• 15.742 nieuwsartikelen
  • 177.914 films
  • 12.203 series
  • 33.971 seizoenen
  • 646.886 acteurs
  • 198.968 gebruikers
  • 9.370.277 stemmen

International Film Festival Rotterdam - IFFR

zoeken in:

Malick

• 9142 berichten
  • 640 stemmen

Hier vind je nog meer titels en je mag Reygadas ook wel noteren.

Mr Thee

• 1588 berichten
  • 1197 stemmen

Malick schreef:

Hier vind je nog meer titels en je mag Reygadas ook wel noteren.

Thanx!

Mr Thee

• 1588 berichten
  • 1197 stemmen

Na een jaar UNLEASHED wordt vandaag aangekondigd (bron fb) dat de tigerfriend wordt omgedoopt tot tigermember. Als tigerfriend kan je een belletje verwachten. Wat het gevolg is?

Zie hier de Algemene voorwaarden | IFFR

De rest laat zich raden...wat denken jullie Verhoeven starbright boy anna niethie (Willie) Richardus en ander IFFR-gangers en VOD-gebruikers?

Nb. Unleashed bevalt me wel, een combi zou kunnen... tegen gunstige voorwaarden.

Malick

• 9142 berichten
  • 640 stemmen

Na een lange dag werken heb ik weinig zin om de algemene voorwaarden door te lezen van het IFFR. Heb je een samenvatting?

Bélon

• 1795 berichten
  • 0 stemmen

Als het nodig is neem ik misschien wel een Tiger Member pas a € 35 maar zo te zien is er ook nog een Tiger Discount pas voor € 18 (?) Tiger Discount-pas | IFFR

Bijna dubbel zoveel betalen voor die voorrang bij de kaartverkoop vind ik trouwens een beetje... wat Larry David zegt: Curb Your Enthusiasm "What do you mean, eh?" - YouTube

Richardus

• 2128 berichten
  • 1196 stemmen

Wel leuk die korting maar Unleashed heeft nog steeds geen Android tv app of Chromecast dus gaat voor mij niet werken (heb geen laptop om op tv aan te sluiten). Behalve de altijd rendabele Discount vind ik de andere Member voordelen niet lonken. En dan...ipv meer heen te gaan heb ik de neiging dat veel minder te doen; maar een stuk of wat films die ik zag heb ik niet later in het jaar met Cineville voordeliger kunnen zien. Proberen net die ongereleasete pareltjes eruit te vissen...met enkel weekendpresentie is uiteindelijk voor me de vraag of dan zelfs die Discount uit kan...

Mochizuki Rokuro

• 18942 berichten
  • 16349 stemmen

Handiger link Verhoeven: Tiger Membership | IFFR

Bélon schreef:

maar zo te zien is er ook nog een Tiger Discount pas voor € 18 (?) Tiger Discount-pas | IFFR

Die optie is er altijd al geweest en was altijd al de goedkoopste manier om het festival te bezoeken als je zes of meer films ging kijken. Gebruik ik al jaren.

De Tiger Member is wel een aardig stuk goedkoper t.o.v. de oude Tiger Friend (€35 t.o.v. €50), maar dan nog betaal je 20€ meer met als "voordeel" dat je een dag eerder kaartjes kunt kopen. Ik heb met de Discount-pas de dag erna ooit 1x een voorstelling gehad waar ik niet meer heen kon en dan was er de last minute op de dag zelf en lukte het alsnog, dus ik vind €20 nog steeds teveel. Ik koop namelijk niets in de shop dus die 10% korting zegt me niks.

Straka

• 206 berichten
  • 564 stemmen

Het idee achter de Tiger Friend was ook dat je het festival als "vriend" een extra financieel steuntje gaf. Het Tiger Friend tarief werd ingevoerd toen er nogal wat financiële onzekerheid was met afhaken van sponsors en verminderen van subsidie. Mogelijk is de verlaging van dit tarief een indicatie dat de financiële gezondheid van het festival is verbeterd.

