- Home
- Filmforum
- Gebruikers - Filmgames
- Horrorfilm Challenge
Horrorfilm Challenge
Noodless
-
- 10042 berichten
- 6178 stemmen
FTV - 73 min. ( totaal : 1280 )
Black Cap : Trash (4) + jaren 30 (4) + Black&White (3) = 11 Totaal : 53
https://cdn.britannica.com/55/90655-050-71573DBE/Boris-Karloff-The-Mummy-Zita-Johann-Karl.jpg
Onlangs nog The Mummy uit 1959 gezien, nu was ik benieuwd naar deze oude klassieker.
Boris Karloff als The Mummy is wel geslaagd, maar het verhaal is niet zo interessant om te volgen. Ondanks de 73 minuten vrij traag uitgewerkt met opvallend geen memorable scène in de film die je blijft onthouden. 6/10
Noodless
-
- 10042 berichten
- 6178 stemmen
FTV - 102 min. ( totaal : 1382 )
Black Cap : /
https://64.media.tumblr.com/37bf4c9200db370b580bfb41e582f62f/tumblr_p0x1sof6Xx1ufrjeto1_1280.png
Eric Binford (Dennis Christopher) is een wat suffe jongeman die door nare omstandigheden bij zijn nare tante woont. Hij verdiept zich in films, vooral oude films geniet zijn voorkeur. Het is dan ook niet verwonderlijk dat hij alles weet over de filmrollen, de quotes van filmsterren...ja zelfs de producers. Maar op een dag breekt er iets in hem en gebruikt hij zijn filmliefde voor het moorden van mensen. Hij verkleedt zich in verschillende filmpersonages zoals Dracula, The Mummy, .....en vermoordt de mensen die hem in de weg staan. Een geweldig idee dat jammer genoeg geen goede uitwerking krijgt. Het blijft allemaal wat braafjes en de moorden komen wat gezapig over. Ook de hoofdrolspeler bezit niet dat charisma om deze rol te spelen. 5/10
Q Jones
-
- 3524 berichten
- 2880 stemmen
Pledge 78min
FTV 4*
Ik had nog nooit van deze film gehoord maar ben toch wel aangenaam verrast. We volgen 3 studenten tijdens hun ontgroening die net ff wat anders loopt dan normaal. De film is lekker vlot, spannend en erg goed geacteerd door deze onbekende auteurs. Zeker 1 van de betere low budget horror films van de afgelopen tijd. Dikke aanrader
Q Jones
-
- 3524 berichten
- 2880 stemmen
Tales from the Crypt Presents: Demon Knight (1995) - MovieMeter.nl
FTV 92 min
3*
Leuk om een keer gezien te hebben. Naar mijn mening een film die de tand des tijds niet heeft doorstaan. Ik vond Zand wel heel goed ik vind het dan ook jammer dat hij tegenwoordig zoveel rommel maakt.
Collins
-
- 7294 berichten
- 4311 stemmen
FTV - 92 minuten (Totaal: 257)
Black Cap: 0 (Totaal: 6)
http://4.bp.blogspot.com/-NRgX_BU2qgM/VcxcmJ_ZDMI/AAAAAAAAD5Q/Xg8qPbtxAJw/s1600/maxresdefault.jpg
Prima film. Veel scènes hebben een rijk kleurenpalet en zijn schemerig gefilmd. In combinatie met creepy muziek maken ze van de film een sfeervolle beleving. De kijker balanceert evenals de hoofdpersoon op de grens tussen realiteit en waanzin.Toch had ik het idee dat de film nog beter was geweest als hij nog meer het routinematige pad had verlaten. De enscenering, de schemerige grens tussen waar en waan en de overtuigende personages bieden daarvoor een solide aanleiding. Teveel trekt de film zich terug in gangbare horror. Ook leuk, maar ook te weinig onderscheidend.
