- Home
- Filmforum
- Gebruikers - Filmgames
- Horrorfilm Challenge
Horrorfilm Challenge
Shaky
-
- 3736 berichten
- 13048 stemmen
19. The Disappointments Room (2016)
FTV: 85 minuten (1654 totaal)
Black cap: turkey (5) = 5 punten (95 totaal)
https://eldonnews.org/wp-content/uploads/2016/09/maxresdefault.jpg
In de room waar ik deze film keek, was na afloop zeker de nodige disappointment voelbaar... (sorry, I'll let myself out).
Vreselijk voorspelbaar allemaal, geen greintje spanning. Hier en daar wat aardige beelden, maar verder dan dat komt het niet. 2*
alexspyforever
-
- 21517 berichten
- 2328 stemmen
Na 1 week is het tijd voor een tussenstand
Wie de purple cap zal winnen blijft een nek-aan-nek race:
Shaky 19
Noodless 18
ikkegoemikke 16
alexspyforever 16
joolstein 15
edit: stop eens even Shaky, want anders klopt de tussenstand weer niet 
alexspyforever
-
- 21517 berichten
- 2328 stemmen
Tussenstand bij de green cap (meeste aantal minuten bekeken)
Noodless 1655
Shaky 1654
alexspyforever 1470
ikkegoemikke 1469
joolstein 1418
Woland 715
Q Jones 583
scorsese 550
Theunissen 398
Collins 334
Kondoro0614 302
MovieMind 211
dualcia 196
wendyvortex 187
alexspyforever
-
- 21517 berichten
- 2328 stemmen
Bij de black cap is het al minder spannend met Shaky die al een grote voorsprong heeft opgebouwd.
Shaky 95
Noodless 66
joolstein 57
alexspyforever 44
ikkegoemikke 37
Woland 15
Collins 11
Theunissen 5
wendyvortex 4
joolstein
-
- 10837 berichten
- 8924 stemmen
16 Demoni 2... L'Incubo Ritorna (1986)
FTV: 91 minuten (Green cap totaal; 1418+ 91 = 1509)
Black cap: Sequels: 2 punten (57 + 2 = 59 punten)
Persoonlijk waardering 2*
https://i.pinimg.com/originals/04/9b/31/049b316a3ec6c6dfa8aadf422f650453.jpg
Hoewel het als een vervolg wordt gepresenteerd is deze film niet veel meer dan een remake, een bijna exact kopie van de eerste, alleen speelt het op een andere locatie; het filmdoek werd vervangen voor de tv in een appartementencomplex. Verder volgt het verhaal dezelfde lijnen als zijn voorganger, waarbij merkbaar de meeste ideeën volledig uit het oorspronkelijke script wordt gehaald. Meestal bezit een tweede deel elementen uit het eerste in de overtreffende trap. Dat is ook hier het geval echter precies de verkeerde... er is hier meer geschreeuw, gekrijs en geren. En juist het bloed is hier minder en niet eens zo indrukwekkend als voorheen. Er is een volledig geruïneerde scene waar een klein gremlin-achtig wezen een zwangere vrouw aanvalt. Dat is niet alleen een slechte scène door het als maar voortdurend hoog piepgeluid, het is ook nog eens veel te lang. Het hoogtepunt was één grote anticlimax want die is een complete chaos. Het plot en de manier waarop het is uitgewerkt, voelt gewoon erg lui aan. Aan de andere kant zijn er nog wel twee leuke metamorfoses. (de eerste Demon en een hond) Echter een voldoende kan ik aan de film niet kwijt!
