menu

Film / Festivals en evenementen / International Film Festival Rotterdam - IFFR

zoeken in:
Menni
Losse kaartjes voor 't filmfestival in Rotterdam gaan dit jaar ACHT euro kosten. Ook al haat ik het terugrekenen naar de niet meer bestaande gulden, maar bijna twintig piek per voorstelling vind ik ronduit schandalig (wordt iets goedkoper als je dagen achtereen gaat, maar dat levert voor lui als mij weer andere extra kosten op). Nog niet zo heel erg veel jaartjes geleden was f12,- al verrassend veel. Ik heb erover gemaild met de organisatie en natuurlijk zijn er gestegen advertentiekosten, blablabla, maar ik kijk toch met nog meer afkeer naar de bijbehorende grote dus dure feesten enzo (moment dat ik uit The War Zone kwam en lui aan de kaviaar zag, zal ik wel nooit meer vergeten). Het dreigt een elitair gebeuren te worden, als je 't mij vraagt. En ik overweeg mijn geld anders te besteden. Dan zie ik die films maar een jaar later..

Grof schandaal is het

Menni
Door je smiley durf ik niet met zekerheid te zeggen of je me probeert af te zeiken .

Neej ik vind het echt erg, niet zo erg als jij denk ik, maar ik vind het ook wel erg duur, moet er ook nog helemaal heen dus dat is geen kattepis (geen smiley)

Menni
Zelfde geldt voor mij, ik kom uit Limburg. Maar heb gelukkig gratis overnachting in de buurt (Delft of eventueel Amsterdam). Ach, de filmverslaving is te groot, ik ga uiteindelijk toch wel hoor (hint voor sigarettenfabrikanten). Al is het maar één dag om m'n zeven films achter elkaar van vorig jaar te overtreffen. Ben altijd redelijk vriendelijk gebleven als het ging om bioskaartjes (blij dat ik geen opera-liefhebber ben), maar dit gaat me echt te ver.

ben ik blij dat ik de voordeelpas met korting kan kopen, dan zijn de kaartjes met wel te betalen (al blijven ze dan eigenlijk aan de prijs vooor f 6,60).

De persoonsgebonden Rotterdam Voordeel-pas (RV-pas) biedt een fikse korting op de prijs van losse tickets, de festivalcatalogus, het slotfeest en sommige Rotterdamse culturele instellingen tijdens het festival.

De RV-pas is een stuk voordeliger in de voorverkoop: u betaalt slechts € 75,- in plaats van € 90,-.
Heb je een studenten OV-kaart, CJP of Rotterdampas, dan kun je de RV-pas in de voorverkoop zelfs voor de helft van de prijs aanschaffen. Voor maar € 37,50 zit je met jouw persoonlijke RV-pas voordelig op de eerste rij!

Alle filmvoorstellingen kosten met de RV-pas slechts € 3,- per kaartje - een korting van maar liefst € 5,-.

Menni
Ja, natuurlijk zijn er allerlei leuke voordeelregelingen. Maar die RV-pas is pas handig vanaf 15 voorstellingen. Voor 15 in de voorverkoop bestelde kaartjes betaal je met dit ding nog steeds die walgelijke 8 euro per ticket. Verkijk je niet op dit soort spannende aanbiedingen..

Yak
Zo, januari wordt weer feestmaand. Eén film die er direct uitsprong is natuurlijk Russian Ark, een film die in één take is geschoten in de Hermitage in St. Petersburg: "een prachtig visueel ballet en een veelzeggend commentaar op de eeuwig gespleten ziel van Rusland".

Het volledige programma wordt op 16 januari bekendgemaakt.

neo (crew)
ja die zag ik ook al in een filmfestival krantje staan. de cast heeft maandenlang gerepeteeerd zodat het er allemaal in 1 hele lange take opgezet kon worden.

Yak
Mijn programma'tje voor het filmfestival:

Zondag 26 januari
14.30u - Spider (Cronenberg) - Pathe 5
19.30u - Russian Ark (Sokurov) - Pathe 1

Maandag 27 januari
12.30u - Lilja-4-Ever (Moodysson) - Pathe 3

Menni
Da's altijd leuk natuurlijk, elkaars programma beloeren. Mocht men er enthousiast op reageren, dan ben ik best bereid e.e.a. bij te houden en gezellige babbelsessies c.q. meetings te regelen bij overlappingen of hiaten. Nog wel wat onder voorbehoud (want ik heb nou eenmaal nog geen kaartjes en ik vertrouw het systeem daar voor geen meter), maar dit zit in mijn planning:

zondag 26 januari
12:15 P3 No One's Ark
14:30 P7 Unknown Pleasures
16:45 P4 L'Imbalsamatore
19:45 P3 (Brick Lane &) Girlie

maandag 27 januari
12:15 P5 The Kite
14:45 P7 Meisje
17:00 P5 The Sea
20:00 P5 Marion Bridge

dinsdag 28 januari
11:45 P1 A Cold Summer
14:45 P7 Adolphe
17:15 P7 La Chatte à Deux Têtes
19:30 SC I Love You

woensdag 29 januari
12:00 P5 Public Toilet
14:30 P4 (After Rain &) Les Diables
17:00 P7 La Trilogie III: Après la Vie
20:00 P3 La Cage
22:15 P4 Road Movie

.. Lilja 4-Ever en Ken Park wellicht 1 februari in Maastricht.

neo (crew)
ik heb gereserveerd voor de volgende drie films:

spider 26 jan 14:30
russian ark 26 jan 19:30
dolls 29 jan 19:30

ik heb toch wat vrijkaarten nog dus voor de rest pik ik misschien wel een film van jean-claude brisseau mee of wat anders.

lijkt mij leuk om daar idd ook wat meetings te organiseren.

