• 15.835 nieuwsartikelen
  • 178.419 films
  • 12.235 series
  • 34.017 seizoenen
  • 647.757 acteurs
  • 199.124 gebruikers
  • 9.378.934 stemmen
Avatar
 
banner banner

The Thing (2011)

Horror / Mystery | 103 minuten
2,85 1.063 stemmen

Genre: Horror / Mystery

Speelduur: 103 minuten

Oorsprong: Verenigde Staten / Canada

Geregisseerd door: Matthijs van Heijningen Jr.

Met onder meer: Mary Elizabeth Winstead, Eric Christian Olsen en Joel Edgerton

IMDb beoordeling: 6,3 (153.706)

Gesproken taal: Engels, Noors en Deens

Releasedatum: 17 november 2011

  • On Demand:

  • Pathé Thuis Bekijk via Pathé Thuis
  • Netflix Niet beschikbaar op Netflix
  • Videoland Niet beschikbaar op Videoland
  • Prime Video Niet beschikbaar op Prime Video
  • Disney+ Niet beschikbaar op Disney+
  • Google Play Niet beschikbaar op Google Play
  • meJane Niet beschikbaar op meJane

Plot The Thing

"It's Not Human. Yet."

In een onderzoekskamp op Antarctica leidt de ontdekking van een buitenaards schip tot een confrontatie tussen de studente Kate Lloyd en de wetenschapper Dr. Sander Halvorson. Terwijl Dr. Halvorson zich blijft richten op zijn onderzoek gaat Kate samen met de helikopterpiloot Sam Carter op zoek naar de buitenaardse levensvorm.

logo tmdbFilm stilllogo tmdbFilm stilllogo tmdbFilm stilllogo tmdbFilm stilllogo tmdbFilm stilllogo tmdbFilm stilllogo tmdbFilm stilllogo tmdbFilm still

Externe links

Social Media

Video's en trailers

Reviews & comments


avatar

Gast

  • berichten
  • stemmen

Let op: In verband met copyright is het op MovieMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.

Let op! Je gebruikersnaam is voor iedereen zichtbaar, en kun je later niet meer aanpassen.

* denotes required fields.
zoeken in:
avatar van Thorak

Thorak

  • 6354 berichten
  • 1887 stemmen

brujeria schreef:

enerzijds heb je de groep met ietwat vastgeroeste aanbidders van het orgineel.

bij hun kan het nieuwe werk sowieso geen goed doen

en anderszijds heb je de mensen die de remake/sequel/prequel wat objectiever bekijken en dan an sich vaak gewoon hele redelijke films ontwaren.

En wat ben ik dan? Van uit gaande de je met "het origineel" de versie van Carpenter bedoelt, die heb ik op 3 van mijn top 10 staan en deze prequel ook met een voldoende beoordeeld omdat ik het ook een goede film vond...


avatar van perceived

perceived

  • 1781 berichten
  • 5601 stemmen

Vermakelijk.

Mist de langzaam opgebouwde spanning van het origineel, anderzijds heeft deze prequel/remake een stuk meer vaart en effecten. Die effecten zijn hoewel wat overdadig aanwezig, leuk en effectief maar voor anno 2011 enigszins achterhaald. Niet dat ik dat liever zie, alleen zou je het bij een productie als deze misschien wel verwachten. Hoe dan ook, ik vond het best een leuke kijkervaring. Tof ook dat dit het debuut is van een Nederlandse regisseur, iets waar hij zich echt niet voor hoeft te schamen... Ik las ook dat hij, door bemoeienis van de filmmaatschappij, zijn eigenlijke script heeft moeten aanpassen. Zo niet was het resultaat waarschijnlijk nog een stuk beter en minder Amerikaans aangezet en opgeblazen. Ben dan ook erg benieuwd wat hij ons in de nabije toekomst gaat voorschotelen. 6/10*


avatar van brujeria

brujeria

  • 215 berichten
  • 0 stemmen

Thorak schreef:

(quote)
En wat ben ik dan? Van uit gaande de je met "het origineel" de versie van Carpenter bedoelt, die heb ik op 3 van mijn top 10 staan en deze prequel ook met een voldoende beoordeeld omdat ik het ook een goede film vond...

jij bent gewoon raar


avatar van Madecineman

Madecineman (moderator films)

  • 7484 berichten
  • 1715 stemmen

Bericht met slecht taalgebruik verwijderd.


