- Home
- Filmforum
- Gebruikers - Filmgames
- Horrorfilm Challenge
Horrorfilm Challenge
Theunissen
-
- 12273 berichten
- 5515 stemmen
je vindt het vast niet erg dat ik jouw afbeelding overneem? Ik wil vooral Theunissen warm maken voor deze film en dat helpt misschien met deze afbeelding 
Ok goed je ziet geen naakt al is de actrice die onze anti-held gaat filmen wel degelijk even uit de kleren. Dat hebben ze natuurlijk slim opgelost door haar zittend op een stoel vanachter haar rug te filmen.
Blijft een leuke Corman die vooral psychologisch is maar met toch enkele gruwelijke/lugubere momenten. Veel beter dan Little Shop of Horrors Shaky, hint hint.
Is dit één van de eerste films over anorexia, gezien de benen en het lichaam van de zittende vrouw ?
Ik word er helaas niet echt warm van
Maar zonder alle gekheid op een stokje, jaren 50 films staan op dit moment op een laag pitje bij mij. Ik zag wel laatst het best aardige "Them! (1954)", maar op dit moment ligt mijn interesse vooral in films waarin ook wat naaktheid in te zien valt en wat dat betreft heb ik hier al een aantal interessante films voorbij zien komen.
wendyvortex
-
- 5196 berichten
- 7271 stemmen
18. Night of the Living Dead (1990)
FTV: 88 minuten / Green cap: (1504 + 88 = totaal: 1592)
Black cap: - Totaal: 59 punten
Waardering: 3*
https://gonewiththetwins.com/new/wp-content/uploads/2020/03/nightofthelivingdead1990.jpg
Nogal letterlijk een herverfilming van het origineel, dat is jammer want dat levert weinig verrassingen op, al is de film verder een prima alternatief. De film waarin we de moderne horror-zombie voor het eerst kregen te zien. Volgens mij was het eind iets anders en was de vrouwelijke hoofdpersoon wat minder lijdzaam, maar is nogal een tijd geleden dat ik de versie uit 1968 zag. Make-up-FX artist Tom Savini als regisseur en Romero zelf als producent. De beste zombie-film blijft natuurlijk altijd nog Dawn of the Dead uit 1978. Prima time-waster, maar ik had iets meer bijzonder verwacht van deze team-up van Savini en Romero (beiden wel helden natuurlijk!).
Noodless
-
- 10042 berichten
- 6178 stemmen
FTV : 87 min. ( totaal : 6138 )
Black cap : Trash (4) Totaal : 242
https://horrorcultfilms.co.uk/wp-content/uploads/2018/06/the_prowlerdf.jpg
Degelijk horrorfilmpje met een paar toffe kills. De killer is leuk en heeft ook een interessante voorgeschiedenis die het geheel toch wel wat inhoud geeft. De toegevoegde slotscène verwacht de kijker eigenlijk niet meer, maar is wel leuk. De cast zelf is eerder matig. 6,5/10
https://i0.wp.com/thehorrorsyndicate.com/wp-content/uploads/2016/08/prowler1.gif?resize=402%2C216
Noodless
-
- 10042 berichten
- 6178 stemmen
FTV : 90 min. ( totaal : 6228 )
Black cap : Turkey (5) Totaal : 247
https://i.pinimg.com/originals/4d/5f/48/4d5f48c680266f38e1c72a95c76f1602.jpg
Er valt zeker heel wat te zeggen over de zwakke uitwerking van de film, maar toch weet de film je aandacht vast te houden dankzij een geweldige locatie en de fijne sfeer die vaak aanwezig is in de film. De openingsscène met het meisje is top en de creepy sfeer in de kelder is zonder meer sterk gecreëerd door de regisseur Lamberto Bava. Helaas ontbreekt de film de nodige spanning en ziet het schepsel er niet echt goed uit. Als kijker blijf je ook lang in het ongewisse over de clou van het verhaal : zijn het nachtmerries uit het verleden die telkens opduiken of is het gewoon fictie van de schrijfster of is er misschien toch een monster aanwezig in het kasteel ? Helaas wacht de kijker een zeer makke uitwerking naar het slot toe.