Mochizuki Rokuro

• 18942 berichten
  • 16349 stemmen

Ik ben al 'mecenas' van het IFFR, dus ik doe jaarlijks sowieso al een gift aan het festival (belastingaftrekbaar, want ANBI), dus dat is voor mij geen argument. Aan het mecenaat zitten helaas geen voordelen verder bij de kaartverkoop, je mag een keer komen borrelen in het Hilton of De Doelen geloof ik, maar dat sla ik altijd maar over...

Belangrijkste voor mij is dat het grootste deel van die giften naar het Hubert Bals Fund (dat hebben ze tenminste aan de telefoon beloofd toen ik het contract met ze afsloot) dus elke keer als ik een HBF-film zie denk ik, dat is ook een heel klein ietsiepietsie dankzij mij

Mr Thee

• 1588 berichten
  • 1197 stemmen

Link met uitleg en prijzen vond ik gisteren nog niet. Dank! TM combi met Unleashed lijkt me een goede optie. Ben voordeliger uit dan dit jaar TF+Unleashed.

Malick

• 9142 berichten
  • 640 stemmen

Maak kennis met Bright Future

Erg blij met The Load van Ognjen Glavonić. Stond op mijn verlanglijstje.

Mr Thee

• 1588 berichten
  • 1197 stemmen

Ik heb mijn lijstje weer eens bijgewerkt met bv. de deze zomer al eenmalig door het IFFR vertoonde animatie genaamd Chris the Swiss (2018) en een film (van een voormalige TIGER award winner) die in Locarno al draaide: Anons (2018)

Wat denkje jullie, nog andere suggesties of vermoedens?

Malick

• 9142 berichten
  • 640 stemmen

Het Turkse Anons draaide in Venetië. Had je hier ook al gekeken? Verder mag je Long Day's Journey into Night, Der Unschuldige, La Flor en Climax ook noteren.

Mr Thee

• 1588 berichten
  • 1197 stemmen

Malick schreef:

Het Turkse Anons draaide in Venetië. Had je hier ook al gekeken? Verder mag je Long Day's Journey into Night, Der Unschuldige, La Flor en Climax ook noteren.

Dank voor de correctie en voor de namen!

Climax—>Vanaf 10 januari 2019 in de bioscoop....iffr tiger preview of...wat anders.

Weer wat anders: ben nog steeds niet gebeld voor die unleashed/tiger lidmaatschapscombi (die ik feitelijk al heb...dus mss vandaar). Wie wel?

Tigerfriends preview ook nog niets van gezien. Is normaliter in december. Agenda | IFFR

Malick

• 9142 berichten
  • 640 stemmen

Climax is verschoven naar 31 januari.

Mochizuki Rokuro

• 18942 berichten
  • 16349 stemmen

Mr Thee schreef:

ben nog steeds niet gebeld voor die unleashed/tiger lidmaatschapscombi (die ik feitelijk al heb...dus mss vandaar). Wie wel?

Ik ben zelfs al twee keer gebeld (tweede keer was een foutje, er was geen aantekening gemaakt van t eerste gesprek...)

Tiger Discount (de optie van €18 euro waar ik eerder een link van postte) verdwijnt definitief, hoewel de link nog wel werkt vreemd genoeg. In de FAQ staat dat de enige optie de Tiger Member is. Dat ze van de Friends zijn afgestapt was iets met de juridische regels eromheen.

35€ voor Tiger Member (da's de voordelige optie bij minimaal 12 filmbezoeken op het festival)

90€ voor de IFFR Unleashed (dan moet je dus meer dan 18 films op jaarbasis uit de catalogus zien)

95€ voor de combi (dan moet je 12 films op het festival én 12 films op jaarbasis uit de IFFR Unleashed catalogus kijken).

