Monster Problems (2020)

Canada / Verenigde Staten
Avontuur / Komedie

geregisseerd door Michael Matthews
met Dylan O'Brien, Michael Rooker en Jessica Henwick

Zeven jaar na een "monsterpocalyps" is de mensheid gedwongen om te verhuizen naar ondergrondse koloniën. Joel Dawson besluit naar de oppervlakte te gaan en de monsters te trotseren die tussen hem en zijn middelbare schoolliefde Aimee staan. Hij krijg hierbij hulp van een professionele monsterjager.

avatar van sharkey111
Trailer ziet er helemaal niet slecht uit, kan zomaar een leuke wegkijker worden!

avatar van robertinho
Trailer inderdaad leuk. Lekker luchtig ook.

avatar van eltorro
Vreemd, volgens wikipedia en Youtube staat de film vanaf vandaag op Prime Video, ik kan hem er alleen niet op vinden. Het zou teleurstellend zijn als ze de film alleen gereleased hebben in de USA.

Dus... een meteoor suist richting de aarde. Raketten worden afgevuurd om deze rots te verpulveren. Stukjes vallen terug op de aarde waardoor insecten en andere dieren heel groot en agressief worden. Het leger kan deze mutanten niet verslaan en de mensheid wordt uitgevaagd op een paar overlevenden na die onder de grond in bunkers gaan leven. Een jongen uit zo'n schuilplaats besluit naar een oude liefde een week lopen ver weg te gaan. Slechts bewapend met een kruisboog en kinderpijltjes maakt hij de reis. En komt ongeveer 3 insecten tegen..... (minder dan in de hoek van mijn kamer), en verslaat ze met pijltjes... als het leger dat geweten had.

avatar van Macmanus
Aardig.

Film wil een soort Zombieland zijn maar dan met Monsters. Het haalt het niet helemaal met die film. Omdat het iets teveel hinkt op een kalverliefdes verhaaltje, verlies ouders en komedie. Waardoor de komische noot wat ondersneeuwt en de film nooit echt een smoel weet te krijgen. De PG13 rating helpt ook niet helemaal mee. Gelukkig heeft de film wel een budget en is het allemaal best vermakelijk voor een avondje.

3 sterren.

avatar van james_cameron
Best leuke, sympathieke variant op Zombieland, met enorme gemuteerde insecten in plaats van schuifelende ondoden. Vlot gemaakt en leuk gespeeld, met een grappige bijrol van Michael Rooker. Hoofdrolspeler Dylan O'Brien weet helaas niet helemaal te overtuigen; hij doet wellicht iets teveel zijn best. De plot is verder niet bijster origineel en nogal bij elkaar gejat, maar de film beschikt in ieder geval over een aantrekkelijke visuele aanpak en de monsters zien er over het algemeen spectaculair uit.

avatar van rep_robert
Love and Monsters is inderdaad een erg fijne film. Het kent een fijne mix tussen coming of age en tegelijkertijd is het avontuur dat O'Brien beleefd erg leuk en voelt de wereld ontzettend geloofwaardig aan en vond ik de monsters er ook niet verkeerd uitzien. De film zit vol leuke ideeën en vaart. Het enige waar de film onder te lijden heeft is het neerzetten van de film in een dusdanig korte periode dat de film continu een beetje op de oppervlakte blijft borrelen. Er zijn interessante bijrollen, maar de schermtijd is gewoon te kort om impact te maken en zo verdwijnen deze ook telkens weer uit beeld. Daarnaast biedt het verhaal eigenlijk veel te veel leuke interessante aanknopingspunten en biedt de 90 minuten speelduur gewoon te weinig tijd om dit goed uit te diepen.

Love and Monsters was gebaat bij bij een langere speelduur of wellicht dat het in serieformat beter zou hebben gewerkt. Toch jammer dat deze film waarschijnlijk onder de radar zal vliegen, want ik kwam deze ook per toeval tegen.

avatar van schumacher
Redelijke film.
Vooral de monsters waren leuk en goed gemaakt.

