- Home
- Filmforum
- Film - Festivals en evenementen
- International Film Festival Rotterdam - IFFR
International Film Festival Rotterdam - IFFR
Menni
-
- 1762 berichten
- 0 stemmen
Krantje leest wat lekkerder, kun je op omcirkelen enzo. Maar ja, ik heb ook nog een platenspeler..
Goodfella
-
- 5091 berichten
- 4875 stemmen
Oh leuk... je kan maar 2 kaarten per persoon per voorstelling reserveren.............
neo
-
- 15435 berichten
- 10035 stemmen
je kon pas vanaf een bepaalde tijd reserveren en zien wat het programma was. via de volkskrant kon je daar dus eerder aankomen, zodat he van te voren alles al uit kon zoeken.
Goodfella
-
- 5091 berichten
- 4875 stemmen
Krantje leest wat lekkerder, kun je op omcirkelen enzo. Maar ja, ik heb ook nog een platenspeler..
Ben ik met je eens. Dat overzicht / rooster vind ik trouwens ook wel overzichtelijk. Eventuele overlappingen etc. komen zo duidelijk naar voren 
Goodfella
-
- 5091 berichten
- 4875 stemmen
Jaja!! 
Zondag 26 januari
14.30 Spider - Pathé 5
19.30 Russian Ark - Pathé 1
(ik wilde ook nog naar The Man Without a Past om 17.15 uur, maar die voorstelling is nu al volgereserveerd... maar wie weet, op de dag v/d voorstelling komt nog 30% van de kaarten vrij...)
Maandag 27 januari
12.30 Lilja 4-ever - Pathé 3
14.30 Ken Park - Pathé 5
16.30 Cidade de Deus - Cinerama 1
19.30 Punch-Drunk Love - Pathé 1
neo
-
- 15435 berichten
- 10035 stemmen
weet je zeker dat je naar ken park wilt gaan? 
Menni
-
- 1762 berichten
- 0 stemmen
Dat zou ik heel erg zeker weten ja, ik laat 'm enkel schieten omdat 'ie ook naar Maastricht komt. Bully was mogelijk de meest 'gegroeide' (zullen we even afspreken daar geen erectie-grappen over te maken?
) film vorig jaar voor mij, Kids staat nog steeds te laag in mijn all-time top 50.
titan
-
- 1609 berichten
- 4411 stemmen
Mijn programma:
Donderdag 23/01 19:30 C1 Auto focus
Vrijdag 24/01 19:30 C1 24 hour party people
Vrijdag 24/01 22:30 luxor Far from heaven
Zaterdag 25/01 19:30 C6 La chatte a deux tetes
Zondag 26/01 17:00 C1 Lilja 4ever
Zondag 26/01 22:30 P1 Ken park
Maandag 27/01 19:45 luxor The magdalene sisters
Woensdag 29/01 22:00 C6 Un mondo d'amore
Donderdag 30/01 22:00 P1 Spider
Vrijdag 31/01 19:45 P4 Kopps
Vrijdag 31/01 22:15 P4 Punch-drunk love
Zaterdag 01/02 16:45 V4 Careful
Zaterdag 01/02 19:45 luxor Los lunes al sol
kappeuter (crew films)
-
- 74672 berichten
- 5981 stemmen
Aangestoken door jullie enthousiasme, en mijn nieuwsgierigheid voor verrotte systemen, heb ik besloten ook maar een gok te wagen.
Over het resultaat ben ik vrij tevreden:
zondag 26 januari
14:30 Spider
19:30 Russian Ark
maandag 27 januari
14:30 Ken Park
Lilja-4-Ever is helaas mislukt. Die was al volgeboekt op beide dagen.
Kapp
titan
-
- 1609 berichten
- 4411 stemmen
Oh leuk... je kan maar 2 kaarten per persoon per voorstelling reserveren.............
Nee hoor, voor 3 verschillende films heb ik 4 kaarten gereserveerd.
kappeuter (crew films)
-
- 74672 berichten
- 5981 stemmen
Ik zie dat aardig veel mensen op zondag hetzelfde programma hebben. Yak, Goodfella en Neo; zullen we wat afspreken ?!!
neo
-
- 15435 berichten
- 10035 stemmen
dus op zondag 26 januari gaan zowel yak, goodfella, kappeuter en ik naar spider en russian ark 
neo
-
- 15435 berichten
- 10035 stemmen
dat zeg ik kap 
lijkt mij een leuk idee
kappeuter (crew films)
-
- 74672 berichten
- 5981 stemmen
Ik kan niet wachten tot het zover is! Mijn eerste IFFR! Jawel, bizar maar waar... 