De IFFR Unleashed catalogus begint inmiddels wel steeds beter en beter te worden. Ze gaven aan de telefoon aan dat er zo'n 10 titels per maand bij zullen komen. Voor mij is het aanbod nog niet breed / interessant genoeg voor een abo, maar enkele losse titels zal ik nog wel gaan inhalen.

niethie

• 7319 berichten
  • 7239 stemmen

Tsjonge jonge jonge jonge... Wordt toch steeds meer een elite feestje op die manier. Niet meer voor de ''normale mens'' straks...

Mr Thee

• 1588 berichten
  • 1197 stemmen

niethie schreef:

Tsjonge jonge jonge jonge... Wordt toch steeds meer een elite feestje op die manier. Niet meer voor de ''normale mens'' straks...

au revoir Tiger discount, bonjour UNLEASHED

Jammer zonder de Tiger Discount, al vond ik de voordelen van de Tiger Friend wel erg weinig schelen. Als TF was je eigenlijk een donateur met een Tiger Discount. Zou niet weten of dat dan de (fiscaal-)juridische reden is waarom het wijzigt: mag je donateur en abo-houder in 1 "prijs" aanbieden Mochizuki Rokuro? Daarbij moet de TD sneuvelen voor de VOD dienst zo (b)lijkt. Zonder meer een domper voor mensen die minder willen besteden in de weken van het IFFR maar er zijn ook positieve zaken te benoemen hoop ik. Hierna enkele overwegingen (vul gerust aan en "schiet me lek").

Nb. Cultuur is duur. Zo ging het in 2011 en 2016.

Jammer voor “de normale mens” ...ja & nee...

...maar is dat dat persé ten nadele van de "normale mens"? De prijs wordt hoger, maar wat krijgen we er voor terug? Meer, beter, sneller, dichter bij? Ik maak hierna onderscheid tussen de MM-gebruikert en de Tigerfriendspopulatie in het algemeen.

De MM/ IFFR gebruikert

Als de normale mens ook deelneemt aan dit forum valt dat wellicht wel mee. Doorgaans is de normale IFFR-MM-forum gebruiker die meer dan ik aan films verslindt zo te lezen... Ter illustratie: de "12-12 berekening" van Mochizuki Rokuro zou ik wel halen: zit doorgaans met IFFR iets hoger en met Unleashed ga ik nu richting de 12.

veronderstellingen...aannames...een fictief geval...

Als ik denk aan mensen hier op het forum zou je ook op iets anders kunnen uitkomen dan de 12-12 berekening. Mijn indruk is dat gebruiker X op MM makkelijk 20 UNLEASHED films zou kunnen kijken en daar wel 4 euro voor over heeft. Als ik het goed lees betaal je dan nog 15 euro extra voor korting op films tijdens het festival (totaal 95 euro). Vervolgens betaal je 8 euro per kaartje (of is het 8,50?). Dat wil zeggen met 15/3=5 films in bv. twee (?) dagen IFFR ben je dan al rond!

De TF populatie in het algemeen

Waarschijnlijk is dat ze UNLEASHED nog body moeten geven en dat ze uit de schare Tigerfriends dus steun nodig hebben voor het VOD platform. Ik kan me voorstellen dat -buiten dit MM-forum- niet iedereen voor VOD gaat.

grijs

Er is vast een aantal (veelal grijze dakduiven) dat doorgaans wel voor TF kiest maar (nog) niet voor UNLEASHED. Het relatief jongere deel staat wellicht veel meer open voor een VOD. De mensen die op dit forum zijn zo te lezen sowieso wel in voor een VOD avontuur (jong/ oud). Hoe dan ook: met veel grijs win je veel VOD- of festivaltijgerts.

