• 15.739 nieuwsartikelen
  • 177.896 films
  • 12.199 series
  • 33.965 seizoenen
  • 646.886 acteurs
  • 198.954 gebruikers
  • 9.369.872 stemmen

Cinetree

zoeken in:

kappeuter (crew films)

• 74672 berichten
  • 5981 stemmen

Welke 10 films betreft het?

Aan de plaatjes te zien sowieso Amélie, Boy, Her, La Grande Bellezza, Jagten...

Hopelijk ook nog films die ik nog niet gezien heb.

John Milton

• 24218 berichten
  • 13383 stemmen

Ik kreeg door me nu aan te melden met een actiecode voorgeschoteld:

20th Century Women

Quality Time (2017)

Quality Time

Midnight in Paris

Kid (2012)

The Imposter

Summer 1993 (2017)

Oh Boy

La Pianiste

Manifesto

Ik verwacht dat dat volgende maand weer andere titels zijn, aangezien dit de tien bovenste zijn op de site

kappeuter (crew films)

• 74672 berichten
  • 5981 stemmen

Dankjewel Jeroen!

John Milton

• 24218 berichten
  • 13383 stemmen

3u1jhd

wie het eerst komt, eerst maalt...

www.cinetree.nl/grolsch

kappeuter (crew films)

• 74672 berichten
  • 5981 stemmen

Bedankt Jeroen!

John Milton

• 24218 berichten
  • 13383 stemmen

Graag gedaan, die 4 Grolschjes zijn zo op met dit weer, dus wellicht heb ik er binnenkort weer eentje

John Milton

• 24218 berichten
  • 13383 stemmen

gsxprm

kappeuter (crew films)

• 74672 berichten
  • 5981 stemmen

Een soort MUBI-light going safe with a Quality Film Collection.

Vooral wie weinig film kijkt zal blij zijn met toevoegingen als Bienvenue chez les Ch'tis, De Helaasheid der Dingen, Melancholia en De Helaasheid der Dingen. Maar die zijn ook allemaal al op tv geweest...

Het nadeel van dat curator principe is dat blijkbaar voor het al zeer bekende wordt gekozen. Dat schiet zijn doel dan ook wat voorbij, vooral ook omdat het aanbod vrij klein is.

Gelukkig zijn deze week Paterson (2016) en Visages Villages (2017) toegevoegd. Dat maakt het alweer wat interessanter. Paterson zag ik al op iTunes, maar die was verder nog niet op VOD diensten verschenen.

Op de iPad werd gevraagd of ik de app wilde installeren. Om vervolgens de melding te krijgen dat de app niet geinstalleerd kan worden op mijn iPad (te verouderd).

Gelukkig werkt Airplay wel. Niet ideaal, maar toch te doen.

Je kunt ook voordelig huurfilms aanschaffen. Het onhandige is dat de bruto prijzen bij de titels staan vermeld. Als lid betaal je 30 procent minder.

Waarom ze niet meteen de prijs met korting vermelden is mij een raadsel. Dat prijst toch ook beter aan.

De bruto prijzen zijn ook overdreven hoog (sommige titels kosten €5,99).

L'Avenir (2016) wordt met korting €1,99. Dat is wel een aantrekkelijke prijs.

kappeuter (crew films)

• 74672 berichten
  • 5981 stemmen

kappeuter (crew films)

• 74672 berichten
  • 5981 stemmen

Wil je je als niche / exclusieve VOD-dienst een beetje onderscheiden, kom je met Toni Erdmann (2016) ...

Die ook gewoon te zien is op Netflix.

kappeuter (crew films)

• 74672 berichten
  • 5981 stemmen

Wie eens via een gratis proefmaand Cinetree wil uitproberen kan deze link gebruiken.

En voor wie meedoet aan de Optimel of Campina Eurosparen spaaractie, is er nu een mooie actie waarbij je 3 maanden gratis Cinetree kunt uitproberen:

Drie maanden gratis Cinetree filmabonnement! | Optimel - Eurosparen Spaarshop

Cinetree - Drie maanden gratis Cinetree filmabonnement | Eurosparen

Als je €24 aan tegoed hebt gespaard (waar je zomaar aan zit) kun je dus gratis 3 maanden Cinetree kijken.

kappeuter (crew films)

• 74672 berichten
  • 5981 stemmen

‘Jonge filmmakers en consumenten zijn de dupe van een streamingoorlog’ - sprout.nl

Sprout schreef:

Nu na Netflix en HBO ook Apple en Disney zich op de streamingmarkt voor films richten, dreigt wat media een ‘streamingoorlog’ noemen. Hoe houd je als kleine Nederlandse speler in deze branche het hoofd boven water?

