• 11.468 nieuwsartikelen

Geregisseerd door: Alastair Orr

Met onder meer: Steven John Ward, Liesl Ahlers en Sean Cameron Michael

Gesproken taal: Engels

Plot Triggered

"Your countdown has begun"

Negen vrienden, allemaal met een duister geheim, gaan kamperen in het bos. Na een wilde nacht feesten worden ze wakker met een bomgordel om, allemaal met verschillende tijden op hun aftelklokken. Ze besluiten uit te zoeken hoe ze de bommen kunnen deactiveren.

logo tmdbimagelogo tmdbimagelogo tmdbimagelogo tmdbimagelogo tmdbimage

avatar van Tonypulp

Tonypulp

Het blijft een beetje hit or miss voor de Zuid-Afrikaanse regisseur Alistair Orr, die al genoeg fatsoenlijke genrefilms heeft gemaakt, maar zijn 'doorbraakfilm' nog moet vinden. Deze 'Triggered' ligt qua niveau in het verlengde van zijn vorige film 'From a House on Willow Street'. Het is zijn take op het 'battle royale'-concept. Het blijft een opwindend uitgangspunt; een groep zogenaamde '' vrienden '' wordt gedwongen het tegen elkaar op te nemen terwijl de klok op hun bomvest tikt. Maar het gebrek aan variatie in de vele bloedige ontmoetingen neemt veel van die opwinding weg. Het wordt tijd om wat meer ballen te laten zien, Orr!

Onderhond

• 12083 stemmen

Vond het concept best goed, maar de keuzes die gemaakt worden cfr de regels van het spel slaan echt nergens op. Met een timer die max 1 uur aangeeft en midden in de wildernis zijn er gewoon niet zoveel opties, maar zelfs de "intelligente" personages lijken niet echt stil te staan bij de keuzes die ze maken.

Kan je dat negeren (en het brakke acteerwerk trouwens, dat moet toch ook beter kunnen), dan is het best een smakelijk en fijn gepresenteerd horror werkje.

avatar van joolstein

joolstein

“In most horror movies, the f*cking bad guy isn’t, ALL the good guys.”

De plot is supereenvoudig; een ​​groepje mensen (hier negen oude klasgenoten) en volgens de regels van een spel kan er maar één overlevende zijn. Maar dat is precies waarom dit nog steeds werkt. De film speelt zich af in het heden maar heeft een soort jaren '90-vibe qua stijl en heeft de ietwat stereotiepe karakters. Er zijn verder genoeg momenten in de film waar het de kijkers eraan herinnert hoe snel de gemiddelde mens zal handelen om hun eigen belangen te beschermen. Als er CGI werd gebruikt in deze horrorfilm, dan heb ik daar niets van gemerkt. Ja die effecten waren prima in orde! Echter probeert men de dialoog aan te vullen met "actuele" verwijzingen en oneliners. Sommige van deze 'rare' oneliners zijn ook best grappig, maar het doet ook iets af van de algehele sfeer. Toch zijn het hoge tempo en de bloedigere scenes aangenaam. Zo ik moet toegeven dat ik ook een beetje in dubio sta over hoe goed ik de film nu eigenlijk vond.

avatar van Rickyman

Rickyman

Is dit niet gewoon een kopie van deze Triggered (2019)?

Verhaal komt wel heel bekend voor.

avatar van joolstein

joolstein

Rickyman schreef:

Is dit niet gewoon een kopie van deze Triggered (2019)?

Verhaal komt wel heel bekend voor.

Nee hoor de beide films hebben niets met elkaar gemeen. Dat het bekend lijkt kan komen doordat het concept niet nieuw is, Films zoals het al aangehaalde battle royale maar ook Kill Theory of The Belko Experiment. Zelfs SAW, The Furies of The Hunt volgen min of meer ditzelfde principe

avatar van Rickyman

Rickyman

joolstein schreef:

Nee hoor de beide films hebben niets met elkaar gemeen.

Ik heb net de trailers van de beide Triggered's bekeken en inderdaad, die uit 2019 is toch niet te vergelijk met het verhaal wat ik voor ogen had. Heb me dus gewoon vergist zeg!

Maar die film die ik toen zag had de hoes van die Triggered, dus vandaar de verwarring van me natuurlijk..

Maar goed, dan gaan de twee sterren naar deze film.

