• 15.735 nieuwsartikelen
  • 177.873 films
  • 12.196 series
  • 33.962 seizoenen
  • 646.802 acteurs
  • 198.941 gebruikers
  • 9.369.485 stemmen

International Film Festival Rotterdam - IFFR

zoeken in:

Menni

• 1762 berichten
  • 0 stemmen

Krantje leest wat lekkerder, kun je op omcirkelen enzo. Maar ja, ik heb ook nog een platenspeler..

Goodfella

• 5091 berichten
  • 4875 stemmen

Oh leuk... je kan maar 2 kaarten per persoon per voorstelling reserveren.............

neo

• 15435 berichten
  • 10035 stemmen

je kon pas vanaf een bepaalde tijd reserveren en zien wat het programma was. via de volkskrant kon je daar dus eerder aankomen, zodat he van te voren alles al uit kon zoeken.

Goodfella

• 5091 berichten
  • 4875 stemmen

Menni schreef:

Krantje leest wat lekkerder, kun je op omcirkelen enzo. Maar ja, ik heb ook nog een platenspeler..

Ben ik met je eens. Dat overzicht / rooster vind ik trouwens ook wel overzichtelijk. Eventuele overlappingen etc. komen zo duidelijk naar voren

Goodfella

• 5091 berichten
  • 4875 stemmen

Jaja!!

Zondag 26 januari

14.30 Spider - Pathé 5

19.30 Russian Ark - Pathé 1

(ik wilde ook nog naar The Man Without a Past om 17.15 uur, maar die voorstelling is nu al volgereserveerd... maar wie weet, op de dag v/d voorstelling komt nog 30% van de kaarten vrij...)

Maandag 27 januari

12.30 Lilja 4-ever - Pathé 3

14.30 Ken Park - Pathé 5

16.30 Cidade de Deus - Cinerama 1

19.30 Punch-Drunk Love - Pathé 1

neo

• 15435 berichten
  • 10035 stemmen

weet je zeker dat je naar ken park wilt gaan?

Menni

• 1762 berichten
  • 0 stemmen

Dat zou ik heel erg zeker weten ja, ik laat 'm enkel schieten omdat 'ie ook naar Maastricht komt. Bully was mogelijk de meest 'gegroeide' (zullen we even afspreken daar geen erectie-grappen over te maken? ) film vorig jaar voor mij, Kids staat nog steeds te laag in mijn all-time top 50.

titan

• 1609 berichten
  • 4411 stemmen

Mijn programma:

Donderdag 23/01 19:30 C1 Auto focus

Vrijdag 24/01 19:30 C1 24 hour party people

Vrijdag 24/01 22:30 luxor Far from heaven

Zaterdag 25/01 19:30 C6 La chatte a deux tetes

Zondag 26/01 17:00 C1 Lilja 4ever

Zondag 26/01 22:30 P1 Ken park

Maandag 27/01 19:45 luxor The magdalene sisters

Woensdag 29/01 22:00 C6 Un mondo d'amore

Donderdag 30/01 22:00 P1 Spider

Vrijdag 31/01 19:45 P4 Kopps

Vrijdag 31/01 22:15 P4 Punch-drunk love

Zaterdag 01/02 16:45 V4 Careful

Zaterdag 01/02 19:45 luxor Los lunes al sol

kappeuter (crew films)

• 74672 berichten
  • 5981 stemmen

Aangestoken door jullie enthousiasme, en mijn nieuwsgierigheid voor verrotte systemen, heb ik besloten ook maar een gok te wagen.

Over het resultaat ben ik vrij tevreden:

zondag 26 januari

14:30 Spider

19:30 Russian Ark

maandag 27 januari

14:30 Ken Park

Lilja-4-Ever is helaas mislukt. Die was al volgeboekt op beide dagen.

Kapp

titan

• 1609 berichten
  • 4411 stemmen

Goodfella schreef:

Oh leuk... je kan maar 2 kaarten per persoon per voorstelling reserveren.............

Nee hoor, voor 3 verschillende films heb ik 4 kaarten gereserveerd.

kappeuter (crew films)

• 74672 berichten
  • 5981 stemmen

Ik zie dat aardig veel mensen op zondag hetzelfde programma hebben. Yak, Goodfella en Neo; zullen we wat afspreken ?!!

neo

• 15435 berichten
  • 10035 stemmen

dus op zondag 26 januari gaan zowel yak, goodfella, kappeuter en ik naar spider en russian ark

neo

• 15435 berichten
  • 10035 stemmen

dat zeg ik kap

lijkt mij een leuk idee

kappeuter (crew films)

• 74672 berichten
  • 5981 stemmen

Ik kan niet wachten tot het zover is! Mijn eerste IFFR! Jawel, bizar maar waar...

