Queen of Blood (1966)

Alternatieve titels: Planet of Blood | Planet of Vampires | The Green Woman

Horror / Sciencefiction

geregisseerd door Curtis Harrington
met John Saxon, Basil Rathbone en Dennis Hopper

In het jaar 1990 ontvangt de NASA een boodschap van een buitenaards ras, dat meldt dat één van hun schepen gecrashed is op Mars. Er wordt een ruimteschip op af gestuurd, en de astronauten vinden bij het wrak een vreemde, lichtgroene vrouw.

Volgens mij speelt Dennis Hopper hier ook in.

avatar van zombie
ichi schreef:
Volgens mij speelt Dennis Hopper hier ook in.

Klopt helemaal! Erg leuk om bekende acteurs (Saxon en Hopper) te zien ploeteren in deze ouderwetse Science Fiction film, die zich afspeelt in de nabije toekomst van de jaren '90
De film komt wel behoorlijk traag op gang, maar tegen de tijd dat Florence Marly in beeld komt (als alien) wordt het allemaal best cool! Wie weet heeft deze film een hoop SF regisseurs nadien geïnspireerd.

avatar van Nephilim
Zwakke film.

Ik hou van foute B-films maar dit was gewoon slecht.

De groene alien dame, welke toch eigenlijk wel de focus van de film is(of althans, dit wordt gepoogd), wordt pas na circa 50 minuten gevonden en men probeert dan in 25 nog ff het plot erdoor heen te douwen. Dat is dus na 50 minuten onzinnig gezwets over hoe stoer het wel niet is dat er First Contact is gemaakt plus de totaal oninteressante relatie perikelen van John Saxon...

2* Saai. Zelfs Dennis Hopper kon deze film niet redden.

avatar van alexspyforever
De film had wel een aantal goede momenten, maar over het algemeen toch niet echt gekregen wat je van een film met zo een titel zou verwachten. Het probleem is dat het allemaal wat traag op gang komt en ook te weinig karakterontwikkeling is om echt een band te krijgen met de personages. De scènes met de mysterieuze (en toch wel verleidelijke) vrouwelijke alien vond ik dan wel goed. Het is een vrij open einde dat me doet vermoeden dat men misschien wel een vervolgfilm in gedachten had.

avatar van joolstein
Tegenvallende film! De meeste special effects zijn eenvoudig en goedkoop. Behalve de buiten opnames van de planeet. Het acteerwerk kan er nog mee door maar de domme one-liners niet. Het verhaal is belabberd en verre van spannend. Na heel veel omzwervingen komt dan eindelijk de Alien in beeld en dan blijkt dat je zit opgescheept met een soort ruimte- vampier, een koningin van een intellectueel insect maar haar hoe dan ook mee neemt naar de Aarde? Dat getuigt niet van veel logica of spanning? Dit kan ik dan nog wel vergeven maar de groene vrouwelijke Alien met haar vreemde haardos is zelf ook niet heel spectaculair. En de film doet zichzelf ook geen eer aan met die paar druppeltjes bloed. Nee, ik mistte teveel bij deze film.

En dan kom je ook via verschillende reviews er achter dat regisseur Curtis Harrington voor de opnames van buiten het ruimteschip dus de beelden gebruikt heeft van deze Russische film: Mechte Navstrechu (1963) En daarna er een wat ander verhaal van gemaakt is en dat de beelden van Mars domweg erin gemonteerd zijn. Duidelijk een geval van (bloed) armoede?