menu

Film / Video on Demand / Cinemember

zoeken in:

joachimt (crew)
Zojuist de update van 1 maart van bovenstaande lijst gedaan. In één maand is het aanbod gedaald van 572 films naar 455 films!! Lijkt me geen goede zaak voor een startende organisatie om je aanbod zo snel al zo drastisch te verkleinen.

Pfff. Nee, idd!

Dat is 20% van het aanbod dat opeens weg is...

Op Facebook hoor ik dat het met een verversing te maken had, joachimt. En dat ze er inmiddels bijna allemaal weer op zouden moeten staan.

joachimt (crew)
John Milton schreef:
Op Facebook hoor ik dat het met een verversing te maken had, joachimt. En dat ze er inmiddels bijna allemaal weer op zouden moeten staan.

Oh, goed om te weten. Ik zal volgende week de lijst updaten.

joachimt (crew)
Lijst is weer up-to-date.

joachimt (crew)
Gisteren abonnement afgesloten.
Vluchtig door mijn iCM-lijst gegaan en 72 (!) titels aan mijn kijklijst op Cinemember toegevoegd. Waarschijnlijk worden dat er nog wel wat meer.

Dat is wel de moeite ja!

joachimt (crew)
Met nog wat meer graven zijn het 81 titels geworden.
De eerste die ik keek was meteen een heftige: London to Brighton (2006)
Kijkt niet lekker weg zeg maar. Mijn vrouw had er moeite mee om in dezelfde ruimte te verblijven.

joachimt (crew)
Best jammer dat er nergens aangekondigd wordt, als een film uit het aanbod verdwijnt. Ik had hier een keer naar gevraagd en kreeg als antwoord, dat verdwijnende films altijd worden aangekondigd in de nieuwsbrief en social media kanalen. Ik kijk altijd de nieuwsbrief door, maar heb nog nooit iets zien staan hierover. Toch merkte ik vandaag op dat Filth uit het aanbod verdwenen was. Twee dagen geleden stond hij er nog op.

kappeuter (crew)
Vreemd, is er geen gratis proefmaand mogelijkheid voor deze dienst?

kappeuter schreef:
Vreemd, is er geen gratis proefmaand mogelijkheid voor deze dienst?
nee, die lijkt er inderdaad niet te zijn, ik vond het ook gek. Ik heb samen met een andere user een proefjaar gedaan met die Volkskrant aanbieding, en dan allebei 45 euro betalen. Dan betaal je 3,75 in de maand, en dat is het zeker wel waard als je van filmhuis films houdt en legaal uit een leuk aanbod wilt kunnen kiezen.

Die aanbieding werkt overigens nog steeds

kappeuter (crew)
Thanks!

Ik denk er nog even over na. Als ik het goed begrijp krijg je de aanbieding alleen als je je een jaarabonnement vooruit bestelt / betaalt. Dat vind ik nogal hoge drempel.

Volkskrant-aanbieding
Er is ook een identieke (?) aanbieding van Het Parool trouwens.

Voor wie CJP heeft (alleen voor scholieren / studenten) lijkt de aanbieding ook voor los abonnement te gelden.

joachimt (crew)
Ik vind het aanbod zeer de moeite waard. Heb nog zo'n 45 titels op mijn kijklijst staan. Als ik daar doorheen ben, zal ik het wel weer even opzeggen. Het is het in ieder geval zeker waard om een paar maanden lid van te zijn. Dan ben ik een paar tientjes kwijt en tegen die tijd heb ik waarschijnlijk bijna 100 films van ze gekeken (en een vriend van me pikt gratis een paar filmpjes per maand mee).

kappeuter (crew)
https://gallery.mailchimp.com/8b2bec395dc2743d2b4754483/images/f2ca4fda-df46-438d-8206-d85033a06bcf.png

CineMember breidt uit met aanbieden huur- en koopfilms

Video on demand-platform CineMember start met het aanbieden van huur- en koopfilms naast de huidige abonnementsvorm. Vanaf heden is het mogelijk om de meest recente arthousefilms - die net uit de bioscoop zijn - eenmalig te huren óf te kopen. Tot voor kort bood CineMember enkel de mogelijkheid om een abonnement af te sluiten dat onbeperkt toegang geeft tot meer dan 650 arthousefilms die je voor een vast bedrag per maand kunt kijken. Het platform plaatst zich met deze nieuwe structuur naast andere aanbieders van huur- en/of koopfilms zoals Pathé Thuis, Cinetree, Ziggo Movies en Series en iTunes.

