Genre: Biografie / Komedie
Speelduur: 180 minuten
Oorsprong:
Verenigde Staten
Geregisseerd door: Martin Scorsese
Met onder meer: Leonardo DiCaprio, Jonah Hill en Margot Robbie
IMDb beoordeling:
8,2 (1.797.323)
Gesproken taal: Engels en Frans
Releasedatum: 9 januari 2014
On Demand:
Bekijk via Netflix
Bekijk via Pathé Thuis
Bekijk via Videoland
Bekijk via meJane
Bekijk via MUBI
Bekijk via CANAL+
Niet beschikbaar op Prime Video
Niet beschikbaar op Disney+
Niet beschikbaar op Google Play
Plot The Wolf of Wall Street
"Earn. Spend. Party."
Eind jaren 80. Jordan Belfort (Leonardo DiCaprio) is een aan drugs, drank en seks verslaafde effectenmakelaar, die door fraude multimiljonair wordt. De voormalige meubelhandelaar Donnie Azoff (Jonah Hill) is hierbij zijn zakenpartner. Samen smijten ze enorme sommen geld over de balk met hun excessieve levensstijl vol drugs en feesten. Belfort ziet zijn carrière ten onder gaan door aanklachten wegens fraude, waarbij corruptie op Wall Street en invloed van de maffia de grootste rol spelen.
Externe links
- Zoek naar deze film op dvd/blu-ray op Amazon
- IMDb (8,2 / 1797323)
- Trailer (YouTube, ondertiteld)
- The Wolf of Wall Street (BoekMeter)
- The Wolf of Wall Street (MusicMeter)
- Kijk op Netflix
- Pathé Thuis: vanaf € 5,99 / huur € 2,99
- Kijk op Videoland
- Kijk op MUBI
- Kijk op meJane
- Kijk op Canal Digitaal
Social Media
Acteurs en actrices
Jordan Belfort
Donnie Azoff
Naomi Lapaglia
Mark Hanna
Agent Patrick Denham
Max Belfort
Brad
Manny Riskin
Jean Jacques Saurel
Aunt Emma
Reviews & comments
MichaelMovie
-
- 212 berichten
- 0 stemmen
haha ik kan me wel vinden in jou mening maar met Lost in Translation kan ik me heel goed inleven in de personages en die film staat op mijn nummer 1 omdat ik met geen andere film ooit zo'n zelfde gevoel had van medeleven had als met Lost in Translation. Eigenlijk een prachtige film ervaring voor mij en dit had ik met Wolf of Wall street niet. Niet dat ik dat met elke film moet hebben maar ik wilde even laten weten waarom Lost in Translation voor mij op nr 1 stond. En het eerste uur van Wolf of Wall street vind ik wel gaan maar erna verloor ik echt de intressen gewoon niet mijn smaak. Heb dit eerder met film gehad waaronder Lost in Translation. Ik keek hem in 2004 voor het eerst en keek hem niet eens af. Ik keek hem twee jaar laten en vond hem geweldig. Misschien moet ik Wolf of Wall street gewoon over twee jaar weer eens bekijken
En de vorige samenwerkingen met Scorsese en Dicaprio vond ik wel leuk zoals Aviator en Shutter Island. En wat ik soms ook heb met films is dat ik voor sommige echt in de stemming moet zijn. Maar 1 ding bij Wolf of Wallstreet dat stukje met op de borst slaan en geluiden erbij maken vond ik gewoon echt heel stom.
Bedankt om te reageren op mijn bericht.
Ik vond The Wolf of Wall Street de eerste keer in de bioscoop een goede film, maar niet om te zeggen enorm goed. Dat veranderde na de tweede kijkbeurt, toen ik de film zonder ondertiteling bekeek en op die manier goed kon luisteren naar de absurde dialogen.
Gelukkig hebben we niet allemaal dezelfde filmvoorkeur, maar ik vind het wel leuk om te horen dat je een 'uniek' gevoel kreeg bij de film Lost in Translation.
Misschien moet ik die film ook maar een tweede kijkbeurt gunnen
.
kevinverwijst
-
- 78 berichten
- 0 stemmen
Bedankt om te reageren op mijn bericht.
Ik vond The Wolf of Wall Street de eerste keer in de bioscoop een goede film, maar niet om te zeggen enorm goed. Dat veranderde na de tweede kijkbeurt, toen ik de film zonder ondertiteling bekeek en op die manier goed kon luisteren naar de absurde dialogen.
