- Home
- Filmforum
- Gebruikers - Filmgames
- Horrorfilm Challenge
Horrorfilm Challenge
Kondoro
-
- 11521 berichten
- 2862 stemmen
02. Near Dark (1987)
FTV - 94 minuten (totaal punten: 197 punten)
Black Cap: -
Persoonlijke waardering : 1.5*
Deze vampieren romcom film viel me toch vies en vies tegen. Niet omdat de film zozeer heel slecht was (ik hou niet van dit soort films) maar, meer omdat het een totaal andere film was dan ik me had voorgesteld waar nergens sprake is van een echte horror film en buiten de korte actie scenes is het niet meer dan een romantische drama film met een verhaal waar ik persoonlijk nauwelijk een touw aan vast kon knopen, dit zou wellicht misschien ook wel liggen aan het feit dat de film me na zo’n tien minuten totaal niet meer wist te interesseren en ik eigenlijk alleen werd gewekt door de paar actie scenes die voorbij kwamen.
Shaky
-
- 3736 berichten
- 13048 stemmen
FTV: 75 minuten (1073 totaal)
Black cap: turkey (5) = 5 punten (52 totaal)
Dat was een hele tijd geleden dat ik een film gezien heb die zó ontzettend slecht is. De film gaat werkelijk nergens over. Ik las een recensie op IMDB waarbij iemand schreef dat je vrijwel heel de film kijkt naar iemand die rondloopt in huis en kastjes / lades opentrekt. Ik dacht dat het een overdreven, sarcastische recensie was. Nee hoor; het bleek letterlijk te zijn. Een minuut of 50 van de 75 is het enige dat we zien de hoofdpersoon die op een stoel zit, een keukenkastje openmaakt, naar boven loopt, een lade open trekt, terug naar de keuken, anders kastje open. Nog niet eens met jumpscares of een dreigende soundtrack of wat dan ook. Echt let-ter-lijk alleen maar wat rondlopen en kastjes openmaken. Het moet toch niet gekker meer worden
.
Waardeloos. 0,75*
joolstein
-
- 10837 berichten
- 8924 stemmen
FTV: 91 minuten (Green cap totaal; 935 + 91= 1026)
Black cap: Turkey: 5 (40 + 5= 45 punten)
Persoonlijk waardering 2*
https://i.pinimg.com/originals/0b/f9/cf/0bf9cf34f96fc1166bc97ac35fa2fa3c.jpg
Amateuristisch Brits werkje met nog enige charme. Het lijkt iets van zijn inspiratie te halen uit films als Underworld (2003) en Blade (1998) en series als Buffy the Vampire Slayer en Nikita maar dan zonder een A-budget. Genetisch gemanipuleerde vampiers. Heksen of tovenaars. Geheime overheidsinstanties. Moordende dwergen. Klinkt als het recept voor een goede vampier-actiefilm, toch? Helaas dat niet helemaal het geval!
Wel zijn er verschillende intermezzo's waarvan er twee in een andere stijl best leuk waren. Op het boek uit de eerste intermezzo baseert de verdere film zich. Volgens dit verhaal zal een Russisch boerenmeisje Kitanya de 'eerste heks' worden en de Malleus Maleficarum (dat is de Heksenhamer in het Latijns) schrijven. Nu is dat een echt bestaand boek uit 1486 geschreven door Heinrich Kramer en Jacob Sprenger, twee katholieke monniken, en is een soort gids hoe men heksen kan identificeren en executeren.