mijn omgeving

De meeste mensen in mijn omgeving (grootste deel 30/40 jaar) die films en series kijken zijn vooral Netflix minded. Slechts een klein deel doet wat met MUBI of pindakaast nog wat. Denkend aan de "normale mens" van de veelgewaarde niethie zal het IFFR hopen dat die relatief vaak zich wil binden aan een jaar lang UNLEASHED. Als ik denk aan verscheidene Tigerfriends dan is het de vraag of ze zich willen binden: sommigen zullen gaan voor die vakantie IFFR films en gaan voor de rest van het jaar voor de Netflixervaring of gewoon af en toe een MUBI of UNLEASHED bezoeken. Zelf overweeg ik een tweede jaar UNLEASHED omdat het alleen maar beter wordt zoals Verhoeven al stelt.

afstand

De afstand tot het festival speelt vast een rol om te komen en om te bepalen wat je besteedt...

Kom je van ver naar Rotterdam dan ga je of voor de last minutes of voor gewone kaartjes, dan wel je neemt veel vrij en je gaat voor een paar dagen veel films. De afstand tot de films wordt gelukkig wel weer kleiner door UNLEASHED.

Kortom

IFFR dwingt zijn publiek tot een andere keuze:

Toen: welke en hoeveel films kijk ik op het festival (al dan niet in combi met een voordeelkaart).

Nu: welke en hoeveel films kijk ik op het festival en op VOD/ Unleashed?

Mr Thee

• 1588 berichten
  • 1197 stemmen

Wellicht heb ik met de stroom aan woorden een mogelijk reeds aangevangen gesprek laten verstommen niethie e.a.. Pardon hiervoor. Wat anders. De Perspectives sectie is inmiddels aangekondigd. In niet meer dan een filmpje wordt verwezen naar enkele hints:

- shhh

- private eyes

- it's just a meme

- (un)finished

Wie legt deze hints uit?

Ik doe een poging 1: Shhh!! - YouTube, een tweede poging: hopla maar die derde en vierde...

Bélon

• 1795 berichten
  • 0 stemmen

Eigenlijk is het gewoon behoorlijk matig dat m'n Cineville pas niet geldig is op het IFFR: als Rotterdammer wordt ik extra benadeeld omdat ik tijdens het festival 10 dagen niet terecht kan voor mijn reguliere Cineville films. Ik krijg zelfs geen korting volgens mij. Doe om te beginnen eens 50% korting voor Cineville houders.

Een VOD voor alleen 1 festival vind ik onzin (net alsof bijna alle films een soort verbonden zijn aan het festival als dat afgelopen is -OK HBF films misschien wel- stuk marketing zeker): er is een Picl platform voor arthouse films op de NL markt, zet ze daar dan op.

Het vervallen van de Tiger Discount pas €18 is vast gedaan omdat het publiek toch al zo oud is dat ze wel een hogere prijs kunnen/willen betalen. Zoiets of grotere korting voor jongeren zeg < 35 jaar zou geen slechte zet zijn met het oog op het tegengaan van de vergrijzing van het publiek.

Mr Thee schreef:

afstand

Kom je van ver naar Rotterdam dan ga je of voor de last minutes of voor gewone kaartjes?

Ik denk dat iemand vooral voor gewone kaartjes gaat: lijkt mij niet dat mensen zich van uit Delfzijl of zo helemaal naar R'dam gaan slepen voor een film en dan het risico gaan lopen dat die uitverkocht is.

Goed ik hoop wel weer op een aardig programma en wat bijzondere films, Q & A 's etc.

Mr Thee

• 1588 berichten
  • 1197 stemmen

Bélon ben ook benieuwd hoe ze de jongere kijker "prijstechnisch" willen gaan bereiken; de grijzen van de toekomst. Last minutes zijn voor Delfzijlenezen idd een minder goede optie. Je PICL idee is wel een leuke, maar klaarblijkelijke kiezen ze voor een commerciële VOD optie, gericht op het festival. Of het te eenzijdig is, zullen we zien...

Dertien vermoedens

Nog niet genoemde maar wel reële namen voor 2019:

Naast de reeds genoemde namen als The Load, The Core of the World, High Life, zijn de hieronder aangegeven mijn voorlopige favorieten.