Gelukkig hebben we niet allemaal dezelfde filmvoorkeur, maar ik vind het wel leuk om te horen dat je een 'uniek' gevoel kreeg bij de film Lost in Translation.
Misschien moet ik die film ook maar een tweede kijkbeurt gunnen
.
haha 'uniek'
maar ik kon me gewoon goed identificeren met de twee hoofdpersonages en daardoor leef je echt mee en dat maakt het zo leuk
en het is ook gewoon een mooie film. Vind ik. ken verder ook niemand in mijn omgeving die hem leuk vond of langer keek dan 20 minuten. Maar ik wel 
mikey
-
- 29017 berichten
- 5170 stemmen
Vind ik. ken verder ook niemand in mijn omgeving die hem leuk vond of langer keek dan 20 minuten. Maar ik wel
Ravio
-
- 59 berichten
- 195 stemmen
Wat een top-acteur zo ondertussen! Geweldig genoten van deze film die alles heeft, van humor, tot actie en de nodige diepgang en natuurlijk veel vrouwelijk schoon
. De 3 uur zijn omgevlogen!! 
Ziegler
-
- 539 berichten
- 261 stemmen
Veel te lang en te weinig to the point. Niet afgekeken. Wat moet je geven voor en halve film?
lippenfritz
-
- 3 berichten
- 0 stemmen
Echt een smerige kutfilm. En wat duurt ie lang! En waarom keek ik m af!?
HunterXHunter
-
- 25 berichten
- 118 stemmen
Absolute top film! Vanaf het begin tot het eind heb ik gelachen en genoten. Het is een film gevuld met sex, drugs en misdaad, allemaal gebaseerd op een waargebeurd verhaal. Ik heb zelden dat een film die zo lang duurt me van het begin tot het eind kan boeien maar deze film deed dat. De film pakt je en neemt je mee, hij begint goed en blijft goed. Absolute top film!
bass-9
-
- 84 berichten
- 979 stemmen
Wat een enorme tegenvaller. Hij duurt veel en veel te lang. Het is drie uur hetzelfde met op de achtergrond de weg naar de top, de gekte en de val. Het enige mooie was de slotscene. Die klein bleef, en autenthiek. Verder is het domme, niets toevoegende seks, wat men waarschijnlijk erg boeit. Overmatig drugsgebruik. Een scène die tien minuten duurt dat onze Wolf op de grond ligt te trippen met zijn holmaatje. Nou, het was al duidelijk dat ze zich kapot snoven en slikten hoor. Totaal overbodig en zo vul je wel drie uur met vulgaire onzin. Hoe hij zijn werknemers opzweept, het doet me denken aan fascistische praktijken.
Oké, de werkelijkheid zit hier niet ver vanaf. Op zich al walgelijk genoeg. Maar dat dit, met name door pubers, die ik om me heen spreek en die ik erover hoor praten, als een geweldige film wordt gezien met als voorbeeld van hoe het wel moet, zegt alles. Overtrokken, uitgemolken, zijn doel voorbijgestreefd. Ik snap niets van de hoge rating. DiCaprio is een goede acteur, maar speelt vaak hetzelfde extreme type. En dat doet hij hier goed. Maar de moraal van de film, de uitwerking, bahbah.
NYSe
-
- 1749 berichten
- 1611 stemmen
Wat een enorme tegenvaller. Hij duurt veel en veel te lang. Het is drie uur hetzelfde met op de achtergrond de weg naar de top, de gekte en de val. Het enige mooie was de slotscene. Die klein bleef, en autenthiek. Verder is het domme, niets toevoegende seks, wat men waarschijnlijk erg boeit. Overmatig drugsgebruik. Een scène die tien minuten duurt dat onze Wolf op de grond ligt te trippen met zijn holmaatje. Nou, het was al duidelijk dat ze zich kapot snoven en slikten hoor. Totaal overbodig en zo vul je wel drie uur met vulgaire onzin. Hoe hij zijn werknemers opzweept, het doet me denken aan fascistische praktijken.