De huidige abonnementsformule waarbij je voor een vast bedrag per maand toegang hebt tot een abonnee-catalogus met meer dan 650 (inter)nationale, veelal prijswinnende kwaliteitsfilms, blijft onveranderd. “Het enige verschil is dat de allernieuwste films, vers uit de bioscoop, nu ook voortaan op CineMember te vinden zijn. Omdat we deze nog niet aan onze abonnee-catalogus kunnen toevoegen, bieden we ze aan als huur- of koopfilm. Op deze manier willen we een nog breder publiek aanspreken.”, aldus directeur Rick Hartman.

Het aanbod aan huur- en koopfilms zal continu bestaan uit ongeveer 40 arthousefilms. Deze verschijnen kort na de bioscooprelease op CineMember en zijn vier maanden beschikbaar. Huurfilms kosten € 4,99 en dien je binnen 48 uur te kijken; koopfilms kosten € 9,99 en blijven voor onbepaalde tijd in je account beschikbaar. Om films te huren of te kopen hoef je geen abonnee te zijn. Films die vanaf nu te huur of te koop zijn, zijn o.a. Nous Finirons Ensemble, Der Goldene Handschuh en The Wild Pear Tree. In een later stadium zullen veel van deze films worden toegevoegd aan de catalogus die beschikbaar is voor abonnees.

CineMember is opgericht in mei 2018 en is een initiatief van September Film. Het platform wordt met content ondersteund door onder andere Cinéart, Paradiso, Cherry Pickers, Lumière, Cinemien, In The Air en Just Entertainment. CineMember is beschikbaar in zowel Nederland als in Vlaanderen; de Franstalige website is in ontwikkeling.

www.cinemember.nl

(persbericht)

kappeuter (crew)
Ik ben sinds kort ook Cinemember aan het uitproberen. Ik ben er erg tevreden over.
Ik heb o.a. wat Hirokazu Koreeda's kunnen inhalen die ik nog steeds niet had gezien.

Tot nu toe 3,5*
Manbiki Kazoku (2018)
Umi Yori Mo Mada Fukaku (2016)
Under Sandet (2015)
Vénus Noire (2010)

3*
Jûsan-nin no Shikaku (2010)

joachimt (crew)
Mijn lijstje met films die ik nog wil zien begint ondertussen aardig af te nemen, onder de 20. Waarschijnlijk zal ik mijn abonnement over een maand of twee dus stoppen.

Zojuist nog wel genoten van Medianeras (2011). 4*

Ik kende Cinemember al wel van naam maar heb afgelopen weekend een 6 maand abonnement (eigenlijk 7 want alle deelnemers kregen sowieso een maandje gratis) gewonnen met de filmquiz van Knack. Ik ben al is wat door het aanbod aan het kijken en er zit wel wat interessants tussen. Is het aanbod wat stabiel of verdwijnt er veel/komt er veel bij?

kappeuter (crew)
Metalfist

Wel redelijk stabiel aanbod dacht ik. Nieuwe toevoegingen helaas wat spaarzaam:
Nieuwe films op Cinemember

Ik zit er nog steeds op te hopen dat Cinemember, Cinetree, Picl, Lumière en IFFR Unleashed samen gaan, zodat een sterkere VOD-dienst komt met een veelomvattender aanbod.

joachimt (crew)
Metalfist schreef:
Ik kende Cinemember al wel van naam maar heb afgelopen weekend een 6 maand abonnement (eigenlijk 7 want alle deelnemers kregen sowieso een maandje gratis) gewonnen met de filmquiz van Knack. Ik ben al is wat door het aanbod aan het kijken en er zit wel wat interessants tussen. Is het aanbod wat stabiel of verdwijnt er veel/komt er veel bij?

Redelijk stabiel inderdaad. Van 2 okt t/m 1 nov 21 nieuwe titels toegevoegd.
https://www.icheckmovies.com/lists/cinemember+all+movies+currently+on+dutch+cinemember/joachimt/
Ze hebben best een goed aanbod.

Metalfist schreef:
filmquiz van Knack

Daar was ik ook...maar was niet bij de eerste 10...

kappeuter (crew)
Uit de Cinemember nieuwsbrief:

De jaarlijstjes van 2019

Niks leukers dan alle jaarlijstjes in december. De beste boeken, de mooiste liedjes, de invloedrijkste Nederlanders, etcetera, etcetera. Wij blijven natuurlijk niet achter met een paar lijstjes van de meest bekeken films van het afgelopen jaar.