Het tweede is leuk maar voegt minder toe aan de film en is het oorsprong verhaal van de vrouw van de dwerg. Ondanks dat het niet echt een hele vreselijk film was, biedt het te weinig op de meeste gebieden. Er is maar weinig echte spanning, of zorg voor de personages, of originaliteit, of humor, of bloed, of zelfs coole vechtscènes. De CG-effecten zijn daarnaast ook niet heel erg goed. (Als ze door het hart worden gestoken, vallen de vampieren uiteen in een regen van vonken) De film die van veel dingen probeert te zijn; een horrorfilm, een komedie en een actiefilm. Het weerhoudt het er helaas van om beter uit de verf te komen. Dit lag duidelijk aan het te lage budget
scorsese
-
- 13165 berichten
- 11078 stemmen
4. Shocker (1989)
FTV: 109 min (totaal 437)
https://www.moviemeter.nl/images/cover/4000/4236.jpg?cb=1518466665
Matige film waarin een seriemoordenaar gepakt wordt en eindigt op de elektrische stoel. Het duurt te lang voordat de premisse (de ziel van de moordenaar die van lichaam naar lichaam reist) start. De film had dan ook met gemak een stuk korter kunnen zijn. De personages komen niet bepaald geloofwaardig over en het niet al te beste acteerwerk helpt hier ook niet bepaald bij. Hier en daar nog wel vermakelijk, maar vooral op een foute manier.
Woland
-
- 4796 berichten
- 3817 stemmen
FTV, 81 minuten (Totaal: 249)
Black cap: 5 punten (Turkey), totaal 5 punten
https://www.moviemeter.nl/images/cover/72000/72428.jpg?cb=1572884339
Poe he, dat was een hele zit voor een film van 80 minuten. We zien de omzwervingen van een jonge vrouw, die na een ongeluk geen idee heeft waar ze is, wat er gebeurd is en waarom ze daar is, door een nachtmerrie-achtige wereld, vol met rare personages, bizar gedrag en om het nog even wat desorienterender te maken, moeilijke edits en een intense soundtrack. De soundtrack vond ik wel vrij sterk, het werkt erg goed om de duistere en vervreemdende sfeer te verhevigen. En ook visueel was dit wel goed gedaan hoor. Maar qua plot en bizarre karakters was mij dit toch te vaag, ik snap er nog steeds de ballen van en hoe al die leipo's die ze tegenkomt in het verhaal passen, geen idee. Audiovisueel behoorlijk goed, maar ik had toch liever een film gehad waar ik iets van begrepen gehad. 2.5*
wendyvortex
-
- 5196 berichten
- 7269 stemmen
FTV: 82 minuten / Green cap: (105 + 82 = totaal: 187)
Black cap: 4 punten (trash) Totaal: 4 punten
Waardering: 2*
Toch nog enige cult-reputatie voor deze inmiddels wat gerestaureerde versie, nachtscènes inmiddels duidelijk te volgen. In het enthousiasme ga ik verder niet zo mee. Eerste helft is gewoon vreselijk saai met een hoop vreselijk slachtvee en de gebruikelijke practical jokes onderling.
Bodycount is ook laag in deze slasher, maar de survivalachtige toestanden in de tweede helft weten nog wel enigszins te boeien. Slappe eerste helft, B-film Deliverance in de tweede helft. Alleen voor de 80's slasher completisten. Film bleef in 1980 op de plank liggen, maar toen werd Daryl Hannah opeens bekend als actrice en die speelt hier één van de meiden, werd uiteindelijk toch nog uitgebracht in 1983, maar ging meteen roemloos ten onder.