5/10
Noodless
-
- 10042 berichten
- 6178 stemmen
FTV : 95 min. ( totaal : 6323 )
Black cap : Trash (4) Totaal : 251
Mwah, de link naar Alien wordt vaak belicht, maar dat gevoel had ik niet echt, zelfs niet met die eieren. Dat is nog altijd een heel ander gegeven want hier zorgen de eieren voor een soort virus en slijm dat je lichaam na enkele ogenblikken laat ontploffen dat voor bloederige taferelen zorgt. De scène in de douche wordt wel spannend opgebouwd en de muziek zorgt voor een passende sfeer. De cast vond ik eerder matig en de cyclops, het wezen, zag er maar beroerd uit. Het verloop van de film was eerder onverwacht, ik verwachtte meer een SF-film met ook scènes in de ruimte en een gevecht om te overleven tegen de alien. De film heeft een totaal andere insteek. 6/10
https://horrornews.net/wp-content/uploads/2012/02/Contamination-1980-movie-6.jpg
Collins
-
- 7301 berichten
- 4315 stemmen
FTV - 82 minuten (Totaal: 1900)
Black Cap: 1950s: 2 / Zwart-Wit: 3 / Trash: 4 (Totaal: 59)
http://2.bp.blogspot.com/-V9ltmfN9aXg/UteL_gc4JCI/AAAAAAAAvkE/ilV9sLqDeYU/s1600/PDVD_075.BMP
Een film met heel wat bekende namen uit het horror-genre. John Carradine, Basil Rathbone, Lon Chaney Jr. en Bela Lugosi. Geen goede film, maar verrassend genoeg wel een film die vermaakt. Het thema van de gekke geleerde wordt op een vlotte manier aangepakt. Veel film bestaat uit dialogen, die eigenlijk niet eens heel vervelend zijn. Ze wekken zelfs enige interesse op en maken dat je het magere verhaal en de onzinnigheid ervan met enige goodwill tot je neemt.
ikkegoemikke
-
- 3449 berichten
- 4896 stemmen
41. Bud Abbott Lou Costello Meet Frankenstein (1948)
FTV : 83 minuten (Totaal 3741)
Black cap : 40s (3) - B&W (3) (Totaal 125 pt.)
Persoonlijke waardering : 2.5*
https://thirtyhertzrumble.com/wp-content/uploads/2018/10/editbig-12.jpg
Tja, gezien de leeftijd van deze film is het niet verwonderlijke dat deze nogal gedateerd aanvoelt. De humor is een beetje flauw. Ze deden me denken aan Laurel & Hardy en het werd op sommige momenten een beetje irritant. Toch een paar keer moeten gniffelen (het vakbond mopje en de uitdrukking op Costello's gezicht bij het wegtrekken van een tafelkleed bv.). Maar de films over de ontmoetingen van dit duo met andere lugubere personages ga ik toch niet direct bekijken.
ikkegoemikke
-
- 3449 berichten
- 4896 stemmen
42. The Masque of the Red Death (1964)
FTV : 89 minuten (Totaal 3830)
Black cap : 60s (1) - Trash (4) (Totaal 130 pt.)
Persoonlijke waardering : 2.5*
Niet echt Horror maar wel sfeervol. Ik keek vroeger graag naar zo'n middeleeuwse films. Hier is het verhaal misschien wat middelmatig (een typisch Edgar Allen Poe verhaal) maar ik vond de manier waarop het gevisualiseerd werd toch wel buitengewoon op bepaalde momenten.
Shaky
-
- 3736 berichten
- 13052 stemmen
73. Murder-Set-Pieces (2004)
FTV: 105 minuten (6290 totaal)
Black cap: turkey (5) = 5 punten (362 totaal)
https://2.bp.blogspot.com/-W2Jl1J-Hcls/WE7hL9Kc3pI/AAAAAAAACJ4/HceXbdWMV1wgDuKEDD17LoO7BnPIvjAcQCLcB/s1600/MSP%2B-%2B1.png
Meh.. matig. Nick Palumbo gaf aan dat hij de goorste, smerigste, meest extreme horrorfilm aller tijden wilde maken. Dat is wat mij betreft niet helemaal gelukt. Natuurlijk zitten er de nodige smerige scènes in, maar het voornamelijk neer op heel veel bloed in de sets (er ligt bloed op de vloer, bloed over de muren, etc.), maar verder wordt er niet zoveel mee gedaan en de film leunt veel te veel op herhaling. Het is een constante herhaling van zetten: hoofdpersoon ziet vrouw, ze hebben seks, hij vermoordt haar, hij bazelt wat in het Duits in een spiegel, repeat. Dat begint behoorlijk te vervelen op een gegeven moment. Wat Palumbo wel doet, waar andere filmmakers zich niet aan durven te wagen, is het on-screen vermoorden van kinderen en daarmee doet hij wat een horrormaker moet doen: de randjes opzoeken en eroverheen gaan. Al met al best aardig, maar de belofte die Palumbo vooraf maakte, wordt zeker niet waargemaakt.
