Trog (1970)

Verenigd Koninkrijk
Sciencefiction / Horror

geregisseerd door Freddie Francis
met Joan Crawford, Michael Gough en Bernard Kay

In Engeland worden enkele studenten vermoord door een mysterieus wezen. Het schepsel wordt gevangen genomen en naar antropologe Brockton gebracht. Zij ontdekt dat het wezen 'Trog' is, de ontbrekende link tussen mens en aap. Ze besluit Trog te bestuderen en op te voeden. Maar hij ontsnapt en ontvoert een meisje. Brockton en haar collega's starten meteen een grootscheepse zoektocht.

uit IMDB-trivia :
"Trog's ratty ape-suit is a leftover monkey outfit from Kubrick's 2001"

avatar van tovenaar
Dat is nog eens leuke info!

avatar van bioscoopzaal
... maar helaas wel een van de slechtste monsterfilms die ik ooit heb gezien. Belachelijk.

1 ster

avatar van Mac Hammer Fan
bioscoopzaal schreef:

1 ster

Ik heb er nog veel slechter gezien hoor, wat dacht je van "The Beast with the Yucca Flats"?

avatar van alexspyforever
Snap niet echt waarom het monster een troglodyte werd genoemd, want dat is toch meer een hagedis-achtig wezen dacht ik. Trog was toch duidelijk een prehistorische mens. De film heeft wel een aantal heftige scènes maar het niveau blijft toch net iets te veel aanleunen bij familiefilm. Ik ben helemaal niet zo tuk op Joan Crawford en al zeker niet in een horrorfilm. Maar het was vooral Michael Gough die irritant was als "slechterik". Het was ok voor wat het was, maar toch niet mijn ding.