joolstein
-
- 10837 berichten
- 8924 stemmen
FTV: 90 minuten (Green cap totaal; 1509 + 90 = 1599)
Black cap: Turkey: 5 (59 + 5 = 64 punten)
Persoonlijk waardering 2,5*
https://www.moviemeter.nl/images/cover/19000/19055.jpg?cb=1601636883
Hoewel de ‘The Ogre’ eigenlijk alleen bestemd was voor de Italiaanse televisie is het onder de titel ‘Demons III’ toch als film uitgebracht. Maar laat je niet beetnemen want een derde deel in de Demons-reeks is dit zekere niet! Tja en doordat het een tv-film is, zijn zowat al het coole dingen die kunnen gebeuren, zoals geweld, naaktheid of vloeken, uitgesloten. Veel tijd gaat er verloren aan ruziënde echtlieden, verstoppertje spelen en orchideeën. Mede daardoor is er amper een schrik of gore-moment te vinden. Daarnaast lijkt het script op dat van Howling IV maar welke van de twee als eerste was is net te zeggen. Wel is het huis of kasteel waar het zich eigen afspeelt erg gaaf, acteerde de cast behoorlijk goed en een fijn jaren '80 muziekthema. Ook was de menseneter zeker een cool concept (ken ook geen andere films er mee) maar helaas is de uitwerking waar het bij deze film aan schort.
ikkegoemikke
-
- 3449 berichten
- 4891 stemmen
Bij de black cap is het al minder spannend met Shaky die al een grote voorsprong heeft opgebouwd.
Shaky 95
Noodless 66
joolstein 57
alexspyforever 44
ikkegoemikke 37
Woland 15
Collins 11
Theunissen 5
wendyvortex 4
Voor de Black Cap ga ik niet meer gaan.
Of ik moet me storten op B/W Turkey sequels uit de jaren 40/50 ....
En dat zie ik nu echt niet zitten om crap films te gaan kijken.
Het moet tenslotte plezant blijven 
alexspyforever
-
- 21517 berichten
- 2328 stemmen
Voor de Black Cap ga ik niet meer gaan.
Of ik moet me storten op B/W Turkey sequels uit de jaren 40/50 ....
En dat zie ik nu echt niet zitten om crap films te gaan kijken.
Het moet tenslotte plezant blijven
Je spreekt uw eigen tegen, je zei onlangs nog dat je van verschrikkelijke films houdt 
joolstein
-
- 10837 berichten
- 8924 stemmen
Bij de black cap is het al minder spannend met Shaky die al een grote voorsprong heeft opgebouwd
Ik heb ook geen idee welke films onder Trash zouden moeten vallen dus misschien dat ik bij Black cap ook wel punten laat liggen? 
ikkegoemikke
-
- 3449 berichten
- 4891 stemmen
Je spreekt uw eigen tegen, je zei onlangs nog dat je van verschrikkelijke films houdt
Inderdaad .... maar niet een hele reeks achter elkaar. Slecht voor mijn film-gemoed 
MovieMind
-
- 6943 berichten
- 0 stemmen
MovieMind wat vond jij bijvoorbeeld dan van Zombieland? Ik vond het eigenlijk beetje dezelfde soort humor als Rubber en ook What we do in the Shadows. Wellicht dat ze alle 3 toch een andere soort humor vertonen maar ik vind het uiteindelijk te droog (en bijgevolg te flauw) om het grappig te vinden.
What we do in the Shadows vind ik een hele fijne mockumentary, het neemt eigenlijk alles wat ik over het algemeen wel graag zie in films, vampieren, weerwolven, zombies etc. op de hak. En dat (in mijn ogen) op een leuke en grappige manier. Weinig tot geen spanning en niet eng ofzo, maar meer de nadruk op humor.
Rubber daarentegen...
(was een beetje een ongenuanceerde mening, maar sjeezes wat was me dat een boutfilm
)
vond ik nergens spannend, eng of enigszins grappig. De intro met de agent was nog wel leuk, maar niet eens genoeg voor een glimlach. Daarna zit je naar een rollende autoband te kijken die telekinetische krachten heeft ofzo waarmee die mensen hun hoofden kan laten ontploffen, meer is het niet.
De toeschouwers tja, voor mij persoonlijk geen moment grappig, maar zonder was het nog beroerder geweest. Vond het maar een flauwe bedoening, en als je er dan de humor niet in ziet dan is het ruk.