Woland
-
- 4796 berichten
- 3817 stemmen
FTV, 88 minuten (Totaal 631 minuten)
Black Cap: 5 (Turkey), Totaal 15 punten
https://www.moviemeter.nl/images/cover/208000/208743.jpg?cb=1462093101
Het idee is best aardig, al is het natuurlijk niet het eerste verhaal waarin (zoals de titel al verklapt) een aantal mensen in een soort van limbo zitten, en waar ze uit moeten zoeken waaraan ze dit verdiend hebben. Het is duidelijk low budget, maar alsnog zijn sommige aspecten best positief - het ziet er wel sfeervol en fraai gefilmd uit, met name de buitenscenes, en ook de cast doet het best oke. Maar toch is deze film op momenten behoorlijk saai. Er zijn vele lange praatscenes over het verleden van de vier dames en heer, en dat is niet bepaald interessant. Zeker in het midden laat de film wel wat liggen. Maar toch heeft het wel z'n charme, en ben ik op een bepaalde manier toch wel te spreken over dit eigenzinnige Britse werkje. Laat ik het naar boven afronden. 3.0*
dualcia
-
- 953 berichten
- 2311 stemmen
#1. Saw (2004) - 103 minuten - RW
#2. Saw II (2005) - 93 minuten - RW
Door het opstellen van mijn top lijst voor de horror top 300 ben ik wel getriggerd om films uit mijn lijst opnieuw te kijken, waarmee ik zal beginnen met alle Saw films.
Ik doe verder ook niet mee voor de punten of wat dan ook, en ik vind het wat te veel een drempel om iedere keer die black cap punten erbij uit te zoeken, dus dat skip ik even 
Shaky
-
- 3736 berichten
- 13048 stemmen
FTV: 83 minuten (1384 totaal)
Black cap: turkey (5) = 5 punten (83 totaal)
Onbegrijpelijk van schrijver / regisseur Matty Castano om, in een dergelijke low-budget film waarbij je gebruik maakt van acteurs die nu niet bepaald tot de top van hun beroepsgroep horen, ervoor te kiezen 90% van je film uit dialoog te laten bestaan. Het is allemaal zo houterig als maar kan zijn, er is vrijwel geen gevoel voor timing en de kunst van een verhaal overbrengen is iets dat niet aan deze acteurs is besteed. Het resultaat is dan ook een snooze-fest van jewelste waarbij er zo goed als niets gebeurt en wij als kijkers zitten opgescheept met slecht geschreven dialoog die nog slechter wordt gebracht door de cast. 1,3*.
alexspyforever
-
- 21517 berichten
- 2328 stemmen
14. La Coda dello Scorpione (1971)
FTV - 90 minuten (Green cap: 1198 + 90 = 1288 punten)
Black cap: trash (4) (Totaal: 36 punten)
https://upload.wikimedia.org/wikipedia/commons/thumb/c/cc/The_Case_of_the_Scorpion%27s_Tail_%281971%29.jpg/1024px-The_Case_of_the_Scorpion%27s_Tail_%281971%29.jpg
Deze giallo is ongeveer op het niveau van Black Belly of the Tarantula die ik een dag eerder heb bekeken. Ok de onthulling van de moordenaar is op zich wel verrassend maar de kills doe eerder aan een slasher denken dan een giallo. Er zit gewoon weinig spanning of creativiteit in met als enige schokkende die met de fles in het oog. Zo zijn er nog enkele ergernissen het feit dat protagonist en de journaliste wel heel makkelijk verliefd worden, de implantaten van voornoemde journaliste (vind ik meestal een afknapper en past ook niet in het tijdsbeeld) en zo vergeet ik er nog wel enkele. Mooie setting dat wel maar wat wordt er weinig mee gedaan. En iedere keer weer weet je wanneer een slachtoffer zal aangevallen worden, dat werd wel erg voorspelbaar. Blood & Black Lace blijft makkelijk een van de beste gialli.