Noodless
-
- 10042 berichten
- 6178 stemmen
FTV -96 min. ( totaal : 1029 )
Black Cap : Trash ( 4 ) + jaren 60 (1) = 5 Totaal : 38
https://www.moriareviews.com/rongulator/wp-content/uploads/Berserk-1967-5.jpg
Best aardige film met een overtuigende rol van Joan Crawford. Diana Dors zat ook wel goed in haar rol en Robert Hardy als inspecteur eveneens. De rest van de cast is eerder matig, vooral de rol van de dochter neigt naar zware overacting. Veel gebeurt er niet in , zeker niet op gebied van horror. De scène met de nagel door het hoofd is één van weinige horrorelementen. Leuke circusacts, vooral de act met de poedels was echt tof. Vermakelijk, niet meer of minder. 6/10
Noodless
-
- 10042 berichten
- 6178 stemmen
FTV - 88 min. ( totaal : 1117 )
Black Cap : Trash ( 4 ) Totaal : 42
Precies een andere film hier bekeken gezien de paar recensies
wat een hoge scores hier op MM 
Dead of Night....tja eigenlijk was mijn opzet om die van 1945 te bekijken. Blijkbaar een vergissing. Matig horrorwerkje dat wat voortkabbelt zonder enige spanningskracht. Het verhaal wist me niet te boeien en het slot kent een makke uitwerking. 5/10
Woland
-
- 4796 berichten
- 3817 stemmen
4. The Possession of David O'Reilly (2010)
FTV, 87 minuten (Totaal 336 minuten)
Black cap 5 punten (Turkey), totaal 10 punten
https://www.moviemeter.nl/images/cover/61000/61763.jpg?cb=1410434701
Best aardige low-budget-film, die schijnbaar een beetje gemarket werd als een Britse Paranormal Activity. In deze film ziet, zoals de titel al engiszins suggereert, de huisgast David O'Reilly allerlei geesten/demonen of wat het ook mogen zijn, in tegenstelling tot het bevriende stel waarbij hij tijdelijk verblijft. Zoals de lage score doet vermoeden kan niet iedereen dit waarderen, en ik snap op sommige aspecten ook wel een beetje waarom - zoals ik al zei is het low-budget, en dat manifesteert zich duidelijk in de manier van filmen (veel handheld en schokkerig), de donkere beelden, en het feit dat de film erg veel op de suggestie speelt en niet zo heel veel expliceert. Waarbij het nog maar de vraag is in hoeverre de demonen echt zijn, of dat David echt gek aan het worden is en de hele ellende aan zijn hersenen ontsproten is. Voor mij werkte het wel, ook omdat de acteurs vrij naturel en echt overkwamen, al is het wel zo dat er niet altijd even logisch gehandeld werd. Met name vanuit de gastheer en -dame. Maar alsnog vond ik het op sfeer en suggestie toch wel een leuk stukje film, die gelukkig ook de lengte beperkt houdt. 3.0*
Q Jones
-
- 3524 berichten
- 2880 stemmen
The Dare (2019) - MovieMeter.nl
The Dare: 94 min.
FTV 3,5 *
Toch wel een leuk filmpje. Er zat flink wat Gore in en ik vond de killer best goed uitgelicht. Sommige personages kwamen wel wat dommig over, maar ik heb me redelijk vermaakt.
Q Jones
-
- 3524 berichten
- 2880 stemmen
The Autopsy of Jane Doe (2016) - MovieMeter.nl
The Autopsy of Jane doe: 86 min
FTV 3,5 *
Aangezien mijn vrouw pas bevallen is en mijn dochtertje slecht slaapt breng ik mijn nachten door met horror films. Ik vond de Troll Hunter een geweldige film. En deze viel mij ook niet tegen. De film is erg sfeervol en er wordt enorm goed geacteerd. Vooral Cox vond ik erg goed. Het eerste uur zat ik echt op het puntje van mijn stoel. Daarna raakte de film zichzelf een beetje kwijt naar mijn mening. Richting het einde had ik het idee dat ik naar een andere film zat te kijken. Uiteindelijk toch nog 3.5 * vooral door het sterke eerste uur
ikkegoemikke
-
- 3449 berichten
- 4891 stemmen
11. Holidays (2016)
FTV : 105 minuten (Totaal 1015)
Black cap : - (Totaal 23 pt.)
Persoonlijke waardering : 3*
https://upload.wikimedia.org/wikipedia/en/c/c0/Holidays_film_poster.jpg
Ik hou wel eens van een anthology film. En zoals altijd schommelt het niveau van verhaal tot verhaal. De eerste 3 waren niet echt om over naar huis te schrijven, behalve "Valentijn". Dieptepunt was dan wel "Moederdag". Of je bent op zoek naar vrouwelijk naakt in een horror (kan me er al twee voorstellen die dit wel zien zitten
). Maar de volgende 5 waren dan wel de moeite, met als uitschieters "Vaderdag" (meest creepy) en "Halloween" (enorm grappig op een sadistische manier).