Maar goed, dat is ieders persoonlijke smaak.
Vind het een raadsel dat gebruikers daar een geniale film in zien, maar dat is geen persoonlijke aanval ofzo.
Soms vinden anderen films die ik tof vind ruk, en bij deze is het andersom.
(zoals altijd, kwestie van smaak
)
Woland
-
- 4796 berichten
- 3817 stemmen
10. Death on Scenic Drive (2017)
FTV, 82 minuten (Totaal 797 punten)
Black cap 5 (Turkey), totaal 20 punten
https://www.moviemeter.nl/images/cover/1120000/1120744.jpg?cb=1531481749
Ik kan me wel redelijk vinden in de mening van Shaky. Absoluut geen hoogvlieger, heel veel logica of verhaal zit er niet in de film maar toch was het allemaal niet heel erg storend. Om redenen die verder niet duidelijk worden raakt een vrouw bezeten en gaat op een vrijwel dialoogloze killing spree, en dat is het wel zo'n beetje. En toch was dit zeker in de tweede helft best kijkbaar. Een voldoende wordt het ook weer niet, maar ik ga toch het gemiddelde een beetje opkrikken. 2.5*
EW101
-
- 1256 berichten
- 2284 stemmen
1. Blood Freak (1972)
FTV: 86 minuten
Trash (GCDB)&Turkey (4+5 punten)
https://www.moviemeter.nl/images/cover/11000/11967.jpg?cb=1563461251
Verschrikkelijk slechte film. Het is best knap om zoiets slechts in elkaar te zetten. Voornamelijk sound design stoorde, omdat er zo´n 3 soorten schreeuwen opgenomen en continu gerecycled werden. Het viel meteen op en haalde veel tempo uit de film (ondanks het even koddig was op gebied van leedvermaak). Over tempo gesproken, er waren veel scenes die te lang waren en niks lieten zien. Ook de speeches tussendoor van de regisseur zelf sloegen nergens op.
Het masker was ook niet overtuigend en had beter kunnen werken met een andere insteek van het verhaal. Het was niet goed genoeg voor zoiets als The Fly (1958) en had dus beter in het straatje van films zoals eenDeliria (1987) kunnen passen.
De film had hier en daar wel grappige en bizarre momenten. en nog een enigszins leuke moordscene richting het einde (zoals dat een joint iemand meteen verandert in een junk of iemand die continu kalkoengeluiden maakt op een boerderij) .
2*
2. The Gathering (2002)
FTV 92 min (tot=178 min)
Verrassend. Erg interessant verhaal dat nog best goed in elkaar zat; en een mysterie dat goed opgebouwd wordt. Ook een paar twists die ik niet zag aankomen.
Verder is er filmisch niet bijster veel te zien hier; enorm veel wordt er niet fout gedaan , maar echt goed wordt het ook niet.
3*
3. Variant (2020)
FTV 41 minuten (tot=219)
https://www.moviemeter.nl/images/cover/1132000/1132292.jpg?cb=1596801224
Verrassend leuke film. Het is erg low budget en daardoor best moeilijk te volgen af en toe.
Maar de algehele presentatie is gewoon erg leuk en sfeervol gedaan. Het doet mij denken aan zoiets als het schrijversblok SCP. Zo wordt de film ook vertoond en ook de twee eerdere kortfilms. Alles is verpakt, tot de dvd aan toe als een geheim document van een biochemisch bedrijf waarbij veel mis is gegaan.
De praktische effecten zijn mooi gemaakt (alsof de complete fantasie van de regisseur ook daadwerkelijk uitgevoerd kon worden) en binnen het lage budget wordt het ook allemaal met veel enthousiasme in beeld gebracht ondanks het soms best houterig overkomt. 3.5*
morpheus2000
-
- 599 berichten
- 10388 stemmen
Ah, de leukste filmmaand van het jaar. Ik heb ze van de afgelopen week even opgespaard, ga proberen nu wat secuurder te posten.
