Seven Thieves (1960)

Misdaad

geregisseerd door Henry Hathaway
met Edward G. Robinson, Rod Steiger en Joan Collins

Een professor die in diskrediet is gebracht en een handige dief beramen samen een plan om het casino van Monte Carlo te overvallen. Eerst stellen ze een team samen om het klusje uit te voeren.

Seven Thieves (1960) is een heerlijke heist film met een uitmundende cast, ondanks dat de film alweer 50 jaar oud is is heeft de film nog niets ingeleverd aan charme. Mooie aandoenlijke rol van Edward G. Robinson als dr Theo Wilkins ook gave rol van Eli Wallach als Ponco en als zo genaamd lijk.

avatar van Biosguru
Vondt hem wat tegenvallen, vergeleken met Bob Le Flambeur of Mélodie en sous-sol. Beiden zijn spannender. Dit kabbelt wat voort. Wel leuke acteurs om naar te kijken. Maar dat is voor mij niet voldoende.

avatar van Quentin
Op bluray in Duitsland!