Oké, de werkelijkheid zit hier niet ver vanaf. Op zich al walgelijk genoeg. Maar dat dit, met name door pubers, die ik om me heen spreek en die ik erover hoor praten, als een geweldige film wordt gezien met als voorbeeld van hoe het wel moet, zegt alles. Overtrokken, uitgemolken, zijn doel voorbijgestreefd. Ik snap niets van de hoge rating. DiCaprio is een goede acteur, maar speelt vaak hetzelfde extreme type. En dat doet hij hier goed. Maar de moraal van de film, de uitwerking, bahbah.
Ik denk dat de moraal een beetje langs je heen gegaan is: dit is toch nergens een verheerlijking van Belfort en zijn leven?
-LvB-
-
- 306 berichten
- 556 stemmen
Ik snap ook niet dat mensen dat niet zien. Of is het de ergenis aan de pubers die er ook de verkeerde moraal eruit pikken. Die zijn hetzelfde als mensen met zeer rechtse ideeen die American History X "vet" vinden 
NYSe
-
- 1749 berichten
- 1611 stemmen
Je zou het misschien eerder kunnen vergelijken met die gangsta's die Tony Montana verafgoden...
Dynamovie
-
- 260 berichten
- 1673 stemmen
Goede film maar begrijp niet helemaal de vermelding van het genre 'komedie' hierbij.
Fortune
-
- 4346 berichten
- 2843 stemmen
Goede film maar begrijp niet helemaal de vermelding van het genre 'komedie' hierbij.
Haha, dit vind ik nou komedie.
Fortune
-
- 4346 berichten
- 2843 stemmen
Ik snap ook niet dat mensen dat niet zien. Of is het de ergenis aan de pubers die er ook de verkeerde moraal eruit pikken. Die zijn hetzelfde als mensen met zeer rechtse ideeen die American History X "vet" vinden
Vind het moraal anders maar redelijk dubbelzinnig. De moraal is voor mij eerder dat Belfast bestaat omdat er gewoon mensen zijn die blijven dromen over een gigantische bult geld en daarmee sluit de film af met al die mensen die geloven in dromen dat ze rijk gaan worden door naar het praatje te luisteren van Belfast.
Belfast zelf vind ik niet eens een verkeerde kerel. Hij stal vooral geld van rijke mensen die nog rijker wilden worden en die glorificatie van Belfast vind ik niet eens zo vreemd in de individualistische materialistische tijd waarin we leven. Hij heeft toch wel een tof leven (gehad) denk ik zo...
Nierika
-
- 39 berichten
- 262 stemmen
Ik snap ook niet dat mensen dat niet zien. Of is het de ergenis aan de pubers die er ook de verkeerde moraal eruit pikken. Die zijn hetzelfde als mensen met zeer rechtse ideeen die American History X "vet" vinden
Wat betreft diegene waarop je reageert: toon een film als The Wolf of Wall Street aan een verzameling pinksterchristenen, en na de eerste 5 minuten zit je met een lege zaal.
Wat moet je met zo'n volk?
Tis toch waar zeg...
-LvB-
-
- 306 berichten
- 556 stemmen
Wat betreft diegene waarop je reageert: toon een film als The Wolf of Wall Street aan een verzameling pinksterchristenen, en na de eerste 5 minuten zit je met een lege zaal.
Wat moet je met zo'n volk?
Tis toch waar zeg...
Ik noem de vergelijking omdat er misschien door sommige mensen de verkeerde moraal eruit gehaald wordt. Ik bedoel nergens dat WoW rechts of links is
Het is gewoon een satire op een rijk maar toch leeg leven van Belfort
Nierika
-
- 39 berichten
- 262 stemmen
KK
Ik noem de vergelijking omdat er misschien door sommige mensen de verkeerde moraal eruit gehaald wordt. Ik bedoel nergens dat WoW rechts of links is
Het is gewoon een satire op een rijk maar toch leeg leven van Belfort
Dergelijke mensen ontkennen de realiteit, leven in een afgeschermde wereld en zijn niet in staat een oordeel te vormen over films die handelen over thema's buiten hun opgetrokken muren zonder de veilige beslotenheid van de dogmatische leefwereld waarin ze zich afzonderen erin te consulteren.
Bah!
Jo1990
-
- 121 berichten
- 639 stemmen
Zeer goede rise and fall film. Vind het