Verder leuk om op wat andere punten te scoren, ik weet alleen niet of ik het altijd even goed doe. Maar goed, daarvoor is de controle.
1. Haunt (2019) - MovieMeter.nl
https://www.moviemeter.nl/images/cover/1125000/1125617.jpg?cb=1596862009
FTV - 92 minuten
Gekeken op 28-09-2020
3*
Eerste film voor de Challenge van 2020 en dan gelijk op een vroege zondagochtend. Prima vermaakt met de film en met een aantal leuke moorden en genoeg mafketels die rondlopen om jeugdig vlees af te slachten.
morpheus2000
-
- 599 berichten
- 10388 stemmen
2. Malevolent (2018) - MovieMeter.nl
https://www.moviemeter.nl/images/cover/1111000/1111409.jpg?cb=1543084795
FTV - 88 minuten (92 + 88 = 180)
Gekeken op 28-09-2020
Black cap: 5
2,5 *
Redelijke saaie prent. Er lopen wat kindergeesten rond en er worden wat tongen afgesneden en monden letterlijk gesnoerd, maar dat is het dan. Weinig schrikmomenten.
morpheus2000
-
- 599 berichten
- 10388 stemmen
3. The Strangers: Prey at Night (2018) - MovieMeter.nl
https://www.moviemeter.nl/images/cover/1116000/1116020.jpg?cb=1532203552
FTV- 85 minuten (180 + 85 = 265)
Gekeken op 29-09-2020
Black cap: 5+2=7
3 *
Deel 1 vond ik best wel wat hebben met een mooie Liv Tyler. Nu geen Liv, maar wel een jong gezin wat geterroriseerd wordt door een aantal andere jeugdigen.
Juist het waarom van de moorden en de reden Why Not? maken het extra frustrerend.
Wat wel tegen viel was dat de mannelijke moordenaar onsterfelijk leek, hij kwam maar weer overeind. Lijkt me toch dat een tijd in een brandende auto zitten toch wel moet helpen om je dood te laten gaan, althans dat je daarna niet veel meer kunt doen. Hier sprong hij nog zowat achterop een auto nadien....
morpheus2000
-
- 599 berichten
- 10388 stemmen
4. Death Note (2017) - MovieMeter.nl
https://www.moviemeter.nl/images/cover/1112000/1112899.jpg?cb=1503650627
FTV - 100 minuten (265 + 100 = 365)
Gekeken op 01-10-2020
Black cap: 7+5=12
3*
Oef,
IMDB red me met de tag Horror.
Eng is het nergens, schrikken zit er ook niet, maar het verhaal is leuk en een aantal personen kom goed aan hun eind, een halve onthoofding door een ladder gelijk aan het begin was prima gemaakt.
Woland
-
- 4796 berichten
- 3817 stemmen
11. Klown Kamp Massacre (2010)
FTV, 84 minuten (Totaal 881 punten)
Black cap: 9 punten (Trash + Turkey), totaal 29 punten
https://www.moviemeter.nl/images/cover/72000/72539.jpg?cb=1503226077
Troma is voor mij altij erg hit-and-miss, maar deze viel me 100 % mee. De titel zegt natuurlijk al genoeg over wat voor soort film het is: een slasher in een clownskamp, met natuurlijk een overdaad aan slechte schmink, clownstrucjes en in dit geval toch ook nog best wel wat gore. De film is op momenten zelfs serieus én serieus verontrustend bij de flashbacks naar de kinderverkrachtende vader. Hoe dan ook, dit was voor mij de juiste mix van flauwe grappen (maar niet te flauw, zoals bij Troma ook nog wel eens wil gebeuren), typetjes en ook een behoorlijke hoeveelheid kills en bloed waardoor ook het horroraspect nog goed aan bod komt. Onverwachts best aardig! 3.5*
wendyvortex
-
- 5196 berichten
- 7269 stemmen
FTV: 86 minuten / Green cap: (105 + 86 = totaal: 191)
Black cap: 5 punten (turkey) Totaal: 9 punten
Waardering: 3*
https://www.moviemeter.nl/images/cover/1116000/1116377.jpg?cb=1530212492
We gaan gezellig naar een huisje in het bos, ja dat werk kennen we natuurlijk al, maar de uitwerking is toch nog wel verrassend. Beetje allegaartje vol bekende clichés deze film, maar wel allemaal weer zo in elkaar gevlochten dat het weer net iets anders is dan je verwacht. Bij mij scoort dit wel sympathiepunten. De film ziet er ook gewoon goed uit, wordt prima geacteerd en zoveel horrorfilms die de moeite waard zijn hebben we nog niet gehad deze eeuw. Ondergewaardeerd. Ik zou zeggen, horrorliefhebbers, deze zeker even checken.
