The Beach Bum (2019)

geregisseerd door Harmony Korine
met Matthew McConaughey, Zac Efron en Isla Fisher

Een rebellerende stoner, Moondog genaamd, leeft zijn leven volgens zijn eigen regels. Moondog was ooit een succesvolle, gerespecteerde dichter, maar door de jaren heen is hij veranderd in een gebroken man die een doelloos bestaan leidt. Dat verandert wanneer zijn rijke vrouw overlijdt en hij de erfenis lijkt mis te lopen, waardoor hij gedwongen wordt zijn vroegere werk alsnog uit te brengen.

avatar van Psycho-M
Korinne, een verhaal van hate or love.
Hij maakt op zijn zachtst gezegd bijzondere films.
Ik vind zijn films tot nu toe te gek.
Hij is een filmmaker met zijn eigen stijl en een eigen verhaal en dat kan ik wel waarderen.
The Beach Bum is ook weer een bijzondere ervaring. En ook deze kan ik zeker waarderen.
Niet alleen McConnaughey, maar ook meerdere bijrollen zijn fantastisch met Zac Efron (ook al is zijn rol maar klein) als uitschieter.
Ik kijk alweer uit naar Korinne zijn volgende project.

avatar van max cady
Het deed met wat denken aan the big lebowski met Disney muziek en af en toe een hiphop plaat. Nee bedankt, ik heb hem na een tijdje afgezet. En dan ook niet gestemd uiteraard

avatar van McSavah
max cady schreef:

Disney muziek en hiphop in deze film? Toch vooral country, wat The Cure, nummer van Peggy Lee dat mooi wordt gebruikt. Misschien in de war met Spring Breakers? Niet dat daar Disney muziek in zit, behalve dat Britney Spears bij The Mickey Mouse Club heeft gezeten. Met die redenatie zou Song to Song ook Disney muziek bevatten.

avatar van max cady
McSavah schreef:

Misschien wat te kort door de bocht inderdaad maar snoop dog associeer ik met hiphop/rap en met Disney muziek bedoel ik geen let it go maar meer de melodieuze riedeltjes.

avatar van Flavio
Flavio (moderator)
Aantal offtopic berichten verwijderd.

avatar van tbouwh
Wel interessant, een aantal berichten over censuur en wat gebeurt er...?

avatar van John Milton
Not lagere waardering dan ik, tbouwh

Jammer dat je niks geschreven hebt toen, dan had je mij misschien kunnen redden van deze ervaring.

avatar van McSavah
John Milton schreef:
Not lagere waardering dan ik, tbouwh

De tweede keer is ie leuker! Bekend Korine recept.

avatar van John Milton
je kunt zelfkastijding ook te ver doortrekken, McSavah

Maar: ik beloof dat ik Gummo (1997) iig nog zal kijken!