- Home
- Filmforum
- Film - Video on Demand
- Cinetree
Cinetree
IcU
-
- 6783 berichten
- 3051 stemmen
Een nieuwe VOD dienst met een beperkt aanbod dat wordt geselecteerd door curators. De nadruk ligt op goed vertelde verhalen die verder gaan dan amusement.
Curators zijn o.a. Halina Reijn, Joris Luyendijk, Jelle Brandt Corstius, Jeroen van Koningsbrugge en Hanna Verboom.
10 kwaliteits- films per maand. Iedere dinsdag en vrijdag komt er een nieuwe titel bij en verdwijnt een oude titel uit de carrousel. Een film blijft zo een maand lang te zien voordat hij doorschuift naar het archief, dat tegen betaling toegankelijk is.
bron: cinetree.nl
Zelf heb ik inmiddels een abonnementje genomen van €4,99 per maand. Ik hoop zeer dat niet de mainstream onder de filmhuis films (Intouchable en Amour hoorde ik al vallen) worden getoond. De mensen die geïnteresseerd zijn in dit soort films hebben deze dan vaak al wel gezien.
Toch prikkelt het concept mij dusdanig dat ik dus wel een abonnement heb genomen. Ben zeer benieuwd naar de ontwikkelingen binnen deze dienst.
Mug
-
- 13981 berichten
- 5969 stemmen
Ik hoop zeer dat niet de mainstream onder de filmhuis films (Intouchable en Amour hoorde ik al vallen) worden getoond.
Reken maar van yes. Alle andere titels die bekend zijn, zijn de grotere titels uit het filmhuis. The Constant Gardener, Biutiful, De Rouille et d'Os, Stories We Tell. Ik verwacht ook echt niet dat er iets obscuurs tussen zal zitten.
Aan de andere kant, grappig initiatief / poging geld binnen te halen voor de Nederlandse filmmakers.
IcU
-
- 6783 berichten
- 3051 stemmen
Stories We Tell nog niet gezien, even als Jean de Florette die ergens aangekondigd werd. Hopen dus dat er genoeg te vinden zal zijn voor mensen die nog wel eens naar het filmhuis gaan.
skinny_tie
-
- 1227 berichten
- 3648 stemmen
Misschien is anders een abonnement op Mubi geschikter? Zelfde prijs, aanbod van 30 films met volgens mij wat meer variatie.
kappeuter (crew films)
-
- 74672 berichten
- 5981 stemmen
Iemand die hier goede ervaringen mee heeft? IcU?
Ik ben op zich wel geïnteresseerd in een aanvulling op Netflix.
Met name wat betreft filmhuis films en niet Amerikaanse films schiet Netflix tekort.
Elke week worden er 2 nieuwe titels toegevoegd.
Elke week de beste films & documentaires voor 4,99 per maand.
Misschien dat ik het eens 14 dagen ga proberen (gratis).
Vreemd dat er op hun site niks te vinden is over het actuele aanbod, behalve Der Himmel über Berlin, Paris Je T'Aime, Plan C, The Greatest, L'Ennemi Public N° 1 en Greenberg.
EDIT: ik zie dat als je je wil aanmelden er een abonnementsprijs geldt € 8,99
Sommige sites vermelden dat Cinetree ook afgespeeld kan worden via AppleTV. Er is echter geen Cinetree app voor, dus dan moet het via Airplay en volgens mij is dat voor beeld- en geluidskwaliteit niet ideaal.
Dit zijn onze 30 favorieten van het afgelopen jaar.
Hmm, dit zijn toch films die de meeste filmliefhebbers al gezien hebben.
Een beetje de Quality Film Collection onder de VOD-diensten. Al ben ik nog wel benieuwd naar het nieuwe / actuele aanbod.
IcU
-
- 6783 berichten
- 3051 stemmen
kappeuter, inmiddels afgemeld vanwege het matige aanbod (te veel al van gezien) en de slechte diensten mbt chromecast app en stream kwaliteit. Maar vooral het aanbod. Ik snap de doelgroep dan ook niet helemaal. Echte filmliefhebbers hebben de films namelijk wel gezien. Het is interessant als je van de hollywood blockbuster over wilt stappen naar de filmhuis films. Dan valt er genoeg te ontdekken. De inleiding door curatoren stelt ook niet veel voor. Vaak mensen die niets met film te maken hebben vertellen dan een beetje waar het over gaat en waarom ze hem mooi vinden.
kappeuter (crew films)
-
- 74672 berichten
- 5981 stemmen
Ah ja. Daar was ik ook al een beetje bang voor.
Nou dan schiet het zijn doel flink voorbij en zal het geen lang leven beschoren zijn.
The One Ring
-
- 29974 berichten
- 4109 stemmen
Ik ben op zich wel geïnteresseerd in een aanvulling op Netflix.
