The Wolf of Wall Street (2013)

Misdaad / Komedie

geregisseerd door Martin Scorsese
met Leonardo DiCaprio, Jonah Hill en Margot Robbie

Eind jaren 80. Jordan Belfort (Leonardo DiCaprio) is een aan drugs, drank en seks verslaafde effectenmakelaar, die door fraude multimiljonair wordt. De voormalige meubelhandelaar Donnie Azoff (Jonah Hill) is hierbij zijn zakenpartner. Samen smijten ze enorme sommen geld over de balk met hun excessieve levensstijl vol drugs en feesten. Belfort ziet zijn carrière ten onder gaan door aanklachten wegens fraude, waarbij corruptie op Wall Street en invloed van de maffia de grootste rol spelen.

kappeuter (moderator)
De nieuwe Scorsese!
Gebaseerd op de autobiografie van Jordan Belfort.
Nederlandse release release: t.b.a. (vermoedelijk eind dit jaar)

Trailer (YouTube)

avatar van cordiacovens
Dit wordt geweldig, gestoorde gekte van wall street

avatar van mjk87
Gaat dit niet gewoon een beetje lijken op Wall St met Gordon Gekko? Of een kruising daarvan met American Psycho. Ik ben benieuwd wat Scorsese kan toevoegen aan de thema's.

avatar van Montorsi
Uiteraard weer een ideaal moment om effectenhandelaren flink aan te pakken. Beetje jammer dat iemand als Scorsese dat niet op een wat minder voor de hand liggend moment heeft gedaan, maar ach.

avatar van Jawaddedadde
Lekkere trailer zeg! Een Lambo Countach, een Ferrari Testarossa en de goddelijke Margot Robbie als love interest, dit allemaal onder de regie van Scorsese. Ik ben er klaar voor!

avatar van H1DD3
Mooi verhaal, goede regisseur, goede acteurs, goede trailer. Ik verwacht een meesterwerk.

avatar van HarmJanStegenga
Lijkt me schitterend! Na het zien van de trailer direct de film waar ik naast - de nieuwe PTA - het meest naar uitkijk. DiCaprio, Scorsese, dit plot.. laat maar komen!

Meneer Bungel
McConaughey is lekker op dreef met zijn gekke rolletjes... Desondanks niet heel erg interessant, gewoon lekker afwachten tot het een keer op tv voorbij komt.

avatar van cordiacovens
verreweg mijn most anticipated film van de rest van het jaar.

avatar van xgogax
Geniale trailer !

avatar van nilserr
Trailer ziet er verdomd goed uit! Met Scorsese aan het roer heb ik hier het volste vertrouwen in.

avatar van schram101
Dit is totaal niet mijn genre maar met deze cast moet dat zeker goed komen. De trailer is in ieder geval erg fijn.

En ik moet Jawaddedadde gelijk geven, Margot Robbie ziet er inderdaad goddelijk uit

avatar van cordiacovens
Helemaal gelijk, dicaprio heeft het maar goed aangepakt met haar even paar weekjes daten tijdens de opnames

Vanaf 9 januari in de bioscoop volgens Dutch Filmworks

avatar van mjk87
Tuurlijk, een film uit 2013 gewoon weer pas lekker in 2014 hier de zalen ingooien.

avatar van cordiacovens
Ja inderdaad, al krijgt bijvoorbeeld de UK hem nog een week later..alleen in de us al in november te zien geloof ik

avatar van DonPeliculón
Ik kreeg toch wel een beetje een soort van The Great Gatsby-flashback bij de trailer, ondanks dat ik die film (nog) niet eens gezien heb.

avatar van Julie
Inderdaad Gatsby going bad

avatar van Badalamenti
Zou niet echt aan Scorsese denken bij het zien van deze trailer.....

avatar van cordiacovens
Denk dat de film erg veel zal weghebbrn van Goodfellas qua verhaalsverloop alleen dan meer over the top

Ik snap niet hoe je hier de Scorsese-link niet kan leggen hoor...

avatar van Badalamenti
DiCaprio buiten beschouwing gelaten zie ik het niet echt. Lijkt me redelijk wat humor in te zitten, wat toch niet van Scorsese's gewoonte is. Met uitzondering van Bringing Out the Dead misschien of After Hours........

Het is echt een rise and fall Scorsese prent inclusief typische voice over, muziek en setting dunkt mij.

avatar van Montorsi
McConaughey lijkt trouwens net Steven Coogan in die trailer.

avatar van cordiacovens
De film lijkt me toch een echte scorsese te worden, Goodfellas meet in a casino on Wall street

avatar van leidsehoodie
Prima kapsel voor McConaughey.

avatar van DonPeliculón
Badalamenti schreef:

The King of Comedy.

avatar van chevy93
Die DiCaprio heeft het er maar druk mee.

avatar van JohnWilliams
DiCaprio is inderdaad lekker bezig. Films met DiCaprio en Scorcese lijken de laatste jaren niet mee ondenkbaar. Geweldig team!

avatar van jokemeistah
Gouden Duo: DiCaprio-Scorcese