Noodless jij gaf deze een wel erg gulle 4*. Ik hoop dat je dan Blood and Black Lace ook eens een wil bekijken.
joolstein
-
- 10837 berichten
- 8924 stemmen
14. The Amityville Horror (1979)
FTV: 117 minuten (Green cap totaal; 1211+ 117= 1328)
Black cap: geen (57 punten)
Persoonlijk waardering 2,5*
https://images-na.ssl-images-amazon.com/images/I/71-zD6wQydL.jpg
In de loop der jaren zijn er misschien wel honderden horrorfilms gebaseerd op de gebeurtenissen die hebben plaatsgevonden in het beroemde huis in Amityville. Dat huis waarop deze film is gebaseerd, staat in Amerika bekend als "spookhuis" En het verhaal wat we krijgen te zien is gebaseerd op belevenissen van de familie Lutz, die ook echt in dit huis hebben gewoond. Of het allemaal is gebeurd weet niemand. Echter is de vraag niet of die vreselijke dingen echt zijn gebeurd, maar meer of er een vermakelijke film van is gemaakt.
Ja en vooral nee De film komt langzaam op gang is nogal chaotisch en we zien maar weinig choquerende gebeurtenissen Het is voornamelijk een reeks kleine onverklaarbare dingen die de bewoners van het Ocean Boulevard-huis overkomen. Ook ‘jump scares’ blijven uit en de film moet het vooral hebben van een naargeestige sfeer die continu aanwezig is. Het probleem is dat er in de echte zin niet veel is. We zien twee uur lang mensen bang zijn en ontzet worden, en we vragen ons af... waarvoor? In de slotfase zijn er nog een aantal speciale effecten die de paranormale activiteiten iets meer kracht bijzetten, maar echt huiveringwekkend wordt het nooit. Desalniettemin is het nog niet eens zo'n hele slechte horrorfilm. Maar uiteindelijk zijn de verhalen over Amityville angstaanjagender dan deze film.
joolstein
-
- 10837 berichten
- 8924 stemmen
15 Count Yorga, Vampire (1970)
FTV: 90 minuten (Green cap totaal; 1328 + 90 = 1418)
Black cap: geen (57 punten)
Persoonlijk waardering 2*
https://dienachtderlebendentexte.files.wordpress.com/2017/10/junges_blut_fuer_dracula-mbb.jpg
Helaas heeft de film maar weinig te bieden en brengt het niets nieuws in het genre in tegenstelling tot latere vampierfilms uit dezelfde periode. De film voelt mat en lui aan. Er is maar heel weinig te genieten van bloed en er is zelfs niets te lachen om de aandacht van de kijker nog vast te houden. De film is aan de low-budget kant met veel heen en weer lopen en rijden naar het huis waar de vampier leeft Veel van de tijd wordt er ook besteed aan dialogen. De film biedt domweg niet meer dan de klassieke Dracula-legende maar dan verplaatst naar de jaren '70. Zeg maar zoiets als een oude Hammer Horror maar dan aangekleed met een 'modernere' setting. Acteur Robert Quarry kruipt in de rol van graaf Yorga maar lijkt vooral een flets aftreksel van de de iconische vampier van Christopher Lee. De climax is helemaal verkeerd. Het lot van Yorga is zowel voorspelbaar als erg slecht uitgevoerd. Count Yorga, is Vampire was voor mij helaas niet de moeite waard om uit mijn kist te komen.
alexspyforever
-
- 21517 berichten
- 2328 stemmen
15. The Sender (1982)
FTV - 91 minuten (Green cap: 1288 + 91 = 1379 punten)
Black cap: trash (4) (Totaal: 40 punten)
https://coldfeet-space.nyc3.digitaloceanspaces.com/wsb/2015/08/Sender-1.jpg
Ik moet wendyvortex bedanken voor deze obscure film op te nemen in haar toplijst. Ik was namelijk al vele jaren op zoek naar deze film. Maar als je de titel natuurlijk niet meer weet en enkel nog weet van een jonge man die verschrikkelijke nachtmerries heeft waarbij hij op een bepaald moment zo boos wordt dat hij letterlijk het hoofd van een van zijn medepatiënten eraf slaat, begin dan maar eens te zoeken... Ook bij het lezen van de plotomschrijving ging er geen lichtje branden, maar het sprak me aan vandaar ging ie op de kijklijst.