Menni

• 1762 berichten
  • 0 stemmen

Lilya 4-Ever missen is toch niet zo'n ramp? DIE wordt wel gereleased.. Filmfestivals zijn uitermate geschikt om 's wat dingen te bezoeken die minder kans op biosvertoning maken.

kappeuter (crew films)

• 74672 berichten
  • 5981 stemmen

Mee eens, die ga ik zeker in februari nog wel zien. Ik had de persvoorstelling ook al laten schieten, maar ik ben reuze nieuwsgierig naar de film.

JayLunar

• 748 berichten
  • 2961 stemmen

Waarom gaat niemand naar Oasis van Lee Chang-dong? Die zou ik denk ik het liefst willen zien van alle IFFR-films.

Ik denk (nu er ff over nagedacht te hebben) dat (voor mij) de volgende films het interessantst (zouden) zijn:

1. Oasis (Lee Chang-dong)

2. Cidade de Deus

3. Lilja 4-ever (Lukas Moodysson)

4. Deadly Outlaw (Takashi Miike)

5. Resurrection of the Little Match Girl

6. Russian Ark (Alexandr Sokoerov)

7. Come Drink with Me

8. Turning Gate

9. Dolls (Takeshi Kitano)

10.Spider (David Cronenberg)

11.Road Movie

12.Jealousy is My Middle Name

13.Punch Drunk Love (PT Anderson)

Goodfella

• 5091 berichten
  • 4875 stemmen

kappeuter schreef:

Ik zie dat aardig veel mensen op zondag hetzelfde programma hebben. Yak, Goodfella en Neo; zullen we wat afspreken ?!!

Lijkt me erg leuk ja Binnenkort even via de chat of PB's de details afspreken?

petey

• 1901 berichten
  • 3828 stemmen

En dit is waar ik te vinden ben:

donderdag 23 jan

Unknown pleasures

il piu bel giorno

Rabiit proof fence

Vrijdag 24 januari

Turning Gate

la chatte a deux tetes

Vendredi soir

Movern Cellar

Zaterdag 25 jan

Whale Rider

Auto focus

Dolls

Dirty pretty Things

Zondag 26 jan

Spider

Gololed

Russian ark

Sudeste

Maandag 27 jan

Asukasa Kid

Lilya 4-ever

Ken Park

Magdelena Sisters

max

Dinsdag 28 jan

1/2 Miete

a cold summer

choses secretes

i love you

sex is a comedy

Woensdag 29 jan

Nobody needs to know

Public toilet

respiro

principle of lust

man without a past

Donderdag 30 jan

ein schiff wird kommen

blue moon

no one´s ark

fear X

planet B

Vrijdag 31 jan

la cage

deadly outlaw rekka

sophiiie

kopps

surprise

Zat 1 febr

slotfilm

adolphe

En ik ben het met iedereen eens, zoals uit mijn andere post al bleek, dat de kaartverkoop ook dit jaar weer heerlijk slecht verlopen is.

Maar ik heb ze weer (op 1 na, die italiaanse film zat al vol, dus nog 1 ochtend gezellig in de rij staan).

Nu maar hopen dat zijn mijn RV pas ook klaar hebben liggen.

Goodfella

• 5091 berichten
  • 4875 stemmen

..en Petey voegt zich ook bij de inmiddels steeds gezelliger wordende zondag

FisherKing

• 18696 berichten
  • 0 stemmen

Goodfella schreef:

..en Petey voegt zich ook bij de inmiddels steeds gezelliger wordende zondag

Ook ik ben dan bij Spider en The Russian Ark

MFEO

• 682 berichten
  • 38 stemmen

Ik ga naar de volgende films:

23/1 14:30 L1 Cinemania

23/1 19:30 C1 Auto Focus

24/1 19:30 C1 24 Hour Party People

24/1 22:30 LU Far From Heaven

25/1 19:30 C6 La chatte a deux tetes

26/1 17:00 C1 Lilya 4-Ever

26/1 22:30 P1 Ken Park

27/1 19:45 LU The Magdalene Sisters

28/1 12:30 P7 Fear X

28/1 22:15 C7 Enter The Clowns

29/1 16:45 P7 Two Days

29/1 22:00 C6 Un mondo d'amore

30/1 22:00 P1 Spider

31/1 19:45 P4 Kopps

31/1 22:15 P4 Punch-drunk love

01/2 16:45 V4 Careful

01/2 19:45 LU Los lunes al sol

Vorig jaar was Bully mijn favorite film op het festival die ik gezien had. Ken Park is avn dezelfde regiseur. Ik ben heel benieuwd.

