Murder-Set-Pieces (2004)

Alternatieve titel: Murder Set Pieces

Horror
105 minuten / 83 minuten (R-rated versie)

geregisseerd door Nick Palumbo
met Sven Garrett, Valerie Baber en Tony Todd

Een mode-fotograaf met een adoratie voor Hitler, draait helemaal door in Las Vegas. Zijn dagen vult hij met brute moorden op mooie rondborstige vrouwen...

avatar van S0SSA
Erg zwakke film zonder verhaal .

avatar van 606
ik hoor dat deze film zeer geweldadig is

devid schreef:
deze film is echt ziek!

zeker weten

avatar van Keane1983
Schokkend!! Nee...althans niet iets wat we niet eerder gezien hebben
Acteerwerk!! La-La..niet erg goed, maar ik heb het ermee gedaan
Gore!! Als ik dit hierboven allemaal heb gelezen verwacht ik erg vieze beelden en goor in beeld gebrachte martelscenes...maar dat was ik mijn ogen niet het geval (dan vind ik "martyrs" 10000 maal beter).
Vrouw onvriendelijk!! Dat zeker, en dat ging in mijn ogen iets te ver.
Mooie vrouwen!! Dat zeer zeker...maar dat die zich voor deze film hebben laten lenen!!!!
De scenes met het kind vond ik persoonlijk ook net iets te ver gaan....
Al met al..de combinatie van sex, geweld, veel bloed en hakenkruizen is niet de perfecte combinatie geweest.

een 2.0*

avatar van wendyvortex
Executive producer: Herman Goering
De Twin Towers, kleine kinderen vermoorden.
Regisseur is er nogal wat aan gelegen te shockeren.
Het enige dat hij voor elkaar kreeg was dat de kelder-scenes zodanig realistisch werden gevonden dat de politie onderzoek ging doen.
Nou ja de publiciteit voor de film werd gedaan door ...Sharon Tate.

Kelderscenes zijn redelijk overtuigend, maar jammer dat daar nog een uur film omheen zit dat beduidend minder weet te overtuigen.
American Psycho meets Peeping Tom. Maar het wordt nergens echt shockerend, laat staan spannend.
Film van paar aardige stukjes en zelfs daar zit niet echt een scene in die mee mag in de "canon van shocking cinema scenes".

Voor de mensen die deze film in de director's cut willen zien,
te koop bij de witte boekhandel voor 4.99 (net als Cannibal Holocaust en the manson family).
Ga deze film het weekeinde bekijken, wel de trailer gezien.
Ziet er bloederig uit, maar niet al te schokkend.

erik1677
Tja wat moet ik zeggen, heb nu eenmaal een zwak voor zulke zieke filmpjes.
En heb deze murder set pieces nu 1 keer gezien, en vindt m moddervet.
Binnenkort nog maar eens bekijken, want echte toppers kun je keer op keer zien, ben heel benieuwdt of dat met deze ook aan de orde is.
Maar zo de 1e keer best wel vermakelijk.

avatar van Vascago
De film heeft 0 verhaal, dramatisch acteerwerk en de soundtrack is grotendeels bagger. Toch zitten er ook wel betere stukken in de film waar de soundtrack wel goed is. Ik vond het ook allemaal nog wel meevallen met de gore. Heb wel ziekere films gezien. Het kon er allemaal net mee door, maar niet meer dan dat.

avatar van Scarecrow
De film is absoluut niet aan mij besteed. Ik ben een grote horrorfan (3/4 van mijn DVD kast bestaat uit horror) en wat sadistisch geweld kan een horrorfilm nooit veel kwaad doen. Deze film mist echter behalve sadistisch geweld ook ALLES wat een film kijken leuk maakt.

Hij mist personages/karakters, een verhaal (oke, dit zijn putnen die in sommige horrorfilms ook ontbreken zonder deze slecht te maken) goed actreerwerk, goede editing, interessante locaties, inventieve moorden, de nodige humor of spot, enige RELATIVERING, een ontwikkeling in het verhaal, leuke muziek, goede scene(opbouw) (of uberhaupt goede scenes) en ik kan zo nog wel even doorgaan.