Woland
-
- 4796 berichten
- 3817 stemmen
5. Tusk (2014)
FTV, 102 minuten (Totaal 438 minuten)
Black cap -, totaal 10 punten
https://www.moviemeter.nl/images/cover/100000/100629.jpg?cb=1427543045
Oei. Kevin Smith kan het beter bij stoner-komedies houden lijkt het, want dit is treurig slecht. Het is vooral pijnlijk ongrappig, met overdreven typetjes die allemaal (met uitzondering van de vriendin wiens naam ik alweer kwijt ben) ontzettend irritant en flauw zijn. Die twee DJs zijn al kut, de bad guy is iets iets beter maar ook maar matig, en die inspecteur is tenenkrommend. Het is een film van 1 uur 40 die compleet probeert te drijven op één grappig ideetje (wat eerder door The Human Centipede ook al gedaan is), wat misschien een vermakelijke kortfilm had op kunnen leveren maar meer ook niet. Maar ook de insteek bevalt me niet zo, hoewel het een horrorlabel heeft gaat het vol voor de kinderachtige typetjes en een vederlicht toontje, maar dan ook nog eens zonder grappig te worden. De walrus was leuk om te zien, maar daar was de lol na een halve minuut ook wel vanaf. Vermijden als de pest, is mijn advies. 1.0*
alexspyforever
-
- 21517 berichten
- 2328 stemmen
FTV - 89 minuten (Green cap: 926 + 89 = 1015 punten)
Black cap: / (Totaal: 19 punten)
https://reelreviews.com/images/stories/2016/zero-boys-lg.jpg
Ik had een lijst opgesteld van films met scream queens die er niet vies van waren om uit de kleren te gaan. Dit was er een van, maar helemaal zeker was ik uiteindelijk niet meer van met een titel als 'The Zero Boys'. Ja er werd wel in 'gescreamd' maar bloot nada. Ook had ik het gevoel dat dit wel eens de minste van de lijst ging zijn en vandaar dat ik met deze ben begonnen. Laten we hopen dat ik gelijk heb en het vanaf nu enkel leuker kan worden.
Op zich is de opzet wel interessant en je krijgt bij de eerste moord(poging) (die vrij lang op zich laat wachten) wel het gevoel dat het wel wat anders kan worden dan de standaard slasher. Maar uiteindelijk wordt dan toch de gebruikelijke formule gevolgd. Een klopjacht, een kat- en muisspel met niet bijster interessant personages met het verschil dat het slachtvee net iets meer terugvecht dan gebruikelijk is. Verder onderscheidt het zich nog door de setting die nogal wat 'traps' herbergt. En toch heb ik er niet zo erg van genoten. Dat komt wellicht door de lange aanloop, de lage body count en het allemaal aan de brave kant bleef. En dan het einde, dat zo plots kwam zonder dat er eigenlijk een conclusie kwam. Het leek er meer op dat de voorraad film of het geld op was.
alexspyforever
-
- 21517 berichten
- 2328 stemmen
Wat een race is dit nu al! Ik zit al aan 11 films idem voor joolstein en ikkegoemikke.
Wordt spannend voor de purple cap.
ikkegoemikke is de dark horse Mijnheer denkt dat ie de 31 niet zal halen, beetje zand in onze ogen strooien ja 
Dieptepunt was dan wel "Moederdag". Of je bent op zoek naar vrouwelijk naakt in een horror (kan me er al twee voorstellen die dit wel zien zitten
).
Ik gok op Theunissen en Fransman 
ikkegoemikke
-
- 3449 berichten
- 4891 stemmen
FTV : 70 minuten (Totaal 1085)
Black cap : Turkey (5) (Totaal 28 pt.)
Persoonlijke waardering : 0.5*
Nog snel even een kort horrortje meepikken die ik nog had openstaan 
Al een geluk was het kort want verder was het een prut-film van jewelste. De aanloop was eigenlijk best goed (ondanks het amateuristische acteerwerk) en ik hoopte dat het interessant zou kunnen worden. Maar om eerlijk te zijn, was er geen knoop aan vast te binden. Ik had geen flauw benul waar het nu uiteindelijk over ging. Begreep het niet helemaal. Denk dat ik beter de gelijknamige film uit 2009 kan opzoeken. 
ikkegoemikke
-
- 3449 berichten
- 4891 stemmen
Wat een race is dit nu al! Ik zit al aan 11 films idem voor joolstein en ikkegoemikke.
