- Home
- Filmforum
- Gebruikers - Filmgames
- Horrorfilm Challenge
Horrorfilm Challenge
wendyvortex
-
- 5196 berichten
- 7270 stemmen
28. Deep Dark (2015)
79 minuten
FTV
2 punten (registratie, FTV)
Totaal challenge: 57 punten
https://bloody-disgusting.com/wp-content/uploads/2015/10/Deep-Dark-620x400.jpg
Horrorfilm over een mislukte kunstenaar en een gat in de muur. Tsja maar nog niet zo slecht hoor. Beetje The Death Bed of Possession van Zulawski. Ook kwalitatief ergens daar tussen. Soms lijkt het een typisch gevalletje van afstudeerfilm aan de filmacademie, soms wordt het best intrigerend. Of een beetje vies.
3*
Shaky
-
- 3736 berichten
- 13048 stemmen
FTV (2)
Totaal aantal punten: 356
Je hoeft eigenlijk alleen maar de openingsscène te bekijken en dan weet je meteen wat het niveau van deze film gaat worden: een jongen rent over een begraafplaats terwijl hij de politie te slim af probeert te zijn.... dat doet hij overigens met een ENORME lamp die vrijwel alles om hem heen verlicht. Iedereen ziet dat natuurlijk, behalve de politie in deze scène, zucht. Verder volgt er een behoorlijk saaie zit van anderhalf uur waarbij er weinig gebeurt. Niet veel soeps dit.
3,8 (2*)
Shaky
-
- 3736 berichten
- 13048 stemmen
FTV (2)
Totaal aantal punten: 358
https://www.netflix-nederland.nl/wp-content/uploads/2021/09/Pentagram-Netflix.jpg
Top tien slechtste films die ik deze challenge gezien heb. Verhaal slaat nergens op, acteerwerk is treurig, en het is bijzonder saai. Het ergste vind ik toch nog wel dat de gebeurtenissen en 'regels' van het pentagram zo inconsequent als de pest zijn en dat wekt irritatie op bij mij als kijker. Toont namelijk hoge mate van amateurisme, laksheid en gebrek aan respect voor de kijker. Troep.
2,7 (1,5*)
Woland
-
- 4796 berichten
- 3817 stemmen
37. Case 39 (Film, 2009) - MovieMeter.nl
FTV, 109 minuten, 2 punten - Totaal 280 punten
https://weserv.moviemeter.nl/?url=https://www.moviemeter.nl/images/cover/46000/46378.jpg?cb=1363164254
Tijd voor een biertje en een filmpje met John Milton sinds lange tijd. Nu moet ik zeggen, mijn aandacht was er niet volledig bij, maar alsnog, ik was niet echt onder de indruk van het bezeten meisje en haar capriolen. Niet zo'n interessant verhaal, maar ook een Renee Zellweger die compleet niet op haar plaats lijkt als goedbedoelende maar ook belachelijk naïeve en ongeloofwaardige pleegmoeder. Waar de hoge scores vandaan komen is me een beetje een raadsel. 2.0*
John Milton
-
- 24226 berichten
- 13390 stemmen
Het is ook lastig focussen met zo'n ratelende, oeverloos zwammende John Milton naast je. Anders was het vast 4* geweest.
MovieMind
-
- 6943 berichten
- 0 stemmen
#52 Triggered (2020) (IMDb) (1) - 90 minuten - FTV (1) - Totaal: (316)
joolstein
-
- 10837 berichten
- 8926 stemmen
#78 registratie 1 punt FTV 1 punt 1+1=2 punten totaal; 372 + 2 = 374 punten
85 minuten 4*
https://digitalcine.b-cdn.net/wp-content/uploads/2021/06/the-deep-house_affiche.jpg
Wow, een spookhuis onder water, wat was dit een fantastisch film. Als YouTubers en urban explorers Ben (James Jagger, Ja zoon van...) en Tina (Camille Rowe) horen dat er in een afgelegen meer op het platteland van Frankrijk onderwater een verrassend goed onderhouden overblijfsel van een oud huis is te vinden...., bevinden ze zich al snel in diepe shit.