Ik las ergens dat dit een van de of misschien wel de film was waarin het meest geknipt is, dus waaruit de meeste scenes zijn gehaald. In Nederland is ie ongecensureerd uitgekomen, en soms valt dat te zien: niet alleen wordt een hele groep vrouwen mishandeld en vermoord, ook een klein kind moet eraan geloven en een moeder, waarbij vervolgens haar kidn tegen het dode lichaam aankruipt. Dat soort scenes zijn weerzinwekkend. Ik kan tegen horrofilms en moordscenes, en harde prents als Deviljs Rejects, House of 1000 Corpses, Frontier(s), Haute Tension, Martyrs, Cannibal Holocaust, Saw enz. vind ik geweldig. Hier waren ze hard, lelijk en, net als de heel film (vanwege dit) totaal onnodig.

Nee, de film kon mij totaal niet bekoren. Hij kent vele harde scenes (tevens bijzonder vrouwonvriendelijk), en deze komen grof en lelijk over op de kijker. De film heeft verder ook niks te bieden: geen verhaal, heel slecht acteerwerk en een vervelend hoofdpersoon en lelijke settings maken dit tot een prent om snel te vergeten.

avatar van Bottleneck
Wat een pretentieuze troep. Prima als je een shock film maakt zoals August Underground, maar de pogingen om er dan nog wat meer van te maken zijn zó mislukt. Bijvoorbeeld die belachelijke Duitse onliners, het bloed uit z'n neus, de Las Vegas beelden met kutmuziek, beelden van NY die er een extra dimensie aan zouden moeten geven. En als geheel de fascinatie voor mooie vrouwen versus de ranzige moorden, een tegenstelling á la American Psycho die totaal niet uit de verf komt. Acteerwerk ook superslecht (wat er dan eigenlijk wel weer goed bij past).

Zo irritant dat het zelfs de zieke beelden ondersneeuwt, kon me geen moment boeien op een enkele uitzondering na met de baby, hoewel dat al eens eerder minstens zo hard is gedaan. Een oppervlakkige splatter die 'leuk' is voor de effecten, maar ook die vallen tegen en visueel stelt de rest ook niets voor, leuke vrouwtjes uitgezonderd . Blijft er eigenlijk weinig over.

Vind de wreedheid in bijvoorbeeld Subconscious Cruelty, Cannibal Holocaust, Men Behind the Sun en zelfs Cutting Moments stukken harder overkomen. (En een echt shock-effect krijg ik trouwens pas als het gecombineerd wordt met oprecht drama.)

avatar van Noodless
Volledig mee eens Bottleneck, horrorfilm met weinig positieve punten, het verhaal stelt niks voor, de splattermomenten doen de kijker niks omdat je geen voeling krijgt met de personages, het verhaal.

avatar van ASman
Ik vond het nog niet zo slecht.
De sfeer zit goed, de shots van Las Vegas zijn bij momenten sterk en de nihilistische brutaliteit van het geheel is zonder meer merkwaardig te noemen. Hier en daar weet Palumbo toch ook een nachtmerrieachtige scène uit zijn mouw te schudden.
Daartegenover staat dan wel dat het script... tsja... soms weet de regisseur de draad wel weer op te pikken of een goede scène op het scherm te brengen, maar na een tijdje wordt het allemaal ontzettend repititief ( bijvoorbeeld : als ik iemand een keer heb zien bankdrukken in een film is het wel goed hoor. ). De film lijkt van scènes los aan elkaar te hangen. Verder gaat ook de vrouwonvriendelijkheid nogal ver. We kennen allemaal wel Argento of Fulci hun opvattingen hierover, maar dat komt zelfs nog niet in de buurt van het koele nihilisme waarmee Palumbo het geweld tegen vrouwen toont. Dat gezegd zijnde valt het op het gebied van 'echte' gore nog wel mee. 12 liter bloed bij iedere geweldscène maakt nog geen gore en dat is net wat je 90 % van de tijd te zien krijgt bij een dergelijk scène met geweld. Gewoon emmers en emmers bloed, weinig 'echte' SFX/make-up. Het afslachten van kinderen in de film ging ook nogal ver. Nu, ik heb niets tegen zo'n soortgelijke scène als hij in de film past. Hier lijkt het echter alsof het gewoon puur voor de shock eringesmeten wordt.
Verder is ook de soundtrack soms behoorlijk kut ( ik hààt, nee je begrijpt het niet, IK HAAT speedmetal ), afgezonderd van het ontzettend sterke synthesiser-riedeltje. En al heb ik zelf een beetje Duits bloed, al die Duitse one liners ( hoewel één best sfeervolle ) en hatelijke nazi-verwijzingen mochten ze best wel wat inkorten hoor.
Maar voor al deze minpunten, wist de film in zijn geheel mij toch soms te grijpen en zijn de cameo's ontzettend fijn.
Hiervoor laat ik hem toch nipt slagen.

zijn jullie wel helemaal goed wijs? dit is een top film, een must see en schande dat deze geen oscarnominaties heeft.. zo'n goede film, sterk en aangrijpend verhaal.

