ad
  • 8.180.207 stemmen

banner

Fear Street Part Three: 1666 (2021)

Horror / Mystery | 113 minuten

Genre: Horror / Mystery

Alternatieve titels: Fear Street 3 / Fear Street 1666

Geregisseerd door: Leigh Janiak

Met onder meer: Kiana Madeira, Ashley Zukerman en Olivia Scott Welch

• Netflix Bekijk via Netflix

Over Fear Street Part Three: 1666

"End the curse."

Een koloniale stad wordt gegrepen door een hysterische heksenjacht die eeuwenlang dodelijke gevolgen zal hebben. Een groep tieners in 1994 probeert eindelijk een einde te maken aan de vloek van hun stad, voordat het te laat is.

imageimageimageimageimageimageimageimage

Constance / Ziggy Berman

Isaac / Simon Kalivoda

avatar van hellmondje

hellmondje

Niet slecht. Maar had er meer van verwacht.

scorsese

Aardige film waarin de oorsprong van de vloek van het stadje uit de doeken wordt gedaan. Dit laatste deel weet alles mooi met elkaar te verbinden (zowel verhaaltechnisch als de manier waarop de castleden worden ingezet). Wel is dit laatste deel iets te veel twee films in één en is het minder een slasher vergeleken met de eerste twee films.

avatar van Marvel_2000

Marvel_2000

Prima film, met een goed verhaal waar de 3 films tot 1 geheel komt. Er spelen goeie acteurs in, maar soms was het moeilijk te volgen.

avatar van jippie2010

jippie2010

Ik vind het laatste deel lastig te beoordelen. Ik was bang dat de sprong terug in de tijd niet zou werken, maar na een aantal minuten raakte ik er aan gewend en werd het zowaar het sterkste stuk van de trilogie. Deel drie is weer in twee delen opgesplitst en dat doet toch een beetje afbreuk aan het sterke begin. Ik snap wel dat er voor gekozen is om het verhaal goed te kunnen vertellen maar voor mij ging de sfeer er weer uit. Helaas. *2,5

avatar van mikey

mikey

dezelfde intense kids leven ditmaal in 1666 toen de vloek begon, en hebben vervolgens parkfeestjes met (lesbian) sex, drugs en booze. Dan gaan we terug naar 1994 waar de oorlog tussen good&evil wordt beslist a la stranger things en It. zet je maar schrap voor minder slasher 🪓, en meer theorieën tot een matige conclusie. Jammer dat er geen 1666 volksmuziek in voorkwam, wellicht te ingewikkeld voor productie en publiek. Dus je mag het weer doen met die Breeders en zo.

avatar van Hejira

Hejira

Ik weet niet hoe ik deze films uiteindelijk moet beoordelen. Ik vind het 1e deel verschrikkelijk, het 2e deel verrassend goed, en dit deel valt er tussenin. Het is wel een geslaagde trilogie, maar als losse films erg verschillend in kwaliteit en identiteit.

Ik ga ze alle 3 nog eens een keer in 1 keer kijken, maar voor nu beschouw ik de films los van elkaar en vind ik dit deel 2.5 sterren waard.

avatar van Erikb99

Erikb99

En wat vond ik er nou van:

Dit laatste deel is duidelijk een stuk minder slasher en wat spannender, zeker qua verhaal. We krijgen nu de background story over hoe alles is ontstaan waarin ook weer een vette twist zit. We gaan dan ook nog verder terug in de tijd daarvoor. Dat maakt dat dit deel een stuk serieuzer is. Natuurlijk komen we ook weer terug in de tijd waarin onze hoofdpersonen gaan afrekenen met het kwaad. Maar alles is erg mooi opgezet. Vanaf deel 1 en 2 wordt er mooi opgebouwd naar deel 3. Alle karakters die je hebt leren kennen komen dan ook terug in deel 3 in 1666. Wat erg leuk gedaan is. En natuurlijk het eind gevecht, dat was wel weer in de slasher style. Ik heb dan ook erg genoten van deze drie luik. Tja anders ga ik ze ook niet achter elkaar bingen natuurlijk. Aanrader? Dikke ja.

avatar van maurice32

maurice32

Ik heb betere horrorfilms gezien.

Duurt ook alles veel te lang pfff.

