• 8.345.537 stemmen

Type: On Demand Videodienst

Betalingsvorm: abonnement

Prijs per maand: van €9,99 tot €15,00

Over Film1

Het verleden van de streamingdienst Film 1 is vrij hectisch te noemen. In eerste instantie zag deze streamingdienst op 1 februari 2006 het levenslicht. Het vormde destijds, samen met Sport1, de opvolger van Canal+. Via Film1 waren producenten destijds in staat om hun nieuwste films aan het grote publiek te tonen.

Uiteindelijk werd Film1 in de loop der jaren aan meerdere partijen doorverkocht. Onder meer Ziggo, Chellomedia Programming BV en Sony Pictures Television zijn door de jaren heen eigenaar van Film1 geweest. Op 1 mei 2019 maakte laatstgenoemde bedrijf bekend dat ze zouden stoppen met Film1. Het doek leek voor deze streamingdienst te vallen, maar uiteindelijk werd op 17 juni 2019 bekend gemaakt dat er toch een doorstart met Film1 gemaakt werd.

Dankzij die doorstart kun je via Film1 genieten van de leukste films. Het aanbod is vrij uitgebreid te noemen, terwijl de abonnementskosten ook meevallen. Voor dit abonnement dien je wel rekening te houden met jouw huidige aanbieder van televisie; via hen kun je namelijk een abonnement bij Film1 afsluiten.

kappeuter (crew films)

Pff, ze zijn nog steeds titels die ze eerder al in het aanbod hadden aan het recyclen...

Hier ga je toch anno 2020 geen potten mee breken:

Film1 schreef:

Het is tijd voor #WoensdagWensFilm bij Film1! Stem tot 1 augustus op de film van jouw keuze via de Film1 Facebookpagina. Bekijk de winnende Wensfilm op woensdag 5 augustus om 20:30 uur op Film1 Premiere!

facebook.com/Film1NL

Film1 schreef:

In augustus heeft Film1 weer altijd een goede film voor jou op het programma staan. Kijk de komende weken naar de premières van onder meer Anna, Hunt for the Wilderpeople, Cruise, Ride Like a Girl, Momentum, Vals, Replicas en Terminator Salvation.

Binnenkort op Film1

Film1 schreef:

Ook in september kijk je bij Film1 #altijdeengoedefilm. Beleef in de komende weken de premières van onder meer An Acceptable Loss, Snatch, Drunk Parents, Taxi 5, The Brave, Erin Brockovich, Escape Plan 3 en de grote Oscarwinnaar Parasite.

Binnenkort op Film1

Film1 breidt uit naar 1000 titels, inclusief Parasite | Totaal TV

Totaal TV schreef:

De Nederlandse premium tv- en video-on-demanddienst Film1 onderging het afgelopen jaar een grote transitie, te beginnen met de overname door SPI International vorige zomer. Nu, een jaar later, beschikt Film1 over een catalogus van bijna duizend titels onder licentie van distributiepartners. De nieuwste overeenkomsten met Entertainment One (eOne), September Film en Belga Films voegen in totaal vijftig titels toe aan de uitgebreide verzameling van Film1, waaronder de Oscarwinnaars van 2020 en 2019 voor beste film, Parasite en Green Book, evenals recente Hollywoodhits Bombshell, The Gentlemen and Knives Out.

avatar van joachimt

joachimt (crew films)

Werd tijd. Er zijn er momenteel slechts 216 en het zit al best een tijdje rond dat aantal.

Film1 tijdelijk voor alle klanten Canal Digitaal | Totaal TV

Totaal TV schreef:

Wie via Canal Digitaal naar tv kijkt, kan dit weekend kennismaken met alle kanalen van betaalzender Film1.

Film1 beleeft dit weekend een zogenaamd ‘open window’ weekend. Dit betekent dat alle kanalen van de filmzender voor alle klanten open staan. Op deze manier kan kennis gemaakt worden met het uitgebreid en gevarieerd filmaanbod van de betaalzender.

Film1 schreef:

Ook in november zie je bij Film1 altijd een goede film. Beleef in de komende weken de premières van onder meer Bombshell, The House that Jack Built, The Quake, Charlie's Angels, Berlin I Love You en nog veel meer.