ikkegoemikke
-
- 3449 berichten
- 4891 stemmen
17. I Tre Volti della Paura (1963)
FTV : 92 minuten (Totaal 1561)
Black cap : 1960s (1) - Trash (4) (Totaal 42 pt.)
Persoonlijke waardering : 2.5*
Nog eens iets uit de oude doos. Blijf het moeilijk hebben met naar zulke films te kijken. Het heeft nochtans wel iets. De filmaffiche doet me terugdenken aan de tijd dat ik 10 à 12 jaar was en soms eens naar de cinema ging. Ik kan me herinneren dat er zulke filmposters hingen. Die ouderwets geschilderde posters met daarrond foto's uit de film (waar soms witte stickers werden geplaatst op strategische plaatsen
).
Maar het heeft zeker en vast een hoge nostalgische waarde. "Il telefono" vond ik meer een hitchcocksiaanse thriller. Mijn aandacht werd teveel afgeleid door de negligé van Michèle Mercier 
"I Wurdalak" was echt zo'n ouderwetse vampierenfilm die me deed terugdenken aan die oude Dracula films die ik jong zijnde op ZDF of ARD 's avonds laat keek. Met Boris Karloff in een hoofdrol vanzelfsprekend. En "La goccia d'acqua" een standaard griezelverhaal met een wel echt slechte pop als spookfenomeen.
Het einde vond ik nog het beste met Boris Karloff op hobbelpaard terwijl mensen van de filmstudio voor de camera stormden met takken. Hilarisch 
ikkegoemikke
-
- 3449 berichten
- 4891 stemmen
18. Alien (1979)
RW : 117 minuten (Totaal 1678)
Black cap : - (Totaal 42 pt.)
Persoonlijke waardering : 4*
Doordat ik "Sputnik" had gezien gisteren, had ik na de Italiaanse griezel uit de oude doos toch wel enorm veel zin om deze nog eens te bekijken. En kan je geloven dat ik nog steeds een DVD-box had liggen met de eerste 4 films uit deze Alien Saga. Nog in plastiek van 2 kerstmissen geleden
Schandalig 
In ieder geval, "Alien" blijft toch een meesterwerk !!!!! En ondanks het al 40 jaar oud is, blijft het nog steeds spannende cinema.
Shaky
-
- 3736 berichten
- 13048 stemmen
FTV: 90 minuten (1744 totaal)
Black cap: turkey (5) = 5 punten (100 totaal)
https://m.media-amazon.com/images/M/MV5BMTU1MDg2MjAxNl5BMl5BanBnXkFtZTcwNzM0NDMyMQ@@._V1_.jpg
Ik moet toegeven; het uitgangspunt is super voor een horrorfilm. Een mafketel ontmoet een vampier die hem de geneugten van het moorden leert. Hiermee creëert onze vrouwelijke vampier echter een monster: de mafklapper gaat nu in zijn dagelijks leven overal op zoek naar het ervaren van het genot van pijn doen en slaat aan het moorden. Dat is toch gewoon top?