2,5 ster voor de moeite.

avatar van horizons

horizons

• 1983 stemmen

Net ietsjes minder dan de voorgaande twee delen. En dat heeft te maken met de iets te schone 1666 setting en het te weinig slashen in de finale. Daar waar de eerste twee delen nog een verassing op het einde hadden op dat gebied blijft dat nu uit.

avatar van DragQueen

DragQueen

Genietbaar filmpje, die het samen met de twee voorgaande films leuk bij elkaar weet te knopen. Ik kan niet zeggen of ik deze nou beter of slechter vond dan de voorgaande delen. Het zweeft er wederom ergens tussenin. Op zich prima kijkvoer en een aardige afsluiter van de trilogie. 3 Sterren.

avatar van mrklm

mrklm

De laatste van drie films gebaseerd op de Fear Street-boeken van R.L. Stine gaat terug naar de oorsprong van de vloek die de oorzaak zou zijn voor de bloedbaden die onder anderen in 1978 en 1994 plaats hebben gevonden. We weten dus van tevoren dat hoofdpersoon Sarah Fier geëxecuteerd zal worden op verdenking van hekserij, maar de vraag is of zij daarbij inderdaad een vloek uitsprak. En belangrijker nog: was zij überhaupt een heks? Het is 1666 en volgens een overlevering is de maanstand geschikt voor een waarbij de plaatselijke jongeren in hogere sferen geraken door het eten van bepaalde bessen die Sarah Fier [Kiana Madeira] wil kopen van een vrouw die lange tijd geleden is verbannen uit het dorp. In het huisje van de mysterieuze vrouw leest Sarah een spreuk uit een duivels boek en kort daarna vrijt ze onder invloed van de bessen met dorpsgenoot Hannah Miller [Olivia Scott Welch]. Wanneer dat uitlekt én het dorp vervolgens geplaagd wordt door een aantal mysterieuze, lugubere gebeurtenissen, wordt Sarah het doelwit van een heksenjacht. Het eerste uur is redelijke, maar niet bijster originele heksenhorror. Na een uur keert het verhaal terug naar het einde van Fear Street: 1994 waar men denkt een definitief einde te kunnen maken aan de vloek. Dat deel is (net als de bijbehorende film) een vermakelijker, mede vanwege de meer luchtige benadering en een aangenaam gevoel voor humor maar loopt uit op een groteske, verwarrende finale.

avatar van Ajax&Litmanen1

Ajax&Litmanen1

Het slot van een behoorlijk aardige trilogie over de heks Sarah Fier. In dit deel zien we dan eindelijk wat er in haar leven is voorgevallen en vallen de nodige zaken op z'n plaats zoals de hand, de boom en de vloek. In het eerste uur kijken we mee in 1666 en het restant daarna gebruiken ze om de trilogie een bevredigend eind te geven. Dat lukt niet helemaal, want ik vond dat laatste uur rommelig en alles werd iets te gemakkelijk opgelost en afgehandeld. Maar ik heb me wel goed vermaakt, al werden de drie films zelden beklemmend of eng, maar spannend was het geregeld wel. En er zitten een hoop mooie hommages aan het horrorgenre in. Dit soort werk mag Netflix wel vaker in hun assortiment uitbrengen. Deel 2 steekt er bij mij bovenuit, by far de beste als je horror zoekt, maar de rest is ook zeker de moeite waard.

avatar van Bozok66

Bozok66

Was het beste deel. Vooral de eerste helft spannend.

avatar van Q Jones

Q Jones

Goede reeks hoor. Had er eigenlijk niks van verwacht. Maar deel 1 vind ik verrassend goed waardoor ik heel de reeks heb gezien. In dit deel had wel iets mee sex en gore mogen zitten. Het blijft namelijk allemaal best braaf. Deel 2 stijgt er bij mij boven uit die heeft dat namelijk wel.

Enfin dit deel zet de puntje op de i. Leuk vermakelijk en hopen op meer zou ik zeggen op

avatar van filmfan0511

filmfan0511

Het einde van de Fear Street trilogie is een beetje een mixed bag, in de zin dat het eigenlijk aanvoelt als 2 films in 1, en de ene is beter dan de andere. Het eerste uur, met het gedeelte in 1666, is wat mij betreft op zowel visueel vlak als op vlak van sfeer het beste uur van de trilogie. De koloniale setting is prima, en het is interessant om het gehele achtergrondverhaal zich eindelijk te zien voltrekken. Een scène zoals degene in het kerkje met de bezeten priester en de dode kinderen die zonder ogen op de banken zitten lijkt bij wijze van spreken zo weggelopen uit het gothic sfeertje van een game als Bloodborne. Het verhaal van Sarah Fier en de conclusie hiervan plus de twisten zijn dus erg sterk. Het is niet dat de twist schokkend of enorm onvoorspelbaar is, maar het zet de eerdere twee delen wel in een interessant nieuw licht.

