Pledge (2018)

Thriller / Horror

geregisseerd door Daniel Robbins
met Phillip Andre Botello, Erica Boozer en Zachary Byrd

David, Ethan en Justin zijn drie eerstejaarsstudenten die alles uit hun studentenleven willen halen, maar hiervoor weinig steun krijgen uit hun omgeving. Tot ze de mooie Rachel ontmoeten die hen uitnodigt naar een feest in een herenhuis. Daar hebben ze de tijd van hun leven en sluiten ze nieuwe vriendschappen. Ze willen deelnemen aan de ontgroening, maar deze ontgroening leidt van gênante tot zelfs levensbedreigende situaties. Hun limieten worden tot het uiterste gedreven tot ze tot het besef komen dat ze er alles aan moeten doen om het er bij de opdrachten levend vanaf te brengen.

avatar van umbra
Best van genoten van deze thriller. Op het eerste zicht een ontgroening met extreme uitspattingen en torture, maar naarmate ist duidelijk dat het meer om een sekte ofzo gaat (zo zie ik het). 7/10

avatar van john mcclane 2
Het begint de introductie van drie nerds in de slechtste zin van het woord , aangezien nerds als het nieuwe sexy word gezien .
Sociaal extreem onhandig , slecht met de vrouwtjes , en enorm impopulair .en tegen het wanhopige aan om er bij te horen
Bijna aandoenlijk .
Even dacht ik naar superbad twee te kijken .
Het was zelfs grappig ,
En de nerds hebben een gun factor .
En ze worden opgenomen in hun Dream clup . Met mooie meiden en booze .
Maar ja , je weet dat het genre horror is , dus het blijft niet lang casual nerd stuff .
Want de plek waar ze wel worden geaccepteerd is niet wat het lijkt te zijn.
En dus word het naar . Heftig . Met prima fx en make up l
Een ontgroening die niet zou misstaan in hostel .en das ook best spannend l
Maar het houdt die spanning niet helemaal vast .
Ondanks de opmerkelijk korte speelduur .
Maar er word ook een fijne twist aan het verhaal gegeven . Gelukkig , want na het komische begin , is het iets te inhoudsloos om er echt iets van te maken
En Het acteer werk daar in tegen is prima .
En door dat het niet te lang Duurt 3 *

avatar van DarlingDionne
Fijn filmpje. Goed geacteerd hoewel er geen enkele ster te bekennen valt. Spannend en leuk verhaal en toch met een heel bescheiden budget gemaakt.

avatar van Zinema
Zinema (crew)
Suggestieve schaarsheid.

Pledge is een thriller-horror die vrij rechttoe rechtaan verloopt en allerminst uitblinkt in originaliteit. Maar door het opvoeren van drie innemende nerds die zich graag willen aansluiten bij een studentenvereniging, wint men sympathie bij de kijker. Vooral als ze geen enkele kans van slagen blijken te hebben. Hetgeen wat volgt is uiterst voorspelbaar, maar wel spannend.

Dankzij goede acteerprestaties en het feit dat er niet wordt afgedwaald in zijplotjes, blijft de kijker bij de les. Ondanks dat hij of zij de genreaanduiding heeft gezien en dus al enige voorkennis heeft. En als men dan de donkere vlucht neemt, komt het nog best realistisch over. Sterker nog, de wijze waarop een en ander - suggestief - in beeld wordt gebracht doet je wellicht gruwelen.

Het is knap dat men iets weinig vernieuwend toch kan laten werken. Er wordt degelijk gefilmd, goed geregisseerd en de schare gore weet prima te werken. En zo word je toch verrast met iets weinig verrassends. Een hele kunst. Zeker voor een klein filmpje van een nog maar enkele jaren actieve regisseur zonder royaal budget. Wellicht het begin van een aardige carrière voor een aantal betrokkenen.

***½

Met dank aan Première TV Distribution.

avatar van joolstein
Als drie Nerds; een bebrilde, een extreem verlegen en één met overgewicht, door een stel bloedmooie meiden worden uitgenodigd om naar hun studentenvereniging te komen, weten wij als kijker natuurlijk al voldoende! Dat gaat problemen geven! De sleutel van het succes voor deze film zit hem dan ook niet zozeer in de het verhaal maar veel meer in het niet verspillen van tijd. Een kort en krachtig kijk op een alom bekend verhaal.! De drie aandoenlijke Nerds worden moeiteloos geïntroduceerd (mede door de geweldige performances) en ook het ontgroenen laat niet lang op zich wachten. Gore is er niet echt in overvloed maar de scenes met het feesten, martelingen, dood en wat donkere humor zorgen wel voor een leuk tijdverdrijf. En doordat die momenten goed zijn gedaan, is dit ondanks niets nieuws wel een zeer goed uitgevoerde film!

avatar van Corcicus
Redelijk zoutloze film die pas in de laatste 20 minuten op gang komt.

avatar van Daan258
Ondanks de korte speelduur vond ik het toch een klein tegenvallertje.
Aan de berichten hier had ik wel wat leukers verwacht. Het had van mij allemaal een heel stuk bloederiger en wat harder gemogen, dit viel allemaal reuze mee. Het acteerwerk was ook niet al te best en kon ik me daar soms best aan ergeren.

avatar van leatherhead
In plaats van zich te richten op wat flauwe twistjes had Robbins veel beter gewoon de genre-elementen wat beter uit kunnen werken. Het laatste kwartier maakt dan wel wat goed en het is nergens echt slecht, maar over het algemeen wat aan de brave en suffige kant. 2,5*.

avatar van Pazmaster
Minder slecht dan ik had verwacht. Het verhaal stelt niet al teveel voor maar toch blijf je kijken omdat je voelt dat er meer aan de hand is. Qua horror valt het reuze mee, geen overvloed aan bloed en gore maar er zitten best wat leuke momentjes in. Het einde zet je ook nog beetje aan het denken, en daar hou ik wel van. De cast kan er ook mee door, zeker voor een film als dit wordt er goed genoeg gespeeld. Ik heb me in ieder geval niet verveeld, daarom toch nog nipt 3 sterren.

avatar van Phantasm
Valt voor een keertje te doen, niet echt geweldig allemaal.