3*
joolstein
-
- 10841 berichten
- 8931 stemmen
FTV: 97 minuten (Green cap totaal; 5790 + 97 = 5887)
Black cap:(277 punten)
Persoonlijk waardering; 3*
https://i.pinimg.com/736x/b9/1f/55/b91f55eef2f9816abbf7dad4a38b51eb.jpg
"Dude, that goalie was pissed about something"
Uiteindelijk kwam de film toch...! In 1993 aan het einde van Jason Goes to Hell (part 9) zag je dat de handschoen van Freddy Krueger het masker van Jason Voorhees de grond in trok. Pas 10 jaar later is het zover als Freddy Krueger (Robert Englund) de hulp in roept van Jason Voorhees (geen Kane Hodder maar Ken Kirzinger) om Elm Street opnieuw te terroriseren. Dit loopt uiteraard uit de hand omdat beide killers immers op dezelfde 'doelgroep' jagen. Tja, en uiteindelijk met twee concurrerende slachtmachines leidt dat tot een confrontatie!.
De surrealistische droommoorden van Freddy worden afgewisseld met het recht-toe-recht-aan-hakwerk van Jason. Dit werkt erg goed! Tussen die actie door is er ook ruimte voor aardige humor en nostalgische verwijzingen uit beide reeksen en...naar andere horrorfilms. Jason bezat altijd meer moorden dan Freddy en die formule wordt ook hier behouden. TOP! Veel van die moorden bestaan wel uit mindere CGI-momenten (OMG
de CGI van Kelly Rowland die haar neus verliest) Maar goed uiteindelijk levert de film ruimschoots af wat de titel belooft en zorgt de film voor veel kijkplezier!
joolstein
-
- 10841 berichten
- 8931 stemmen
64 The Amityville Murders (2018)
FTV: 98 minuten (Green cap totaal; 5887+ 98 = 5985)
Black cap: Turkey; 5 punten (277 + 5 = 282 punten)
Persoonlijk waardering; 3,5*
https://www.aceshowbiz.com/images/still/amityville-murders-poster01.jpg
Tjonge na al zoveel vreselijke sequels, spin-offs en wat al niet meer van Amityville te hebben gekeken is dit de eerste Amityville-film die wel overtuigd! Ik schoof de film al een beetje voor me uit… maar wat was ik aangenaam verrast. De film kiest voor de echte tragedie van de DeFeo-familiemoorden die plaatsvonden op 13 november in het huis aan 112 Ocean Avenue. (The Amityville Horror uit 1979 en 2005 (en min of meer alle andere) baseren zich op het minder waarschijnlijke verhaal van de familie Lutz) De enige andere film die hier ook van verhaalt was Amityville II maar die film propte daar zoveel geruchten en onzin in dat de naam DeFeo werd veranderd in Montelli. Dit verhaal komt wat dat betreft wat meer in de buurt van wat er misschien gebeurd kan zijn. Uiteraard is voor wie het verhaal kent, er veel bekend terrein; er is niet zoveel nieuw in deze film dat nog niet is verteld? Vader Ronald DeFeo Sr. was een gewelddadige man die letterlijke met ijzeren vuist over zijn gezin heerste, zoon Butch is een instabiele jongeman met een ernstig drugsprobleem, moeder Louise is niet bij machte om iets aan de situatie te doen.(leuk feitje; actrice Diane Franklin speelde de zus Dawn in Amityville II) Ook op de vermeende link met de maffia en vermist geld werd ingegaan, gelukkig ook geen taferelen van hoe vroom de familie wel niet zou zijn! Doordat er vraagtekens zijn waarom alle slachtoffers werden gevonden met hun gezicht naar beneden in bed werd de oude vertrouwde indianen-begraafplaats erbij gehaald. Wel wordt er een oma die zich bezig hield met zwarte magie opgevoerd om wat meer bovennatuurlijke sfeer te creëren. En ja die scenes zijn erg goed en spannend! De geesten zijn zwarte vlekken zodat men zich blijf afvragen; Doorgedraaid door drugs of zijn er ook echt geesten? Met de beelden laat de regisseur ook zien dat hij ook duidelijk een mening daarover had. De film eindigt met dat de deur van het huis opengaat en een stem ‘de familie Lutz’ verwelkomt in hun nieuwe huis. Tot nu toe de film waarvan ik verreweg het meest genoten heb!
