• 11.525 nieuwsartikelen

Type: On Demand Videodienst

Betalingsvorm: abonnement

Prijs per maand: van €9,99 tot €15,00

Over Film1

Het verleden van de streamingdienst Film 1 is vrij hectisch te noemen. In eerste instantie zag deze streamingdienst op 1 februari 2006 het levenslicht. Het vormde destijds, samen met Sport1, de opvolger van Canal+. Via Film1 waren producenten destijds in staat om hun nieuwste films aan het grote publiek te tonen.

Uiteindelijk werd Film1 in de loop der jaren aan meerdere partijen doorverkocht. Onder meer Ziggo, Chellomedia Programming BV en Sony Pictures Television zijn door de jaren heen eigenaar van Film1 geweest. Op 1 mei 2019 maakte laatstgenoemde bedrijf bekend dat ze zouden stoppen met Film1. Het doek leek voor deze streamingdienst te vallen, maar uiteindelijk werd op 17 juni 2019 bekend gemaakt dat er toch een doorstart met Film1 gemaakt werd.

Dankzij die doorstart kun je via Film1 genieten van de leukste films. Het aanbod is vrij uitgebreid te noemen, terwijl de abonnementskosten ook meevallen. Voor dit abonnement dien je wel rekening te houden met jouw huidige aanbieder van televisie; via hen kun je namelijk een abonnement bij Film1 afsluiten.

avatar van jippie2010

jippie2010

438 films in het huidige filmaanbod, waarvan ik er 224 al heb gezien. Vandaag wou ik Fatman (2020) eens uitproberen, maar die staat ondanks de vermelding op MM er niet tussen. Misschien dat deze binnenkort aan het aanbod wordt toegevoegd? We zullen het zien (of niet).

jippie2010 schreef:

Helaas. De link is nu weg zie ik. Wel te zien op Prime Video.