avatar van hannes64

hannes64

  • 1926 berichten
  • 5253 stemmen

Viel me nog mee, deze thriller/horror.
Alleen de CGI springt er echt uit, en voor een film met een budget van 35 miljoen dollar had `t veel beter gekund.
`T is geen remake van carpenters meesterwerkje, maar van horen en zeggen een prequel.
En wat er ook word gemeld over Winstead, ik vind ze tamelijk goed spelen, en ze is een zeer mooie, aantrekkelijke en steeds betere acteur.
Dat even terzijde....Matthijs van Heijningen Jr heeft hier een aardige film van gemaakt, met soms wat heerlijke gore.
Ja, deze had wel iets.Schrok me trouwens even wezenloos toen Winstead `t schip binnen ging en `t "ding" achter haar aan kreeg.
Net geen 3***...hou `t voorlopig even op 2.5, maar daar kan nog verandering in komen voor een 2de herkansing.....of niet natuurlijk.


avatar van Thorak

Thorak

  • 6354 berichten
  • 1887 stemmen

brujeria schreef:

(quote)

jij bent gewoon raar

Klinkt als een plausibele verklaring!


avatar van PEN15

PEN15

  • 1281 berichten
  • 637 stemmen

Ja hoor.. ik had het al eerder gezegd. Bij die remakes kun je eigenlijk het cijfer al invullen voor je kijkt, want dat dit Carpenter's werk zou moeten gaan evenaren (op zijn minst) was een schier onmogelijjke opgave, niet aan te beginnen. Ik wist het wel dat ze dit weer gingen bestempelen als prequel, want dan kun je altijd indekken dat het vervolg beter is. Hoezo dan is dit gewoon hetzelfde als Carpenter's film?? Hier niks vooruitlopends dat verklaart waarom the thing daar zit of waarom dat team nou echt op expeditie zitten daar in Antarctica. Er is totaal geen spanning te bespeuren, sorry Matthijs en producent, maar dat hoge budget, cgi en goed filmwerk hebben je niet geholpen om op een bekende film een originele prequel te verzinnen. Dit geef ik verder ook echt geen tweede kans meer.


avatar van Elineloves

Elineloves

  • 24071 berichten
  • 3631 stemmen

Tja. Tja... Ik kon er niet zoveel mee. Nu is het wel echt járen geleden dat ik het origineel heb gezien, ik kon me er ook weinig meer van herinneren, maar deze film... Nee. Op geen enkele manier wist 't mijn aandacht vast te houden of mijn interesse opnieuw te wekken. Het komt ook allemaal wat krakkemikkig op gang, vanaf het begin zat ik er al niet lekker in. Wat jammer is, want in Amerika had ik enkele previews gezien en die zorgden er voor dat deze film op mijn 'wil ik zien' lijstje kwam.

Deze prequel is matig en dat voel je als kijker ook. Vooral de tweede helft is behoorlijk ondermaats en soms zelf lachwekkend te noemen.

Jammer. Snel het origineel maar eens uit de kast halen.


avatar van N23

N23

  • 649 berichten
  • 255 stemmen

Ik had persoonlijk het orgineel niet gezien, dus die discussie gaat aan mij voorbij. Al vind ik het persoonlijk geen eerlijke discussie omdat je een film moet beoordelen op zichzelf en niet op zijn voorganger.

Los daarvan was deze film niets bijzonders, te voorspelbaar ect ect.


avatar van jerry r

jerry r

  • 519 berichten
  • 302 stemmen

dit is geen remake dit speelt zich af voor the thing uit 1982 van john carpenter.

er zitten een paar dingen in die niet klopen met de eerst in de eerst film uit 1982 zie je dat ze het schip uit het eis springen met dynamiet en in deze is het anders maar ja het zei zo .

wel leuk dat ze de set van het noorse kamp uit de eerst film na hebben gemaakt als ze gaan oude film gaan kijken in het kamp

vond het onderhouden .

maar zeker niet beter dan die van john carpenter en de special effects van de oude film vond ik zelf beter .

maar echt slecht is hij ook weer niet hoor


avatar van Thorak

Thorak

  • 6354 berichten
  • 1887 stemmen

Het opblazen van het ruimteschip is inderdaad niet helemaal zoals we in de film uit 1982 zagen, dat klopt en de CGI zuigt inderdaad ook. Dat er veel van dezelfde dingen gebeuren lijkt me logisch aangezien het dezelfde situiatie is in de zelfde omgeving. Maar om het daarom gelijk een slechte film te vinden vind ik onzin. Ook al is de 1982 versie beter is dit nog steeds géén slechte film.


