Pet Sematary II (1992)

Alternatieve titels: Pet Sematary Two | Pet Sematary 2

Horror

geregisseerd door Mary Lambert
met Edward Furlong, Anthony Edwards en Clancy Brown

Als de moeder van Jeff bij een ongeluk om het leven komt, besluiten hij en zijn vader, die dierenarts is, te verhuizen naar haar geboorteplaats, Ludlow. Hun nieuwe huis staat dichtbij de beruchte dierenbegraafplaats. Op school wordt Jeff gepest en zijn enige vriend is Drew Gilbert. Als de hond van Drew door diens stiefvader roekeloos wordt gedood, voeren de jongens een ritueel uit op de begraafplaats. Dit is de start van een serie gruwelijke gebeurtenissen, want zonder het te weten hebben de jongens de poort van de hel geopend.

ik vond dit niet een slecht vervolg.wel een leuke film.

avatar van BlueJudaskiss
Vrolijke onzin die me alleszins meeviel. Heeft niet veel om het lijf, maar is lekker onsmakelijk en weet een ruime 1,5u te vermaken. Denk dat deze film me langer bij gaat blijven dan het eerste deel die ik eigenlijk al vergeten ben.

avatar van Gang_Star
Vond het redelijk gelijkwaardig aan Pet Sematary dit tweede deel. Heeft eveneens een degelijke sfeer en voldoende spanning. Begint al vrij vlot met een sterke opening, maar zakt qua niveau dan wel wat in. De komische insteek was tegenvallend en vooral de rol van de sheriff was te dik opgezet naar mijn mening. Het einde is echter tegenvallend en vooral niet zo sterk als zijn voorganger.

avatar van Elchapo
Nog maar eens herbekeken,deel 1 is vele malen beter (het boek is en blijft het beste).toch is deze best te nassen.....3stars

avatar van DutchTakeshiro
Prima vervolg op Pet Sematary. Dit deel mag dan wel niet de charmes hebben van de eerste film maar weet zich toch wel staande te houden.

Het geheel ziet er best verzorgd uit. De effecten mogen dan wel achterhaald zijn, toch ziet het er prima uit. Er zit een goede dosis gore in die de gemiddelde kijker kan bekoren.

Acteerwerk is over het algemeen prima. Een uitschieter is Clancy Brown die zijn personage lekker psychopatisch neerzet.

avatar van wendyvortex
En al even geweldig als de voorganger, iets minder griezelig, maar dankzij de geweldige sheriff Gus valt er zowaar nog flink te lachen als we hier de Grand Guignol-kant op gaan. Remake van Pet Sematary staat voor 2019 in de planning, waarom? Kunnen nog heel wat jaartjes mee als horrortoppers van eind jaren 80/begin jaren 90.