And Soon the Darkness (2010)

Verenigde Staten / Argentinië / Frankrijk
Thriller

geregisseerd door Marcos Efron
met Amber Heard, Odette Yustman en Karl Urban

De twee vriendinnen Stephanie (Amber Heard) en Ellie (Odette Yustman) zijn op fietsvakantie in Argentinië. Als ze in een afgelegen gebied elkaar uit het oog verliezen begint er paniek toe te slaan. Eén van de meiden wordt ontvoerd door een psychopaat. Ze kan alleen maar hopen dat haar vriendin haar terugvindt, voordat haar ergste nachtmerrie werkelijkheid wordt...

avatar van tattoobob
Eenvoudig maar goed werkende thriller die mij niet verveelde maar wel iets spannender had gemogen.
Acteerwerk niets op aan te merken...Yustman vind ik altijd een lust voor het ook en kijk ik graag naar.

Vrij matige standaard Thriller met ook nog eens een zeer voorspelbaar verloop en ook eentje vol met clichés. De factor "originaliteit" is ook totaal niet van toepassing.

Het flauwe en inderdaad eenvoudige dertien in een dozijn verhaal stelt weinig voor en zit zoals eerder gezegd ook vol met clichés (zag maar gerust de één na de andere). Hierdoor is ook het verloop zo voorspelbaar en saai (zeker de eerste 45 minuten) als maar wat, waardoor het verhaal nauwelijks weet te boeien of spannend wordt. Verrassingen zitten er sowieso niet in en hetgene wat verrassend zou moeten voorstellen zie je al van ver aankomen. Pas na circa 45 minuten wordt het verhaal een beetje interessant als Ellie wordt ontvoerd. De zoektocht die daarna volgt, heeft ook weinig om handen. Het einde is nog een beetje aardig, maar (je voelt het al aankomen) zit natuurlijk ook weer vol met clichés. Visueel ziet de film er met beelden van de landschappen en locaties nog wel aardig uit en natuurlijk ook vanwege de schoonheden Amber Heard (in de rol van Stephanie) en Odette Yustman (in de rol van Ellie). Echt goed acteren kunnen ze helaas beiden niet. De emotieloze Karl Urban komt ook voor in het verhaal, maar zijn flut rol stelt weinig voor.

Al met al is dit gewoon een matige film die alleen vanwege het meespelen van Amber Heard en Odette Yustman nog het kijken waard is.

Ah ja, in deze film zit ook nog een paspoort grapje. Zo heeft Ellie de eerste letter van "Passport" afgeplakt bij haar vriendin Stephanie, waardoor er dus staat "assport". De Nederlandse vertaling weet daar geen raad me en maakt er dan maar van "Plaspoort"

avatar van xxERWINxx
Vermakelijke horror film waarin we 2 meiden zien die op fietsvakantie gaan en 1 van hen word ontvoerd, maar door wie?
Het begint allemaal rustig met mooie natuurbeelden en een spannende sfeer, je vraagt je toch af wie of wanneer het zou gaan gebeuren.
Einde is ook weer spannend met een goede ontknoping!

avatar van john mcclane 2
Niet heel bijzonder allemaal. Bewandeld de bekende ( fiets ) paden .
De twee meiden zijn een lust voor het oog.
En als je er niet te veel van voorstelt , is het te doen.
Niet heel goed, ook niet heeel erg slecht,,,maar dan ben ik erg mild.
Eigenlijk ver onder het gemiddelde van een aardige thriller.
Let op : het lijkt in het begin horror,,,is nie zo .

avatar van Daan258
Pfoee, een lange saaie zit.

Ooit is eerder gezien maar veel kon me er niet meer van herinneren.
Opnieuw bekeken maar vreselijk tegen gevallen.
Een flinter dun verhaal , vol clichés en nergens spannend.
Het acteerwerk van Amber Heard en Odette Yustman was nog aardig en ook niet vervelend om naar te kijken maar het kan deze film zeker niet redden.

Niet mee vermaakt.

avatar van Phantasm
Het eerste uur was wel erg traag, het laatste half is het aanzien nog waard, anders had ik deze 3 *** gegeven. Jammer.