Menni
-
- 1762 berichten
- 0 stemmen
Lilya 4-Ever missen is toch niet zo'n ramp? DIE wordt wel gereleased.. Filmfestivals zijn uitermate geschikt om 's wat dingen te bezoeken die minder kans op biosvertoning maken.
kappeuter (crew films)
-
- 74672 berichten
- 5981 stemmen
Mee eens, die ga ik zeker in februari nog wel zien. Ik had de persvoorstelling ook al laten schieten, maar ik ben reuze nieuwsgierig naar de film.
JayLunar
-
- 748 berichten
- 2961 stemmen
Waarom gaat niemand naar Oasis van Lee Chang-dong? Die zou ik denk ik het liefst willen zien van alle IFFR-films.
Ik denk (nu er ff over nagedacht te hebben) dat (voor mij) de volgende films het interessantst (zouden) zijn:
1. Oasis (Lee Chang-dong)
2. Cidade de Deus
3. Lilja 4-ever (Lukas Moodysson)
4. Deadly Outlaw (Takashi Miike)
5. Resurrection of the Little Match Girl
6. Russian Ark (Alexandr Sokoerov)
7. Come Drink with Me
8. Turning Gate
9. Dolls (Takeshi Kitano)
10.Spider (David Cronenberg)
11.Road Movie
12.Jealousy is My Middle Name
13.Punch Drunk Love (PT Anderson)

Goodfella
-
- 5091 berichten
- 4875 stemmen
Ik zie dat aardig veel mensen op zondag hetzelfde programma hebben. Yak, Goodfella en Neo; zullen we wat afspreken ?!!
Lijkt me erg leuk ja
Binnenkort even via de chat of PB's de details afspreken?
petey
-
- 1901 berichten
- 3828 stemmen
En dit is waar ik te vinden ben:
donderdag 23 jan
Unknown pleasures
il piu bel giorno
Rabiit proof fence
Vrijdag 24 januari
Turning Gate
la chatte a deux tetes
Vendredi soir
Movern Cellar
Zaterdag 25 jan
Whale Rider
Auto focus
Dolls
Dirty pretty Things
Zondag 26 jan
Spider
Gololed
Russian ark
Sudeste
Maandag 27 jan
Asukasa Kid
Lilya 4-ever
Ken Park
Magdelena Sisters
max
Dinsdag 28 jan
1/2 Miete
a cold summer
choses secretes
i love you
sex is a comedy
Woensdag 29 jan
Nobody needs to know
Public toilet
respiro
principle of lust
man without a past
Donderdag 30 jan
ein schiff wird kommen
blue moon
no one´s ark
fear X
planet B
Vrijdag 31 jan
la cage
deadly outlaw rekka
sophiiie
kopps
surprise
Zat 1 febr
slotfilm
adolphe
En ik ben het met iedereen eens, zoals uit mijn andere post al bleek, dat de kaartverkoop ook dit jaar weer heerlijk slecht verlopen is.
Maar ik heb ze weer (op 1 na, die italiaanse film zat al vol, dus nog 1 ochtend gezellig in de rij staan).
Nu maar hopen dat zijn mijn RV pas ook klaar hebben liggen.
Goodfella
-
- 5091 berichten
- 4875 stemmen
..en Petey voegt zich ook bij de inmiddels steeds gezelliger wordende zondag 
FisherKing
-
- 18696 berichten
- 0 stemmen
..en Petey voegt zich ook bij de inmiddels steeds gezelliger wordende zondag 
Ook ik ben dan bij Spider en The Russian Ark 
MFEO
-
- 682 berichten
- 38 stemmen
Ik ga naar de volgende films:
23/1 14:30 L1 Cinemania
23/1 19:30 C1 Auto Focus
24/1 19:30 C1 24 Hour Party People
24/1 22:30 LU Far From Heaven
25/1 19:30 C6 La chatte a deux tetes
26/1 17:00 C1 Lilya 4-Ever
26/1 22:30 P1 Ken Park
27/1 19:45 LU The Magdalene Sisters
28/1 12:30 P7 Fear X
28/1 22:15 C7 Enter The Clowns
29/1 16:45 P7 Two Days
29/1 22:00 C6 Un mondo d'amore
30/1 22:00 P1 Spider
31/1 19:45 P4 Kopps
31/1 22:15 P4 Punch-drunk love
01/2 16:45 V4 Careful
01/2 19:45 LU Los lunes al sol
Vorig jaar was Bully mijn favorite film op het festival die ik gezien had. Ken Park is avn dezelfde regiseur. Ik ben heel benieuwd.