Het idee van duikers die vastzitten in een spookhuis,, lijkt zo voor de hand liggend dat het gek is dat het nog nooit eerder is gedaan! Een spookhuis is al de perfecte setting voor horror door de dreiging van wat er op de loer ligt. Echter door nu het onvermogen om te ademen door gebrek aan zuurstof en drukkende duisternis van het water er aan toe te voegen werd het heerlijk claustrofobische! Een kandelaar die in een kamer zweeft. Een muur vol posters van vermiste kinderen. Allemaal dingen die je zou verwachten maar hier griezelig versterkt door een perfecte setting.
De onderwatercinematografie en de minutieuze sets in het huis zijn fascinerend om te zien De film brengt sfeer en 'de sprongangsten' worden gelukkig geminimaliseerd tot zo weinig mogelijk! Het camerawerk was sowieso knap want door zijn opzet is het eigenlijk ook een soort found footage-film maar komt over al erg natuurgetrouw over. Misschien voor sommige wat moeilijker te volgen want als voor de personages het moeilijk te navigeren is, is dat bijna net zo moeilijk voor de kijker! Voor mij voelde nu de angst en claustrofobie zo nog echter en authentieker aan.
Ten slotte is de andere grote troef van de film het laatste shots van het verstikkende einde. Als dit anders was afgelopen dan had ik er een hele punt afgetrokken! Ja de Franse filmmakers Alexandre Bustillo en Julien Maury (L’interterieur, Livid, Leatherface louter gaaf werk) maken met hun nieuwste film van een spookhuis onder water één van de meest bijzondere spookhuisfilms in jaren. Er is ook een scène helemaal aan het einde van de aftiteling.... was dat een hint voor een vervolg? Eerlijk gezegd voegde het niet erg veel toe.
joolstein
-
- 10837 berichten
- 8926 stemmen
#79 registratie 1 punt FTV 1 punt 1+1=2 punten totaal; 374 + 2 = 376 punten
94 minuten 2,5*
Het eerste gedeelte van de film was best sterk; als je eigen nog afvraag wie voert de experiment op hen uit? Waarom zijn Lisa en Adam gekozen? Wat is het doel om mensen in honden te veranderen? Ja die de eerste 20-30 minuten waren verwachtingsvol! Tja maar dan een wending en het volgende uur of zo zit je naar rare samenzwerings-onzin te kijken. Het was verbazingwekkend dat door zovele onverwachte wendingen de film steeds maar erger werd. Bovendien onthult het plot een nogal oppervlakkige motivatie voor dit alles! Met een laag budget is het beste wat je kan doen...hou het simpel Nee het was niet zo erg slim om er iedere keer een andere draai aan te geven Je maakt het verhaal onnodig ingewikkeld! En waarom géén meer details over Lisa, er zijn 94 minuten te vullen!? Het acteerwerk was trouwens nog best redelijk te noemen, vooral Annabel Barrett's uitvoering was best vermakelijk! En je krijgt zelfs een paar bloederige sterfscènes en enkele praktische effecten. Iets wat ik niet eens meer verwachtte! De film had potentieel om iets goeds te zijn, maar werd tegen het einde te vergezocht en raakte toen gewoon de weg kwijt!
joolstein
-
- 10837 berichten
- 8926 stemmen
#80 registratie 1 punt FTV 1 punt 1+1=2 punten totaal; 376 + 2 = 378 punten
91 minuten 2,5*
https://www.moviemeter.nl/images/cover/57000/57852.jpg?cb=1376722285
Nu was ik eigenlijk op zoek naar And Soon the Darkness uit de jaren 70 waar twee Britse vrouwen door Frankrijk fietsen maar die kon ik niet vinden. Dus werd het deze remake waarin de meisjes van Brits naar Amerikaans gingen en de locatie van Frankrijk naar Argentinië.
Probleem is wel dat ik nu niet weet of het aan deze film lig of omdat er in de loop der jaren meerdere films zich op dit plot hebben gebaseerd! Want helaas is het de voorspelbaarheid van de film die dit zwak maakt, het plot verloopt precies zo als je verwacht zonder enige verrassing.