schandalig dat Di Caprio nog steeds geen Oscar heeft mogen ontvangen. Wat moet die man nog meer doen dan? Zet zn rollen altijd perfect meer. Genoten van deze film.
Tommy De Vito
-
- 597 berichten
- 1442 stemmen
Ja precies en dan zal je zien dat hij een Oscar pakt voor een film waar die minder acteert dan in deze film. Scorsese zijn beste film is ook niet The Departed (vind qua regie dat hij 10x meer een Oscar verdiende voor The Wolf of Wall Street).
Al Pacino krijgt een Oscar voor Scent of Woman, terwijl dit niet zijn beste acteerprestatie was. Kan nog wel 5 andere voorbeelden noemen van acteurs die het verdienden om één te winnen, maar voor een andere rol een Oscar kregen maar dat zou op een andere forum bespreken moeten worden. Al met al Academy Awards blijft een raar iets..
JeroenFR08
-
- 557 berichten
- 419 stemmen
Ja precies en dan zal je zien dat hij een Oscar pakt voor een film waar die minder acteert dan in deze film. Scorsese zijn beste film is ook niet The Departed (vind qua regie dat hij 10x meer een Oscar verdiende voor The Wolf of Wall Street).
Al Pacino krijgt een Oscar voor Scent of Woman, terwijl dit niet zijn beste acteerprestatie was. Kan nog wel 5 andere voorbeelden noemen van acteurs die het verdienden om één te winnen, maar voor een andere rol een Oscar kregen maar dat zou op een andere forum bespreken moeten worden. Al met al Academy Awards blijft een raar iets..
Hij verdiende het zoveel meer dan Ejiofor die maar een beetje sip kijkt de hele tijd in 12 years a slave. Denk alleen dat die film hollywood meer aansprak met dat nogal zoetsappige verhaaltje, dan deze iets meer taboerijke film. Maar dat denk ik.
Tommy De Vito
-
- 597 berichten
- 1442 stemmen
Hij verdiende het zoveel meer dan Ejiofor die maar een beetje sip kijkt de hele tijd in 12 years a slave. Denk alleen dat die film hollywood meer aansprak met dat nogal zoetsappige verhaaltje, dan deze iets meer taboerijke film.
Ik meende dat Matthew M. ervandoor ging voor beste acteur in Dollars Byers Club. Maar goed, ben het uiteraard met je eens dat Di Caprio hem gewoon weg 'dik' had verdiend!
fritsje
-
- 265 berichten
- 294 stemmen
Wat een gezeur toch over de "lange" speelduur van deze film!komt eerder door de extreem korte spanningsboog die veel mensen tegenwoordig hebben(opgevoed met korte snelle nerveuze clipjes).Deze film is gewoon geweldig en had nog wel een uur langer mogen duren !!! 
Ste*
-
- 2092 berichten
- 1406 stemmen
Wat een gezeur toch over de "lange" speelduur van deze film!komt eerder door de extreem korte spanningsboog die veel mensen tegenwoordig hebben(opgevoed met korte snelle nerveuze clipjes).Deze film is gewoon geweldig en had nog wel een uur langer mogen duren !!!
Een film kan wel degelijk te lang zijn, dat heeft niets te maken met de mensen van tegenwoordig. Op een gegeven moment voegen scenes namelijk niets meer toe, of had er meer uitgekund voor een sterker geheel. Het is ook de taak van de makers om daar voor te waken.
SDG030
-
- 136 berichten
- 0 stemmen
Een 'te lange film' is net als een goede of minder goede film voor iedereen verschillend. Wat jij te lang vindt, hoeft niet voor anderen te gelden. Dat is bij het commentaar op deze film ook goed zichtbaar. Persoonlijk vond ik de film niets te lang. Vloog voorbij.
Ziegler
-
- 539 berichten
- 261 stemmen
Bij een lange film valt langdradigheid meer op. Bij een korte film heb je daar minder (lang) last van. Heel logisch eigenlijk.
Een langdradige film die kort is, is een meevaller.
Een langdradige film die lang is, is een tegenvaller.
Gerelateerd nieuws

