ad

Geregisseerd door: Cindy Sherman

Met onder meer: Carol Kane, Molly Ringwald en Jeanne Tripplehorn

Releasedatum: 11 juli 1998

Over Office Killer

"Working here can be murder"

Dorine Douglas is een verlegen en muizige correctrice. Op een kwade dag begint door het kantoor de wind van een nieuwe manager (de legendarische Fassbinder-actrice Barbara Sukowa) te waaien. Dorine wordt gedwongen thuis te gaan tele-werken. Maar thuis wordt ze gekoeieneerd door een tirannieke bedlegerige moeder. Op een avond tijdens een stiekem bezoek aan het kantoor doodt ze per ongeluk een collega. Ze neemt het lijk mee naar huis en raakt al snel gehecht aan dit geduldige gezelschap. Ze krijgt de smaak van het doden te pakken en gaat op jacht om haar kelder van nog meer prettig zwijgende bezoekers te voorzien.

imageimageimageimageimageimage

Mr. Landau

Gary Michaels

avatar van Sjan

Sjan

Paar leuke gore-momenten maar verder was t acteerwerk abominabel belabberd. Die vrouw speelt wel akelig psycho maar das ook de enige overtuigende verder en het moment met het schoon'boenen' van de opengereten borstkas van die vent en het spelen met de kat met twee afgekapte handen waren hylarisch:) verder was t zo slecht dat ie maar 2* waard is.

avatar van narva77

narva77 (crew films)

Klein stukje gezien gisteravond, zag er errug slecht uit.

avatar van jagermeester

jagermeester

Ik vond dit best wel een goede film.

Niet dat het ergens echt spannend werd, maar dankzij enkele ranzige momenten en een geweldige rol van Carol Kane was het zeker de moeite waard om te bekijken.

***1/2 ster.

Movie_fan#

b- film

avatar van Meneer Bungel

Meneer Bungel

Leuk filmpje. D'r is echt wel wat moeite in gestoken, zoals de settings, camerawerk, het verhaaltje(wel wat cliché, maar toch aardig met die flashbacks) en het acteerwerk mogen er best zijn, hoewel ik die eerste gesprekken van Dorine met haar nieuwe 'dode' vrienden maar niets vond, op het moment dat haar moeder overlijdt vond ik dan wel weer sterk: 'Sure, mom, you do what yóu want to...'.

Al met al een vermakelijk killer-filmpje, hoewel ik een flinke portie gore en spanningsopbouw wel miste. Naja, een euro bij de Blokker, wat zal ik verder nog zeuren...

avatar van Noodless

Noodless

vond er echt niks aan : belabberd verhaal, geen spanning, de moorden of verdwijningen van verschillende mensen op hetzelfde kantoor zonder onderzoek van de politie is bedenkelijk, matig acteerwerk, .... 2/10

Tarkus

Dit is een wat rare en naar het einde toe lugubere film.

Maar het is vooral ook een saaie film, zeker het begin is oervervelend.

De film krijgt de noemer 'komedie' mee, maar ik heb geen enkel grappig moment ontdekt.

Niet echt mijn smaak deze prent.

avatar van mikey

mikey

Cindy Sherman is toch een kunstenares/fotografe? Ik wist niet dat zij een film heeft gemaakt.

avatar van Reint

Reint

Ja, dat is dezelfde Cindy Sherman inderdaad. Ik had gehoopt dat deze film cinematografisch net zo mooi was als veel van haar Film Stills-serie, maar daar lijkt het niet op als ik de berichten hier zo lees.

Tarkus

Tarkus schreef:

Dit is een wat rare en naar het einde toe lugubere film.

Maar het is vooral ook een saaie film, zeker het begin is oervervelend.

Niet echt mijn smaak deze prent.

Nog eens een kans gegeven deze film.

Maar is verloren tijd geweest.