- Home
- Filmforum
- Gebruikers - Filmgames
- Horrorfilm Challenge
Horrorfilm Challenge
MovieMind
-
- 6943 berichten
- 0 stemmen
#6 They Look Like People (2015) - FTV - IMDb
https://www.moviemeter.nl/images/cover/260000/260237.jpg?cb=1447071050
Een film van 80 minuten waarvan 70 minuten weinig tot niks,
toewerkend naar de grand finale in de laatste 10 minuten en toen...
weinig tot niks. 
Shaky
-
- 3736 berichten
- 13073 stemmen
27. Shame the Devil (2013) - FTV
Tweederangs dramafilm met enkele horrorelementen, maar eigenlijk geen enkel moment wordt het goed. De openingsscène is leuk, de eindscène is leuk en dan heb je het eigenlijk ook wel gehad. Heel veel gepraat en allerlei relatieproblemen; daar moeten we het verder mee doen. De horrorelementen zorgen ervoor dat ik hier nog wel een milde onvoldoende aan kan geven ipv een hele diepe onvoldoende. 2,5*
U96
-
- 731 berichten
- 762 stemmen
Je zit al op 17 films, ik zie namelijk dat je Dementia 13 (1963 en The Plague of the Zombies (1966) beide als 14 heb geteld!
Inderdaad thanks voor je opmerkzaamheid, dan volgt nu nr 18
18.The Satanic Rites of Dracula (1973) - MovieMeter.nl - FTV
https://www.moviemeter.nl/images/cover/13000/13404.jpg?cb=1563388350
3,5*
tot nu toe beste film die ik heb gezien
joolstein
-
- 10856 berichten
- 8963 stemmen
Ook maar weer eens mijn registraties bijwerken!
19. Trog (1970) - FTV
https://musicart.xboxlive.com/7/83261100-0000-0000-0000-000000000002/504/image.jpg?w=1920&h=1080
Deze film gaat over een Troglodyte oftewel een troglodiet, een mens die in grotten (of holen) leeft, een holbewoner dus. Maar dit was gewoon een slechte film.
En niet zomaar slecht nee, heel SLECHT! Wat moet er bij deze film aan de hand zijn geweest om dit dieptepunt te creëren. Je heb met Michael Gough, Joan Crawford (en ik ben totaal geen fan van haar) en regisseur Freddie Francis toch een paar grote namen in huis. Maar hier was niets geïnspireerd te vinden! Het Trog-kostuum schijnt uit Stanley Kubrick's 2001: A Space Odyssey (1968) te komen en de herinneringen zijn van beelden van de claymation-dinosaurussen uit The Animal World (1956). Crawford speelt een Antropologe die de 'ontbrekende schakel' uit de evolutie van de mensheid onderzoek, maar natuurlijk weet dit monster te ontsnappen. Kortom, het is volslagen onzinnig. Kan het erger...eigenlijk wel want in één scène wanneer er rock tegenover klassieke muziek wordt gespeeld. Is de opmerking; zelfs een primitief beest heeft een betere smaak dan de kinderen tegenwoordig of Michael Gough die even verkondig dat het maar niets is om onder een vrouw te werken. Outsch! Het gekke is dat er in de film (die verder heel braaf was) opeens wel één memorabele scene te zien is en die misschien wel tot inspiratie voor The Texas Chainsaw Massacre heeft gediend. Het is te weinig om echt goed te vinden!
joolstein
-
- 10856 berichten
- 8963 stemmen
20. Las Garras de Lorelei (1974) - FTV
https://img.seriebox.com/films/70/70710/affich_70710_1.jpg
Hoewel het script lichtelijk een chaos is, is het ook verfrissend. Want het plot is best creatief te noemen, een mengelmoes van weerwolf, met de opera van Wagner; "Der Ring des Nibelungen" en de eveneens Duitse "Lorelei" De Loreley begint vooral aantrekkelijke jonge vrouwen aan te vallen en de harten uit zijn slachtoffers te scheuren in een klein Duits dorp. De directrice van een meisjesschool huurt iemand in om de vrouwen te bewaken; en wel Sigurd (Tony Kendall) een jager. Tja en niet heel toevallig is dat ook de hoofdpersoon met hetzelfde beroep uit Wagner's opera.