Toen ik de film voor het eerst heb gezien (en wellicht niet volledig) was ik maar een jaar of 10-11 dus nog te jong om het allemaal te vatten. De film draait vooral om de hallucinaties niet enkel bij de jongeman maar kennelijk kan hij deze ook nog eens gaan projecteren bij de andere mensen in het gesticht. Dit levert voortreffelijke 'hallucinante' beelden op die telkens weer een nieuw puzzelstukje brengen in het mysterie. Toch wel een klein pareltje vind ik.
Noodless
-
- 10042 berichten
- 6178 stemmen
alexspyforever Blood and Black Lace staat al op mijn watchlist, maar er staat ondertussen al heel wat op die lijst
Kijk wel uit naar die film en mijn verwachtingen zijn zeker hoog gespannen.
Maar smaken verschillen nu eenmaal want jij zet Black Belly of the Tarantula ongeveer op hetzelfde niveau als La Coda dello Scorpione (1971) die ik dan weer een matige film vind. Nu jij ook, maar La Coda dello Scorpione (1971) vind ik gewoon 3 niveaus beter. 
MovieMind
-
- 6943 berichten
- 0 stemmen
#1 Rubber (2010) - FTV - 82 minuten
https://www.moviemeter.nl/images/cover/66000/66155.jpg?cb=1415101238
Dat sommige mensen dit grappig of zelfs hilarisch vinden is me totaal een raadsel.
En kom niet af met de kul uitspraak van het is zo slecht dat het leuk is, dat is zoiets zeggen als van ik heb gisteren zo'n ontzettend goede film gezien maar vond er niks aan.
Wat een ongelooflijke boutfilm was dit! 
Woland
-
- 4796 berichten
- 3817 stemmen
FTV, 84 minuten (Totaal 715 minuten)
Black cap - (totaal 15 punten)
https://www.moviemeter.nl/images/cover/87000/87169.jpg?cb=1429442035
Ik snap heel goed dat mensen dit leuk vinden. Adam Chaplin is een op flink tempo doorstomende horror, met goede gore en waarbij de ledematen je om de oren vliegen. Vervelen hoef je je niet, met allerlei over-the-top figuren die je zoal in de film tegenkomt, het is allemaal ontzettend cartoonesk. En het deed me ook wel denken aan de meer manga-geïnspireerde horrors uit Japan. Maar goed, dat mag allemaal wel zijn, mijn soort film is het niet. Zoals ik al zei, ik zie de charme, en het is misschien wat flauw om de film te verwijten dat het mijn smaak niet is - het is een beetje hetzelfde als naar Slayer gaan als je niet van metal houdt, of klagen over de steaks van Loetje terwijl je überhaupt geen biefstuk lust. Ik was in ieder geval ondanks de goed gemaakte splatter al snel klaar met al die oninteressante overdreven leipo's in een verhaal waar ik niks mee kon. Zo te zien leuk voor de liefhebber, maar dat ben ik dus niet. 2.0*
ikkegoemikke
-
- 3449 berichten
- 4891 stemmen
16. Sputnik (2020)
FTV : 113 minuten (Totaal 1469)
Black cap : - (Totaal 37 pt.)
Persoonlijke waardering : 3.5*
https://miro.medium.com/max/7680/1*oicoFueWRe_yOhB_KywkOQ.jpeg
Zelf vind ik het eerder een typische SF en niet echt horror. Misschien omdat het er wat bloederig aan toegaat, krijgt het dit label mee. Een beetje een "Alien"-achtige film. Niet echt origineel. Als militairen zich bemoeien met zoiets, dan weet je al welke intenties erachter zitten. Maar het ontwerp van het buitenaards wezen en de manier waarop het in beeld wordt gebracht, is ronduit subliem.
Noodless
-
- 10042 berichten
- 6178 stemmen
FTV - 81 min. ( totaal : 1463 )
Black Cap : Turkey ( 5 ) Totaal : 58
https://i.ytimg.com/vi/ccA3fJ_p19k/maxresdefault.jpg
Hier ga ik niet teveel woorden aan verspillen, kortom een gedrocht !