pjotr
-
- 2672 berichten
- 2781 stemmen
Ik vraag me wel een beetje af ( als ik de lijstjes zo'n beetje bekijk ) waarom er zoveel mensen naar de "populaire" films gaan (bijv. Spider,Lilya 4ever ,Ken Park,Punch-drunk Love)
Deze films draaien allemaal een "paar" weken later in de Nederlandse filmhuizen terwijl er zoveel films draaien die je waarschijnlijk nooit meer op 35 mm. zult kunnen zien....
kappeuter (crew films)
-
- 74672 berichten
- 5981 stemmen
Dat zal in een aantal gevallen ook wel terecht zijn, dat ze niet in de bios komen. 
Serieus: van die films die je noemt weet ik wat ik een beetje kan verwachten, van die andere films zie ik door de bomen het bos niet meer.
Gelukkig zijn er distributeurs als Homescreen en De Filmfreak, dus ik krijg ze meestal wel te zien tzt.
Menni
-
- 1762 berichten
- 0 stemmen
Je weet wat je van die films kunt verwachten, juist omdat ze een fatsoenlijke release zullen krijgen, omdat ze van een bekende regisseur zijn. Door de bomen het bos niet meer kunnen zien, wordt best leuk als je af en toe gewoon 's een willekeurig boompje probeert. Dan leer je ook weer nieuwe regisseurs kennen.. Zo is bij mij Fruit Chan bijvoorbeeld een echte IFFR-kerel geworden, zelfde geldt voor Kim Ki-Duk. Maken geweldige films, waar ik nooit mee kennis had gemaakt als ik ze geen kans had gegeven. Goed, je krijgt wel 's wat bagger, maar da's bij die bekende titels precies hetzelfde toch? Moet even aan Youp denken trouwens.. Als je relatie in een sleur zit, wordt het 'die kennen we, daar gaan we heen!' 
kappeuter (crew films)
-
- 74672 berichten
- 5981 stemmen
Uitproberen doe ik veelvuldig bij de videotheek. Bij voorkeur niet bij de bioscoop.
En ik wil nou eenmaal graag de nieuwe van Cronenberg zien, want dat is een regisseur die ik zeer waardeer. Zelfde voor Moodysson.
Vanwege de portemonnee en tijdgebrek, kom ik dus niet verder dan het zien van de 'bekendste' onder de festivalfilms.
petey
-
- 1901 berichten
- 3828 stemmen
bij mij is het toch wel een mix van bekend en onbekend. Ik probeer altijd nieuwe dingen uit, kijk ook naar onbekende regiseurs, en wordt zo soms hopeloos teleurgesteld of zeer aangenaam verrast.
Nu scheelt het natuurlijk dat ik het hele festival ga, een voordeelpas heb (en die ook weer met voordeel) en daarom maar € 3 per kaartje hoeft te betalen ipv € 8.
In dat geval kies je waarschijnlijk toch eerder voor zekerheid.
Menni
-
- 1762 berichten
- 0 stemmen
Ik moet me ook wel inhouden hoor, want nieuwe Cronenberg en Moodysson, ai ai ai, wat is dat verleidelijk
. Gelukkig helpt het dat deze vertoningen op filmfestivals altijd bomvol zitten, da's voor mij ook al reden genoeg om iets anders uit te zoeken. Doe ik die bekendere dingen wel op een dinsdagmiddagje..
titan
-
- 1609 berichten
- 4411 stemmen
En dit is waar ik te vinden ben:
Maandag 27 jan
Magdelena Sisters
Vrijdag 31 jan
kopps
He, dan ben ik er ook!
neo
-
- 15435 berichten
- 10035 stemmen
russian ark is gewoon zo'n film die moet ik gewoon zien. waarschijnlijk zal die nog wel gaan draaien in lantaren/venster in rotterdam, maar misschien ook niet. ik denk ik wel gewoon met de overige vrijkaarten naar een film van een van de drie regisseur die in de schijnwerpers staan op het festival. vorig jaar heb ik echt zomaar wat films uitgekozen waar ik nog nooit van gehoord had. ik vorig jaar dus bij de kassa vragen welke films de komende uren te zien zouden zijn en daar heb ik er gewoon maar 2 van uitgekozen.