Kendall is sympathiek als de heldhaftige Sigurd maar wordt overschaduwd door de vele mooie vrouwen in de film, waaronder Helga Line als de mysterieuze, roodharige, in bikini geklede babe, of Silvia Tortosa als de strenge sexy lerares. De film wordt zelfs meer vreemd als een excentrieke wetenschapper inclusief geit zijn intrede doet. In de film vloeit de rode verf rijkelijk en alhoewel de dames alleen te bewonderen zijn in nachtkleding en bikini, zijn ze wel met een groot aantal. Het is daarmee zeker een film die het bekijken waard is!
joolstein
-
- 10856 berichten
- 8963 stemmen
21. The Snarling (2018) - FTV
https://i2.wp.com/www.ahoradomedo.com.br/wp-content/uploads/2018/08/TheSnarling_KeyArt.jpg?ssl=1
"They say it's a lycanthrope..."
"Which is?"
"Nah, not witches, werewolves..."
Met de quote van één van de grappen uit deze film weet je direct of je die humor leuk gaat vinden of niet. Ik ben geen grote fan van komische horror maar dit soort humor was best oké. Helaas missen de grappen net zo vaak als ze raken. En helaas was het plot niet zo denderend. Het is een vrij flauw verhaal over een film die wordt gemaakt in een klein stadje en de lokale kroeghangers krijgen hierin rollen. Daarnaast weegt komedie zwaarder dan de horror. Een horrorfilm zonder bloed en een weerwolf die je bijna de gehele film niet ziet? Maar dan wel veel verwijzingen naar de klassiekers? Hoewel niet zo heel verschrikkelijk blijkt de film ook niet veel bijzonders. Ook in mijn waardering blijven het maar magere sterren.
joolstein
-
- 10856 berichten
- 8963 stemmen
22. El Jorobado de la Morgue (1973) - FTV
http://wrongsideoftheart.com/wp-content/gallery/posters-h/hunchback_of_morgue_poster_03.jpg
Tjonge wat een fijne Spaanse horrorfilm was dit! Die teruggrijpt op de Amerikaanse horror uit de jaren dertig en veertig maar hier een hele ris aan perversiteiten toevoegt. Yes!! Dat is nog eens een schlocky goede tijd! Ook anders is dat het niet de gekke wetenschapper is die de belangrijkste rol speelt maar zijn gebochelde assistent. Hij bezit passie en een verwrongen heldenmoed! De film ziet er heel goed uit; met sfeervolle oude catacomben en het lab dat vol staat met klassieke borrelende flesjes en elektronica. En er wordt geen kans onbenut om heerlijke bloederige goed gemaakte gore-effecten te laten zien! De bultenaar is verliefd op een meisje (María Elena Arpón bekend van Tombs of the Blind Dead) wat algauw veranderd in een lijk (nog net geen necrofilie) Ook kan je eigen afvragen welke dokter nu gekker was; Dr. Orla, een arts die experimenteert met het kunstmatige leven of de roodharige kinky arts Elke (gespeeld door Rosanna Yanni) die de liefde bedrijft. En met een nabijgelegen slaapzaal vol potentiële vrouwelijke slachtoffers had het vraatzuchtige mutanten-monster ook een tijdje geen honger! Dierenliefhebbers kunnen deze film beter overslaan want er is een gekke scène waarin een effectief stukje ongedierte-bestrijding te zien is. De film is misschien niet perfect om een Oscar te ontvangen maar is tenminste nergens saai, en het heeft genoeg gore, onzinnigheid en andere wilde ideeën om te genieten.