1/10
Noodless
-
- 10042 berichten
- 6178 stemmen
17 Una Vela para el Diablo (1973)
FTV - 86 min. ( totaal : 1549 )
Black cap : Trash ( 4 ) Totaal : 62
https://images-na.ssl-images-amazon.com/images/I/611gcCEWK1L._SY445_.jpg
Ik ga mee in de recensie van alexspyforever
De sterkste troef van de film zijn de twee zussen, de één al gemener dan de andere. Helaas zijn de kills soft en blijft het verhaal wat oppervlakkig uitgewerkt. De toeriste die een onderzoek doet naar een vermiste persoon heeft weinig charisma. Het had allemaal wat meer pit mogen hebben. Het slot vond ik een afknapper. 5/10
Noodless
-
- 10042 berichten
- 6178 stemmen
18 La Campana del Infierno (1973)
FTV - 106 min. ( totaal : 1655 )
Black cap : Trash ( 4 ) Totaal : 66
https://houseoffreudstein.files.wordpress.com/2018/02/0c1c00a971b7febd14fd9afa6ca2867b.jpg
Toch wel een apart geinig filmpje waarin de hoofdrolspeler een aantal uitstekende practical jokes met zijn familie en kennissen uithaalt. Het verhaal kent wel een trage opbouw, maar heeft wel een toffe uitwerking. Zeker naar het einde toe wordt het duidelijk dat de labiele hoofdrolspeler toch nog zijn slag weet te slaan ondanks de sinistere plannen van zijn familie door zijn jokes. Luguber detail is dat regisseur tijdens de laatste opnamedag stierf door van de kerktoren te vallen. Het geeft de film een raar sfeertje door de aanwezige beginscène waarbij de kerkklok naar het dorp wordt gebracht en de andere scènes waar de kerk en de klok te zien zijn. 6/10
alexspyforever
-
- 21517 berichten
- 2328 stemmen
MovieMind wat vond jij bijvoorbeeld dan van Zombieland? Ik vond het eigenlijk beetje dezelfde soort humor als Rubber en ook What we do in the Shadows. Wellicht dat ze alle 3 toch een andere soort humor vertonen maar ik vind het uiteindelijk te droog (en bijgevolg te flauw) om het grappig te vinden.
Btw fijn dat je ook weer van de partij bent 
Shaky
-
- 3736 berichten
- 13048 stemmen
FTV: 97 minuten (1481 totaal)
Black cap: sequel (2) = 2 punten (85 totaal)
https://images.justwatch.com/backdrop/8822702/s1440/curse-of-chucky
Child's Play zal, samen met Nightmare on Elm Street en Hellraiser, één van de eerste horrorfilms zijn die ik ooit gezien heb. Alleen al daarom zal ik Chucky altijd wel een warm hart toedragen. Dit zesde deel stelt allemaal niet veel voor en de one-liners van Chucky lijken met de film slechter te worden, maar who cares. Het is good old Chucky. De pop slaat weer aan het moorden en deze keer lijken de makers zich niet eens druk gemaakt te hebben om een verhaal te verzinnen. Chucky wordt ergens afgeleverd, hij vermoordt (vrijwel) iedereen en op het einde wordt ruimte zat voor een volgend deel gegeven. Lekker cheap cashen bij de fans. ja hoor, ik trap er met open ogen in en bij een volgend deel weer, en weer, en weer, en ....
(Heel magere) Voldoende: 2,8*
Collins
-
- 7294 berichten
- 4311 stemmen
4. Monster on the Campus (1958)
FTV - 77 minuten (Totaal: 334)
Black Cap: 1950s: 2 punten / Black & White: 3 punten (Totaal: 11)
http://www.bmoviegraveyard.com/reviews/M/MonsterOnTheCampus/monsteroncampus024.jpg
De laatste horror van Jack Arnold. Hierna legde hij zich vreemd genoeg voornamelijk toe op de comedy.