Meest bekeken op CineMember

1. Nymphomaniac I
2. Jeune & Jolie
3. Elle s'en Va
4. La Grande Bellezza

Meest bekeken NL

1. Borgman
2. Tulipani
3. Publieke Werken
4. Tonio

Meest bekeken Scandinavisch

1. Een man die Ove heet
2. Becoming Astrid
3. Den Skyldige
4. In Order of Disappearance

Meest bekeken Italiaans

1. La Grande Bellezza
2. Youth
3. Le Meraviglie
4. Il Colore Nascosto delle Cose

Meest bekeken Oost-Europees

1. On Body and Soul
2. Son of Saul
3. The Death of Stalin
4. White God

Meest bekeken USA

1. 21 Grams
2. Still Alice
3. On the Road
4. Nebraska

Meest bekeken Aziatisch

1. Shoplifters
2. Departures
3. The Lunchbox
4. Spirited Away

Meest bekeken Brits

1. Drive
2. Amy
3. Locke
4. The Iron Lady

Redactiefavorieten 2019

The Florida Project
Foxtrot
Pájaros de Verano
Una Mujer Fantástica

kappeuter (crew)
CineMember: met kwaliteit overleven in de streamingoorlog - vpro cinema - VPRO

Qua bezoekers zitten we nog lang niet op het niveau van een Netflix of Videoland, maar dat hoeft ook niet direct – we streven ernaar om over drie jaar op de dertigduizend abonnees te zitten. In Nederland bezoeken jaarlijks een paar miljoen mensen een filmhuis, dus het potentiële publiek is er echt wel. Dat moet ons alleen nog even weten te vinden.’

Toch ook wel wrang om te lezen dat ze nu nog niet eens op dertigduizend abonnees zitten...

Ik heb veel sympathie voor Cinemember. Ik snap alleen niet dat ze geen gratis introductiemaand aanbieden. Anders is de drempel voor velen wel erg hoog, 10 euro betalen voor iets waarvan je niet weet of het je zal bevallen.

kappeuter schreef:
Uit de Cinemember nieuwsbrief:

De jaarlijstjes van 2019

Niks leukers dan alle jaarlijstjes in december. De beste boeken, de mooiste liedjes, de invloedrijkste Nederlanders, etcetera, etcetera. Wij blijven natuurlijk niet achter met een paar lijstjes van de meest bekeken films van het afgelopen jaar.

Meest bekeken op CineMember

1. Nymphomaniac I
2. Jeune & Jolie
3. Elle s'en Va
4. La Grande Bellezza

Iemand een goede reden waarom Nymphomaniac het meest bekeken is?

kappeuter (crew)
Goede vraag. Misschien dezelfde reden als waarom VHS meer succes had dan Betamax en Video 2000...?

nou....

drie van de vier posters tonen een seksualiteit uitstralende vrouw, dat is idd wel opvallend.

joachimt (crew)
John Milton schreef:
nou....

drie van de vier posters tonen een seksualiteit uitstralende vrouw, dat is idd wel opvallend.

Ik had een tijdje een abonnement op Cinemember. Dat was uiteraard voor de seks. Nadat ik alle seksfilms had gezien, heb ik mijn abonnement weer opgezegd. Daarna nam ik een abonnement op Disney+. Sindsdien kom ik een stuk minder aan mijn trekken.

zulks maakt mijn zaterdag

Een vraagje voor de abonnees. Ik ben op zoek naar een extra streamingsdienst naast Netflix. Ik wil de leegte rond arthouse films en wereldcinema aanvullen. CineMember lijkt me een goede keuze te zijn?

Ik stootte echter ook op Uncut UnCut. Alleen jammer dat het aanbod niet te raadplegen is. Iemand met een aanbeveling? Je zou er me alvast mee vooruit helpen!

kappeuter (crew)
Fisico schreef:
Een vraagje voor de abonnees. Ik ben op zoek naar een extra streamingsdienst naast Netflix. Ik wil de leegte rond arthouse films en wereldcinema aanvullen. CineMember lijkt me een goede keuze te zijn?

Ik heb het een maand geprobeerd en kon zo o.a. een aantal Hirokazu Koreeda films zien die ik nog niet had gezien. Ik denk dat wel de breedste collectie arthouse films heeft van alle VOD-diensten.

Ben je bekend met dit overzicht op MM?

MUBI is een mooi alternatief.
Link om een maand gratis uit te proberen

Gast
geplaatst: vandaag om 20:50 uur

geplaatst: vandaag om 20:50 uur

Let op: In verband met copyright is het op MovieMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.