U96
-
- 731 berichten
- 762 stemmen
U96
-
- 731 berichten
- 762 stemmen
20.Mansion of the Doomed (1976) - MovieMeter.nl - FTV
https://www.moviemeter.nl/images/cover/15000/15266.jpg?cb=1440315400
4*
gruwelijk horrorspectakel die lichtjes in het rijtje van martyrs thuis hoort, af en toe komt er een onbekend pareltje boven, wel deze is zo één
Hollywood007
-
- 3342 berichten
- 3850 stemmen
6. Crawl (2019)
87 min
FTV
Op zich best leuk en er zit een goed tempo in maar jammer genoeg niet echt consequent. Buiten regent het en als ze binnen zijn zie je de zon schijnen. De helft van hun verwondingen lijkt ook magisch te verdwijnen doorheen de film.
Shaky
-
- 3736 berichten
- 13073 stemmen
28. Effects (1980) - FTV
Mijn verwachtingen waren vrij hoog. Zodra Tom Savini bij een project betrokken is, mag je wel wat verwachten. 'Mister makeup artist' bij uitstek die altijd wat extra's weet te brengen aan de esthetiek van een film.
*unrelated: ik heb hem twee jaar geleden ontmoet en hij vertelde dat hij een gruwelijke hekel aan CGI heeft en zich er in Hollywood nog steeds voor inzet om ervoor te zorgen dat nieuwe filmmakers wegblijven bij 'het kwaad' (zoals hij het noemt) en gaan voor de kunst van het make-up en prothese-werk. Hij heeft zelfs zo'n hekel aan CGI dat hij geen enkel (horror)film kijkt waar gebruik gemaakt wordt van dit middel.*
Helaas is Effects een snooze-fest eerste klas. Wat een saaie bedoeling zeg; praten, praten, praten en nog meer praten. Geen actie, geen gore, amper horror: echt slappe hap. Anderhalf uur dat voelt als een dikke twee uur. Het is dat de acteurs er wel lol aan lijken te beleven dat het nog enigszins vol te houden is om te blijven kijken. 2*
alexspyforever
-
- 21517 berichten
- 2328 stemmen
Ook maar weer eens mijn registraties bijwerken!
19. Trog (1970) - FTV
(afbeelding)
Deze film gaat over een Troglodyte oftewel een troglodiet, een mens die in grotten (of holen) leeft, een holbewoner dus. Maar dit was gewoon een slechte film.
En niet zomaar slecht nee, heel SLECHT! Wat moet er bij deze film aan de hand zijn geweest om dit dieptepunt te creëren. Je heb met Michael Gough, Joan Crawford (en ik ben totaal geen fan van haar) en regisseur Freddie Francis toch een paar grote namen in huis. Maar hier was niets geïnspireerd te vinden! Het Trog-kostuum schijnt uit Stanley Kubrick's 2001: A Space Odyssey (1968) te komen en de herinneringen zijn van beelden van de claymation-dinosaurussen uit The Animal World (1956). Crawford speelt een Antropologe die de 'ontbrekende schakel' uit de evolutie van de mensheid onderzoek, maar natuurlijk weet dit monster te ontsnappen. Kortom, het is volslagen onzinnig. Kan het erger...eigenlijk wel want in één scène wanneer er rock tegenover klassieke muziek wordt gespeeld. Is de opmerking; zelfs een primitief beest heeft een betere smaak dan de kinderen tegenwoordig of Michael Gough die even verkondig dat het maar niets is om onder een vrouw te werken. Outsch! Het gekke is dat er in de film (die verder heel braaf was) opeens wel één memorabele scene te zien is en die misschien wel tot inspiratie voor The Texas Chainsaw Massacre heeft gediend. Het is te weinig om echt goed te vinden!
Ik heb deze ook ooit gezien maar ik herinner me enkel dat ik me stierlijk heb verveeld. 