Sprout vraagt het Hanna Verboom van startup Cinetree.

kappeuter (crew films)

• 74672 berichten
  • 5981 stemmen

Ik vind het wel jammer dat het zo ondoorzichtig is wanneer er weer een nieuwe titel verschijnt.

Als je dan toch zo weinig titels toevoegt, geef dan even een tipje van de sluier.

Bij MUBI heb je dan nog de lol van de dagelijkse verrassing. Bij Cinetree eerder de teleurstelling dat er weer niks is toegevoegd.

kappeuter (crew films)

• 74672 berichten
  • 5981 stemmen

Eindelijk weer eens een recentere / grotere titel!

Den Skyldige (2018)

kappeuter (crew films)

• 74672 berichten
  • 5981 stemmen

Cinetree bestaat 5 jaar.

Code voor 1 maand gratis Cinetree: BIRTHDAY

Voer deze code in op: cinetree.nl/cadeau

kappeuter (crew films)

• 74672 berichten
  • 5981 stemmen

Cinetree schreef:

Cinetree x Cinéart presents: een masterclass met regisseur Ken Loach.

Ken Loach deelt zijn liefde voor film, zijn visie op filmmaken en vertelt over zijn nieuwste film Sorry We Missed You.

Sorry We Missed You draait nu in de bioscoop.

kappeuter (crew films)

• 74672 berichten
  • 5981 stemmen

Ik blijf het een beetje irritant vinden dat deze VOD-dienst zoveel 'oudere' filmhuistitels toevoegt:

Ida (2013)

Carol (2015)

Adams Æbler (2005)

Florence Foster Jenkins (2016)

Blue Valentine (2010)

Ma Vie de Courgette (2016)

Kauwboy (2012)

Ne Me Quitte Pas (2013)

The Square (2017) (onlangs op tv en ook te zien op Netflix)

The Iron Lady (2011)

Drive (2011)

Dan vraag ik me toch af, een dienst die zich focust op filmhuisliefhebbers die geen films kijken?

Een beetje filmkijker heeft die films toch inmiddels al lang gezien...?

Een herziening op z'n tijd is natuurlijk leuk, maar zoveel kliekjes vind ik jammer...

Ik snap het businessmodel niet. Filmhuisliefhebbers die jaren in de gevangenis hebben gezeten en dan op Cinetree de schade inhalen?

Misschien zijn de licenties voor oudere titels goedkoper, maar als ze te weinig nieuwe titels toevoegen is het geen interessante dienst om voor te betalen.

John Milton

• 24218 berichten
  • 13383 stemmen

Ik zou zelf ook eerder Cinemember afsluiten naast mijn mubi en Netflix tot ik alles had gezien dat ik wilde zien, en daarna pas weer activeren als het aanbod voldoende ververst is.

Joachimt style, meen ik.

kappeuter (crew films)

• 74672 berichten
  • 5981 stemmen

Ik heb het al vaker gezegd; voeg Cinemember, Cinetree, IFFR Unleashed en Picl samen.

Dan kun je hét filmhuisalternatief voor Netflix worden.

MUBI en Netflix zijn bij mij ook de basis VOD-diensten die ik niet zal opzeggen.

kappeuter (crew films)

• 74672 berichten
  • 5981 stemmen

Kijk nu t/m 6 april gratis Cinetree!

Cinetree schreef:

Samen thuis: hoopvolle films voor iedereen

De wereld staat steeds meer stil. Op dagen als vandaag kunnen we niet anders dan hoop houden, blijven verbinden met elkaar, juist nú. Now more than ever think 'we' not 'me'. Met het team hebben we nagedacht over hoe wij, als Cinetree, kunnen bijdragen.

Daarom openen wij t/m 6 april onze deuren en kan iedereen van onze hoopvolle filmselectie genieten.

Deel onze films met de mensen om je heen via cinetree.nl/samenthuis met code 'samenthuis'.

kappeuter (crew films)

• 74672 berichten
  • 5981 stemmen

Thomas Acda maakt eerbetoon aan regisseur Grande Bellezza

Acteur Thomas Acda heeft samen met regisseur Hanna Verboom een kort eerbetoon aan de filmklassieker La Grande Bellezza gemaakt. Het filmpje van anderhalve minuut is op de website van filmplatform Cinetree te zien.