Dit is 1 van de leukste films die ik dit jaar gezien heb.
Genoeg actie en humor met goed geluid en een leuk verhaal.

Op zich zou het een matig en on interessant filmpje zijn geweest ware het niet dat de special effects deze
" Love and Monsters" het kijken naar deze fantasy film plezierig maken. De monsters zien er daadwerkelijk fantastisch uit. Van reuze pad tot een reuze krab. Verhaal en acteer werk niet zo bijzonder....soms zelfs irritant ( het kleine meisje). Avonturenfilm voor de wat oudere jeugd.

avatar van JacoBaco
Ik was blijkbaar volledig in de stemming voor een film als deze. Ik geef 4 sterren. Het is van alles wat en er is een goede balans tussen humor, drama, actie en spanning. Met drama bedoel ik natuurlijk niet het niveau van Requiem for a Dream en qua spanning is het niet zoals blabla bla, je snapt mijn punt nu wel.

Leuke/sympathieke personages en iedereen zat goed in zijn rol. En uiteraard een eervolle vermelding voor de monsters. Je kan zien dat ze hier heel erg hun best op hebben gedaan. En tot slot nog 2 eervolle vermeldingen voor de hond en de robot (Mav1s). Dit verraste mij enigszins, dus ik ga het niet spoilen.

Het is eigenlijk een variant op Zombieland, maar Monster Problems vind ik sowieso al een stuk beter dan Zombieland 2!

4****

avatar van knusse stoel
De mensheid is niet na 7 jaar na een "monsterpocalyps" gedwongen om te verhuizen naar ondergrondse koloniën maar leeft daar zelfs al 7 jaar.
Joël (Dylan O'Brien) had contact met een meisje, Aimee (Jessica Henwick) uit dat verleden en krijgt via de Radio transmission weer kontakt met haar en meent dat de liefde tussen hen beiden nog steeds borrelt en besluit om haar op te gaan zoeken.
In zijn ééntje gaat hij op pad. Bewapend met een kruisboog en kleine pijltjes naar de oppervlakte met GROTE uitgegroeide monsters. Zoals knuppel ihhh schrijft: "als het leger dat geweten had".
De tocht die hij moet maken is ruim 130 km en hij heeft totaal geen idee wat hem aan de oppervlakte te wachten staat! Spinnen zo groot als een auto, rupsen die de lengte en grootte van een tunnel hebben enz..
Er gebeuren dus onverwachtse ontmoetingen onderweg waarvan de meesten niet erg prettig zijn voor Joël maar toch zet hij door met de gedachten aan een hernieuwde kennismaking met Aimee.
Het is een avonturenfilm die redelijk gemiddeld is en enigszins typisch Amerikaans aandoet.
Prima gebruik van de computer betreffende onze monsters e.d..
Eigenlijk hadden ze het verhaal iets meer uit kunnen diepen, een langere duur met wat meer informatie over wat er nu precies gebeurd was en hoe men in deze tijd terecht is gekomen.
Ondanks dat, een 7 voor het totaal.

Een goeddeels lachwekkende avonturenfilm met af en toe wat actie met griezelige tegenstanders. Dat alles overgoten met een forse scheut humor en zo waar ook nog een klein beetje romantiek. De optelsom scoort weliswaar een voldoende, maar het houdt niet over. Het kan ook zijn dat dergelijke films niet aan mij besteed zijn.

avatar van Grindhouse62
Dit is een prima actievolle en avontuurlijke fantasy film, die mij uitstekend heeft vermaakt.

avatar van filmkul
Verrassend leuke fantasy film. Het verhaal is niet heel complex of diepgaand maar wordt erg goed uitgewerkt door Matthews. Vanaf het begin wordt je als kijker het verhaal in gesleurd en neemt de film je mee in een zeer vermakelijk avontuur. Er is voldoende actie en spanning en daarnaast de nodige humor, maar dat heeft niet de boventoon. De film is voorbij voor je er erg in hebt, en had best wat langer mogen duren. De special effects zijn van prima kwaliteit en de wezens zien er goed uit. Het acteerwerk is ok. Een onverwacht pareltje en aangename verrassing tussen de vele matige werkjes die tegenwoordig uitkomen. 4.0

avatar van knusse stoel
knusse stoel schreef:
na 7 jaar na een "monsterpocalyps" .

