ad
  • 8.104.578 stemmen

Things Heard & Seen (2021)

Thriller / Horror | 119 minuten

Releasedatum: 29 april 2021

• Netflix Bekijk via Netflix

Over Things Heard & Seen

"Mistrust your senses."

Catherine, George en hun dochter Franny verruilen Manhattan in het jaar 1980 voor een dorpje in de Hudson Valley. Terwijl ze aan haar nieuwe leven went vermoedt Catherine, een kunstenaar, dat haar huwelijk niet helemaal is zoals het lijkt. Ook de geschiedenis van hun nieuwe woning verbergt een sinister geheim, dat met het bovennatuurlijke te maken heeft.

imageimageimageimageimageimageimageimage

scorsese

Redelijke film over een jong gezin dat verhuist naar een klein dorpje in een huis met een akelige geschiedenis. Een spookverhaal dat langzaam steeds meer een thriller wordt (in de vorm van het mannelijke hoofdpersonage). Echt spannend wil het niet worden, want daarvoor is het te voorspelbaar. Wel redelijk sfeervol, mooi in beeld gebracht hier en daar, goed opgebouwd en ook de cast met stiekem aardig wat bekende namen weet het aardig te brengen.

avatar van keukenzout

keukenzout

Vreselijke jankfilm met een ontzettend meeeeeh einde. Ik zeg niet vaak dat het boek beter is omdat je 2 mediums zo lastig kunt vergelijken maar lees het boek en laat deze film lekker liggen.

Ugh. teveel verwacht van de film.

Vond de hele film opzich goed alleen door de laatste 10 min verpeste de hele film voor mij.

Jammer maar ik bleef wel geboeid kijken

avatar van umbra

umbra

• 2054 berichten

Een 'The Power', ook in het 'spooky' horror-drama genre krijgt dan 83%, snap vaak de ballen van hun scores en recensies daar bij rotte tomaten Ik vond deze minstens even sterk. Boeiend drama met horror-sausje, niet overdonderd, dat ook weer niet, maar 2 u keek vlotjes weg. Zeker kijkbeurt waard, laat je niet ontmoedigen door die zogezegde toppertjes onder de recensenten

avatar van Rudy6

Rudy6

Hartstikke fijne thriller met subtiele horror. Zien.

(Een maatschappelijk opgedrongen vleugje feminisme dat er later ook in verwerkt wordt, had voor mij dan weer niet gehoeven en deed wat mij betreft eigenlijk een beetje afbreuk aan de kracht van het verhaal.)

avatar van bjerik76

bjerik76

ik vond de film vrij saai, het leek wel wat te worden, maar het kwam nergens tot een schrikmoment of vulgair iets.

Ook begreep ik ( volgens mij) niet veel van dat filosofische gedeelte tussen die schilder en filosoof ,met het verhaal.

Maar daarnaast vond ik de scenes gewoon te saai.

Toen ik even keek hoe lang de film nog duurde na de boot en auto scenes's bleek het al richting eind te zijn.

avatar van Spartaan1986

Spartaan1986

Geen onaardige film, die begint als een mysterieuze bovennatuurlijke horror maar langzamerhand zich steeds meer ontwikkelt als een psychologische thriller. Norton speelt zijn rol als huichelachtige vader erg sterk en ook Seyfried doet het vrij goed. De climax en het einde vond ik dan weer niet zo sterk maar verder was dit best vermakelijk en ondanks de speelduur van 2 uur makkelijk uit te zitten.

avatar van mikey

mikey

Hele fijne film over een huis dat als metafoor dient van de strijd tussen man en vrouw. Een strijd dat zich telkens herhaalt. Raad es wie er het slechts vanaf brengt: de bedrieger, imposter, the hollow shell. Ja je kent ze wel uit films als American Psycho en The Stepfather (who am i ?).de man!! You just gotta love them

Anyway je vraagt je aanvankelijk af waarin je nou weer bent beland. Toch, langzaam maar zeker vallen de stukjes in elkaar en blijkt de film verrekte spannend, dankzij uitstekend script. Camerawerk is voor de horrorliefhebber een must see.