Dan kun je alle kanten op als filmmaker. Maak bijvoorbeeld een ongelooflijk gore slasher, met de ene na de andere kill. Of maak er een characterstudy van en ga in op de psychologie van het geheel. Maak er een horror comedy van, daar leent het verhaal zich ook uitstekend voor....
....of je kan inderdaad ook doen wat regisseur Lindenmuth uiteindelijk gedaan heeft: ga met een goedkope handycam een vage, onevenwichtige shitshow opnemen waarbij je de minst geschikte acteurs voor de personages uitzoekt om het script naar de mallemoer te helpen.
En wat ziet de masochist in mij? Dit heeft nog 2 vervolgen gekregen. Ik weet wat ik hierna ga kijken....
2*
MovieMind
-
- 6943 berichten
- 0 stemmen
#3 Freaks of Nature (2016) - FTV - 92 minuten (303)
https://www.moviemeter.nl/images/cover/209000/209162.jpg?cb=1451816379
Lichtvermakelijke horror/komedie, niet bepaald noemenswaardig maar ook niet slecht.
Woland
-
- 4796 berichten
- 3817 stemmen
13. Tsumetai Nettaigyo (2010)
FTV, 144 minuten (Totaal 1025 minuten)
Black cap - (totaal 29 punten)
https://www.moviemeter.nl/images/cover/67000/67593.jpg?cb=1509315688
Horrorlabel op IMDb, en zeker gezien de tweede helft wel begrijpelijk met een ontzettende hoeveelheid bloed, excessen en een body count waar je U tegen zegt - maar dat is (net als MM) niet het eerste genre waaronder ik 'm zou zetten. Maar puntjes zijn puntjes, en een toffe film is het zeker.
Het duurt even voor de film loskomt, maar uiteindelijk beviel ook deze Sono me behoorlijk. Sterker nog, misschien is het wel mijn favoriet, aangezien Sono me vaak boeit maar ook zelden echt overtuigt. Ook in deze film zwalkt Sono door verschillende genres heen, en ditmaal (ondanks dat het zeker geen standaardfilmpje is) zonder al te excessieve uitbundigheden. Al komt hier ook genoeg extremiteit bij kijken, van de joviale Murata die ook een hele donkere kant blijkt te hebben, als seriemoordende maffioso, verkrachter en overtuigend alfamannetje. Maar ook zijn vrouw, en later de goedzakkige burgerman Shamoto die later zelf ook ontspoort en met harde hand zijn gezin weer in het gareel ramt kunnen er wat van. Een hoop bloed, moord, geweld, seks, ook in allerlei combinaties, maar ook met zeker in de eerste helft best wat zwarte komedie. Het had, zoals vaker bij Sono, wel iets korter gemogen, maar alsnog was dit een uitstekend geacteerde en gefilmde inkijk in het leven van eerst een ontspoorde moordenaar en alle gewelddadige taferelen die daarbij komen kijken, en daarna doen we het nog eens dunnetjes over met de postal gaande Shamoto. Sono heeft z'n krediet bij mij weer een beetje opgeschroefd. 4.0*
ikkegoemikke
-
- 3449 berichten
- 4891 stemmen
FTV : 90 minuten (Totaal 1768)
Black cap : Turkey (5) (Totaal 47 pt.)
Persoonlijke waardering : 0.5*
Laatste voor vandaag. En tegelijkertijd de meest afschuwelijk slechte horror ooit gezien. Leek wel het eindwerk van studenten aan de filmschool. Het acteren is ten eerste zo lachwekkend en amateuristisch. Daar zouden ze al een prijs voor moeten uitvinden. Het verhaal is brol. De practical effects zien er gewoonweg vreselijk uit. Zeker de titel "Turkey" waardig. Doe jezelf een plezier en sla deze over.