7 jaar na een "monsterpocalyps" = 7 jaar na een "monsterapocalyps"

avatar van apolicum
knusse stoel schreef:

7 jaar na een "monsterpocalyps" = 7 jaar na een "monsterapocalyps"

Je kan altijd op "Corrigeren" klikken bovenaan.

avatar van Chelsea94
Leuke film voor de jeugd. Gekeken met mijn 11 jarige nichtje en zij vond de film heel leuk.

avatar van Master Blaster
Luchtige film, erg vermkkelijk.
Kinderen zullen dit spannend vinden

3,5 *

avatar van Film Pegasus
Film Pegasus (moderator)
Eindelijk nog eens een avonturenfilm, een genre dat evident lijkt maar al snel wordt weggedrukt door combinaties met actie, drama of komedie. Dat is hier ook wel aanwezig, maar avontuur neemt de overhand. Een vlotte luchtige blockbuster met special effects die best wel ok zijn. Ik zag soms niet meteen of het puur computer is of dat er ook mechanische poppen werden gebruikt. Een onverwacht pareltje dat niet uitpakt met een grote cast en denkelijk nooit een groot publiek zal bereiken. Maar wat wel echt genieten is. Ik hou wel van dit soort films.

avatar van mcdaktari
Dit is nou weer zo'n film die me onverwachts aankwam waaien. Ik had er nog niks van gehoord maar zag de redelijk goede waardering dus dacht, laat ik deze maar eens kijken. Ik ben niet iemand die echt veel komische films kijkt, maar zo nu en dan op een saaie zondag kan het geen kwaad. Love and Monsters is een combi van van alles wat. Avontuur, horror en komedie, en de film begint meteen goed wanneer Joel de tocht naar zijn vriendin begint in een wereld vol grote vreemde monsters. Echt een heel aangenaam filmpje die wat mij betreft wel iets langer had mogen duren. Een aanrader.

Wat een onverwachte leuke film. Lekker luchtige avonturenfilm met vleugje horror

avatar van joolstein
Fijne luchtige ROM-com--monster-film. Het is zeven jaar geleden dat een asteroïde de aarde bedreigde en er iets grondig misging. Die catastrofale gebeurtenis veroorzaakte eveneens de scheiding tussen Joel en zijn geliefde, Aimee. Zeg monster-Apocalyps of daarheen en weer terug. In de aanpak geen zware doom-of-somberheid maar meer luchtige romantiek en komedie. Het resulteert in een hoopvolle 'Monster- Apocalyptische '-sfeer. Het laat je met een beter humeur achter dan toen ze aan de film begon. In een tijd van Lock-downs ook zeer welkom! Wat uiteraard ook help zijn zeer goede speciale effecten en wereldopbouw. De gigantische gemuteerde monsters zien er vakkundig uit en nergens voelen ze misplaats in de live-action wereld. Die scènes met monsters zijn gewoon erg leuk. De cast en met name dan hoofdrolspeler Dylan O'Brien want die past op één of andere manier prima in deze wereld, doen het ook erg goed! Dit alles maakt het tot uitstekend kijkbare en plezierige film, puur entertainment!

avatar van Gerlof1378
Ik vond het een erg leuke film, het verhaal is goed gedaan over een wereld vol met gemuteerde insecten waarin Dylan O' Brein zich een roadtrip begaat om zijn vriendin op te zoeken. De rest van de cast speelt ook erg leuk en de monsters in deze film vond ik goed gedaan, niet zo overdreven als bv de nieuwste Godzilla films en Kong: Skull Island. Al met al een aanrader dus voor een ieder die een monsterfilm wil zien met een goed verhaal erin.