Aan de andere kant het is 2010 en om met zo'n onopvallend film komen? Je zou verwachten dat de twee hoofdpersonen in deze film voor een meer sadistische en gruwelijke uitdaging staan dan wat er is getoond? In 2005 & 2006 (en in 2008 ook zo iets) hadden we ook een paar films met toeristen in een vreemd land waar het slecht mee afliep!?
Dat de versie uit de jaren 70 meer inzette op een goed verhaal en minder op gore en speciale effecten begrijp ik...maar deze versie van het verhaal miste eigenlijk alles; goed verhaal, spanning of bloed! Het was geen thriller, geen horror maar eerder een film die een twee mooie meisjes in bikini volgt en dat is het zo'n beetje...
Niets in deze film houdt de kijker op het puntje van zijn of haar stoel, maar het is ook niet slecht genoeg om de film uit te zetten. Het levert gewoon niets bijzonders op gedurende de looptijd van 91 minuten.
joolstein
-
- 10837 berichten
- 8926 stemmen
#81 registratie 1 punt FTV 1 punt 1+1=2 punten totaal; 378 + 2 = 380 punten
90 minuten 1*
OMG...Amateurisme ten top! Een stadje aan een meer moet elke 20-30 jaar (om interessant te zijn eigenlijk veel te lange tijd) iemand offeren om een slang te sussen waar we niets van komen te weten, of zelfs maar af en toe een glimp van te zien. Een uitgangspunt wat logisch zou zijn in een 15e-eeuwse omgeving, maar redelijk belachelijk is in een moderne omgeving. Tjemig wat een puinhoop; een offer, Navy SEAL-team in het Midden-Oosten , archeologe die *KUCH* opgravingen doet, drugsdealers, en jonge mensen laat feesten op een boot. En waarom het beest die dan aanviel? Tja denk dat elk monster wel honger krijgt na 30 jaar? Poeh oké abominabele effecten kunnen nog aardig zijn maar het monster totaal onderbenut laten...? Amerikaanse soldaten maar raakschieten met een semiautomatisch geweer vanaf een afstand van slechts enkele meters, was te moeilijk? Tja deze film toont dus geen enkele vaardigheid; niet visueel, niet hoe je een verhaal vertelt en al helemaal niet hoe acteurs regisseert! Tja en als er géén zeemonster is (hoe slecht hij er ook uit had gezien) betekend dat...tja eigenlijk dat de film ook niets biedt!
Woland
-
- 4796 berichten
- 3817 stemmen
38. The Old Ways (Film, 2020) - MovieMeter.nl
FTV, 90 minuten, 2 punten - Totaal 282 punten
Ik vond dit eigenlijk best vermakelijk. Een soort van The Exorcist-achtig verhaal inderdaad, maar dan zich afspelend in een Mexicaanse setting inclusief lokale bruja. En Brigitte Canales mag er ook wezen, natuurlijk. Het is geen film waar nu echt heel veel gebeurt, maar ik vond het qua sfeer wel wat hebben en op momenten wordt het alsnog best bloederig. Lang niet zo slecht als het gemiddelde hier me deed vrezen, sterker nog, ik rond 'm naar boven af.
ikkegoemikke
-
- 3449 berichten
- 4892 stemmen
65. Victor Frankenstein (2015)
110 Minuten
FTV
Nieuwe registratie(1) + FTV(1)= 2 Punten
Tussenstand : 358 punten
Een herinterpretatie van het alom gekende "Frankenstein en het monster"-verhaal. Vooral het acteren van McAvoy en Radcliffe zijn subliem. Maar ook de algehele setting en filmbeelden zijn soms werkelijk prachtig om te zien. Misschien werd het naar het einde een beetje teveel van het goede. Maar desondanks dat was dit gewoonweg entertainment.
3.5*
Noodless
-
- 10042 berichten
- 6178 stemmen
100 Fear Street: 1978 (Film, 2021) - MovieMeter.nl
110 min.