pjotr

• 2672 berichten
  • 2781 stemmen

Ik vraag me wel een beetje af ( als ik de lijstjes zo'n beetje bekijk ) waarom er zoveel mensen naar de "populaire" films gaan (bijv. Spider,Lilya 4ever ,Ken Park,Punch-drunk Love)

Deze films draaien allemaal een "paar" weken later in de Nederlandse filmhuizen terwijl er zoveel films draaien die je waarschijnlijk nooit meer op 35 mm. zult kunnen zien....

kappeuter (crew films)

• 74672 berichten
  • 5981 stemmen

Dat zal in een aantal gevallen ook wel terecht zijn, dat ze niet in de bios komen.

Serieus: van die films die je noemt weet ik wat ik een beetje kan verwachten, van die andere films zie ik door de bomen het bos niet meer.

Gelukkig zijn er distributeurs als Homescreen en De Filmfreak, dus ik krijg ze meestal wel te zien tzt.

Menni

• 1762 berichten
  • 0 stemmen

Je weet wat je van die films kunt verwachten, juist omdat ze een fatsoenlijke release zullen krijgen, omdat ze van een bekende regisseur zijn. Door de bomen het bos niet meer kunnen zien, wordt best leuk als je af en toe gewoon 's een willekeurig boompje probeert. Dan leer je ook weer nieuwe regisseurs kennen.. Zo is bij mij Fruit Chan bijvoorbeeld een echte IFFR-kerel geworden, zelfde geldt voor Kim Ki-Duk. Maken geweldige films, waar ik nooit mee kennis had gemaakt als ik ze geen kans had gegeven. Goed, je krijgt wel 's wat bagger, maar da's bij die bekende titels precies hetzelfde toch? Moet even aan Youp denken trouwens.. Als je relatie in een sleur zit, wordt het 'die kennen we, daar gaan we heen!'

kappeuter (crew films)

• 74672 berichten
  • 5981 stemmen

Uitproberen doe ik veelvuldig bij de videotheek. Bij voorkeur niet bij de bioscoop.

En ik wil nou eenmaal graag de nieuwe van Cronenberg zien, want dat is een regisseur die ik zeer waardeer. Zelfde voor Moodysson.

Vanwege de portemonnee en tijdgebrek, kom ik dus niet verder dan het zien van de 'bekendste' onder de festivalfilms.

petey

• 1901 berichten
  • 3828 stemmen

bij mij is het toch wel een mix van bekend en onbekend. Ik probeer altijd nieuwe dingen uit, kijk ook naar onbekende regiseurs, en wordt zo soms hopeloos teleurgesteld of zeer aangenaam verrast.

Nu scheelt het natuurlijk dat ik het hele festival ga, een voordeelpas heb (en die ook weer met voordeel) en daarom maar € 3 per kaartje hoeft te betalen ipv € 8.

In dat geval kies je waarschijnlijk toch eerder voor zekerheid.

Menni

• 1762 berichten
  • 0 stemmen

Ik moet me ook wel inhouden hoor, want nieuwe Cronenberg en Moodysson, ai ai ai, wat is dat verleidelijk . Gelukkig helpt het dat deze vertoningen op filmfestivals altijd bomvol zitten, da's voor mij ook al reden genoeg om iets anders uit te zoeken. Doe ik die bekendere dingen wel op een dinsdagmiddagje..

titan

• 1609 berichten
  • 4411 stemmen

petey schreef:

En dit is waar ik te vinden ben:

Maandag 27 jan

Magdelena Sisters

Vrijdag 31 jan

kopps

He, dan ben ik er ook!

neo

• 15435 berichten
  • 10035 stemmen

russian ark is gewoon zo'n film die moet ik gewoon zien. waarschijnlijk zal die nog wel gaan draaien in lantaren/venster in rotterdam, maar misschien ook niet. ik denk ik wel gewoon met de overige vrijkaarten naar een film van een van de drie regisseur die in de schijnwerpers staan op het festival. vorig jaar heb ik echt zomaar wat films uitgekozen waar ik nog nooit van gehoord had. ik vorig jaar dus bij de kassa vragen welke films de komende uren te zien zouden zijn en daar heb ik er gewoon maar 2 van uitgekozen.

Gast

Let op: In verband met copyright is het op MovieMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.