Monster on the Campus (1958)

Romantiek / Horror

geregisseerd door Jack Arnold
met Arthur Franz, Joanna Cook Moore en Judson Pratt

Een professor ontdekt per toeval een nieuwe vissoort. Terwijl hij het beestje in het laboratorium van de universiteit onderzoekt, komt hij in aanraking met het bloed van de vis en verandert in een monster.

avatar van alexspyforever
Als je maar lang genoeg zoekt en kijkt dan duikt er wel eens eentje op dat toch wel bijzonder is. Nu wil ik deze film geen vergeten pareltje noemen, maar het is een film waarbij ik van begin tot einde met volle aandacht ben blijven kijken. De elementen die er in voorkwamen waren zeker niet nieuw maar wel goed in beeld gebracht. Ik herkende hier duidelijk elementen van Dr. Jekyll and Mr. Hyde alsook van The Wolf Man. Niet bijster veel effecten of horrorelementen, maar als ze er waren vond ik het naar 50s normen geslaagd. Bijzonder leuk verrast door deze.