Ik vind dit een misselijkmakend wanproduct.
Ik kan zeker van Horrorfilms genieten maar dit vind ik om van te kotsen. En het kan niet vaak genoeg gezegd worden, kinderen in deze film betrekken en dan vooral de baby vind ik zelfs misdadig en ik vraag me af of de betrokkenen, zowel de regiseur als de hoofdrolspeler de gevangenis of een psychiatrische inrichting hiervoor niet ingestopt kunnen worden.
Van kinderen daar blijf je met je poten vanaf. Tieners kunnen zelf nog kiezen of ze aan dit soort films meedoen, baby's kunnen dat niet. En zet je baby's in, ook al is het in een misdaad film, dan niet op zo'n walgelijke manier.
Dit vind ik nog erger dan een film als 'Carver',....echt kotsverwekkend slecht, en over de akteerprestaties zal ik het nog maar niet hebben.

avatar van DonOswaldo
Misschien niet de beste film om je vol bij te vreten, maar me daar toch aan gewaagd. En dat viel heel erg mee.. jammer genoeg.

Want echt ziek wordt dit werkje niet. Het minste geringste kan al ziek over worden gebracht, maar dit komt gewoon niet aan.. naast af en toe wat redelijke gore en wat aardige dames is hier niet veel aan te beleven.

Af en toe was de soundtrack best redelijk maar daar blijft het dan ook bij.

En ook voor de film zelf hoef je het duidelijk niet te doen, want zowel de cast (had ik al kunnen weten toen in Tony Todd op de hoes zag staan) als het script, de regie, het camerawerk en de belichting zijn op zijn minst amateuristisch te noemen.

Het viel heel erg mee? En dan toch maar 1.5 ster geven, dat snap ik even niet. Maar goed ieder z'n mening.
Ik vind deze film in ieder geval een ziekmakend gedrocht.

avatar van DonOswaldo
HeatWave schreef:
Ik vind deze film in ieder geval een ziekmakend gedrocht.

Nee, dat had betrekking op de zin daarvoor. Dus het viel erg mee qua ziekmakend zijn, niet qua film.

avatar van Leland Palmer
Misschien wel één van de slechtste films die ik ooit gezien heb. Het is gewoon zó vreselijk amateuristisch, slecht, dom, irritant en vervelend gemaakt, dat dit gewoon één lange ergerlijke zit was. Het hoofdpersonage (met die achterlijke Duitse uitspraken steeds ) mag de boeken in als één van de meest vervelende, slechtst acterende en minst overtuigende psychopaten.

Uit het verhaal had best wat goeds gehaald kunnen worden, maar dan wel met een regisseur die weet wat-ie doet en met een normaal scenario aan de slag kan. Dit sloeg nergens op. Daarnaast is het gewoon een goor slachtfestijn dat nergens schokkend wil worden, omdat het gewoon zo dom, pretentieus en amateuristisch is allemaal. Een film die veel wil zijn, maar niks is.

Horror/thriller maar een van mindere van dit soort het enigste positieve is de mooie auto en wat rondborstige dames.

avatar van jordandejong
Alweer een onbekende regiseur die zijn horrorfilm zo hardcore mogelijk probeerd te maken, en daar opnieuw vrij hard in faalt.

De film heeft zijn shockstatus vooral te danken aan de vele vrouwonvriendelijke scenes. Verkrachtingsscenes en veel geweld naar vrouwen toe schuwt Palumbo in deze film niet.
En of het de film nou goed doet, nou... Niet echt.

Palumbo schuwt niet alleen moordscenes op volwassene, ook kinderen moeten er aan geloven.
De kill op dat meisje wordt toch vrij hard in beeld gebracht

De martelscenes kennen opzich veel bloed, zeg maar tonnen aan bloed. Maar echte gore is nergens echt te bekennen.

