The Attic (2008)

Horror / Thriller

geregisseerd door Mary Lambert
met Alexandra Daddario, Jason Lewis en Elisabeth Moss

Emma voelt zich ongemakkelijk in het nieuwe huis van haar ouders, en vooral met de zolder van het huis. Vanaf het moment dat ze in het huis zijn getrokken voelt Emma zich erg beroerd. Als Emma dan op een dag alleen op de zolder is, wordt ze aangevallen door een vrouw die als twee druppels water op haarzelf lijkt. Emma krijgt vervolgens het vermoeden dat ze met geesten te maken heeft en gaat op onderzoek uit ...

avatar van Altijdklagen
ach, de film ging wel, paar schrikmomentjes en een redelijk verzonnen verhaaltje...

ging er dus redelijk mee door voor een horror, heb meer bagger gezien de laatste jaren

avatar van horrorfreak23
ik ergerde me dood aan de acteerprestaties van dat mens dat Emma speelde, zelfs ik kan beter acteren dan zij. De broer bakte er ook al niets van die leek meer een homo te spelen in het begin dan een persoon met een beperking. Het einde is goed gevonden maar kon zoveel mooier gebracht worden daarom een 0,5.

avatar van robtervoert
Wat erg. Niet leuk . Niet spannend en niet griezelig. Laat staan de acteerprestaties!

Film ging best , in een tijd zoals nu, dat veel mindere acteurs een kans krijgen, krijg je ook een wat mindere kwaliteit films.
Vond voor een low buget film redelijk tot goed.
Wat me hier wel opvalt is dat als iemand een film (afkraakt de rest er gewoon opvolgt).
En dat vind ik zonde van deze site, heb de film helemaal uitgeken naar aanleiding van de commentaren en moet zeggen heb me er niet aan geergerd, was gewoon een leuke film om naar te kijken met wat slechte en goede momenten erin.
Daarom ook een 4.5 want vind dat al is het een lowbugetfilm met mindere acteurs, ook hun prestatie's gewaardeerd mogen worden

huigen01
Wat een bagger film!!! Ik hoop dat ik niet snel weer zo'n Z film te zien krijg

avatar van planet_of_death
Resident Evil?

avatar van renzoroy
gisteren gekeken op blu-ray. Op de voorkant stond vermeld van de regisseur van pet sematary (die onwijs vet is) aan de achterkant stond nog vermeld, the amityville horror meets the shining.

Snap niet dat ze deze onwijs matige film durven te vergelijken met die 2 horror klassiekers.

Het acteerwerk in de gehele film is onwijs slecht, vooral de acteerprestaties van lewis was erg dramatisch, ook vond ik hem slecht gecast voor deze rol, hij heeft echt zo'n melrose place/beverly hills 90210 kop.

verhaal was ook nog eens erg voorspelbaar.
de hele film bevat geen moment van spanning, geen schrikmomenten etc. etc..

zelfs voor een low-budget film had dit veeeeel beter gekund.
en low-budget hoeft niet altijd slecht te zijn.

ik heb niets prositiefs op te merken aan deze film, vandaar een halve ster, en dat geef ik niet gauw

avatar van dutchtuga
Au! Pijnlijk slechte horrorfilm, en dat van de regisseur van de uitstekende Pet Sematary. Blamerend. Het amateurisme schijnt door in werkelijk elke scène uit The Attic. Het sound design is vreselijk goedkoop, loopt vaak niet synchroon, acteurs zijn dikwijls niet te verstaan en het acteerwerk van voornamelijk de hoofdrolspeelster is van bijzonder laag niveau. Dat een acteur als John Savage, die ooit schitterde naast een De Niro in The Deer Hunter, zich hiervoor durft te lenen is voor mij een mysterie. Beschamend slechte film. Mary Lambert lijkt de laatste jaren sowieso niet veel soeps gemaakt te hebben. Dit is daar een goed bewijs van.

avatar van rep_robert
Er staat op de hoes dat deze film van de Master of Horror Mary Lambert is. Op Pet Sematary na heeft ze verder niets bijzonders gemaakt en met Mega Python vs. Gateroid op de stapel zou je je echt afvragen waar ze die term vandaan halen. Al heeft ze ook al andere gedrochten gemaakt, dit is er overigens ook 1.

The Attic is een extreem sfeerloze film, vanaf minuut 1 druipt het amateurisme van het scherm. Superslecht camerawerk, barslechte editing, compleet sfeerloze muziekscore, """"""schrikmomenten"""" waar zelfs een hartpatiënt om moet lachen en bovenal ontiechlijk slecht acteerwerk van iedereen.
Dat was nog wel het ergste. Ondanks dat het verhaal zo voorspelbaar als de pest is zijn de dialogen nog wel het allerergste. Soms is het gewoon lastig om je lach in te houden zo erg is het. Er zit totaal geen chemie tussen de acteurs en alle teksten lijken regelrecht van een autocue af te komen.

Het komt allemaal zo amateuristisch over. Ik heb er gewoon geen woorden voor hoe slecht dit is.

avatar van Boeikens
Ondermaats.

Niet origineel en vrij saai.
Enkele slome schrikmomentjes, die dan telkens herhaald worden en vrij voorspelbaar worden. De spanning wil zo maar niet opkomen. Ook het spooky sfeertje blijft zeer ondermaats.
Het geacteer was ook niet vet en om de link te leggen naar Pet Sematary, beschamend.

avatar van Triple G
Vrij waardeloos gebeuren. Weinig tot geen spanning, cliché verhaal, voorspelbaar en te weinig visueel genot. Echter net niet oninteressant genoeg om uit te zetten.

avatar van eavymetal
Ik heb ze slechter gezien, maar daarmee wil ik niet zeggen dat deze Horrorfilm goed is.

avatar van renzoroy
Boeikens schreef:
Ondermaats.

Niet origineel en vrij saai.

eeuhm... deze film is nou eenmaal van dezelfde director als Pet Sematary....

Dis idd echt een niet boeiende slappe film, niet spannend, niet eng.

avatar van Boeikens
renzoroy schreef:

eeuhm... deze film is nou eenmaal van dezelfde director als Pet Sematary....

Dis idd echt een niet boeiende slappe film, niet spannend, niet eng.

Dezelfde director ja, maar daar stopt het.

De link was bedoeld als verkoopstechniek om hem met de gedachten aan het goede Pet Sematary beter te verkopen en "dat" vind ik beschamend want deze prent komt in de verste verte nog niet in diens buurt.

avatar van rep_robert
Ik vind jou nog behoorlijk gul met 2 sterren voor deze gigantische prul.

avatar van Raffie_75
Aardig...

avatar van Phantasm
Niet echt spannend en niet echt griezelig, viel zowat in slaap.