MovieMind
-
- 6943 berichten
- 0 stemmen
#39 Koroshiya 1 (2001) - FTV - 129 minuten (3504)
https://www.moviemeter.nl/images/cover/3000/3471.jpg?cb=1516301794
Het welbekende hak en snijwerk met bijhorende bloedfonteinen voor de liefhebber. Van een handjevol van Takashi Miike's films kan ik serieus genieten, maar met films als Gozu en deze Ichi heb ik niet zo veel. Moet toegeven dat deze Ichi beter beviel dan Gozu (want die vond ik helemaal niks), en ook al komen er zeker strakke scenes voorbij, ben ik niet zo'n liefhebber van dit soort werkjes.
alexspyforever
-
- 21517 berichten
- 2328 stemmen
RW - 76 minuten (Green cap: 4390 + 76 = 4466 punten)
Black cap: (Trash (4), 1960s (1) = 5 (Totaal: 161 punten)
https://smartalecreviews.files.wordpress.com/2017/03/house-of-usher-1960-750.jpg
Deze in de herziening gegooid. Kennelijk nog geen bericht geschreven of gestemd hier. Dat is bij deze dus verholpen. Ik heb deze in een box van 3 (van de 7) Corman verfilmingen van Edgar Allan Poe. De andere 2 zijn Pit and the Pendulum en the Masque of the Red Death die ook nog terug aan de beurt gaan komen. House of Usher vond ik destijds de minste van de 3 en ik denk dat ik dat nu nog steeds ga vinden. Aan de andere kant vond ik deze ook wel beter dan die 4 andere films. Zoals Noodless boven mij al aangeeft een sterke sfeerschepping en prachtige aankleding. Tempo is goed, maar het verhaal is te zwak. Met het gegeven van een vloek en waanzin had toch veel minder kunnen worden gedaan. De finale is dan ook matig.
Shaky
-
- 3736 berichten
- 13052 stemmen
FTV: 120 minuten (6410 totaal)
Black cap: - (362 totaal)
https://so-s.nflximg.net/soa2/863/1938961863.jpg
Zeker niet slecht, maar ik werd nu ook niet bepaald van m'n sokken geblazen. De twist is prima, het thema wordt goed uitgewerkt, het verhaal is best f*ck-up, maar het blijft ook allemaal vrij braaf en binnen de lijntjes. Voor een psychologische thriller wordt er nogal koeltjes door iedereen geacteerd waardoor de angst, die een dergelijke situatie met zich mee zou brengen, totaal niet wordt getoond, laat staan dat het wordt overgebracht op ons als kijker. Meeslepend is het dan ook absoluut niet, maar vakkundig wel. 3,5*.
MovieMind
-
- 6943 berichten
- 0 stemmen
#40 Intruder (1989) - FTV - 83 minuten (3587)
https://www.moviemeter.nl/images/cover/22000/22053.jpg?cb=1417766115
Hier had ik wat meer van verwacht, maar wat was me dit een tegenvaller.
De kills zagen er wel aardig uit en verdienden een spannende horror/thriller.
Helaas vond ik de gehele film rondom de kills maar een armzalige bedoening.
ikkegoemikke
-
- 3449 berichten
- 4896 stemmen
RW - 76 minuten (Green cap: 4390 + 76 = 4466 punten)
Black cap: (Trash (4), 1960s (1) = 5 (Totaal: 161 punten)
(afbeelding)
Deze in de herziening gegooid. Kennelijk nog geen bericht geschreven of gestemd hier. Dat is bij deze dus verholpen. Ik heb deze in een box van 3 (van de 7) Corman verfilmingen van Edgar Allan Poe. De andere 2 zijn Pit and the Pendulum en the Masque of the Red Death die ook nog terug aan de beurt gaan komen. House of Usher vond ik destijds de minste van de 3 en ik denk dat ik dat nu nog steeds ga vinden. Aan de andere kant vond ik deze ook wel beter dan die 4 andere films. Zoals Noodless boven mij al aangeeft een sterke sfeerschepping en prachtige aankleding. Tempo is goed, maar het verhaal is te zwak. Met het gegeven van een vloek en waanzin had toch veel minder kunnen worden gedaan. De finale is dan ook matig.
