Night of the Big Heat (1967)

Alternatieve titel: Island of the Burning Doomed

Verenigd Koninkrijk
Sciencefiction / Thriller

geregisseerd door Terence Fisher
met Christopher Lee, Peter Cushing en Patrick Allen

Op het afgelegen Brits eilandje Fara wordt het ineens onaangenaam warm, terwijl het hartje winter is. Daarnaast is af en toe een mysterieuze hoge pieptoon te horen. De eigenzinnige wetenschapper Dr. Hanson is op zoek naar de oorzaak. Hij krijgt hierbij hulp van de lokale schrijver Jeff Callum.

avatar van Mac Hammer Fan
Voor mij een heel genietbare prent, al was het maar om Peter Cushing en Christopher Lee nog eens samen aan het werk te zien.
Meer SF dan horror, deze keer.

avatar van Mochizuki Rokuro
Meer slaapverwekkend en lachwekkend dan "eng" of onderhoudend. Te veel slap gedoe, hoewel Lee aardig op dreef is als mad scientist.

Mac Hammer Fan schreef:
Meer SF dan horror, deze keer.

Dat klopt. Ik had een Hammer film verwacht, maar het is SF (zonder aliens) en ook van een andere studio.

avatar van wendyvortex
Zeer genietbare SF over een Brits eiland dat midden in de winter getroffen wordt door een extreme hittegolf. Gloeiend hete aliens blijken de oorzaak en dan is het Christopher Lee to the rescue!!
D'r wordt aardig wat afgekletst en de eilandbewoners worden volkomen dol van de hitte, verwacht geen spectaculaire special FX en zo. Peter Cushing heeft nog een klein rolletje als de plaatselijke dokter.