Vitamine D en pannenkoekenbeslag: zo worden drugs in Hollywood-films nagemaakt

De filmparadox: waarom worden films steeds langer terwijl onze aandacht krimpt?

RakutenTV biedt een selectie gratis films met advertenties aan

'The Wolf of Wall Street' van Martin Scorsese gaat Netflix verlaten
Bekijk ook

Intouchables
Komedie / Drama, 2011
1.335 reacties

O.J.: Made in America
Documentaire / Biografie, 2016
47 reacties

Jagten
Drama, 2012
714 reacties

Django Unchained
Western / Actie, 2012
2.179 reacties

Inception
Thriller / Sciencefiction, 2010
7.006 reacties

Nuit et Brouillard
Documentaire / Historisch, 1956
31 reacties
Gerelateerde tags
corruptiegebaseerd op boekdrugsverslavinganti herooplichterfraudewall streetrise and fallgebaseerd op een waargebeurd verhaalthrilleroplichtergeldstockbrokerwealthydrugscynicalstripping hedonismdecadencetauntingcorrupt shockingjaren 80sharemarket frauddesire for famefinancial marketfame-seekingblack monday cautionarythrilling hilariousaudaciouscallousdisrespectfuljoyfulsarcasticbased on real person
Nieuwsbrief MovieMeter
Het laatste film- en serienieuws per e-mail ontvangen?
Populaire toplijsten
- Top 250 beste films aller tijden
- Top 250 beste sciencefiction films aller tijden
- Top 250 beste thriller films aller tijden
- Top 250 beste familie films aller tijden
- Top 250 beste actie films aller tijden
- Top 100 beste films van de laatste jaren
- Top 100 beste films op Netflix
- Top 100 beste films op Disney+
- Top 100 beste films op Pathé Thuis
- Top 50 beste films uit 2020
- Top 50 beste films uit 2018
- Top 50 beste films uit 2019
- Top 25 beste films in het Nederlands
Corporate & Media
Realtimes Network
Innovatieweg 20C
7007 CD, Doetinchem, Netherlands
+31(315)-764002
Over MovieMeter
MovieMeter is hét platform voor liefhebbers van films en series. Met tienduizenden titels, die dagelijkse worden aangevuld door onze community, vind je bij ons altijd de film, serie of documentaire die je zoekt. Of je jouw content nou graag op televisie, in de bioscoop of via een streamingsdienst bekijkt, bij MovieMeter navigeer je in enkele klikken naar hetgeen dat voldoet aan jouw wensen.
MovieMeter is echter meer dan een databank voor films en series. Je bent bij ons tevens aan het juiste adres voor het laatste filmnieuws, recensies en informatie over jouw favoriete acteur. Daarnaast vind je bij ons de meest recente toplijsten, zodat je altijd weet wat er populair is op Netflix, in de bioscoop of op televisie. Zelf je steentje bijdragen aan het unieke platform van MovieMeter? Sluit je dan vrijblijvend aan bij onze community.