Leuk dat Gunnar Hansen, en Edwin Neal (Texas Chain Saw Massacre) nog rolletjes krijgen. Maar intotaal zitten ze er misscien 30 seconden in, en echt memorabele scenes waren het nou ook weer niet.

De duitssprekende killer met zijn retro-bakkenbaarden beviel me ook niet. Eigenlijk maar een irritand kereltje.

Tegen het einde aan kent de film toch nog een paar aardige scenes waardoor het zich onderscheid van de echte troep.

avatar van Hostelg
een vriend mij heeft deze gekocht binnenkort maar even bekijken.

avatar van Hostelg
Net met een vriend van mij de film gezien en hij viel niet tegen!

De film kent vrij heftige scene's zoals de moord op een kindwat vrij hard in beeld werdt gebracht,ook de scene dat een baby in de armen van zijn dode moeder kruipt zijn gruwelijk.
Echt een goed verhaal heeft de film niet maar dat hebben veel horrorfilms niet.
De soundtrack is af en toe wel leuk maar soms ook weer niet.
De martelmomenten zijn opzich wel aardig maar niet echt schokkend,terwijl achterop de dvdhoes stond dat dit de extreemste horrorfilm ooit zou zijn wat dus nog wel meeviel.
Sommige momenten waar erg apart en leek het alsof je naar een film keek die gewoon aan elkaar was geplakt,maar daar heb ik me niet echt aan geergert gelukkig kennen de moorden lekker veel bloed wat zorgt voor een portie bloederig vermaak en saai wordt het ook niet want er gebeurts steeds wel weer iets.
Het idee om horror naar een hoger nivo te tillen is niet helemaal gelukt maar toch vind ik hem toch wel erg geslaagt als bloederige slasher!

superkaj123
Hostelg schreef:
Net met een vriend van mij de film gezien en hij viel niet tegen!

Echt een goed verhaal heeft de film niet maar dat hebben veel horrorfilms niet.
De soundtrack is af en toe wel leuk maar soms ook weer niet.

ik ben die vriend van hostelg en ik vond hem ook piep leuk maar ja wel wat schokkende beelden!!!!!

heb wel ergere films gezien , deze was wel zeer zwak ( behalve die 2 scenes dan , die waren ook onnodig )

avatar van Autopsy
binnenkort maar eens herzien, deze was volgens mij toch erg leuk.

avatar van Autopsy
Zoals ik al had verwacht wel een leuk filmpje waarin aardig wat bloed voorkomt maar ''de extreemste film in het genre" zoals de achterkant zegt is het lang niet.

avatar van Pestiis
Hostelg schreef:
- werdt
- geergert
- nivo
- geslaagt
(plus alle foutief geplaatste leestekens en het gebrek aan spaties)

...en nu nog correct Nederlands leren schrijven!

avatar van jeroentjuhhhhh
Behoorlijk befaamd filmpje, maar gedoemd te mislukken door z'n home-video look. Geheel in snuff-sferen gefilmd. Met name de nachtelijke city-shots zijn eye catchers, weten het tijdsbeeld goed vast te leggen. Scene met Tony Todd als eigenaar van dat sleazy videotheekje is fantastisch. Verder een (zoals z'n reputatie beweert) behoorlijk bloederig gebeuren. Knotsgekke neo-nazi die losgaat op een aantal pornohoofden. Been there, done that. En toch is het behoorlijk vermakelijk. Sadistische nonsense, krijgt/kreeg meer aandacht dan goed is.

avatar van john mcclane 2
Weer eens een horror die over duidelijk op zijn schock value wil leunen.
Dat kan best, ik was in shock toen ik cannibal holocaust die ik met opmerkelijke fascinatie meerdere keren heb gezien. Wat een ellende en grofheid, maar op een vreemde manier ook humor .
Ook was ik boos , kwaad , na het zien van Srpski Film (2010) , wat volgens sommige precies de bedoeling is. En dus bij mij werkte .
Dit mist compleet zijn doel als dat zijn bedoeling is , het is leeg ,sadistisch nutteloos .
Met als uitleg een of ander nazi motief.

Tot mijn grote verbazing zat Candyman/finan destination Tony Todd held hier in . Die wel als enige een leuke rol heeft door de hoofdrol speler flink aan te spreken.

Verder is het acteer werk , en de muziek echt verschrikkelijk . De gore was wel knap gedaan voor zo'n low budget .
toch nieuwsgierig ?Kijk hem dan zelluf.