FTV (2) Totaal = 414
Wederom een leuk en zeker geslaagde tweede gedeelte van deze reeks. Het verhaaltje is boeiend om te volgen en er zitten voldoende elementen in de film die deze horrorfilm ver boven het gemiddelde laat uitstijgen. Dit is te danken aan de uitwerking van het verhaal, de kills en wederom de leuke jonge cast. De opbouw, de aandacht voor de verschillende personages en het gegeven Shadyside vs Sunnyvale geven deze horrorfilm een extra smoel. Prima muziekkeuze van die tijd ! 8/10
alexspyforever
-
- 21517 berichten
- 2328 stemmen
45. Lubie Nietoperze (Film, 1986) - MovieMeter.nl
80 minuten
FTV (2) + jubileejaar (1)
Totaal aantal punten: 299
Ik ga het kort houden. Deze Poolse film is een variant op Martin van George Romero. Dat vond ik al een vreselijk domme film. Gelukkig had je hier nog wat vrouwelijk naakt en een leuker hoofdpersonage anders was het moeilijk uit te zitten.
Noodless
-
- 10042 berichten
- 6178 stemmen
101 Fear Street: 1666 (Film, 2021) - MovieMeter.nl
113 min.
FTV (2) Totaal = 416
Sterke finish van deze horrorreeks met zelfs een lichte voorkeur voor deze film. De reden is simpel : deze film ademt in de eerste helft een passend aanwezig sfeertje uit met een geweldige ontknoping. In het tweede gedeelte krijg je een totaal ander sfeertje wat logisch is gezien de tijd waarin het verhaal zich afspeelt. Maar dat is het niet alleen : het is luchtiger van opzet, kleurrijk en vindingrijk. Misschien een rare combinatie met de twee verschillende tijden en hun manier van uitwerking, maar wel leuk gedaan. Wederom degelijke vertolkingen en leuke muziek. 8/10
alexspyforever
-
- 21517 berichten
- 2328 stemmen
Het is ook lastig focussen met zo'n ratelende, oeverloos zwammende John Milton naast je. Anders was het vast 4* geweest.
Ik moet jou uitnodigen als ik nog eens zo gek ben om van die style over substance die wel heel makkelijk het label horror krijgen te kijken (meestal ten gevolge van een tip of draft). Misschien kom ik dan wel te weten waarom ik niet snap waarom het zo geweldig is 
joolstein
-
- 10837 berichten
- 8926 stemmen
#82 registratie 1 punt FTV 1 punt 1+1=2 punten totaal; 380 + 2 = 382 punten
Knackningar (2021)
78 minuten 2*
https://moviesreview101.files.wordpress.com/2021/08/knocking-signature-entertainment-artwork-1.jpg
Na een verblijf in een psychiatrisch ziekenhuis verhuist Molly naar een nieuw appartement. Je ziet haar planten en fruit kopen, mascara opbrengen, telefoneren, kaas snijden, slapen of uit het raam kijken enz. enz. En och ja er is soms wat vreemd geklop om een mysterie op te werpen; "is het bovennatuurlijke of psychische aandoeningen" Echter is er helaas geen echte spanning. Ik weet niet precies wat het nu probeerde te doen, behalve ons 78 minuten te laten doorbrengen met het verdriet van een vrouw. Je blijf wachten op...of er iets gaat gebeuren maar dat gebeurt letterlijk pas in de laatste paar minuten. Wat rest is gestileerde cinematografie, waarbij de camera voor een grote meerderheid op het gezicht van de hoofdpersoon is gericht. Iets wat ik bij deze film maar heel soms echt vond werken! Tja misschien was dit lang uitgesponnen paranoïde drama over verdriet, op zijn manier nog meditatief maar uiteindelijk bracht het je naar 78 minuten ook niet veel verder dan waar je in het begin was.