Wordt spannend voor de purple cap.
ikkegoemikke is de dark horse Mijnheer denkt dat ie de 31 niet zal halen, beetje zand in onze ogen strooien ja 
Hahaha, nee hoor. Ik ging ervan uit dat ik dat niet kon halen. Maar deze challenge heeft me zodanig gemotiveerd dat ik zo maar eventjes 7 horrors heb gekeken dit weekend. En dan te bedenken dat ik nog "The war with GrandPa" zaterdag heb gekeken samen met mijn zoontje 
En nu kijk ik eindelijk die films wat hier al maanden op een stapel liggen te wachten op een kijkbeurt.
Kortom, 'k vind het plezant 
Ps En neen alexspyforever, ik had twee andere namen in gedachte 
Noodless
-
- 10042 berichten
- 6178 stemmen
13 Cube (1997)
RW - 90 min. ( totaal : 1207 )
Black Cap : / Totaal : 42
https://fr.web.img3.acsta.net/pictures/15/09/14/12/32/006375.png
alexspyforever je hebt mijn interesse voor Cube terug opgewekt, een kubus met een paar kamertjes
Ik had een totaal andere filmervaring gezien jouw beleving op die film en wou die nu ook eens terug zien. Hierbij mijn recensie nu op moviemeter want mijn filmrecensie stond er zelfs niet op.
Ongeveer 20 jaar geleden gezien 
Na heel wat jaren eens terug bekeken en de film wist me toch nog te verrassen. Enerzijds de wiskundige insteek bij de vallen en de verrassende ontknoping op het einde die het geheel in het juiste perspectief zet.
De film draait uiteraard buiten de traps op de onderlinge conflicten tussen de verschillende personages, al laat dit toch wel een tijdje op zich wachten. Lijkt mij ook wel logisch gezien hun toestand en hun achtergronden. Het gegeven van de kubus met al die verschillende kamertjes en verschuivingen blijven intrigeren. Misschien nu als geheel wat minder krachtig, maar ik blijf toch bij mijn score van vroeger. 7/10
ikkegoemikke
-
- 3449 berichten
- 4891 stemmen
13. Maniac (1980)
FTV : 87 minuten (Totaal 1172)
Black cap : Trash (4) (Totaal 32 pt.)
Persoonlijke waardering : 1.5*
Kon niet slapen. En morgen is mijn ouderschapsverlofdag. Dus dacht ik "Laat ik er nog eentje meepikken" 
Ik kan me herinneren dat ik in de jaren 80 meermaals in de videotheek voor deze stond en twijfelde of ik hem zou meenemen. Blijkbaar had ik zo'n voorgevoel, want echt goed vond ik hem niet. Toegegeven, 't is er eentje uit de jaren 80 en redelijk gedateerd, maar dat gaat alleen over het visuele. Inhoudelijk is het gewoonweg te saai. De afslachtingen zien er niet uit. En er zitten ook wat schoonheidsfoutjes in. Zoals bv. op het perron staan toch een deel mensen te wachten, het volgende moment zijn die plots verdwenen. Enige positieve was de hoofdrolspeler Joe Spinell. Deze "Silence of the Lambs"-achtige seriemoordenaar ziet er van nature afschrikwekkend uit.
Shaky
-
- 3736 berichten
- 13048 stemmen
13. I Know You're in There (2016)
FTV: 84 minuten (1157 totaal)
Black cap: turkey (5) = 5 punten (57 totaal)
De opzet is nog niet eens zo heel verkeerd en Lawson Gordon weet zelfs af en toe een fijne scène te creëren met effectieve beelden en (minimale) spanning. Helaas blijft het bij 'af en toe'. Er worden de meest belachelijke keuzes gemaakt door de personages waardoor je ze geen seconde gelooft. Met weinig budget en niet de meest briljante acteurs, valt me de film nog reuze mee. Een voldoende is het zeker niet, maar 2,2* zou ik er wel aan kwijt willen.