Voor de kids: verwacht geen insidious/annabelle gedoe.

avatar van deridder

deridder

mwaaaah. Niet zo spannend, niet veel momenten met diepgang. De setting is cliché: een huis, platteland, alleen maar witte mensen, rednecks, afzondering, spannende muziek, en zo baggeren we een beetje voort.

Swedenborg was wel een leuke verassing. Toch een vreemde gozer: hij had ook grote invloed bv. op William Blake of Allen Ginsberg. Hij had ook invloed op de vader van William en Henry James! Zelfs Immanuel Kant wou hem heel graag ontmoeten toen hij van hem hoorde.

Swedenborg heeft dus heel wat heel erg intelligente mensen under his spell gekregen. Toch gek aangezien hij in engelen geloofde en in allerlei super-natuurlijke zooi. De hemel staat in contact met de wereld hier beneden: ofwel, er zijn meer dingen tussen hemel en aarde. Toch een beetje vreemde - ofwel ongeloofwaardige - vorm van Platonisme.

Enfin, in de film hadden ze hier wat dieper op in mogen gaan! Wat beweegt intelligente mensen om te geloven in het super-natuurlijke? Wat is de verhouding tussen creativiteit en psychose? Waar vervalt spiritualiteit in horror? etc., etc. Nu blijft het toch hangen bij een niet al te sterke horror film.

avatar van coumi

coumi

Geen film die ik snel zal aanbevelen, een net niet niveau eigenlijk. Basisidee is goed genoeg voor een simpele, effectieve thriller maar het word allemaal wat te grotesk aangepakt(te lange speelduur bijvoorbeeld, de knipschaar had geholpen), waardoor het vaak wat potsierlijk overkomt en zijn doel voorbij schiet. Blijft bij wat goede momenten, en leuk om oudgedienden als Allen(ooit het eerste liefje van Indiana Jones) en Abraham(Amadeus) in goede bijrollen te zien. Seyfried en Norton zijn trouwens ook ok, maar de vloek van deze film is dat te uitvoerige script. Deed me qua opzet en gebreken denken aan de horrorreeks films van The Amityville Horror die ik als tiener ooit in de jaren tachtig zag. Ook zo een wat gekunstelde horror voor het hele gezin film(reeks), die de bombarie waarmee hij destijds werd gepresenteerd niet kon waarmaken.

avatar van DragQueen

DragQueen

Aardig filmpje. Het lijkt zich in het begin allemaal te ontwikkelen richting een spookhuisfilm, maar slaat dan meer de richting in van een psychologische Thriller. Hoewel het aanwezige verhaaltje verder best naar behoren is uitgewerkt en de film een prima cast heeft te bieden, weet de film qua niveau nergens echt de middelmaat te ontstijgen. 3 Sterren.

Onderhond

Opgeleukte TV-film. Maar het blijft wel niveautje TV-film. Onbegrijpelijk dat ze het opgerecht hebben tot 120 minuten.

avatar van schumacher

schumacher

Zo ne saaie film.

Ik dacht van ja nu gaat het leuk worden en blijven maar helaas.

avatar van Pazmaster

Pazmaster

Niet slecht, ik hou wel van films over het bovennatuurlijke. Het sfeertje is best oké en de cast speelt ook redelijk. Het einde had wel wat sterker gemogen maar over het geheel genomen vond ik de film redelijk onderhoudend. Een kleine voldoende.

avatar van lang pee

lang pee

De zoveelste film over een verhuis, en waar in het nieuwe huis een geest blijkt te zitten. Er zijn er best bij, die lekker wegkijken, maar deze vond ik vooral enorm saai, en totaal niet boeiend, en de special effects waren zeer pover!

Nee dit was het niet, en dan was hij nog zo lang.....

avatar van Luudje10

Luudje10

Wederom een matig Netflix filmpje. Een beetje thriller maar helemaal geen horror. Misschien meer een (huwelijks)drama. wat wel een pluspunt is, dat zijn de acteurs die goed hun rol vervullen

avatar van macrobody

macrobody

Nogal lange zit maar het verveelde niet.

avatar van snarfje5508

snarfje5508

Categorie "net niet". Best aardige thriller met wat onbeholpen horror scenes en zoals mode , een veel te lange speelduur. Onbevredigend einde maar al met al, mede door het aardige acteerwerk, toch nog 2,5 ster......