Die heb ik ook klaarstaan 
alexspyforever
-
- 21517 berichten
- 2328 stemmen
Ja en ik vond Masque de beste destijds maar die gaf je slechts 2,5* dus ik betwijfel of je Usher beter gaat vinden.
ikkegoemikke
-
- 3449 berichten
- 4896 stemmen
Ja en ik vond Masque de beste destijds maar die gaf je slechts 2,5* dus ik betwijfel of je Usher beter gaat vinden.
Als het verhaal gelijkwaardig was aan de kwaliteit van het beeldmateriaal, had ik het waarschijnlijk meer geapprecieerd 
Theunissen
-
- 12273 berichten
- 5515 stemmen
alexspyforever
-
- 21517 berichten
- 2328 stemmen
Als het verhaal gelijkwaardig was aan de kwaliteit van het beeldmateriaal, had ik het waarschijnlijk meer geapprecieerd
Bij al deze Poe verfilmingen van Corman is het verhaal niet erg sterk naar mijn mening en gaat het vooral om het visuele. Bij Masque vond ik het verhaal eigenlijk het beste. Maar het kan natuurlijk dat jij er een andere mening op nahoudt 
Wat een goed of interessant verhaal is, is ook nogal persoonlijk zeker omdat we niet allemaal dezelfde interesses en voorkeuren hebben. Ik denk dat je aan Pit and the Pendulum van Stuart Gordon meer gaat hebben.
Woland
-
- 4796 berichten
- 3818 stemmen
45. Geung Si (2013)
FTV, 105 minuten (Totaal 4223 minuten)
Black cap -, totaal 154 punten
https://www.moviemeter.nl/images/cover/94000/94789.jpg?cb=1511518378
Best een cool filmpje. Het speelt zich af in een flatgebouw, waar het duidelijk spookt en waar ook een spookjager woont die strijdt tegen de lokale geesten - in het bijzonder een tweetal spokende zusjes die dood en verderf zaaien. Een ghostbuster als het ware, al heeft dit niet heel veel weg van de Ghostbusters-films. Er gebeurt een hoop bovennatuurlijks wat ik eerlijk gezegd niet altijd even goed kon volgen, en er hing een soort van fantasievol en luchtig sfeertje wat maakte dat het plezierig wegkeek. Visueel ook goed. Het was na 100 minuten ook wel meer dan genoeg, dat wel, maar tot die tijd was dit wel een vermakelijk werkje. 3.5*
wendyvortex
-
- 5196 berichten
- 7271 stemmen
19. Haunt (2019)
FTV: 92 minuten / Green cap: (1592 + 92 = totaal: 1684)
Black cap: - Totaal: 59 punten
Waardering: 3*
We lopen niet zo heel erg warm voor horrorfilms van na de jaren 80, op die paar geslaagde uitzonderingen na. Verhaaltje is nogal simpel, groepje jongeren gaat zo'n spookhuis met live actors in, maar die zijn iets te overtuigend in hun aanpak. Geen diepgang, maar het kas-en-muis-spel weet nog wel te onderhouden, de gemaskerde live-actors hebben wel iets lugubers en de film is goed verzorgd qua acteren, vormgeving, camerawerk. Best een aardige film voor de periode rond Halloween.
ikkegoemikke
-
- 3449 berichten
- 4896 stemmen
Wat een goed of interessant verhaal is, is ook nogal persoonlijk zeker omdat we niet allemaal dezelfde interesses en voorkeuren hebben. Ik denk dat je aan Pit and the Pendulum van Stuart Gordon meer gaat hebben.
Ja, die staat ook al te wachten 
Woland
-
- 4796 berichten
- 3818 stemmen
46. Murder by Phone (1982)
FTV, 95 minuten (Totaal 4318 minuten)
Black cap 4 punten (Trash), Totaal 158 punten
https://www.moviemeter.nl/images/cover/22000/22955.jpg?cb=1486984249
Murder by Phone is behoorlijk gedateerd, maar viel me eigenlijk niet tegen. Niet dat het echt goed was hoor, want het is voornamelijk een vrij standaard thriller, met een flinke paranoïde jaren-'70 sfeer waarbij een eenzame skepticus ten strijde gaat tegen een corrupt boosaardig bedrijf, een tegenwerkend politie-apparaat, en een moordende maniak. Niet heel hoogstaand, maar best wel te kijken. En als extra sausje komt daar nog het horrorelement bij in de vorm van het compleet belachelijke concept: er vinden moorden plaats via de telefoon, waar de moordenaar niet alleen een soort van fatale brown note doorstuurt maar ook nog eens gigantische ontploffingen veroorzaakt. Er wordt uit ogen gebloed, hoofden spatten uit elkaar en mensen worden uit ramen gekatapulteerd. Zo dom en over the top dat het wel weer leuk wordt. 2.5*
MovieMind
-
- 6943 berichten
- 0 stemmen
#41 2001 Maniacs (2005) - FTV - 87 minuten (3674)
https://www.moviemeter.nl/images/cover/11000/11182.jpg?cb=1371627490
Had hier niet zo'n hoge verwachtingen bij, maar viel me best mee.