Damn, er draaien echt veel goede films!! Jammer dat ik nooit naar zulke festivals kan...

neo (crew)
die vrijkaarten kan ik toch gewoon mee bij de kassa betalen, aangezien je daar niet voor kon kiezen bij het reserveren?
ik had er vorig jaar tenminste geen problemen mee.

Menni
Dat soort handige dingen om te weten, staan nooit op de site. Om het spannender te maken!

neo (crew)
ja dat denk ik ook menni

als ik het mij goed kan herinneren was dat reserveren via internet niet zo uitgebreid vorig jaar.

Nou, viel wel mee met dat reserveren via de site, het duurde lang, maar het is voor alle films die ik wilde gelukt. Ik ga op 30 januari (the kite, marathon, fear x) en 1 februari (promised land, home, le fils). Ik ben erg benieuwd, ik ben nog nooit bij het IFFR geweest.

Menni
Krijg dus net te horen dat de voordeelpas inderdaad alleen nog maar bij De Doelen verkrijgbaar is. 'Oeps, er stond per ongeluk vanochtend nog vermeld dat je 'm online kon bestellen. Moet je maar naar Rotterdam komen. En voortaan eerder langs de website surfen!' - dat was het vriendelijke antwoord op mijn vraag hoe het nou zit met mijn met RV-korting gemaakte reserveringen waar ik vier uur mee bezig ben geweest. Ze mogen me héél snel per mail gaan mededelen dat 't gewoon per direct is omgezet in tienrittenkaarten. 't Is ook godverdomme altijd hetzelfde met festivals die uit hun voegen barsten. Service verdwijnt en alles en iedereen verschuilt zich achter de bureaucratie. Misschien heb ik ochtendhumeur.. Had niet gehoeven, als ik al na 300 keer redial iemand te pakken had gekregen..

Er staat ergens op de site dat het geen probleem is als je de verkeerde kaartsoort hebt gereserveerd, je reservering blijft dan gewoon staan, alleen bij het ophalen moet je het even zeggen.

Menni
Ja, dat zal vast wel kloppen en uiteindelijk geen echte problemen opleveren. Niettemin komt IFFR 2003 op 1 binnen in mijn lange lijst van slechtst georganiseerde kaartverkoop.

neo (crew)
ik ga nu sinds 1998 naar het filmfestival in rotterdam en gewoon ieder jaar is het weer hetzelfde gedonder. maar goed ik heb mijn kaarten, dus mij hoor je niet meer klagen

Menni
Ik mag de mijne omzetten naar 10-ritten, net bevestigd gekregen (heeft dus drie keer heen en weer mailen vereist). Op de rest van mijn klachten wordt verder niet meer ingegaan. Die kaarten komen dus wel in orde, daar ben ik niet bang voor (nooit echt geweest ook, want ook ik ben inmiddels ervaren op dit vlak ). Toch vind ik wel dat ook de hoge piefen daar moeten weten hoe de bezoekers in dit stadium behandeld worden, anders verandert er nooit iets. Maar eerst even slapen.

Raaaaaaahhhh!!!

Ik ben al een uur of wat bezig met bellen (lees: het toverwoord 'redailen') en ben nu al minstens een half uur op de IFFR-site en heb me nog niet eens weten te registeren

Wat een ellende.. wat een ellende.....

Geduld is een schone zaak

Menni
Passe partout hebben ze geloof ik niet he? Ik zou bijna overwegen om alle dagen te gaan met een aan duidelijkheid niets te wensen overlatend t-shirt aan. 'It took me 5 days to get 1 pass!' ofzo

Geduld is trouwens inderdaad een schone zaak.. klantvriendelijkheid ook.

Loading...

*wacht nagelbijtend en zéér geduldig af of hij zometeen eindelijk de 'reserverings' pagina weet te bereiken...

Menni
Goodfella, ik duim heel hard voor je. Laten we elkaar in vredesnaam blijven ondersteunen in deze moeilijke tijden!

Dank je Menni, dank je

Menni
Ik ben nogal een nachtbraker, vandaar dat acht uur vanochtend best wel vroeg was om vol verwachting een Volkskrantje te gaan halen (nadat ik de helft van m'n programma al op de toen nog prima bereikbare site in elkaar had gedraaid). 't Begint al aardig te voelen als een echt festival: oververmoeid, maar toch doorbijtend om alles mee te willen maken. Dextro energy in de achterzak, hopen dat die langzame film straks niet vervélend langzaam is. Misschien doen ze het daarom wel zo nu, als opwarmertje.

Waarom moet je de volkskrant hebben, het programma staat toch op de site?

Gast
geplaatst: vandaag om 10:44 uur

geplaatst: vandaag om 10:44 uur

Let op: In verband met copyright is het op MovieMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.