me deze aanprees. Hij heeft iets met films die zo slecht zijn dat ze weer grappig worden, al was volgens hem de soundtrack wel erg goed. Ik had gewaarschuwd moeten zijn, want hij heeft erg weinig met muziek.

De muziek viel dus nogal tegen, typisch jaren 80 wat niet echt mijn smaak is, maar ook bepaald niet sterk. Maar de grootste pijnpunten liggen elders. Allereerst een onzinnig plot met een taekwondo muziekband vs ninja bikers, de scèneovergangen slaan nergens op, het acteerwerk is om te huilen, en er zitten talloze scènes waarin niets gebeurd en die totaal overbodig zijn, waardoor de film veel langer aanvoelt dan de eigenlijke speelduur van slechts 83 minuten. De film speelt overigens niet in Miami, maar in Orlando, wat ook erg apart is.

Werkelijk niets dat de moeite waard is, en het amateurisme speelde helaas ook niet op mijn lachspieren, waardoor een waardering van 0,5* dus onvermijdelijk is.

avatar van danuz
Vind dit juist één van de beste pulpfilms ever. Natuurlijk is het over de top belachelijk en uberslecht geacteerd, maar ik vond het hilarisch. Misschien was ik een paar jaar geleden toen ik hem zag in de 'juiste' bui om dit te waarderen en zou ik er nu niks mee kunnen. Dat kan ook natuurlijk.

avatar van BlueJudaskiss
Camp of niet, ik heb me suf verveeld Die ene ster is voor het ultiem hoge jaren tachtig trash-gehalte.

avatar van supadragon8
Vermakelijke onzin. Heb wel een zwak voor jaren 80 ongein, en dit heeft er alles van. Lachwekkende martial arts gangs waaronder dus een muziekgroep wat me aan een soort low budget The Warriors moet denken, erg matig acteerwerk en de dialogen zijn ook erg onzinnig. Prima komedie.

Genieten in een juiste bui.