Film1 tijdelijk goedkoper via Amazon Prime Video Channels - mediamagazine.nl

Film1 heeft een deal gesloten met Amazon waarbij het on demand-aanbod van Film1 en drie van de lineaire tv-kanalen beschikbaar zijn binnen Amazons nieuwe Prime Video Channels. Tot en met 31 december krijgen de Nederlandse leden van Amazon Prime toegang tot de filmdienst als een extra betaalpakket van 5 euro per maand, in plaats van het reguliere tarief van 9,99 euro per maand.

Overigens biedt Ziggo momenteel ook een speciale actie waarbij Film1 de eerste 6 maanden voor 5 euro per maand kan worden afgenomen.

Film1 schreef:

Maak in december een afspraakje met Film1 voor My Dad's Christmas Date, de eerste Film1 Original met in de hoofdrol Jeremy Piven. Daarnaast hebben we in de laatste maand van het jaar ook de premières van Singel 39, Hellboy, Arctic, Dragged Across Concrete, Hellboy en nog veel meer.

avatar van Gehenna

Gehenna

Slordig om bij de opsomming in het nieuwsbericht twee keer Hellboy te lezen.

Film1 schreef:

Het nieuwe jaar begint goed bij Film1, met de première van Guy Ritchie's actieknaller The Gentlemen. Daarnaast zie je in januari ook 10 Things We Should Do Before We Break Up, Proxima, Django Unchained, Crypto, The Whistlers, Publieke werken, Men in Black 2 & 3 en nog veel meer.

kappeuter (crew films)

Voor wie nog Air Miles over heeft; kijk 2 maanden Film1 voor 1500 air miles.

Film1 schreef:

Ook in februari zie je bij Film1 altijd een goede film. Beleef in de komende weken de premières van onder meer de Oscarwinnaar Green Book, Stan & Ollie, Hotel Mumbai, Color Out of Space, T-34, Anderson Falls, Zero Dark Thirty en nog veel meer.

Film1 schreef:

Film1 brengt in maart wereldberoemde sterren zoals Johnny Depp, Mel Gibson, Sean Penn, Elijah Wood en Bruce Willis bij jou thuis. Beleef in de komende weken de premières van onder meer Richard Says Goodbye, The Professor and the Madman, Child's Play, Come to Daddy, Triple Threat, 10 Minutes Gone, Bacurau, Midsommar en nog veel meer.

Film1 schreef:

Film1 Premiere viert de uitreiking van de Oscars op zondag 25 april met de twee grote winnaars van de afgelopen jaren - Parasite en Green Book - en andere prijswinnende toppers als Erin Brockovich, 12 Years a Slave en The Revenant. Ga er op Oscarzondag lekker voor zitten of kijk ze direct on demand.

Film1 schreef:

Ook in de zomermaanden zie je op Film1 altijd een goede film. Beleef in juni de premières van onder meer Midway, Acceleration, De Patrick, The Public, I See You, Transcendence, Big Kill en Penoza: The Final Chapter.

avatar van Creative-lady

Creative-lady

Sorry, maar op film1. Zijn dat de films die op tv-zenders uitgezonden zijn?

Ik ben van België. Zijn ziggo, kpn, caiway, delta, tele2,... Zijn dat tv-zenders in Nederland?

Maar die 'namen': ziggo, kpn,... hebben zelf websites.

Zien we dan de films op film1, dezelfde als wat we op de website van die tv-aanbieder, die we uitkiezen zien?

En kunnen we van België kijken en via bancontact betalen?

Met vriendelijke groeten,

avatar van joachimt

joachimt (crew films)

Aanbod in de afgelopen maand: +28 -68. Netto daling van 329 naar 289 films. Stop er dan gewoon mee, Film1. Jullie hebben verloren. Andere aanbieders zijn veel interessanter of hebben veel meer.

joachimt schreef:

Ik kan me ook niet voorstellen dat ze het op deze manier nog lang zullen volhouden.

Maar goed, dat zei ik eerder ook al, ze zijn er nog steeds.

Film1 schreef:

Wanneer het buiten koud en nat is, zit je binnen goed met Film1. Kijk in de maand november naar premières van onder meer Never Grow Old, Tesla, Veterans of Foreign Wars, Fall of a Kingdom, The Courier, Primal, Redemption Day en Force of Nature.

Film1 schreef:

Wanneer het buiten koud en nat is, zit je binnen goed met Film1.Kijk in de maand februari naar premières van onder meer Judy, The Outpost, Line of Duty, Captive State, All the Money in the World, Prooi, Paydirt en Jakob's Wife.