Kondoro
-
- 11521 berichten
- 2864 stemmen
20. The Dyatlov Pass Incident (Film, 2013)
100 minuten
FTV
1 + 1 = 2 punten
Totaal: 43 punten
Dus, dan is deze “horror” toch echt wel vies tegen gevallen en had ik toch wat meer gehoopt op deze mysterieuze Russische horrorverhaal wat gebaseerd is op echt gebeurde evenementen, voor die informatie kun je enkele recensies van andere gebruikers na kijken. Voor mij toch niet de zit wat ik gehoopt had om te kijken, te slap en weinig horror aan. Het tweede deel weet het cijfer nog wat te redden maar, ik had wat meer van de monsters willen zien, die er overigens heel gaaf uitzagen maar waar geen gebruik van wordt gemaakt, en dat was een bewuste keuze ben ik bang.
dualcia
-
- 953 berichten
- 2311 stemmen
#30. Escape Room: Tournament of Champions (2021) - 88 minuten - FTV
2 punten (totaal = 59 punten)
Flinke tegenvaller na het eerste deel. Ik vond het eerste deel erg tof en ik was blij ein-de-lijk een film gevonden te hebben die het Escape Room concept goed uitwerkte. Dit deel focust jammer genoeg iets minder op de escape rooms en iets meer op het achtergrondverhaal, wat niet echt de moeite waard was. De meeste puzzels zijn nog steeds leuk en de sets zien er indrukwekkend uit, maar er mist veel sfeer. Zag ook later pas dat dit deel geeneens meer een horror label heeft op Moviemeter. Op IMDB wel, dus ik neem hem toch maar mee voor de challenge! *2.5
#31. Feedback (2019) - 97 minuten - FTV
2 punten (totaal = 61 punten)
Teleurstellend. Vond het eerste half uur zo ontzettend rommelig dat ik er totaal niet in kon komen. De tweede helft is beter en het laatste kwartier tot half uur is wel sterk, maar toen was het voor mij eigenlijk al te laat. *2
De 31 bereikt! 261 punten
alexspyforever
-
- 21517 berichten
- 2328 stemmen
Proficiat dualcia. Is dit de eerste keer dat je het einddoel haalt?
MovieMind
-
- 6943 berichten
- 0 stemmen
#53 Errementari (2017) (1) - 98 minuten - FTV (1) - Totaal: (318)
MovieMind
-
- 6943 berichten
- 0 stemmen
#54 The Lodge (2019) (1) - 108 minuten - FTV (1) - Totaal: (320)
dualcia
-
- 953 berichten
- 2311 stemmen
Dank jullie wel!
Proficiat dualcia. Is dit de eerste keer dat je het einddoel haalt?
Het is me één keer eerder gelukt, maar ik zie dat dat inmiddels alweer in 2017 was 
Shaky
-
- 3736 berichten
- 13048 stemmen
73. House of Horrors: Gates of Hell (Film, 2012)
FTV (2)
Totaal aantal punten: 360
Geen al te beste film die eigenlijk nog niet eens zo slecht begon. Je merkt aan acteren en aankleding wel meteen dat dit geen hoogvlieger zal zijn, maar potentie had het eerste kleine kwartiertje nog wel. Daarna gaat het helemaal mis en is er niets meer aan. Waardeloze effecten en dito acteerwerk. Hier en daar wat kills, maar de meeste zijn oninteressant.
3,8 (2*)
alexspyforever
-
- 21517 berichten
- 2328 stemmen
46. Demon Seed (Film, 1977) - MovieMeter.nl
91 minuten
RW(1)
Totaal aantal punten: 300
Voor het 300ste punt binnen te halen wilde ik wel iets kijken wat ik leuk vond. Een re-watch dan maar over iets wat in mijn branche past. Wat zou er kunnen gebeuren als een computer (AI) zich wil reproduceren als een menselijk wezen? Cheesy misschien maar ik hou er van.
Shaky
-
- 3736 berichten
- 13048 stemmen
74. Bunny the Killer Thing (Film, 2015)
FTV (2)
Totaal aantal punten: 362
https://images-na.ssl-images-amazon.com/images/S/sgp-catalog-images/region_GB/djl9j-2ENT9ABAY46-Full-Image_GalleryBackground-en-US-1603187410789._RI_.png
Pijnlijk slecht. Toen ik las wat er bij 'plotomschrijving' stond, maakte ik me op voor een heerlijk foute horrorfilm. Wat ik voorgeschoteld kreeg was een kinderachtige piemelgrap die bijna anderhalf uur lang duurde. We krijgen een man in een konijnenpak te zien met een gemuteerde piemel.... hilarisch toch? Niet? Wacht, er volgt nog meer: wat dacht je van een afgesneden piemel? Of een afgebeten piemel? Of een minderjarig jochie dat zich meermaals loopt af te trekken....? Of anders een afgescheurde piemel? Het komt allemaal voorbij. Ik zou willen dat ik overdreef of een grap maakte, maar dit is het niveau waar je het mee moet doen.