avatar van Collins
De film vertelt een klassiek verhaal. In een wereld waarin de mens zich verschuilt voor gigantische insecten die het aardoppervlak teisteren, onderneemt de kwetsbare nerd Joel een reis van zijn schuilplaats naar een andere, groeit boven zichzelf uit en ontpopt zich als held. Hoe klassiek.
Onderweg ontmoet hij markante personages en vecht met monsters. Heel innovatief is het allemaal niet. Wel leuk. De setdesign is magnifiek. De monsters grandioos. De film is zijn budget van 30 miljoen dollar aan te zien.
De absolute hoogtepunten in de film zijn de monsters. De creaties van concept artist Andrew Baker die ook al leuke dingen deed in de Hobbit films, zien er schitterend uit. Af en toe wat grotesk, maar niet over the top. De interacties met de monsters leveren leuke, actievolle en slijmerige scènes op. Topvermaak met een lage bodycount.
In tegenstelling tot veel post-apocalyptische films is Monster Problems niet bloeddorstig en duister. De film is een lichtvoetige avonturenfilm met humor, feelgood en actie. De personages zijn goed of slecht. Gemakkelijk voor de identificatie. Veel indruk maken ze niet. De echte hoofdrollen zijn in deze film weggelegd voor het fantastische decor en voor de fantasievolle monsters.
Leuk.

avatar van notoirefilmhater
Helaas is deze film een hele goedkope versie van Jurassic Park. Deze film is heel erg "formulig" gemaakt; en dat maakt het allemaal wel erg voorspelbaar. Komedie is het moeilijk te noemen, want grappig is het nergens. Het lijkt alsof het meer voor jonge kijkers bedoeld is. Spannend is het al helemaal niet.

avatar van Shinobi
"I feel like Tom Cruise!"

Een aardige variant op 'Zombieland'.

Dylan O'Brien stort zich na drie delen van 'The Maze Runner' opnieuw in een post-apocalyptische wereld. Ditmaal is de aarde overlopen door gigantische monsters en is de mensheid genoodzaakt om in ondergrondse bunkers te leven. Toch wil Joel de monsters trotseren zodat hij zijn lang verloren liefde weer kan zien.

De road trip die vervolgens plaatsvindt, is vermakelijk te noemen. Joel ontmoet een aantal leuke figuren, met name het duo van Clyde en Minnow zorgt voor de beste interacties. Het merendeel is vrij vlak, maar het scheelt vooral dat O'Brien zijn personage met de nodige charme neerzet.

Het creature design ziet er goed uit. De keur aan bijzondere monsters levert een hoop actie op. Hier en daar is het misschien een beetje braaf, maar het spektakel blijft zeker overeind staan. De aardige humor voegt dat beetje extra toe, zoals de running gag over gestolen eten.

Al met al is 'Love and Monsters' een vermakelijke avonturenfilm voor tussendoor.

3,0 Sterren.

Goeie film over een post-apocalyptische wereld waarin grote monsters de overhand hebben. Origineel is het niet te noemen, maar de film komt wel fris over (ook omdat de monsters er allemaal anders uit zien). Bovendien wordt het avontuurlijk gebracht (met genoeg actie en humor) waardoor het onderhoudend is van begin tot eind.

avatar van Noodless
Zeer vermakelijke avonturenfilm met een komisch tintje rondom het hoofdpersonage zelf waardoor het geheel zich ook al niet te serieus neemt. De apocalyptische wereld met allerlei gigantische monsters ziet er mooi uit. Overdaad schaadt vaak, maar hier is er voldoende balans tussen actie, wat humor en prachtige decors waardoor de film geen bombastische indruk laat. Vlotte, luchtige film die de kijker weet te entertainen. Let ook op de geweldige opening credits van de film. 7/10