avatar van GrobbekuikenXL

GrobbekuikenXL

  • 590 berichten
  • 1234 stemmen

Viel toch nog tegen alhoewel ik niets verwachtte, begin wel leuk, eind wel aardig maar in het midden zo saai en ook niet spannend. De effecten uit 1982 echt veel leuker, je ziet nu steeds hetzelfde insectachtige ding met mensenhoofden hier en daar en het zag er erg nep uit. 1 keer is genoeg en de dvd hoef ik niet, wel de bluray van The Thing uit 1982 gekocht. Die krijgt 4 sterren. De muziek bij de aftiteling is volgens mij gewoon de muziek van Morricone uit het origineel en het is wel leuk om de hond even te zien wegrennen waardoor je gelijk weer zin hebt om het origineel te zien.


avatar van rep_robert

rep_robert

  • 27517 berichten
  • 4085 stemmen

Reinbo schreef:
Volgens mij gedragen ze zich exact zo als het wezen dat ze hebben gekopieerd, dus inclusief die persoons intelligentie.


Tsjah, hier ben ik het gewoon niet mee eens. Daarnaast is er geen enkel bewijs dat jou theorie ondersteunt en mijn theorie toch een stuk plausibeler omdat ze enkel mensen willen vermoorden en "klonen". Zoals ik al zei, het imiteert misschien andere vormen en blijft op de achtergrond om te overleven en vervolgens toe te slaan, heb geen teken gezien dat ze intelligentie hebben overgenomen. Het doel van het wezen blijft primitief en niks wijst erop dat ze andere dingen kunnen/willen dan het uitroeien van andere levensvormen.


avatar van rep_robert

rep_robert

  • 27517 berichten
  • 4085 stemmen

godertdk schreef:

IS GEEN REMAKE!!!! IS EEN VOORLOPER OP DE 1982 VERSIE.

Keiharde remake met enkele letterlijk gekopieerde scenes en enkele scenes die bijna hetzelfde zijn. Slechts enkele prequel elementen die de gemakzuchtige bedoelingen van de makers van deze film proberen te verdoezelen. For god's sake, de film heeft exact dezelfde naam. Pure marketing allemaal deze film. Ik zie de goede bedoelingen achter deze film niet behalve simpel cashen.


avatar van Thorak

Thorak

  • 6354 berichten
  • 1887 stemmen

rep_robert schreef:
(quote)


Tsjah, hier ben ik het gewoon niet mee eens. Daarnaast is er geen enkel bewijs dat jou theorie ondersteunt en mijn theorie toch een stuk plausibeler omdat ze enkel mensen willen vermoorden en "klonen". Zoals ik al zei, het imiteert misschien andere vormen en blijft op de achtergrond om te overleven en vervolgens toe te slaan, heb geen teken gezien dat ze intelligentie hebben overgenomen. Het doel van het wezen blijft primitief en niks wijst erop dat ze andere dingen kunnen/willen dan het uitroeien van andere levensvormen.
Reinbo's "theorie" klopt wel degelijk en er zijn wél tekenen van dat het wel de intelligentie van de gekloonde persoon overneemt. Afgezien dat je het zelf al zegt: "klonen", is er ook nog eens het feit dat ze niet kunnen zien of iemand nou door het monster is overgenomen of dat het de 'echte' persoon is. Was dat wel zo geweest dan zouden de vullingen en bloed test onzinnig zijn.


avatar van mcdaktari

mcdaktari

  • 7315 berichten
  • 0 stemmen

Ik vind het helemaal zo´n slechte film nog niet en het laat mooi zien hoe de orginele `The Thing` uit ´82 eigenlijk begon. Ik dacht in eerste instantie ook dat het een remake was maar dat is het dus niet en de scene met het ruimte schip vind ik heel mooi gemaakt. Ik begrijp die negatieve recensies ook niet goed, maar ieder zijn ding natuurlijk.


avatar van ralfsjam

ralfsjam

  • 2144 berichten
  • 1345 stemmen

paul83 schreef:

(quote)

Er zijn wel remakes die beter zijn dan het origineel:

1. Inglorious bastards

2. Ocean's eleven

3. 3:10 to Yuma

4. Munich

Het is schaars maar maak aub geen statement dat het zo is. Dus niet luisteren naar de meneer hierboven. Een heleboel mensen vinden het origineel beter omdat ze er als tiener naar hebben gekeken wat een indruk achter laat. Ik heb ook het idee dat er een boel mensen hier meehuilen met de wolven in het bos.

Het gaat dus niet altijd op.