Met name wat betreft filmhuis films en niet Amerikaanse films schiet Netflix tekort.
Wellicht MUBI? Bevalt mij wel goed.
kappeuter (crew films)
-
- 74672 berichten
- 5981 stemmen
Dankjewel!
Ik hecht zelf wel aan Nederlandse ondertiteling. Dat is op MUBI vermoedelijk niet beschikbaar, of wel?
EDIT: Blijkbaar niet:
skinny_tie
-
- 1227 berichten
- 3648 stemmen
Van het huidige aanbod zijn 5 van de 30 films Nederlands ondertiteld en mijn ervaring van de afgelopen maanden is dat 1 à 2 Nederlands ondertitelde films per week wel een correct gemiddelde is.
kappeuter (crew films)
-
- 74672 berichten
- 5981 stemmen
Thanks!
kappeuter (crew films)
-
- 74672 berichten
- 5981 stemmen
Voor wie toch eens vrijblijvend Cinetree wil uitproberen; gebruik de code xh48dm voor 2 maanden gratis Cinetree.
Deze actie geldt tot 1 februari 2016.
Hoe kan ik films van Cinetree kijken? - cinetree.nl
Toch wel teleurstellend dat de iOS app niet meer beschikbaar is. Gedoe met kabels daar zit ik niet zo op te wachten.
skinny_tie
-
- 1227 berichten
- 3648 stemmen
2 maanden geprobeerd en 2 maanden geen film gekeken. In die twee maanden geen enkele film die ik nog niet had gezien. Om de films op mijn tv te kunnen kijken heb ik een Chromecast of AppleTV nodig , wat ik niet heb.
De enige film waarbij ik direct dacht, die wil ik nog eens gaan kijken was The Look Of Silence en die kon ik al via YouTube wel direct op mijn tv kijken.
Sowieso is het aanbod niet heel groot, 2 of 3 films per week, dus het percentage 'passende films' moet wel behoorlijk hoog zijn om dit te nemen.
John Milton
-
- 24218 berichten
- 13383 stemmen
Ik zou zo'n actie wel eens willen proberen, al vrees ik ook dat ik een groot deel (zo niet het grootste) van het aanbod al zal hebben gezien. Een Chromecast heb ik wel, zou niet meer zonder kunnen. Netflix, HBO en Plex voor de pindakaasfilms, alles vanaf de bank makkelijk doorzoeken en afspelen op je tv. Aanrader.
de iOS app is er weer in ieder geval, zo te zien.
Echter moet ik zeggen dat ik de meerwaarde van dit boven Mubi nog niet zie, aangezien daar wel degelijk gevarieerd en ook obscuurder aanbod getoond wordt. Bovendien zijn dat 30 films per maand.
Maar: ik zou het graag eens proberen als ze weer een kennismakingsaanbod hebben. Je weet het nooit
kappeuter (crew films)
-
- 74672 berichten
- 5981 stemmen
iOS app is wel een pré.
Misschien dat ik dan ook nog eens gebruik ga maken van een tijdelijke aanbieding.
Bij dit evenement ontvang je maand gratis Cinetree:
22 AUG 2016: Cinetree Filmclub presents 'Night at the Museum' @ Amsterdams Historisch Museum
MarketingTribune | Filmplatform Cinetree gaat samenwerking aan met KPN | Media
skinny_tie
-
- 1227 berichten
- 3648 stemmen
Ik heb een smart tv, waardoor ik Netflix, HBO, Mubi, YouTube, Vimeo al direct op de tv kan zien (en er zit ook een mediaserver op om van de NAS te kijken), dus daarom zie ik het aanschaffen van een Chromecast niet zitten voor het gebruik van 1 dienst.
Voor mezelf heeft Cinetree geen meerwaarde boven MUBI, maar er zijn heel veel mensen voor wie het andersom zal zijn.
John Milton
-
- 24218 berichten
- 13383 stemmen
Heb ik ook, en hoewel ik wel degelijk af en toe de Netflix, Plex, Mubi, HBO en YouTube apps van mijn Samsung smart tv gebruik, is het bedienen met de afstandsbediening wanneer je duizenden film in Plex hebt staan, allesbehalve ideaal, net als het zoeken van een specifieke titel in Netflix, of zoeken op genre.