Deze horror had niet veel meer te bieden dan hier bovenaan beschreven word, op een bloederige manier, maar opzich wel vermakelijk, want de personages konden ook irriteren..

avatar van Elchapo

Elchapo

• 1925 stemmen

Een film met een verhaal in de trant van: waar heb ik dat al eens eerder gezien? Het acteerwerk kwam wat geforceerd over,maar voor 90 min. is hij het aankijken wel waard....3 stars.

avatar van Corcicus

Corcicus

Bij deze film hoort zéker komedie te staan. Het was ook duidelijk bedoeld als komische thriller, en moet dus ook zo bekeken worden. De humor was echt goed, het script was hilarisch. Als thriller net iets minder geslaagd en de acteerprestaties zijn ook niet goed. Het duurt wel tot het einde vooraleer ze prijsgeven wie de schuldige is. Heb al veel slechtere soortgenoten gezien! Dikke 3*

avatar van Spartaan1986

Spartaan1986

• 2057 stemmen

Ik vond het veel te rommelig en chaotisch allemaal. Daarnaast was geen 1 van de personages interessant of 'likeable' genoeg om enige binding mee te krijgen. Het acteerwerk was matig, maar niet heel storend verder.

De gore was wel ok en het gegeven sprak mij ook wel aan, maar zoals wel vaker bij de films van Alastair Orr is er een duidelijk gebrek aan budget en een goedlopend verhaal. Het blijft steeds bij matige tot aardige pogingen die niet leiden tot bevredigende en goede films.

avatar van schumacher

schumacher

Ik deel de meningen hier boven.

Geen goeie film.

avatar van Shadowed

Shadowed

Lekker.

Eindelijk weer eens een regisseur die de zaken stevig direct aanpakt. Triggered is een redelijk ouderwetse film en heeft enkel een concept nodig om van start te gaan. Dat betekent dat er binnen deze film weinig poespas zit en vooral veel actie, maar om daar te komen is er uiteraard wel eerst een inleiding waar je doorheen moet zien te komen.

Die inleiding is weinig interessant omdat de personages pas echt in vorm komen eenmaal het gevaar om de hoek komt kijken. Orr doet veel met weinig. In plaats van de boel zo veel mogelijk op te blazen wordt er exclusief gekozen voor een locatie in het bos. Vervolgens is alles wat er nog nodig is een cinematograaf die weet wat hij of zij moet doen, veel tempo en wat emmers vol met bloed.

Vooral Crous in een maniakale rol valt ontzettend op, maar in het algemeen zit het qua acteerwerk wel goed. Niet bijzonder uiteraard, maar wel van een soort die aan de norm voldoet. Verder lekker kleurrijk en aangedikt met details zoals mist en wordt er nog redelijk wat gespeelt met lichtinval. Ik mag het wel, want in principe staat de film er alleen maar in het kader van vermaak en daar gaat het vol voor.

Soms iets te veel dramatiek richting de finale en een weinig interessante inleiding, maar lekker gruwelijke taferelen, een hoop tempo, een lollig concept en vooral een vermakelijk geheel. Een beetje jammer dat je snel kan raden wie er niet en wel ver zal komen, maar het mag de pret niet al te veel drukken. Films als deze zie ik graag, ik hoop ook dat ze ondanks de slechte geluiden vanuit het publiek nog vaker uit zullen komen.

avatar van Noodless

Noodless

Een chaotisch begin met heel wat personages die aan het kamperen zijn en die met elkaar in dialoog gaan, maar ook nergens krijg je een band met deze personages. Dus echt spannend wordt het ook niet. Wanneer ze merken dat ze op een bepaald bedwelmd zijn geweest en dat ze een bom aan hun hebben hangen, kan de film beginnen. Wie zou de dader zijn en welk motief ? Wat volgt is veel rennen in het bos, iedereen is verdacht en de meeste handelen heel egoïstisch om te kunnen overleven. Natuurlijk hebben heel wat personages een eigen agenda en belangen die met mondjes maat bekend worden gemaakt. Positief is wel dat er toch wat bloederige scènes in de film zitten, maar beklijvend is iets anders. 4/10

avatar van Logbia7k

Logbia7k

Ik vond het wel een redelijke film, stoorde mij echter wel aan het aantal keren dat ze de woorden f*ck en f*cking zeiden. Zo erg zelfs dat ik na een half uur de neiging had om de film uit te zetten. Ook veel geschreeuw. Gelukkig kwam de film na een half uur in een iets rustiger vaarwater, daarna was het allemaal wel wat beter. De focus ging meer naar de actiescenes die ik best wel intens vond met veel bloed en koele moordpartijen. Het leukste vond ik de karakter die in een soort mania er helemaal voor ging, daardoor bleef je toch wel kijken hoe het met hem verder ging aflopen.