joolstein
-
- 10837 berichten
- 8924 stemmen
FTV: 96 minuten (Green cap totaal; 1026+ 96=1122)
Black cap: Turkey+ Sequels: 5+2= 7 (45 + 7= 52 punten)
Persoonlijk waardering 3,5*
https://cdn.shopify.com/s/files/1/0342/9312/1156/products/petsematary2blu_1024x.jpg?v=1587500919
Hoewel het origineel. een succesvolle horrorfilm uit 1989, een prima Stephen King verfilming was, heb ik zoveel meer plezier gehad met dit vervolg. Waar de vorige meer richting spannende thriller ging met onderliggend thema van tragedie en verlies. Gooit deze veel meer zijn remmen los met woede over incompetente ouders. De twee films zijn bijna zo verschillend van toon dat het eigenlijk moeilijk te geloven is dat ze allebei door dezelfde persoon zijn geregisseerd. Wel weet het net als zijn voorganger, niet zo goed een samenhangend verhaal te vertellen. Wel hebben de personages iets meer vorm gekregen dan in deel één en de gereanimeerde doden hebben nu meer een eigen wil. De gore effecten zijn daarentegen wederom erg goed. En er zijn hier zelfs meer shockscènes dan de vorige en ze zijn bovengemiddeld goed qua impact en spanning. Een paarzijn er zelfs flink schokkende voor dierenliefhebbers. Een paar kitten overleven het niet en de ondode Clancy Brown die zijn konijnen vilt kan helemaal als schokkend worden ervaren. Ook naakt en seks worden niet geschuwd zo is er een droomsequentie met halfnaakte vrouw met hoofd van een hondsdolle hond en verkrachting. Hiermee doet de film precies wat je van een vervolg mag verwachten; Het is gruwelijker en bloederiger. Voor mij was er niets mis met deze film.
joolstein
-
- 10837 berichten
- 8924 stemmen
FTV: 89 minuten (Green cap totaal; 1122+ 89 =1211)
Black cap: Turkey: 5 (52 + 5 = 57 punten)
Persoonlijk waardering 2,5*
https://www.moviemeter.nl/images/cover/1124000/1124688.jpg?cb=1562845613
Wisselvallig en licht verteerbaar. De eerste vier Critter-films uit de franchise verschenen in 1986, ’88, ’91 en ’92. En nu na 28 jaar afwezigheid, verschijnen de kleine harige rotzakjes opeens in de vorm van een tv-serie, Critters: A New Binge, en een reboot direct-to-dvd-streaming-film. Er is niets verbluffends origineels, maar dat hoeft niet te zijn. het gaat erom plezier te hebben
Tja en deze film heeft daarin zowel plus als minpunten. Om met het positieve te beginnen; de film is opmerkelijk goorder dan de originele Critters- films al wijkt het ook niet al te wild af van zijn bronmateriaal. En worden de kills op mensen wel regelmatig bewust uit beeld gelaten. Ook was het een goede keuze om het ontwerp van de wezens en de effecten in goede traditie praktisch te houden. Er was zelfs een nieuwe invalshoek want de Critters zijn kwetsbaar voor hoge tonen. De onontkoombare verwijzingen naar het begin van de franchise waren leuk, en lagen er niet heel dik bovenop.
Helaas is dat niet voldoende om de film te redden van een aantal onbegrijpelijk luie plotbeslissingen en gaten. (achteraf was dit niet verwonderlijk aangezien Scott Lobdell met Happy Death Day 1 en 2 ook niet uitblonk in goed schrijfwerk) De dialoog bevestigt voortdurend dat Drea slim is, maar ze moet wel steeds weer hulp krijgen. Uiteraard worden de kinderen niet gelooft als ze vertellen over de buitenaardse aanval maar als je een rugzak draagt waar er één in zit...? En dit kwam niet één maar twee keer voor! Sowieso kom op zeg...een vreedzame en niet-kwaadaardige Critter! Eentje die er net zo schattig uitziet als Gizmo?
Het acteerwerk was niet heel goed maar aardig genoeg. Al zat ik me wel steeds af te vragen; hoe het toch zat met een Blanke oom en twee donkere kinderen. En dan was er nog Dee Wallace de moeder uit deel 1 (en menig andere horror en eveneens E.T.) Helaas is haar nieuwe personage niet erg boeiend en is ze het grootste deel van de filmduur bezig met het beantwoorden van telefoons, plastic gadgets vast te houden en naar de actie te rijden.
