Napszállta (2018)

Alternatieve titel: Sunset

Hongarije / Frankrijk

geregisseerd door László Nemes
met Juli Jakab, Susanne Wuest en Vlad Ivanov

Boedapest, 1913. De jonge Írisz Leiter wil een baan krijgen in de winkel van haar overleden ouders, maar wordt afgewezen. Ze vertrekt echter niet met lege handen naar huis, want ze ontdekt dat ze een broer heeft waar ze niets over weet. Ze gaat naar hem op zoek en ontrafelt op haar weg duistere geheimen.

• Vanaf 14 maart 2019 in de bioscoop

avatar van Verhoeven
Maak je borst maar nat want László Nemes is terug!

kappeuter (moderator)
Vanaf 14 maart 2019 in de bioscoop (Cinéart)

avatar van Koekebakker
Verhoeven schreef:
Maak je borst maar nat want László Nemes is terug!

In precies dezelfde stijl als Son of Saul zelfs. En dat werkt ook bij deze film weer goed (hoewel die vorm in Son of Saul helemaal perfect paste). Al vind ik het énige minpuntje dat ik bij Son of Saul had (de net wat al te nadrukkelijk kunstmatig volgepropte geluidsband) nu bij Sunset ook nog net iets storender.