menu

Film / Video on Demand / Cinetree

zoeken in:
kappeuter (crew)

Welke 10 films betreft het?
Aan de plaatjes te zien sowieso Amélie, Boy, Her, La Grande Bellezza, Jagten...
Hopelijk ook nog films die ik nog niet gezien heb.

Ik kreeg door me nu aan te melden met een actiecode voorgeschoteld:

20th Century Women
Quality Time (2017)
Quality Time
Midnight in Paris
Kid (2012)
The Imposter
Summer 1993 (2017)
Oh Boy
La Pianiste
Manifesto

Ik verwacht dat dat volgende maand weer andere titels zijn, aangezien dit de tien bovenste zijn op de site

kappeuter (crew)
Dankjewel Jeroen!

3u1jhd

wie het eerst komt, eerst maalt...
www.cinetree.nl/grolsch

kappeuter (crew)
Bedankt Jeroen!

Graag gedaan, die 4 Grolschjes zijn zo op met dit weer, dus wellicht heb ik er binnenkort weer eentje

gsxprm

kappeuter (crew)
Een soort MUBI-light going safe with a Quality Film Collection.

Vooral wie weinig film kijkt zal blij zijn met toevoegingen als Bienvenue chez les Ch'tis, De Helaasheid der Dingen, Melancholia en De Helaasheid der Dingen. Maar die zijn ook allemaal al op tv geweest...
Het nadeel van dat curator principe is dat blijkbaar voor het al zeer bekende wordt gekozen. Dat schiet zijn doel dan ook wat voorbij, vooral ook omdat het aanbod vrij klein is.
Gelukkig zijn deze week Paterson (2016) en Visages Villages (2017) toegevoegd. Dat maakt het alweer wat interessanter. Paterson zag ik al op iTunes, maar die was verder nog niet op VOD diensten verschenen.
Op de iPad werd gevraagd of ik de app wilde installeren. Om vervolgens de melding te krijgen dat de app niet geinstalleerd kan worden op mijn iPad (te verouderd).
Gelukkig werkt Airplay wel. Niet ideaal, maar toch te doen.

Je kunt ook voordelig huurfilms aanschaffen. Het onhandige is dat de bruto prijzen bij de titels staan vermeld. Als lid betaal je 30 procent minder.
Waarom ze niet meteen de prijs met korting vermelden is mij een raadsel. Dat prijst toch ook beter aan.
De bruto prijzen zijn ook overdreven hoog (sommige titels kosten €5,99).
L'Avenir (2016) wordt met korting €1,99. Dat is wel een aantrekkelijke prijs.

kappeuter (crew)
Wil je je als niche / exclusieve VOD-dienst een beetje onderscheiden, kom je met Toni Erdmann (2016) ...

Die ook gewoon te zien is op Netflix.

kappeuter (crew)
Wie eens via een gratis proefmaand Cinetree wil uitproberen kan deze link gebruiken.

En voor wie meedoet aan de Optimel of Campina Eurosparen spaaractie, is er nu een mooie actie waarbij je 3 maanden gratis Cinetree kunt uitproberen:

Drie maanden gratis Cinetree filmabonnement! | Optimel - Eurosparen Spaarshop

Cinetree - Drie maanden gratis Cinetree filmabonnement | Eurosparen

Als je €24 aan tegoed hebt gespaard (waar je zomaar aan zit) kun je dus gratis 3 maanden Cinetree kijken.

kappeuter (crew)
‘Jonge filmmakers en consumenten zijn de dupe van een streamingoorlog’ - sprout.nl

Sprout schreef:
Nu na Netflix en HBO ook Apple en Disney zich op de streamingmarkt voor films richten, dreigt wat media een ‘streamingoorlog’ noemen. Hoe houd je als kleine Nederlandse speler in deze branche het hoofd boven water?
Sprout vraagt het Hanna Verboom van startup Cinetree.

kappeuter (crew)
Ik vind het wel jammer dat het zo ondoorzichtig is wanneer er weer een nieuwe titel verschijnt.
Als je dan toch zo weinig titels toevoegt, geef dan even een tipje van de sluier.
Bij MUBI heb je dan nog de lol van de dagelijkse verrassing. Bij Cinetree eerder de teleurstelling dat er weer niks is toegevoegd.

kappeuter (crew)
Eindelijk weer eens een recentere / grotere titel!

Den Skyldige (2018)

kappeuter (crew)
Cinetree bestaat 5 jaar.

Code voor 1 maand gratis Cinetree: BIRTHDAY

Voer deze code in op: cinetree.nl/cadeau

kappeuter (crew)

Dit bericht bevat ingevoegde media van de volgende externe locatie:

https://www.youtube.com/watch?v=gNIPZKGRWcM

Wanneer je deze, als ook andere ingevoegde media op de site wilt zien, dan moet je hier even toestemming voor geven.

Met het tonen hiervan wordt er mogelijk door een andere partij cookies geplaatst en/of wordt je ip-adres geregistreerd, zonder dat MovieMeter hier invloed op heeft. Lees ons privacybeleid voor meer informatie over hoe MovieMeter met je privacy omgaat.

Cinetree schreef:
Cinetree x Cinéart presents: een masterclass met regisseur Ken Loach.

Ken Loach deelt zijn liefde voor film, zijn visie op filmmaken en vertelt over zijn nieuwste film Sorry We Missed You.

Sorry We Missed You draait nu in de bioscoop.

kappeuter (crew)
Ik blijf het een beetje irritant vinden dat deze VOD-dienst zoveel 'oudere' filmhuistitels toevoegt:

Ida (2013)
Carol (2015)
Adams Æbler (2005)
Florence Foster Jenkins (2016)
Blue Valentine (2010)
Ma Vie de Courgette (2016)
Kauwboy (2012)
Ne Me Quitte Pas (2013)
The Square (2017) (onlangs op tv en ook te zien op Netflix)
The Iron Lady (2011)
Drive (2011)

Dan vraag ik me toch af, een dienst die zich focust op filmhuisliefhebbers die geen films kijken?
Een beetje filmkijker heeft die films toch inmiddels al lang gezien...?
Een herziening op z'n tijd is natuurlijk leuk, maar zoveel kliekjes vind ik jammer...
Ik snap het businessmodel niet. Filmhuisliefhebbers die jaren in de gevangenis hebben gezeten en dan op Cinetree de schade inhalen?
Misschien zijn de licenties voor oudere titels goedkoper, maar als ze te weinig nieuwe titels toevoegen is het geen interessante dienst om voor te betalen.

Ik zou zelf ook eerder Cinemember afsluiten naast mijn mubi en Netflix tot ik alles had gezien dat ik wilde zien, en daarna pas weer activeren als het aanbod voldoende ververst is.

Joachimt style, meen ik.

kappeuter (crew)
Ik heb het al vaker gezegd; voeg Cinemember, Cinetree, IFFR Unleashed en Picl samen.
Dan kun je hét filmhuisalternatief voor Netflix worden.
MUBI en Netflix zijn bij mij ook de basis VOD-diensten die ik niet zal opzeggen.

Gast
geplaatst: vandaag om 03:44 uur

geplaatst: vandaag om 03:44 uur

Let op: In verband met copyright is het op MovieMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.