Okay, uitzonderingen daar gelaten. Maar het mag opvallen dat deze 4 die je noemt, geen grote bekende zijn als The Thing, Nightmare on... , Fright night etc. Deze worden niet gere-maked om makkelijk centen te verdienen, maar om degelijk film's af te leveren ("True Grit" is toch ook re-make?) Maar de redelijke en goede re-makes sneeuwen onder door al die andere prullen der luiheid. Zag laatst een lijstje met re-makes die gedaan zijn en nog komen. Angstaanjagend.!

Verbieden die hap, of in ieder geval een speciale kwaliteit's commissie of iets of iemand die prullen van tafel kan vegen.


avatar van Glacius

Glacius

  • 4297 berichten
  • 3033 stemmen

Ajax&Litmanen1 schreef:

(quote)

Op een paar procent na dat de film op het einde probeert vast te knopen aan de 1982 versie (toegeven, dat lukt best wel) is het gewoon een remake met bijna dezelfde momenten. De identiteitstest, vlammenwerper, exact dezelfde manier van het probleem ontdekken en er tegen vechten...kom zeg, gewoon een remake die ze prequel noemen om de fans niet pissiger te maken.

Tja, wat voor opties hadden ze dan? Op basis van de 1982 versie moesten bepaalde aspecten terugkomen, waaronder het verbranden. Verder is de identiteitstest gewoon een logisch gevolg op de gebeurtenissen. Ik weet verder niet of vlammenwerpers standaard gear is bij antarctische onderzoeken e.d.


avatar van The Oceanic Six

The Oceanic Six

  • 60517 berichten
  • 4107 stemmen

Elineloves schreef:

Jammer. Snel het origineel maar eens uit de kast halen.

Glacius schreef:

Tja, wat voor opties hadden ze dan? Op basis van de 1982 versie moesten bepaalde aspecten terugkomen, waaronder het verbranden. Verder is de identiteitstest gewoon een logisch gevolg op de gebeurtenissen. Ik weet verder niet of vlammenwerpers standaard gear is bij antarctische onderzoeken e.d.

Nou ja, logisch of niet...het is allemaal wel enorm gejat van de 1982 versie. En niet als eerbetoon, maar omdat ze zelf niks konden bedenken had ik het idee. Eigenlijk verloopt deze remake (ja remake, ondanks dat sommigen dit een prequel durven te noemen door wat momentjes helemaal op het einde) identiek zoals de 1982 versie, maar dan veel minder interessant. Ik ben geen filmmaker, maar als ik The Thing ga remaken dan zoek ik wel naar momenten die mijn film origineel kunnen maken. Nu is het simpel jatwerk.


avatar van FullMoon

FullMoon

  • 308 berichten
  • 2456 stemmen

Wie de film aan het einde heeft gezien zal meteen er achtergekomen dat het hier niet om een remake gaat maar een prequel. Wie The Thing 1982 gezien heeft weet dat de film begint met een helikopter die op een gevluchte husky schiet en zo eindigt deze film ook.
.

Volgens mij zijn er veel mensen die het einde van deze film niet helemaal hebben afgekeken, want na de eindtitels laten ze nog het een en ander wat je niet mag missen.

De film vond ik vermakelijk. Het acteerwerk viel ook erg mee. Een dikke 3 sterren.


avatar van paul83

paul83

  • 1361 berichten
  • 1571 stemmen

ralfsjam schreef:

(quote)

Okay, uitzonderingen daar gelaten. Maar het mag opvallen dat deze 4 die je noemt, geen grote bekende zijn als The Thing, Nightmare on... , Fright night etc. Deze worden niet gere-maked om makkelijk centen te verdienen, maar om degelijk film's af te leveren ("True Grit" is toch ook re-make?) Maar de redelijke en goede re-makes sneeuwen onder door al die andere prullen der luiheid. Zag laatst een lijstje met re-makes die gedaan zijn en nog komen. Angstaanjagend.!

Verbieden die hap, of in ieder geval een speciale kwaliteit's commissie of iets of iemand die prullen van tafel kan vegen.

He, je noemt er nog eens twee op; True Grit en Fright Night. Beter dan het origineel (naar mijn mening). De films zijn voor jou geen grote bekende misschien, de originele versies van de films die ik opnoem zijn ook wat ouder dan The Thing. En waar hebben we het over. Dit is geen remake. Remakes zijn overigens prima. Er slagen er vast wel wat en die wil ik best zien.


avatar van kos

kos

  • 46700 berichten
  • 8856 stemmen

Elineloves schreef:

Jammer. Snel het origineel maar eens uit de kast halen.