In de film vertolkt Acda een man die lijkt op Jep Gambardella, het hoofdpersonage uit La Grande Bellezza, die in Amsterdam mijmert over het leven.

kappeuter (crew films)

• 74672 berichten
  • 5981 stemmen

Cinetree biedt heel Nederland gratis films aan - adformatie.nl

Adformatie schreef:

Filmplatform Cinetree biedt heel Nederland vier gratis films aan, voor vier vrijdagen in de maand december. Met de actie wil de video on demand-aanbieder het kerstgevoel in de woonkamer brengen, ondanks alle beperkingen. Het team van Cinetree heeft vier klassiekers uitgekozen; ​Amélie​, Y tu mamá también, ​Carol en Das Leben der Anderen.

kappeuter (crew films)

• 74672 berichten
  • 5981 stemmen

Meld je aan voor de allereerste (online) Filmclub:

Cinetree schreef:

Bij Cinetree staan de films en verhalen natuurlijk centraal, maar zeker ook onze leden – die steeds vaker de rol van curator op zich nemen. Dat vinden wij te gek! We zochten naar een vorm om in deze tijd met jullie samen te komen; om het over films te hebben maar ook om verder te praten over de thema's en over hoe een film ons raakt. Ontzettend enthousiast zijn wij daarom over deze nieuwe toevoeging aan ons platform: De Filmclub!

Deze maand brengen we een ode aan positiviteit door de film Shoplifters te bespreken met komiek én Cinetree-lid Jochem Myjer. Daarnaast zullen we ook met andere leden, experts en filmliefhebbers in gesprek gaan. Shoplifters is vanaf vandaag te zien binnen het abonnement en over een week vindt de allereerste online Filmclub plaats via onze livestream. Ben jij erbij op 9 maart?

Meld je aan voor de Filmclub

kappeuter (crew films)

• 74672 berichten
  • 5981 stemmen

https://www.moviemeter.nl/images/cover/333000/333092.300.jpg?cb=1469801343

Focus: Cinetree & Holland Festival – The Film Edition - Filmkrant

Filmkrant schreef:

Het Holland Festival heeft een traditie in samenwerkingen met de filmwereld. Dit jaar presenteert het festival gratis zeven films op streamingplatform Cinetree. Ze hebben een connectie met het werk van de twee makers die dit jaar als associate artists te gast zijn op het festival: de Japanse componist Ryuichi Sakamoto en de Frans-Zwitserse theatermaker Gisèle Vienne.

Cinetree & Holland Festival – The Film Edition, 17 t/m 28 mei, gratis online

kappeuter (crew films)

• 74672 berichten
  • 5981 stemmen

https://img2.storyblok.com/1024x/filters:format(webp)/f/53852/1500x347/35186bbbb8/ziggo-boxen.png

The new & improved Cinetree Probeer nu 1 maand gratis!

Cinetree schreef:

Het is onze missie om de mooiste verhalen te delen met zoveel mogelijk mensen – maar dat is lastig als niet iedereen eenvoudig toegang heeft tot onze films. Daarom hebben we de laatste maanden hard gewerkt om de kijkervaring te verbeteren.

Vandaag delen we dan ook met trots dat we vanaf nu beschikbaar zijn op jouw Ziggo TV box!

Cinetree is beschikbaar op de Mediabox XL met de nieuwste software upgrade en op de Mediabox Next.

Daarnaast kun je nu gebruikmaken van een watchlist én is onze programmering mooier en diverser dan ooit tevoren. We willen je graag alle nieuwe functies laten uitproberen, dus als je nu lid wordt krijg je een maand Cinetree van ons cadeau.

Kijk 1 maand gratis!

kappeuter (crew films)

• 74672 berichten
  • 5981 stemmen

Spijtig dat de 1 maand gratis aanbieding voor Cinetree is verdwenen. Bij MUBI is de 1 maand standaard en zelfs de 3 maanden gratis aanbieding via EYE is volgens mij nog werkend.

Ben je nieuw bij Cinetree, dan is er nu dus een gratis proefperiode van 14 dagen.

Jammer dat er zo betrekkelijk weinig buzz is over deze sympathiek kleine VOD-aanbeider.

https://i.ibb.co/zSHBSbY/Screenshot-2021-10-11-at-17-50-43-Cinetree-spreading-great-stories.png

kappeuter (crew films)

• 74672 berichten
  • 5981 stemmen

https://image.tmdb.org/t/p/w500//avI9QVbDi6HW2LaliXsNBVSc5qm.jpg

Focus: HER Film Festival over op­merke­lijke vrouwen - Filmkrant

Filmkrant schreef:

Films over vrouwen komen we nog steeds te weinig tegen in de filmwereld. HER Film Festival doet er wat aan. Het door Cinetree en ontwikkelingsorganisatie Simavi georganiseerde online festival toont acht films over opmerkelijke vrouwen. Van 14 t/m 20 oktober gratis te zien op Cinetree.

HER Film Festival: 14 t/m 20 oktober op Cinetree

Gast

Let op: In verband met copyright is het op MovieMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.