Ah en jij houdt ook niet van Mommie Dearest Joan?
Shaky
-
- 3736 berichten
- 13073 stemmen
29. The Offspring (1987) - FTV
https://i.ytimg.com/vi/rC1atF1F2eI/maxresdefault.jpg
Prima film bestaande uit vier losstaande verhalen die enigszins aan elkaar gelinkt worden door de rode draad: Vincent Prince in de rol van historicus Julian White. De vier verhalen hebben genoeg te bieden op horrorgebied en de speelduur vliegt voorbij. Het verhaal rondom Julian White is niet al te best en niet ieder verhaal is inhoudelijk even sterk, maar dat mag de pret eigenlijk niet drukken. 3,5*
Kondoro
-
- 11528 berichten
- 2868 stemmen
02 - The Dead Don't Die - FTV
Een heerlijke film al zeg ik het zelf, je moet er wel van houden en het is wel een film waar je vooral niet al te serieus voor moet gaan zitten. De film is typisch Hollywood op het gebied van zijn Horror/Komedie genre. Vooral vrij droog, met een sloom verhaal maar je komt er wel heerlijk door. Niks is doordacht, veel gebeurd gewoon en daar blijven we mee leven. Het verhaal is daardoor ook helemaal niet zo sterk, en kun je hem vrij makkelijk volgen.
IH88
-
- 9744 berichten
- 3187 stemmen
Kondoro
-
- 11528 berichten
- 2868 stemmen
03 - Tales from the Hood - FTV
Vrij matige film vond ik zelf. Wederom een standaard horrorfilm waar we genoegen moeten nemen met vier korte verhalen maar dit keer valt het in ‘The Hood’. Zo volgen we constant een paar afro-Amerikanen die tegenover de dood staan. Het eerste korte verhaal vond ik leuk om te zien, daarna zakt de film heel snel weg en met het stukje waar de ‘Ku Kux Klan’ zich bevindt werd het weer wat interessanter. De cast deed het aardig maar nergens werd deze film heel speciaal. Matig werkje met weinig spanning, spectakel en bloed, het is constant net niet maar wel een leuke poging van Cundieff. En de autist die ik ben moet ik voor mezelf deel twee ook nog gaan kijken binnenkort, ben benieuwd.
IH88
-
- 9744 berichten
- 3187 stemmen
Shinobi
-
- 4305 berichten
- 2552 stemmen
#1. Lik Wong (1991) - FTV
Dit leek mij een leuke titel om deze challenge mee te beginnen. De film is lekker campy en gevuld met gore, maar ik had eerlijk gezegd ook wat toffe gevechten verwacht.
Kondoro
-
- 11528 berichten
- 2868 stemmen
04 - Faces of Death - FTV
Het moest overkomen naar mijn gevoel als een documentaire waar de makers benieuwd waren hoe men voor de dood staat, en elk lichaam een achtergrondverhaal heeft. Helaas leek het daarna meer op het doden van dieren en had het nergens meer echt met dit onderwerp te maken, best zonde. Ik hoorde men er over praten in de bouwkeet, en ik kwam hem al eens tegen hier op de site dus daardoor was ik best benieuwd. Maar ik denk niet dat ik nog veel delen hierna kan kijken van de ‘Faces of Death’ reeks.
wibro
-
- 11590 berichten
- 4098 stemmen
8. Il Paese del Sesso Salvaggio (1972) FTV
3,0*
Deze film moest het voor mij helemaal hebben van de mooie erotische plaatjes van Maraya die voor mij in haar nakie een lust voor het oog was. Als kannibalen-film stelt het eigenlijk nauwelijks iets voor hoewel ik dat nu ook weer niet bepaald hinderlijk vond en ik kan dit bovendien ook niet direct een horrorfilm noemen maar eigenlijk gewoon een gemiddelde avonturenfilm waarvan de afloop sowieso voorspelbaar was. De animal cruelty was natuurlijk wel een minpunt maar ik ga de film daar niet te veel op veroordelen. Als ik me daar zo aan stoorde had ik 'm gewoon niet af moeten kijken.
