ad

Geregisseerd door: Richard Greenberg

Met onder meer: Fred Savage, Howie Mandel en Daniel Stern

Releasedatum: 25 augustus 1989

Over Little Monsters

"Some friends can be REAL MONSTERS. And some monsters can be REAL FRIENDS."

De droom van een braaf gezinnetje ontaardt in een nachtmerrie. Door een superactieve ongemanierde gruwel die op de meest ongelegen ogenblikken van onder het bed opduikt... Het zoontje Brian raakt bevriend met het wezen.

imageimageimage

avatar van Esteban

Esteban

Fred Savage mag dan misschien wel één van de irritantste figuren ooit zijn, maar ik weet wel dat ik me met deze film gewoon rot heb geamuseerd toen ik 9 jaar ofzo was. Vrij grappig, een film met een hart.

avatar van Justice4All

Justice4All

TV-series Wonder Years zijn beter

avatar van Esteban

Esteban

Beter dan wat?! Little Monsters? Vanwaar die opmerking die ik op z'n minst nutteloos noem? Totáál niet vergelijkbaar.

avatar van Justice4All

Justice4All

Esteban schreef:

Is gewoon beter. Niet beter dan WAT!!!. Is GEEN OPMERKING maar een MENING.

avatar van tommykonijn

tommykonijn

• 2027 stemmen

Hier vind ik eigenlijk helemaal niks aan, Ik had er meer van verwacht omdat Daniel Stern erin zat (Home Alone 1 & 2) die in die Films toch wel heel erg grappig is, Verdrer vind ik het Verhaal ook saai dus kortom : geen aanrader.

avatar van Soeperman87

Soeperman87

Het is geen hoogstandje, hij zal nooit de top 100 -beste films aller tijden- halen en een oscar heeft er ook nooit ingezeten. Maar so what? Ik heb me goed vermaakt tijdens deze film. De heerlijke jaren '80 sfeer, en nog beter: GEEN special-effects die uit de computer komen. Zo horen films gemaakt te worden. Gebruik je creativiteit, en dat komt in deze film goed naar voren. Vermakelijk.

Lijkjuh

Grappige film

avatar van komerad

komerad

Vond ik vroeger een leuke film

avatar van danuz

danuz

Nee, dit had ik toch als kind moeten zien. Fred speelt weer lekker eenzelfde type als altijd, niet echt iets op aan te merken. Rest van de cast doet het een stuk beroerder, maar het vooral het clowneske gedrag van zo'n monster dat irriteert en vooral verveeld. Zo is het ook met de ondergrondse wereld, die al te vroeg wordt geïntroduceerd en totaal ongeïnspireerd is (alhoewel dit voor kleine kindekes waarschijnlijk vrij eng is). Standaard climaxje en net te lange melodramatische afscheidsscene maken de film af. Ik had echter mijn interesse ergens op de helft al verloren.

avatar van hellboy.ray

hellboy.ray

• 2056 berichten

Little Monsters... een opmerking die ik maakte over kleine kinderen

en na het zien van deze film klopt die opmerking wel

De film zelf is misschien echt leuk als je wat jonger bent,

maar op zich heb ik mijzelf nog wel vermaakt.

Howie Mandel is wel lekker op dreef, als Maurice, en misschien

is hij eigenlijk wel een goed acteur voor dit soort over-the-top rollen.

Leuk om Fred en Ben Savage (dat broertje is Ben Savage) in dezelfde film te zien als broertjes.

Verhaal is alleen wat magertjes en het einde nogal voorspelbaar, en ook mede dankzij mijn leeftijd, moet ik deze film toch echt 2* geven.

avatar van themaniacboy

themaniacboy

Deze film brengt me goede herinnering uit mijn jeugd.

avatar van brabusRUS

brabusRUS

Jammer dat dit soort films steeds minder vaak worden uitgezonden. Heb deze al een lange tijd niet meer gezien, en geef dus ook geen cijfer.

avatar van BlueJudaskiss

BlueJudaskiss

Nipte 2,5*.

Het weinige wat ik hier over gelezen en gehoord had was nooit zo denderend, dus ik ging hier met lage verwachtingen in. Viel me aanvankelijk nog wel mee omdat ik best een paar keer moest lachen én ik de combinatie van gezinsproblemen - ruziënde ouders en een nieuw huis- met het element monsters onder het bed die écht bestaan best aardig vond, maar die scenes in de onderwereld duren LANG! En ik kon het moeilijk inschatten, maar waren sommige scenes niet veel te eng voor een jonge doelgroep?