De film kan je het beste vergelijken als junkfood het is lekker maar kort erop heb je alweer honger. Critters Attack! is vooral gemaakt voor de fans met de vraag naar meer, maar in hoeverre die ook echt zaten te wachten op deze film..? Al met al zat het hart in ieder geval wel op de juiste plaats... Echter als de fan de keuze krijg de oude films of deze nieuwe, weet ik niet of het deze wel gaat worden?
Shaky
-
- 3736 berichten
- 13048 stemmen
FTV: 62 minuten (1219 totaal)
Black cap: 1930s (4) + turkey (5) + black and white (3) + trash (4) = 16 punten (73 totaal)
https://pics.imcdb.org/0is142/houseofmystery7wo3.1831.jpg
Horror-comedy uit de jaren 30..... zie je het al voor je?
Slecht van begin tot eind, maar van de andere kant ook zo ontzettend cheesy en fout dat het nog wel enigszins te bekijken valt. Verhaal stelt niet veel voor, acteerwerk is dramatisch. Meer dan 2* kan ik hier niet aan geven.
alexspyforever
-
- 21517 berichten
- 2328 stemmen
12. Kiss of the Tarantula (1976)
FTV - 85 minuten (Green cap: 1015 + 85 = 1100 punten)
Black cap: turkey (5), trash (4) = 9 (Totaal: 28 punten)
https://bigdamnspider.files.wordpress.com/2017/07/kisstarantula_childish_things.jpg?w=640
Dit is het soort low budget film dat heden ten dage niet meer wordt gemaakt. Ok het acteerwerk is matig tot slecht en de dialogen nogal simplistisch. Het verhaal is ook niet meteen het meest diepzinnige, maar het heeft wel een erg leuk concept. Dat veel dieren kunnen worden afgericht is bekend maar spinnen, dat ligt niet zo voor de hand. Susan kan het echter wel van kindsbeen. De scènes waarin zij haar 'lievelingen' op pad stuurt om haar pestkoppen de schrik van hun leven te bezorgen zijn erg goed. Suzanna Ling speelt de rol van mooie maar kille dochter van een begrafenisondernemer goed. Ook een goede rol van haar creepy oom, die onvermijdelijk deed denken aan de pedo uit the Little girl who lives down the Lane. En ja wat een lekker morbide eindscène zeg! Begrijpelijk dat mensen deze niet als een meesterwerk zien, maar deze verdient naar mijn mening geen turkeyscore zoals dat op imdb het geval is. Ik vind dit zelfs een van de betere spinnenfilms.
Kondoro
-
- 11521 berichten
- 2862 stemmen
FTV - 105 minuten (302 punten)
Black Cap : -
Persoonlijke waardering: 3*
Toch weet Neil altijd te werken met erg vermakelijke scripts en dat was ook zo in deze film. Want qua script was er niet zo heel veel mis, en ook het concept vond ik erg vermakelijk. Natuurlijk is het wel vaak een beetje het standaard riedeltje, ik vermaakte me wel. De vuilkuil waar Neil hierin gaat en dat merk ik vaker met zijn films is dat ze te lang gaan duren, ook over de honderd minuten is voor deze film toch echt te lang. Er wordt te veel gerekt en met onnodige scenes en dialogen gewerkt waardoor het na zo’n 50 minuten steeds saaier werd om te volgen.
ikkegoemikke
-
- 3449 berichten
- 4891 stemmen
FTV : 96 minuten (Totaal 1268)
Black cap : Turkey (5) (Totaal 37 pt.)
Persoonlijke waardering : 3.5*
https://assets3.thrillist.com/v1/image/1882627/1200x630
Snap niet dat dit een Turkey is. Toegegeven, in "Candyman" en "Slender Man" had je hetzelfde concept. Maar deze was toch stukken spannender en intenser dan "Slender Man". Ik vond het in ieder geval niet slecht.