77ships
-
- 643 berichten
- 45 stemmen
01. Der Student von Prag (1913)
FTV: 41 minuten (41 totaal)
Black cap: (1920s en eerder) : 5 + (Silents) : 1 + (Black & White) : 3 (9 totaal)
De start van Duitse Expressionistische cinema en aldus een absoluut mijlpaal. Duidelijk bovengemiddeld als jij films van die periode hebt gezien hoewel nog beetje rommelig naar moderne standaarden. Faustiaanse drama’s waren hype in die periode en deze steekt bovenuit naast tijdsgenoten. De toen revolutionaire dubbelganger effecten werken nog altijd deftig. Het toont zijn leeftijd maar best leuk.
FTV: 96 minuten (137 totaal)
Black cap: (9 totaal)
De komedie elementen bij de politie zijn bizarre conflicterend met de rest van de film. Paar rare regisseur keuzes. Desondanks echt grimmig, ziek en haast nihilistisch. Zeer geslaagd in opzet en meer realiteit gebonden (relatief toch) dan Ebola Syndrome van dezelfde filmmaker.
FTV: 96 minuten (233 totaal)
Veel meer genoten van deze film dan verwacht. De finale komt best laat & is best kort maar de opbouw en sfeer zaten heel goed. Veel goed gebruikte Tob Hooper’s bekende elementen. Slechteriken die sympathie oproepen maar ook wat afkeer in een goede mix.
04. Midori (1992)
FTV: 56 minuten (289 totaal)
Duidelijke budget gebreken maar desondanks absoluut spectaculair. Absoluut surreëel, donker, ziek & uniek. Ergens tussen Ukiyo-e, sadisme, extreme erotiek & Junjo Ito. Nu moet overduidelijk het werk van de mangaka Suehiro Maruo opzoeken op wiens werk dit gebaseerd is.
Q Jones
-
- 3524 berichten
- 2880 stemmen
Bloodline (2018) - MovieMeter.nl
FTV Bloodline 95 min
3*
Dat Scott andere rollen kon spelen was bij mij al bekend Stark Raving Mad is zo'n typisch voorbeeld van een andere Scott. Maar de rol van ijskoude killer met moraal zetten hij erg goed neer. Deze man wordt naar mijn mening echt ondergewaardeerd qua acteer kunsten. De film is opzicht niet bijzonder. Hij is niet vervelend om te zien en kijkt lekker weg. Mede door de acteerprestaties van Scott een voldoende
Collins
-
- 7294 berichten
- 4311 stemmen
FTV - 78 minuten (Totaal: 412)
Black Cap: Turkey: 4 punten (Totaal: 15)
https://www.geek-germany.de/wp-content/uploads/2019/10/2-70.jpg
Een film om gauw weer te vergeten.
Woland
-
- 4796 berichten
- 3817 stemmen
14. February (2015)
FTV, 93 minuten (Totaal 1118 minuten)
Black cap -, totaal 29 punten
https://www.moviemeter.nl/images/cover/163000/163956.jpg?cb=1509611236
sfeervolle vertelling over een katholieke kostschool in upstate New York, waar tijdens een (kerst?)vakantie door bezetenheid en een gestoorde mysterieuze liftster een hoop bloed vloeit. Zeker in de eerste helft gaat de aanloop wel erg traag, en misschien heb ik een aantal details gemist, maar hoe nu precies de vork in de steel zat is me nog niet helemaal duidelijk. De setting in winters upstate New York, de muziek en de puike acteerprestaties maken weer een hoop goed, en leiden tot een heel fijn duister, mysterieus sfeertje. In de tweede helft escaleert het wat meer, maar het blijft traag. Dit is een film die ik ongetwijfeld ooit nog wel eens zal herkijken. Toch, voorlopig was dit toch wel te traag om echt voor een hoge score te gaan. Maar ben nu wel benieuwd naar de andere film van Oz Perkins. 3.0*
ZZ TOP
-
- 507 berichten
- 2188 stemmen
FTV, 94 minuten
3.0*
https://www.moviemeter.nl/images/cover/1122000/1122532.jpg?cb=1571949295
Niet bijzonders, maar leuk voor tussendoor.
Dit topic is gesloten. Alleen moderators kunnen nog berichten plaatsen.