The Snarling (2018)

Verenigd Koninkrijk
Komedie / Horror

geregisseerd door Pablo Raybould
met Laurence Saunders, Chris Simmons en Ben Manning

Les, Mike en Bob zijn woonachtig in een dorpje. Wanneer zij vernemen dat er een horrorfilm opgenomen wordt, zien zij hun kans schoon geld te verdienen en beroemd te worden. Een rechercheur en zijn collega vinden enkele verminkte lijken en denken dat deze in verband staan met de film die opgenomen wordt. Het tweetal gaat op onderzoek uit.

avatar van Misantrophia
De poster ziet er veelbelovend uit, de film zelf valt echter behoorlijk tegen. Het horrorgehalte is wel erg minimaal en dan vindt zo'n beetje alle actie ook nog buiten beeld plaats. De enige gore in de film is een vinger in een doosje. Het comedygedeelte is veel meer aanwezig, iets teveel helaas. Veel erg flauwe grappen, maar gelukkig genoeg geslaagde (woord)grappen om de rit zonder al te grote ergernis uit te zitten. Hier had veel meer uitgehaald kunnen worden. Sommige ideeën waren best aardig bedacht (een paar overgangen van scenes), maar het meeste kwam gewoonweg niet goed uit de verf. Er wordt verder ook gewoon teveel geouwehoerd en er gebeurt te weinig om de aandacht er echt bij te kunnen houden. Een magere 2,5 sterren.

avatar van joolstein
"They say it's a lycanthrope..."
"Which is?"
"Nah, not witches, werewolves..."

Met de quote van één van de vele grappen uit deze film weet je direct of je die humor leuk gaat vinden of niet. Ik ben geen grote fan van komische horror maar dit soort humor was best oké. Helaas missen de grappen net zo vaak als ze raken. En helaas was het plot niet zo denderend. Het is een vrij flauw verhaal over een film die wordt gemaakt in een klein stadje en de lokale kroeghangers krijgen hierin rollen. Daarnaast weegt komedie zwaarder dan de horror. Een horrorfilm zonder bloed en een weerwolf die je bijna de gehele film niet ziet? Maar dan wel veel verwijzingen naar de klassiekers? Hoewel niet zo heel verschrikkelijk blijkt de film ook niet veel bijzonders. Ook in mijn waardering blijven het maar magere sterren.