Vond het wel een vermakelijk tussendoortje.
Noodless
-
- 10042 berichten
- 6178 stemmen
71 The Babysitter: Killer Queen (2020)
FTV : 101 min. ( totaal : 6424 )
Black cap : / Totaal : 251
Een vervolg dat niet had moeten komen. Deze film is gewoon flauw waarbij het verhaal wel heel ver gezocht is en sommige personages die nog leuk waren in het eerste deel volledig over boord gooien door het belachelijke verhaal. Ach ja, het is ook komisch bedoeld, maar dan moet het ook grappig zijn en dat is het niet. 3/10
Noodless
-
- 10042 berichten
- 6178 stemmen
72 L'Iguana dalla Lingua di Fuoco (1971)
FTV : 98 min. ( totaal : 6522 )
Black cap : Trash (4) Totaal : 255
De plot is redelijk chaotisch uitgewerkt waarbij de clou uiteindelijk je een onbevredigend gevoel geeft. De gore valt ook wat tegen want de camera draait vaak weg van het gebeuren. Leuk vond ik wel de rol van de moeder van John Norton, de ex-politieagent, die vaak haar bril ergens liet liggen en daardoor niet goed zag. Uiteindelijk ook een heel bepalend detail later in de film. Matige film ! 5/10
Noodless
-
- 10042 berichten
- 6178 stemmen
73 The House on Sorority Row (1983)
FTV : 91 min. ( totaal : 6613 )
Black cap : Trash (4) Totaal : 259
https://www.moviemeter.nl/images/cover/10000/10389.jpg?cb=1405923150
Toffe slasher waarin het eerste deel vooral over het ontdoen van een lijk gaat en daarna in het tweede deel overgaat naar heel wat kills die er verzorgd uitzien. Het acteerwerk is best te pruimen en naar het einde zit er een tof horrorelementje in met dat clownspak. Simpel, maar effectief horrorfilmpje. 6,5/10
ikkegoemikke
-
- 3449 berichten
- 4896 stemmen
FTV : 71 minuten (Totaal 3901)
Black cap : 30s (4) - B&W (3) (Totaal 137 pt.)
Persoonlijke waardering : 3.5*
https://miro.medium.com/max/2560/1*n6JXRCYbxGecTnQ48VbgTQ.jpeg
Toch een klassieker. Voor zo'n oude film is het toch fantastisch hoe ze die speciale effecten hebben verwezenlijkt. Toegegeven. Het acteren is een beetje houterig en overdreven. Het leek soms Comedy Capers wel. Het hysterisch gegil van de eigenares van de herberg was gewoonweg hilarisch. En echt horror kan je het ook niet noemen. Ben ervan overtuigd dat het onwaarschijnlijk eng en spannend was voor het publiek toen in de tijd 
Collins
-
- 7301 berichten
- 4315 stemmen
FTV - 92 minuten (Totaal: 1992)
Black Cap: Trash: 4 (Totaal: 63)
De opening van de film waarin een man wordt verbrand, is eigenlijk best goed. Een volgende scène waarin een naald en een oog een lugubere rol spelen, ook nog. Wat de film daarna nog te bieden heeft, is niet meer boeiend. Dat bestaat uit een stompzinnig verhaal opgevuld met ongeinspireerd moordwerk door irritante personages.
Regisseur Sherman baart nog enig opzien met pogingen om een creepy sfeer in de film te brengen door scènes te voorzien van veel nevel. En dat oogt best aardig. Het is alleen jammer dat de sfeer dan weer verpest wordt door het sneue verhaal en het sneue moordwerk.
Zoals gezegd. Het verhaal is stompzinnig. Maar dat is niet het enige. De verrassing aan het einde slaat alles. Lachwekkend.
Dit topic is gesloten. Alleen moderators kunnen nog berichten plaatsen.