Shaky
-
- 3736 berichten
- 13048 stemmen
15. Death on Scenic Drive (2017)
FTV: 82 minuten (1301 totaal)
Black cap: turkey (5) = 5 punten (78 totaal)
https://i2.wp.com/www.horrorsociety.com/wp-content/uploads/2017/11/17990526_1762035590774113_7997129813602929037_o.jpg?resize=750%2C313&ssl=1
Een 1,0 gemiddeld op MovieMeter en een 3,0 gemiddeld op IMDB.... en ik vond deze stiekem best fijn
. Ik begrijp alle kritiek die iemand op deze film kan hebben; maar op de één of andere manier zat ik er helemaal in. Het slaat gewoon nergens op; er is amper verhaal, het einde verklaart helemaal niets, er wordt amper gesproken in de film, de belachelijke scènes waarbij onze hoofdrolspeler haar hond wil gaan likken en later plots de magnetron een lik geeft, etc. Ik weet dat ik dit niet leuk / goed mag of kan vinden, maar toch trok iets me aan. Geen idee, geen verklaring voor. Minimale voldoende 2,8*.
Woland
-
- 4796 berichten
- 3817 stemmen
6. Mo (1983)
FTV, 105 minuten (totaal 543 minuten)
Black cap: - (totaal 10 punten)
https://www.moviemeter.nl/images/cover/54000/54867.jpg?cb=1591959363
Zeer curieuze film, maar wel heel erg tof. Een film die klinkt als een bijeengeraapt zootje, en dat was het ook wel een beetje, maar alsnog heb ik me uitstekend vermaakt met dit schizofrene werkje. Het is een film vol met zwarte magie, kung fu gevechten, Boeddhistische mystiek, dieren die tot leven worden gewekt, matige old school special effects, zwevende hoofden, bovennatuurlijke voodoo-achtige effecten, en ga zo maar door. Niet altijd even samenhangend, maar vooral geen moment vervelend. Het deed me qua sfeer ook erg denken aan Mystics on Bali Leák (1981) , een aanrader voor liefhebbers van dit soort weirdness. Ik kan er in ieder geval wel van genieten. 4.0*
ikkegoemikke
-
- 3449 berichten
- 4891 stemmen
15. Awoken (2019)
FTV : 88 minuten (Totaal 1356)
Black cap : - (Totaal 37 pt.)
Persoonlijke waardering : 3*
https://images.justwatch.com/backdrop/180007803/s1440/awoken
Het initieel idee achter de demoon Iddimu is niet zo slecht gevonden. De film deed me een beetje aan "The Lazarus Effect" denken. En dat vermengd met een beetje "Nightmare on Elm Street". Tja, het is weer een film uit het rijtje van er-is-er-eentje-bezeten-en-een-exorcisme-zal-helpen
Alleen de ontknoping vond ik nogal flauw. Precies een tovenaarsduel uit Harry Potter.
alexspyforever
-
- 21517 berichten
- 2328 stemmen
13. La Tarantola dal Ventre Nero (1971)
FTV - 98 minuten (Green cap: 1100 + 98 = 1198 punten)
Black cap: trash (4) (Totaal: 32 punten)
https://alexonfilm.files.wordpress.com/2016/10/blackbelly1.jpg?w=584
Na het bekijken van The Kiss of the Tarantula heb ik deze bekeken. Overigens gaat deze film niet over tarantula's. Het is de manier waarop de moordenaar te werk gaat die kennelijk lijkt op de manier waarop een bepaalde soort wesp een tarantula verdooft gebruikt voor een parasitaire reden die ik ondertussen alweer vergeten ben. Dit wordt halfweg door een wetenschapper uitgelegd. Dit is gewoon een pure giallo die eigenlijk nog wel aardig begint. De eerste kill is meteen de beste. Ook de volgende kill is nog best spannend te noemen. Latere kills zijn meer van hetzelfde en lijken meer op een haastklus. En dat is erg jammer want het doen en laten van de politieman belast met het vinden van de moordenaar is nu niet erg boeiend te noemen. Zo wordt er teveel tijd gespendeerd aan dingen die hij doet in zijn privé alsook een veel te lange achtervolgingsscène. Neen, dit was uiteindelijk een te lange zit. Wel leuke handschoenen van de killer zo vleeskleurig.
Dit topic is gesloten. Alleen moderators kunnen nog berichten plaatsen.