Voor mij was die Chromecast die drie lullige tientjes dubbel dwars waard, als ik kijk naar het gebruiksgemak dat ik ervoor terugkijk voor al die diensten die jij noemt. Bediening op de iPad of telefoon ipv met je TV afstandsbediening is alsof je van moeten schrijven met je voeten naar met je handen gaat. Maar goed, misschien dat het via jouw smart tv of mediaserver makkelijker gaat. Ik typeer de bediening van apps of smart TV's altijd met de woorden 'ja. het gaat'. Maar écht lekker gaat het niet. Ik zou dan ook zeggen je koopt zo'n ding niet voor de bediening van die ene app, maar om al die diensten goed en makkelijk te kunnen bedienen. Just my thoughts
Maar wat Cinetree betreft, voor het aanbod dat ik langs heb zien komen op hun facebook page, denk ik dat het het inderdaad een beetje tussen Netflix en mubi inzit: de populairdere arthouse titels, met af en toe een uitstapje naar een iets onbekendere en/of oudere titel.
skinny_tie
-
- 1227 berichten
- 3648 stemmen
Cinetree Filmclub presents Night at the Museum
5 openluchtvoorstellingen bij het Amsterdam Museum
22/8 - ** Verrassingsfilm **
23/8 - The Artist (met voorwoord van Wende Snijders)
24/8 - Cidade de Deus (gedeeld door Martin Koolhoven)
25/8 - Tanna (gepresenteerd door Humberto Tan)
26/8 - Network (met inleiding van Ernst-Jan Pfauth)
skinny_tie
-
- 1227 berichten
- 3648 stemmen
Ook een mailtje van Cinetree gekregen waarin gevraagd werd wat de interesse is voor betalen voor losse nieuwere films die niet in het abonnement komen .
Lijkt me geen goed idee, nu is het nog duidelijk dat de losse films die je bij Cinetree tegen betaling kunt zien een 'archief' zijn van films die voorheen in het abonnement gezeten hebben.
kappeuter (crew films)
-
- 74672 berichten
- 5981 stemmen
Trouwabonnees kunnen Cinetree nu 2 maanden gratis uitproberen.
kappeuter (crew films)
-
- 74672 berichten
- 5981 stemmen
De 'oude' abonnementen blijven gewoon bestaan.
€ 5,99 per film zie ik, dat vind ik te duur. De wat oudere titels zijn € 2,99 per film.
John Milton
-
- 24218 berichten
- 13383 stemmen
2,99 voor een wat oudere film is een prima deal, vind ik. Leuk dat ze dit doen.
VRAAG (want de FAQ geeft geen uitsluitsel): Hoe zit het met het geluid? Weet iemand of de films (mits beschikbaar voor een titel) in 5.1 worden aangeboden?
Zeker bij bepaalde titels heeft dat toch wel een meerwaarde. Al is zélfs bij praatfilms een specifiek center kanaal voor spraak nog wel fijn.
John Milton
-
- 24218 berichten
- 13383 stemmen
Geen surroundgeluid, werd me later via social media bevestigd.
Knisper
-
- 13038 berichten
- 1278 stemmen
Er zitten nu wel goede titels tussen. Son of Saul, Reprise. Goed initiatief!
kaketoe
-
- 827 berichten
- 1708 stemmen
Op dit moment heb ik een proef abonnement. De eerste twee films, Mon Roi en & Louder than Bombs, zijn erg goed bevallen. Prima aanvulling op Netflix en Cineville voor mij.
John Milton
-
- 24218 berichten
- 13383 stemmen
Op dit moment heb ik een proef abonnement. De eerste twee films, Mon Roi en & Louder than Bombs, zijn erg goed bevallen. Prima aanvulling op Netflix en Cineville voor mij.
kappeuter (crew films)
-
- 74672 berichten
- 5981 stemmen
kappeuter (crew films)
-
- 74672 berichten
- 5981 stemmen
Cinetree verdubbelt aantal accounts in 2018 - Emerce
Opmerkelijk. Had toch het idee dat afgelopen jaar de aandacht meer uitging naar het breder opgezette Cinemember.
Dat gevoel heb ik toch veel meer bij MUBI. Cinetree is een soort sobere online Quality Film collectie.
Maar goed, QFC was voorheen ook heel populair.
John Milton
-
- 24218 berichten
- 13383 stemmen
Eens.
Ik had Mubi al, maar Cinetree heeft me niet over de streep kunnen trekken sinds ik van hun bestaan weet. Cinemember daarentegen wel, met name door de grotere catalogus en die Volkskrant aanbieding. Dat wil niet zeggen dat ik geen leuk concept vind overigens. Maar ik heb veel van het aanbod tegen de tijd dat het op Cinetree komt al gezien, en ik houd wél van keuze.
Maar het is niet zo dat ik van Cinemember (of Mubi) wel genoeg gebruik maak, trouwens...
John Milton
-
- 24218 berichten
- 13383 stemmen
Momenteel een maand lang 10 films gratis op Cinetree bij een 4-pack Grolsch: Creatieve samenwerking met Cinetree
Jammer dat je er niet zelf 10 kan kiezen uit het aanbod voor deze maand, maar dat Cinetree dat voor je heeft gedaan. Degene die ik het liefst wilde zien zit daar net weer niet tussen. Maar ik kan het iig even proberen, en actiecode voor volgende maand ook alweer klaarliggen. 
Codes zijn tot september in te wisselen.