Dit stuk voelt dus als 1 film aan, en dan volgt '1994: part 2'. De conclusie van het hele overkoepelende verhaal, en het is jammer dat hier het niveau vrij fel en merkbaar zakt. Misplaatste humor, domme beslissingen, de interne logica die soms doorbroken wordt of niet logisch is, en een einde dat wel heel erg simpel lijkt te gaan. Het is niet eens dat dit stuk slecht is of zo, maar het voelt qua toon en sfeer gewoonweg aan als een whiplash in vergelijking met het eerste uur. Het korte gevecht tussen de verschillende killers is wel een cool idee, en het blijft vermakelijk tot het einde, maar er had meer in gezeten. Ook jammer dat de bad guy zo vreselijk eendimensionaal saai is op het einde. In deeltje 2 leek Nick Goode toch wat goede kwaliteiten te hebben, dus het is jammer dat ze het zo simpel en ongecompliceerd laten eindigen. Tja bon, beetje een vreemde balans dan. Voor het eerste uur een 4*, voor het tweede gedeelte pakweg een kleine 3*. De film had wat beter in evenwicht kunnen zijn, maar ik ga dan toch gewoon voor een kleine 3.5* gaan. Het is sowieso erg vermakelijk, mooi in beeld gebracht en goed geacteerd, met opnieuw enkele vrij gruwelijke scènes. Over het algemeen toch wel een fijne en amusante trilogie.

avatar van james_cameron

james_cameron

Bevredigend laatste deel van de trilogie, deels weer met een compleet andere sfeer en setting, deels een terugkeer naar de gebeurtenissen in 1994. Dat laatste is vooral nodig om het verhaal netjes af te ronden, iets dat de makers verrassend goed lukt, ook al hinkt dit deel hierdoor wel een beetje op twee gedachten. In 1666 vindt uiteindelijk ook nog een belangrijke plotwending plaats, iets waar alle gebeurtenissen die volgen door beïnvloed worden. Het steekt al met al vernuftig in elkaar en de drie delen vormen samen een bovengemiddeld leuk horrorverhaal.

avatar van umbra

umbra

Beste vd 3, nouja dat was niet zo heel moeilijk, aangezien de eerste echt tegenviel en de 2de zoniet nog minder was. Is het nu mede door de periode (1666) waar de film zich groot deel afspeelt, het zal er zeker mee te maken hebben, is gewoon goeie setting. Ook het 3de deel van dit 3de deel, hehe, was gewoon leuk. Ja, na 2 teleurstellende delen, aangenaam verrast, had er niet meer op gehoopt, eerlijk gezegd.

avatar van VanRippestein

VanRippestein

Deel 1 was nog een beetje funny, maar dit is een verplicht knoop-alle-touwtjes-aan-elkaar deel van het uitleggerige fear street. Vooral heel veel uitleg en expositie, en als je denkt dat t wel weer klaar is, dan gaat de film nog stug een half uur door! Leuk voor brugklassers misschien, maar een horrorliefhebber ga je hier geen plezier mee doen.

avatar van soom

soom

Gátverdamme, die handafhak scene deed me de das om. Ieks. Nee, geef mij maar gewoon een ouderwetse opspring-film, met tandenknarsend toekijken hoe de hoofdpersoon door een verlaten huis loopt, met alles wat daarbij hoort.

Ik houd verder wel van de sfeer, (van 1666,) die/dat is goed. Maar verder stelt het net iets minder voor dan de rest van de trilogie.

avatar van slam1975

slam1975

Wel een goed verhaal, maar ik moet het tweede deel nog een keer kijken. Ik was in slaap gevallen, kwam niet door de film. Maar was ontzettend moe. Dus deel 2 kan ik niet beoordelen. Maar denk dat ik dit deel tot nu toe wel de beste vind.

avatar van Basto

Basto

Er tussen in.

Het derde deel vind ik beter dan deel 2, maar minder dan deel 1. 1994 is met alle neon kleuren en de verzameling aan killers gewoon het leukst. Deze film begint met de origin story. Die was wel aardig, maar ook wat cliche. Had ook best iets korter gekund. De finale terug in 1994 is wat voorspelbaar, maar wel weer vlot en leuk.

3,5, maar zonder deel 1, zouden deel 2 en drie vrij kleurloze films zijn geweest.

avatar van John Milton

John Milton

Vermakelijk, net als zijn twee voorgangers.

Ik had verwacht dat deel 3 mijn favoriete zou zijn vanwege de setting, maar na het authenticiteitsgeweld van sommige andere recente folk-horrors (The Vvitch), en ook al hebben ze er zichtbaar moeite in gestoken, komt deel 3 met die historische setting toch niet helemaal weg. Niet dat de eerste twee films noodzakelijkerwijs uitblinken in period realism, maar bij een 17e eeuwse settlement als plek waar zich het verhaal voltrekt, kijk ik in ieder geval kennelijk toch iets kritischer.

De verhaallijnen komen aardig bij elkaar in deze slotfilm, en met name Kiana Madeira blijft fijn om naar te kijken; hopelijk gaan we die vaker zien in wat grotere producties. Klassiekers zullen de Fear Street films misschien niet worden, maar ik heb me er prima mee vermaakt, en de formule van zo’n trilogie releasen met steeds een week ertussen mag Netflix van mij best eens herhalen.