joolstein
-
- 10856 berichten
- 8963 stemmen
Ik heb maar drie andere films met haar gezien
What Ever Happened to Baby Jane? (1962)
Door beide dames was dat verschrikkelijk! 2*
Strait-Jacket (1964)
Bij deze film schreef ik: viel vooral erg tegen door juist die oudere actrice Joan Crawford 2*
I Saw What You Did (1965)
Hier heeft ze een bijrol waardoor ik wel positief was over de film 3,5*
Dus ja films met haar zijn geen succes voor mij!
U96
-
- 731 berichten
- 762 stemmen
alexspyforever
-
- 21517 berichten
- 2328 stemmen
18. Bloodeaters (1980) - FTV
De versie die ik heb gezien was getiteld Toxic Zombies. Dat lijkt me ook een toepasselijkere titel dan de officiële titel Bloodeaters. Mensen die door een of ander gif van de landbouwers in zombies veranderen. Het is zo een laag budget dat er een zwaar gebrek is aan bloed, gore of enigszins overtuigende make-up. De eerste minuten gratuit naakt hetgeen even voor hoop zorgde, maar voor de rest was dit gewoon een zoveelste goedkope zombiefilm die probeerde mee te liften op het succes van de betere in het genre. Vermakelijk bij momenten maar anderhalf uur voor dit soort ongein is natuurlijk een half uur te lang.
Mansion of the Doomed gaat op mijn lijst U96
en die Spaanse film ook joolstein
edit en die Toolbox Murders ook 
joolstein
-
- 10856 berichten
- 8963 stemmen
en die Spaanse film ook joolstein
Welke van de twee? Hahaha nee ik denk dat je El Jorobado de la Morgue (1973) bedoeld! Ja dat was een erg fijne!
Al is Las Garras de Lorelei ook nog best vermakelijk. Amando de Ossorio is bekend van Tombs of the Blind Dead maar nu twee andere van hem gezien en die waren wel niet zo goed als Tomb maar wel erg leuk. Hij probeert er altijd wel iets van te maken.
Shaky
-
- 3736 berichten
- 13073 stemmen
30. Devil's Bridge (2010) - FTV
https://horrornews.net/wp-content/uploads/2012/04/Devils-Bridge-2010-Movie5.jpg
Ontzettend laag gemiddeld, dus ik bereidde me voor op het ergste. Nou, dat viel allemaal reuze mee. Lekkere, standaard, wraakfilm die goed inspeelt op het burenruziegevoel tussen Wales en Engeland dat nog steeds heerst binnen sommige gemeenschappen.
De minpunten zijn toch wel de niet al te beste soundtrack en vooral het geëxperimenteer met de camera- en filmstijl die het laatste dikke half uur plotseling de kop opdoet. Geen idee wat Crow daar opeens van plan was; zwart-wit, kleur, slow-motion, bodycams, alles passeert in sneltreinvaart de revue. Wat een miskleun van een keuze.
Verder gewoon een leuke revenge flick en daar is niks mis mee voor de liefhebbers. 3*
Baggerman
-
- 10840 berichten
- 8286 stemmen
3. Saw III (2006) - FTV
https://images2.minutemediacdn.com/image/upload/c_fill,g_auto,h_1248,w_2220/f_auto,q_auto,w_1100/v1555921339/shape/mentalfloss/598670948.png
De sleet begint er voor mij nu wel al in te komen,,,,
Ik ben geen goreliefhebber, dus mensenvermalende machines zijn niet zo aan mij besteed. En het zien van operaties doen me nu weer helemaal niets, dus tijdens de hersenoperatie van John at ik gewoon mijn macaroni. Deed me allemaal niets en dan blijft er weinig over.