Oh, had ik al gezegd dat het konijn aan de lopende band 'PUSSY!!' roept? Zucht....
3,5 (2*) --> niet lager dan de 2* omdat er af en toe nog wel wat redelijke gore voorbij komt. Helaas veel te weinig om te kunnen boeien of een voldoende eruit te kunnen slepen.
alexspyforever
-
- 21517 berichten
- 2328 stemmen
74. Bunny the Killer Thing (Film, 2015)
FTV (2)
Totaal aantal punten: 362
(afbeelding)
Pijnlijk slecht. Toen ik las wat er bij 'plotomschrijving' stond, maakte ik me op voor een heerlijk foute horrorfilm. Wat ik voorgeschoteld kreeg was een kinderachtige piemelgrap die bijna anderhalf uur lang duurde. We krijgen een man in een konijnenpak te zien met een gemuteerde piemel.... hilarisch toch? Niet? Wacht, er volgt nog meer: wat dacht je van een afgesnedenpiemel? Of een afgebeten piemel? Of een minderjarig jochie dat zich meermaals loopt af te trekken....? Of anders een afgescheurdepiemel? Het komt allemaal voorbij. Ik zou willen dat ik overdreef of een grap maakte, maar dit is het niveau waar je het mee moet doen.
Oh, had ik al gezegd dat het konijn aan de lopende band 'PUSSY!!' roept? Zucht....
3,5 (2*) --> niet lager dan de 2* omdat er af en toe nog wel wat redelijke gore voorbij komt. Helaas veel te weinig om te kunnen boeien of een voldoende eruit te kunnen slepen.
Ach Noodless kon er dan wel 3* aan kwijt. Nu heb ik gevonden welke soort trash meer in zijn straatje past

Ik snap dat het wel grappig kan zijn zo het pijnlijke piemel moment (in Yummy vond ik dat ook wel grappig) maar als er een hele film lang wordt op gefocust wordt het al snel flauw en vervelend.
John Milton
-
- 24226 berichten
- 13390 stemmen
FTV
Totaal aantal punten: 439 + 2 = 441
https://i.imgur.com/YCnfLlc.jpg
Mirror Gaze (2020) - 10 min
Virulent (2021) - 6 min
Pieces of Me (2020) - 15 min
Flick (2020) - 10 min
--------
41 minuten
Flick (2020) - "A reclusive college student is driven mad after picking a booger he can’t flick away". Nice. Ik hoop dat ik kudos krijg dat ik jullie een screenshot geef van elkaar scalperende vrouwen, in plaats van deze dude die worstelt met zijn plakkerige pulk. 
John Milton
-
- 24226 berichten
- 13390 stemmen
100. The Old Ways (2020)
FTV
Totaal aantal punten: 441 + 2 = 443
https://rue-morgue.com/framework/uploads/2021/05/The-Old-Ways-2.jpg
100 films. Who would have thunk.
En nog met maatje Woland, Palak Paneer en een potje bier ook. Eigenlijk speel ik dan een beetje vals, want a) ik zit met al die vermaledijde shorts al ver, ver, boven de 100 (of zwaar eronder, net hoe je het ziet). En B) stiekem keken we Case 39 (2009) eerder, maar die wil ik niet als 100e registratie. Want: fuck that. The Old ways is ook niet persé supergoed, maar hij heeft een leuke soundtrack, niet die ergernissen, belicht een andere cultuur, en....
Ik geef simpelweg de voorkeur aan dit bijzonder lieve brunetje.
Dit topic is gesloten. Alleen moderators kunnen nog berichten plaatsen.