Dead Sea (2014)

Alternatieve titels: Carnivorous | Creature of the Dead Sea

Actie / Avontuur

geregisseerd door Brandon Slagle
met Devanny Pinn, James Duval en Chanel Ryan

2002, Afghanistan. De Amerikaanse soldaten Kier Dan en Castor Pollux onderzoeken de verdwijning van een squadron Navy SEAL's bij de Afghaanse grens. De verdwijning wordt toegeschreven aan een "slangachtig beest", dat volgens de legende elke 30 jaar verschijnt om zich te voeden. In het heden, vele jaren later, worden Castor en Kier geconfronteerd met onverklaarbare fenomenen rondom hun woonplaats. De vissterfte neemt drastisch toe en een specialist, Victoria Amissus, wordt opgeroepen om het te onderzoeken.

ipman-99
"It's Feeding Time." ... " !!!

Zwakke film !!! 'Dead Sea' is absoluut geen effecten (CGI) gedoe, maar eerder
een veredelend B drama met zwakke acteurs !
Ik schrijf absoluut niet graag slechte recensies over een film, maar hier is absoluut de
cover (tevens misleidend) het mooiste wat de film te bieden heeft.
Het verhaal zelf begint 30 jaar voorafgaand aan 2013, in 1983 dus met iets wazigs met het schepselen zijn uitverkorenen.
Vervolgens gaan we naar een scène met een militaire actie, Iraakse
opstandelingen en het leger (waarom die scène er tussen zat ...?! Joost mag het weten) !
Na ongeveer 20 minuutjes zien we een bootje (armtierig zeg dat bootje) met feestende
jongeren in zwembroeken en bikini's ..., dan denk je van we zijn vertrokken ?! Maar neen hoor !
Het feestgewoel is sneller voorbij dan je denkt en het 'wezen' als ik het zo mag noemen is nooit
eigenlijk te zien ! Er gebeurt wat wazig en rommelig onder water, en dat is het eigenlijk !
Ik ben een grote algemene filmliefhebber/verzamelaar van ieder land en ieder genre, dus ook
low budget in dit genre, gelijk bv 'Sand Sharks', 'RoboCroc', 'Frankenfish', 'Mega Piranha', ...
(dat zijn er juweeltjes tegenover zeg) ! Verhaallijnen die zo ver zijn gezocht om toch maar niet
de aandacht op het wezen naar voren te schuiven. Echt een pure sang drama met zwakke
acteerprestaties en een 'wezen' dat zo goed als helemaal afwezig is buiten wat amateuristisch
gewoel onder het water ! Eerder een stuiptrekking om vervolgens helemaal dood te vallen.