Vraag me ook af waar Jigsaw zijn informatie over Jeff vandaan haalde? Kan niet van de latere onthulde bron zijn, want hij is geen crimineel. Ik vond zijn 'zondes' nu ook niet zo erg om de ellende waarin Jigsaw hem dompelt te begrijpen? Zijn toch zat moordenaars en kinderverkrachters in de USA waar hij zich op kan uitleven? Ik vond Jeff sowieso een kleurloos type.
Al met al best uit te zittten, maar ik betwijfel of ik de Saws na deel 5 nog ga bekijken. 2*
Baggerman
-
- 10840 berichten
- 8286 stemmen
4. Saw IV (2007) - FTV
https://www.slantmagazine.com/wp-content/uploads/2007/10/saw4.jpg
Deel 4 wist me meer te vermaken dan deel 3. Net als Ajax&Litmanen1 vond ik het wel erg rommelig en één iets snapte ik totaal niet? Wellicht kan iemand me het uitleggen?
Die FBI-detective Strahm: in het begin is er sectie op Jigsaws lichaam, waarbij je Hoffman en Strahm ziet. Hij ondervraagt ook de ex van Jigsaw. Maar op het einde zie je Strahm de kamer binnenvallen met daarin wéér het lichaam van Jigsaw en daar schiet hij Jeff uit het vorige deel dood????
Snapte er de ballen niet van. 2,5*
Noodless
-
- 10049 berichten
- 6183 stemmen
19 Howling II: Stirba - Werewolf Bitch (1985) FTV
https://forgottenfilmcast.files.wordpress.com/2017/10/howling-ii-2.png?w=700
Dit vervolg kan totaal niet wedijveren met het eerste deel, gelukkig is er hier en daar nog wat fun voor de kijker. Heerlijk pulpvoer voor fans, maar daar hoor ik niet bij. De film moet het vooral hebben van het hoge erotiekgehalte en een paar lachwekkende horrorsituaties. Sybil Danning is perfect gecast voor deze sexy rol. Wat een sensuele actrice toch ! Ze komt pas na 30 minuten ongeveer in het verhaal voor. Let ook op de aftiteling waarin de rondborstige Sybil keer op keer haar kleding los trekt.
Leuk dat Christopher Lee ook mee speelt want hij geeft toch de film iets meer. Voor mij is dit trash voer! 4/10
Baggerman
-
- 10840 berichten
- 8286 stemmen
5. Saw V (2008) - FTV
Weer minder.
Ik zat een beetje met het continuity probleem uit het vorige deel, waardoor ik deze aflevering al vreemd inging. Bovendien vond ik Strahm maar een vervelende, saaie eikel en kon het me niets boeien wat er uiteindelijk met hem zou gebeuren. Voorts veel saaie uitleg (dat wel wat duidelijkheid schiep wat betreft de voorgaande afleveringen) en een groep, die wel leuk was om te volgen, maar ook helaas allemaal aartseikels bevatte die ik slechts een gruweldood gunde.
Toch nog best kijkbaar. Het verveelt me niet, maar geeft me ook niet de drive om de andere delen op te snorren en te gaan bekijken. 2*
Noodless
-
- 10049 berichten
- 6183 stemmen
20 Pâfekuto Burû (1997) FTV
Leuke animatiefilm met wat horrorelementen waarbij in sommige scènes bloed en naakt niet worden geschuwd. Het begint allemaal heel braafjes, maar er zitten heel wat gewelddadige scènes in de film.
Voor de kijker wordt het ook allemaal niet haarfijn uitgelegd en moet je je aandacht er zeker bij houden. Gebeurt alles werkelijk of zijn het waanbeelden? Het slot geeft de kijker het antwoord dat toch wel verrassend oogt. 6,5/10
Dit topic is gesloten. Alleen moderators kunnen nog berichten plaatsen.