Monster on the Campus is een leuke klassieke Creature horror in een fijne jaren 50 sfeeri. Helaas met een matig verhaal. Niet de beste van Arnold, maar zeker erg vermakelijk.
joolstein
-
- 10837 berichten
- 8924 stemmen
Leve de absurdische humor! Leve de No-reason! Leve Quentin Dupieux! 
alexspyforever
-
- 21517 berichten
- 2328 stemmen
Leve de absurdische humor! Leve de No-reason! Leve Quentin Dupieux!
Absurdisch is wel geen correct Nederlands hé maatje. Ik vind het absurd of absurdistisch om dat woord te gebruiken 
Aldus Catawiki:
Typisch aan absurde humor zijn grappen die alle wetten van de logica of fysica tarten, verwijzingen naar obscure namen, dingen of figuren in een context waar ze totaal niet in thuishoren en vaak ook het gebrek aan een pointe of clou.
Eigenlijk is Rubber eerder no reason. Een autoband die herhaaldelijk dingen laat ontploffen tart natuurlijk de logica maar lang niet iedereen zal het grappig vinden. Ik vind hetzelfde grapje herhalen niet zo leuk.
Nu goed hebben we al genoeg over gehad, over smaak valt toch niet te twisten.
Bad Taste heeft ook wel behoorlijk wat absurde humor dus ik daag je uit om die eens te bekijken. Of vind je dat een absurdisch idee? 
alexspyforever
-
- 21517 berichten
- 2328 stemmen
16. La Notte dei Diavoli (1972)
FTV - 91 minuten (Green cap: 1379 + 91 = 1470 punten)
Black cap: trash (4) (Totaal: 44 punten)
https://www.allhorror.com/public/uploads/2018/03/NIGHT-OF-THE-DEVILS-1972-1366x445.jpg
Behoorlijk wat lovende berichten bij deze film, maar erg bijzonder vond ik dit eigenlijk niet. Het is wel redelijk sfeervol (maar ook niet om te zeggen wauw) en ik zou bijna zeggen style over substance. Maar dat klopt eigenlijk ook niet aangezien het verhaal toch redelijk simpel is en zoals mikey al aangaf lijkt het vooral leentjebuur te hebben gespeeld bij het hoofdverhaal van Black Sabbath van Mario Bava. Verder is het allemaal nogal traag en oppervlakkig. Spanning heb ik nauwelijks gevoeld. Enkel op het einde toen dat kleine meisje ook in zo een ondode was veranderd was het eventjes spannend. Er is een beetje gore al kan dat de minpunten bijlange niet dekken. Als onze besnorde held ten strijde trekt tegen de ondoden die kennelijk lijden aan de slappe lach hoop je nog op iets leuks en zijn er nog enkele gore momenten maar dat gelach is wel een storend element. Het einde tja nogal tragisch maar dat zag ik ook wel aankomen.
joolstein
-
- 10837 berichten
- 8924 stemmen
Volgens dit Nederlandse woordenboek is het wel een Nederlands woord Nederlands woordenboek - Woorden.org en ook
WikiWoordenboek - nl.wiktionary.org
Maar inderdaad heel correct Nederlands is het waarschijnlijk niet!
In Rubber zit veel meer dan alleen een autoband! Er is ook het publiek wat de film van commentaar voorziet, de host die regelmatig de vierde muur doorbreekt enz. De zin; "in een context waar ze totaal niet in thuishoren en vaak ook het gebrek aan een pointe of clou." dekt erg goed de film(s) waarbij het laatste ook aangeef Geen reden.
Bad Taste zal zeker ook wel eens kijken maar in de buurt van gekkigheid van Quentin Dupieux zal het denk ik niet zo gauw komen! Peter Jackson is vermoedelijk toch meer een ander soort regisseur en humor. Kan ook wel goed zijn hoor! De enige die ik ken en die hetzelfde soort humor bevat zijn de films van Jim Hosking. Niet gek dan ook dat ik helemaal gek van zijn films ben!