Dan moet je deze hebben . The Thing from Another World (1951)


avatar van brujeria

brujeria

  • 215 berichten
  • 0 stemmen

jaja, dat was al zo'n 1248123 keer gezegd


avatar van The Oceanic Six

The Oceanic Six

  • 60517 berichten
  • 4107 stemmen

FullMoon schreef:
Wie de film aan het einde heeft gezien zal meteen er achtergekomen dat het hier niet om een remake gaat maar een prequel. Wie The Thing 1982 gezien heeft weet dat de film begint met een helikopter die op een gevluchte husky schiet en zo eindigt deze film ook.
.

Volgens mij zijn er veel mensen die het einde van deze film niet helemaal hebben afgekeken, want na de eindtitels laten ze nog het een en ander wat je niet mag missen.

De film vond ik vermakelijk. Het acteerwerk viel ook erg mee. Een dikke 3 sterren.


Voor de zoveelste keer, de film komt volledig over als remake, daar doen 5 minuten op het einde niks aan af. Officieel is het een prequel, iedereen die hem gezien heeft zal het bijna zeker een remake noemen.


avatar van paul83

paul83

  • 1361 berichten
  • 1571 stemmen

Ajax&Litmanen1 schreef:

(quote)

Voor de zoveelste keer, de film komt volledig over als remake, daar doen 5 minuten op het einde niks aan af. Officieel is het een prequel, iedereen die hem gezien heeft zal het bijna zeker een remake noemen.

Waarom? Omdat er dezelfde test in zit? Het valt wel mee. En dan nog. Een prima film naar mijn mening.


avatar van The Oceanic Six

The Oceanic Six

  • 60517 berichten
  • 4107 stemmen

paul83 schreef:

(quote)

Waarom? Omdat er dezelfde test in zit? Het valt wel mee. En dan nog. Een prima film naar mijn mening.

Leg de 2 films maar naast elkaar. Opbouw is bijna identiek en bepaalde scenes zijn gewoon simpel overgenomen. Heb dan als makers de ballen om te zeggen dat het een remake is. Het is niet omdat ze het einde aan het origineel geknoopt hebben dat het plots een prequel mag heten.


avatar van grid8400

grid8400

  • 669 berichten
  • 603 stemmen

FullMoon schreef:
Wie de film aan het einde heeft gezien zal meteen er achtergekomen dat het hier niet om een remake gaat maar een prequel. Wie The Thing 1982 gezien heeft weet dat de film begint met een helikopter die op een gevluchte husky schiet en zo eindigt deze film ook.
.

Volgens mij zijn er veel mensen die het einde van deze film niet helemaal hebben afgekeken, want na de eindtitels laten ze nog het een en ander wat je niet mag missen.

De film vond ik vermakelijk. Het acteerwerk viel ook erg mee. Een dikke 3 sterren.


PRECIES!

Het einde is juist erg leuk, omdat het perfect aansluit op het begin van de versie uit 1982.

Ik begrijp ook niet zo erg de negatieve beoordeling hier, want de film is zeker wel goed te pruimen. Het is natuurlijk niet zo'n klassieker als de versie uit de jaren 80, maar hij is zeker niet slecht.

Nadeel is gewoon dat we anno 2011 erg verwend zijn

Wat mij betreft zeer vermakelijk en een dikke 3,5*


avatar van brujeria

brujeria

  • 215 berichten
  • 0 stemmen

paul83 schreef:

(quote)

Waarom? Omdat er dezelfde test in zit? Het valt wel mee. En dan nog. Een prima film naar mijn mening.

precies.

En het gegeven blijft nu eenmaal een eenzame basis op Antartica, een groep mensen, een monster en een zootje vlammenwerpers.

Dus schokkend anders kan het ook niet worden.

Hoeft ook niet, het was vet!


avatar van rep_robert

rep_robert

  • 27517 berichten
  • 4085 stemmen

Bekrompen meningen hier dat mensen echt denken dat dit enkel een prequel is omdat het toevallig aansluit op de '82 versie. Lees A&L's mening maar voor een toelichting. Jammer dat mensen kortzichtig zijn en niet verder kijken dan hun neus lang is. Gelukkig is de film keihard geflopt. Dit soort films heb je nodig om de geldwolven in de studio's te doen laten beseffen dat remaken niet altijd een garantie voor geld is.

Ook raar trouwens als dit wel een pure prequel zou zijn dat ze de film precies hetzelfde noemen, had de film dan: The Thing: The Beginning of zo genoemd. Allemaal tekenen dat dit gewoon een remake is.


avatar van rep_robert

rep_robert

  • 27517 berichten
  • 4085 stemmen

kos schreef:

(quote)

Dan moet je deze hebben . The Thing from Another World (1951)

Staat ook in mn kast, binnenkort maar even kijken