menu

Film / Genres en landen / Eerste Wereldoorlog

zoeken in:
Weet misschien iemand nog een goeie film die gaat over de eerste wereldoorlog?

Vond zelf All Quiet on the Western Front en Path's of Glory erg goed.

List of war films and TV specials - Wikipedia, the free encyclopedia - en.wikipedia.org

Als je bij die laatste twee La Grande Illusion en Lawrence of Arabia optelt, heb je de beste wel gehad, vermoed ik. Ook A Very Long Engagement van Jeunet was een leuke film, maar niet perse als WO1 film.

mister blonde schreef:
Als je bij die laatste twee La Grande Illusion en Lawrence of Arabia optelt, heb je de beste wel gehad, vermoed ik. Ook A Very Long Engagement van Jeunet was een leuke film, maar niet perse als WO1 film.

Lawrence of Arabia is een steengoede film!

Maar ik vind het evenveel een WO1-film, als Pearl Harbor een WO2-film is.
Wat ik bedoel: Het is niet echt een weergave van wat wij verstaan onder WO1. Het slijk, de klaprozen, de loopgraven, de lijkgeur, de ontbering, ...

Paths of Glory (1957) is natuurlijk een top250iger over WO1 die wel een beetje het Europese gedoe weer geeft.

Staat op mijn verlanglijstje.

In Film > Genres en landen > Films over de eerste wereldoorlog.:

Hallo, ik zoek films die gaan over de eerste wereldoorlog. Iemand enig idee? Alvast bedankt!

kappeuter (crew)
LauraArsenal
Een dergelijk topic bestaat al. Ik heb je topic met het al bestaande topic samengevoegd.
In dit topic vind je wellicht genoeg tips.

kappeuter (crew)

Dit bericht bevat ingevoegde media van de volgende externe locatie:

https://www.youtube.com/watch?v=-IIVJogm2w8

Wanneer je deze, als ook andere ingevoegde media op de site wilt zien, dan moet je hier even toestemming voor geven.

Met het tonen hiervan wordt er mogelijk door een andere partij cookies geplaatst en/of wordt je ip-adres geregistreerd, zonder dat MovieMeter hier invloed op heeft. Lees ons privacybeleid voor meer informatie over hoe MovieMeter met je privacy omgaat.

"TIFF's Director and CEO Piers Handling discusses his upcoming series The Great War on Film."

Getoonde fragmenten komen uit de volgende films:
King & Country (1964)
Les Croix de Bois (1932)
Passchendaele (2008)
Wings (1927)
The Big Parade (1925)
All Quiet on the Western Front (1930)
Paths of Glory (1957)
Berge in Flammen (1931)
Westfront 1918 (1930)
La Grande Illusion (1937)

War Horse (2011)

kappeuter (crew)

https://www.youtube.com/watch?v=YPlXlshA0Zc

Wanneer je deze, als ook andere ingevoegde media op de site wilt zien, dan moet je hier even toestemming voor geven.

Met het tonen hiervan wordt er mogelijk door een andere partij cookies geplaatst en/of wordt je ip-adres geregistreerd, zonder dat MovieMeter hier invloed op heeft. Lees ons privacybeleid voor meer informatie over hoe MovieMeter met je privacy omgaat.

They Shall Not Grow Old (2018) - vandaag om 22:30 uur op TV (BBC2)

kappeuter (crew)

https://www.youtube.com/watch?v=hKbozuHc5zo

1917 (2019) - vanaf 9 januari 2020 in de bioscoop

kappeuter (crew)
geplaatst:

https://www.youtube.com/watch?v=s5pvCLPylTk

Malchik Russkiy (2019) - nu te zien op MUBI

Gast
geplaatst: vandaag om 03:02 uur

geplaatst: vandaag om 03:02 uur

Let op: In verband met copyright is het op MovieMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.