Archive (2020)

Verenigd Koninkrijk / Hongarije / Verenigde Staten
Sciencefiction

geregisseerd door Gavin Rothery
met Theo James, Stacy Martin en Toby Jones

In 2038 werkt George Almore aan kunstmatige intelligentie die gelijkwaardig is aan de mens. Zijn laatste proefmodel nadert de productiefase, eveneens de meest risicovolle fase. En er staat veel op het spel voor George, daar hij een doel voor ogen heeft dat hij verborgen wil houden. Hij wil namelijk herenigd worden met zijn overleden vrouw.

avatar van schumacher
Slappe hap.
Vaak saai ook.
Ik had er teveel van verwacht.

Mee eens. De film lijkt 'op papier' veel te beloven, maar maakt het absoluut niet waar.

avatar van Pazmaster
Prima filmpje hoor, deed me ook een beetje denken aan Ex Machina. Grafisch is het misschien dan niet zo spetterend maar het verhaal is leuk verzonnen, met ook nog een leuke twist. Het gaat inderdaad wel wat traag maar dat vond ik absoluut niet storend, een prima opbouw met een vleugje mystiek. Theo James doet het trouwens ook niet slecht. Ik heb me er wel mee vermaakt.

avatar van AniSter
Deze film eindigt vrij hoog in mijn 'Top 10 saaiste films'. De draai in de laatste minuten kon wel gejat zijn van The Others (2001), dus ook wat dat betreft niets nieuws. Tja, en als je dan toch de perfecte robot kunt maken, en al zeker in je fantasie, waarom gum je dan de laatste lijntjes niet uit haar gezicht weg en schop je ze uit je bed als ze vraagt om een beurt....
Helaas, deze film heeft geen indruk op mij achtergelaten. Ben hem al vergeten. Wie, wat? Weet ik niet meer....

Ik heb mij geen moment verveeld. De score kan wat mij betreft dan ook echt wat omhoog.

Goede film met prima acteer werk en een verrassend einde.

Ondanks dat het tempo wat traag was. Prima film. Vond het verhaal goed, twist en al:-)

avatar van BobbyShmurda
Deze film moet je niet kijken met de intentie om iets spannends te willen zien

Wie kan mij het einde uitleggen, is hij of zij nu overleden?

avatar van FullMoon
ronaldesp schreef:
Wie kan mij het einde uitleggen, is hij of zij nu overleden?

Hij natuurlijk. Ze besloot een einde te maken aan zijn 'archive' die hem als kunstmatige intelligentie in leven hield.

Ik vond het een zeer degelijke film! Zeker het het einde vond ik dik ok! Duurde lang voor ik het door had.
Zeker een aanrader als je het mij vraagt.

avatar van Gi-Force
Een minimale hoeveelheid techniek. Minimale hoeveelheid aan decor en acteurs. Langzaam voortkabbelend verhaal. Maar het einde maakt de film in zijn totaal als heel goed.

Toch wel aangenaam verrast. Net genoeg spanning om erin te blijven. Geeft veel dillema goed weer.