De Nollanders:

The Beast in the Jungle (2019)

Retrospekt (2018)

De Rus:

Jumpman (2018) (Cinemart 2017) > fav

De Argentijn:

Rojo (2018) (HBF)

De Deen:

Brakland (2018) > fav

De Belg (boost nl):

Jade (2019)

De Bulgaar:

JANUARY (2019, horror)

De (verder) voorspelbare Limelight en Voices kandidaten= komen in bios:

Petra (2018)

The Beach Bum (2019)

Lazzaro Felice (2018)

Donbass (2018) > fav

Pájaros de Verano (2018) > fav

Napszállta (2018)

Malick

• 9142 berichten
  • 640 stemmen

Wereld-premières in Limelight:

International Film Festival Rotterdam (IFFR) presenteert de feestelijke wereldpremière van The Beast in the Jungle van Clara van Gool, een poëtische bespiegeling over tijd, herinnering en sterfelijkheid die het midden houdt tussen dans- en kostuumfilm. De film is onderdeel van het IFFR 2019-programma Limelight. Ook de Britse film Beats van Brian Welsh gaat binnen Limelight in wereldpremière.
Beginnen we er langzaamaan al zin in te hebben?

Malick

• 9142 berichten
  • 640 stemmen

Wat je staat te wachten in 2019?

International Film Festival Rotterdam (IFFR) zoomt verder in – van Planet IFFR in 2017 en de mensen die erop leven in 2018 naar de onmetelijke binnenwereld in 2019: 48ste IFFR draait om menselijke emoties en hun verhouding tot de beelden op het grote doek. Het festival onthult ook de themaprogramma’s, nieuwe namen binnen het Masterclasses & Talks-programma en het thema van de tweede editie van de Reality Check-conferentie.

In ieder geval erg blij met de bevestiging van nieuw werk van Gurvinder Singh en Ulrich Köhler.

McSavah

• 9960 berichten
  • 5268 stemmen

Hier een artikel over de problemen bij de realisatie van Sea of Lost Time van Gurvinder Singh.

McSavah

• 9960 berichten
  • 5268 stemmen

Hoe groot achten we de kans dat Sedução da Carne ook in Rotterdam langskomt? Lijkt me enig om die samen met gebruikers Verhoeven en niethie te zien!

Malick

• 9142 berichten
  • 640 stemmen

Vergeet je gebruiker Beavis niet? En dan met zijn allen in cinerama 7?

Nieuwe talenten in Bright Future:

Geselecteerd voor de Bright Future Competition is de Nederlandse film Nocturne van Viktor van der Valk (Onno de Onwetende), een poëtische lowbudgetproductie over een filmmaker die door de nacht zwerft op zoek naar de essentie van zijn film. Viktor van der Valk schreef het scenario samen met Jeroen Scholten van Aschat (Fenix, Onno de Onwetende). Zijn broer Vincent van der Valk (Gluckauf) speelt de hoofdrol. Andere rollen worden vertolkt door Reinout Scholten van Aschat (De Heineken Ontvoering, Beyond Sleep), Simone van Bennekom (Brasserie Valentijn, Ramses), Tom Dewispelaere (Borgman, Schneider vs. Bax), Bart Slegers (Fenix, Gluckauf) en Bien de Moor (Code Blue).
Erg benieuwd naar het debuut van Ico Costa. Lang geleden op het filmfestival van Rome een short van hem gezien. Groot talent hoor. Nieuwe Meshchaninova, Vernier en Sotomayor noteer ik ook.

voskat78

• 510 berichten
  • 829 stemmen

ziet er goed uit!

Hopelijk zullen je13 eerder genoemde vermoedens ook te zien zijn bij aankomende editie.

De TM-pas is lig afgelopen maand al besteld ,laat de voorpret maar beginnen!

Gast

Let op: In verband met copyright is het op MovieMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.