Shaky
-
- 3736 berichten
- 13048 stemmen
18. Everfall (2017)
FTV: 88 minuten (1569 totaal)
Black cap: turkey (5) = 5 punten (90 totaal)
https://assets.mubicdn.net/images/film/182176/image-w1280.jpg?1506569498
Zeker geen onaardige film. Het wordt horror genoemd, maar eigenlijk is het meer een psychologisch tiener-drama. Relaties en ambities staan centraal en worden verpakt in een horror-achtige setting. Stuk beter dan verwacht. Ik miste wel wat spanning, en de horrorelementen zijn ontzettend clichématig. 2,8*
MovieMind
-
- 6943 berichten
- 0 stemmen
#2 Chang-gwol (2018) - FTV - 129 minuten (211)
https://www.moviemeter.nl/images/cover/1121000/1121388.jpg?cb=1560880160
Na het zien van de fijne netflix serie Kingdom (aanrader voor de liefhebbers) had ik wel zin om deze Rampant ook eens te kijken. Nou zie ik sowieso al graag aziatische films, met name als het verhaal zich afspeelt in de oudheid van Korea, Japan, China etc. en als je zo'n verhaal dan ook nog eens mixt met geinfecteerden/zombies (waar ik ook liefhebber van ben) dan kan het bijna niet fout. (de film heeft ook nog een beetje een Nederlands tintje met de Hollandse koopvaarders, leuk
) Heb me dan ook wel vermaakt met deze Chang-gwol aka Rampant, al vond ik de netflix serie toch wel wat beter.
scorsese
-
- 13165 berichten
- 11078 stemmen
FTV: 113 min (totaal 550)
https://www.moviemeter.nl/images/cover/11000/11101.jpg?cb=1567354143
Goeie film waarin een jongetje door twee andere jongens wordt opgesloten in de hal van school. Een mooi, fantasievol verhaal waarbij het verloop zich vooral tijdens de eerste helft niet gemakkelijk laat voorspellen. Sfeervol, zowel op een nostalgische als spannende manier. Mooi camerawerk en de jonge Lukas Haas doet het prima. Vraag me af waarom regisseur Frank LaLoggia geen films meer heeft gemaakt na deze.
alexspyforever
-
- 21517 berichten
- 2328 stemmen
Volgens dit Nederlandse woordenboek is het wel een Nederlands woord Nederlands woordenboek - Woorden.org en ook
WikiWoordenboek - nl.wiktionary.org
Maar inderdaad heel correct Nederlands is het waarschijnlijk niet!
Ik vind dat het gewoon sterker klinkt dan absurd. Absurdisch nog een graadje hoger dan absurd. Maar dat is misschien absurdistisch om zo te denken
Feit is wel dat de spellingscontrole hier "absurdisch" met rood onderlijnd 
In Rubber zit veel meer dan alleen een autoband! Er is ook het publiek wat de film van commentaar voorziet, de host die regelmatig de vierde muur doorbreekt enz. De zin; "in een context waar ze totaal niet in thuishoren en vaak ook het gebrek aan een pointe of clou." dekt erg goed de film(s) waarbij het laatste ook aangeef Geen reden.
Dat klopt, al blijf ik erbij dat het allemaal te droog en te flauw aanvoelt terwijl ik aan de andere kant bijvoorbeeld Monty Python wél leuk kan vinden (wordt door oa Wikipedia als absurde humor aangehaald). Ik denk dat het misschien dat herhalende van de autoband me ging tegensteken en dat de focus uiteindelijk meer op de humor lag dan de horror. Rambler is nog zo een voorbeeld van absurde humor die jou ook goed ligt. Daar zie ik ook weer dat patroon van no reason, die had nog minder verhaal dan Rubber eigenlijk. Maar de films passen naar mijn mening eigenlijk niet onder de noemer horror enkel omdat er af en toe wat gore in zit. Dus ik hoop dat de liefhebbers van de no reason die dan ook op dat element beoordelen en ik zie ze liever niet aangeprezen/aanbevolen worden als horrorfilm.
Ok genoeg over mijn mening, nu is het woord aan MovieMind 
Dit topic is gesloten. Alleen moderators kunnen nog berichten plaatsen.