• 15.747 nieuwsartikelen
  • 177.969 films
  • 12.204 series
  • 33.972 seizoenen
  • 646.997 acteurs
  • 198.990 gebruikers
  • 9.371.006 stemmen
Avatar
 
banner banner

Saw VI (2009)

Horror / Thriller | 90 minuten
3,01 1.483 stemmen

Genre: Horror / Thriller

Speelduur: 90 minuten

Alternatieve titel: Saw 6

Oorsprong: Canada / Verenigde Staten / Verenigd Koninkrijk / Australië

Geregisseerd door: Kevin Greutert

Met onder meer: Tobin Bell, Betsy Russell en Costas Mandylor

IMDb beoordeling: 6,1 (134.353)

Gesproken taal: Engels

Releasedatum: 31 december 2009

Plot Saw VI

"The game has come full circle."

Agent Strahm is overleden, en detective Hoffman wordt naar voren geschoven als de onbetwiste opvolger van Jigsaw's erfenis aan gruwelijkheden, waaronder weer een van te voren opgezet plan waarin gevangenen zich moeten bewijzen tegenover de zonden die ze zijn begaan. Wanneer de FBI bijna op het punt staat om Hoffman te arresteren, zet hij een nieuw spel in werking, met daarin de laatste wensen van Jigsaw die ter uitvoering moeten worden gebracht.

logo tmdbFilm stilllogo tmdbFilm stilllogo tmdbFilm stilllogo tmdbFilm stilllogo tmdbFilm stilllogo tmdbFilm stilllogo tmdbFilm stilllogo tmdbFilm still

Externe links

Social Media

Volledige cast

Acteurs en actrices

Alle Media

Video's en trailers

Reviews & comments


avatar

Gast

  • berichten
  • stemmen

Let op: In verband met copyright is het op MovieMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.

Let op! Je gebruikersnaam is voor iedereen zichtbaar, en kun je later niet meer aanpassen.

* denotes required fields.
zoeken in:
avatar van Thom1994

Thom1994

  • 1312 berichten
  • 672 stemmen

Boogey, je houdt niet van films met een happy end. Dan zou ik zeggen dat je deze film toch helemaal geweldig zou vinden.


avatar van Threeohthree

Threeohthree

  • 5557 berichten
  • 2931 stemmen

Klopt zou je wel denken. Daarom staat saw 1ook in mijn top 10 en vind ik saw over het algemeen een goeie serie. Maar bij deze film is dit niet het geval. wraak is op het einde maar daar blijft het ook bij.

Toch jammer aangezien ik juist wil dat iedereen doodgaat. niks geen sympathie met de slachtoffers.


avatar van TrippelDee

TrippelDee

  • 65 berichten
  • 1909 stemmen

Dit is niet de climax die ik van de serie had verwacht. De film zelf had geen onverwachte twist zoals de vorige films om bekend stonden. Het leek een beetje afgeraffeld. Terwijl het verhaal in de serie heel veel potentie had om een grote eind knaller te krijgen.

Het is geen saaie film, en ik heb me er ook zeker mee vermaakt. Maar na afloop liet het een beetje een goedkope indruk achter. En was het niet wat ik gehoopt had.

Het suddert een beetje door op het niveau van de laatste paar films.

2.5


avatar van Thom1994

Thom1994

  • 1312 berichten
  • 672 stemmen

Saw kan gewoon niet saai zijn


avatar van Threeohthree

Threeohthree

  • 5557 berichten
  • 2931 stemmen

Saai niet maar boeiend is anders.


avatar van Onderhond

Onderhond

  • 87594 berichten
  • 12837 stemmen

Bof.

Wel beter dan deel V, maar dat was dan ook wel een dieptepunt in de reeks. Toch vond ik die niet op het niveau van de betere films uit de reeks.

Costas Mandylor is toch wel een érg slecht acteur en het verhaal blijft steeds iets teveel terugharken naar eerdere delen. Flashbacks ten spijt weet ik echt niet meer wat er zich allemaal in deel 3 afspeelde. Zal vast ook wel beter werken in een marathon, maar Saw blijft een te pover verhaaltje hebben om er veel tijd aan te besteden.

De machines en kills zijn wel weer wat beter, hoewel Greutert duidelijk regietalent mist om het écht goed in beeld te brengen. Daarnaast ook een klein minpuntje bij de eerste trap die puur gebaseerd is op gewicht. Ipv je eigen arm eraf te hakken kan je beter beide messen op de schaal gooien. Toch begint de lol een beetje op te geraken, na 6 afleveringen vol roeste contrapties met radartjes mag het wel weer eens iets anders zijn.

Toch blijft de film vlot, af en toe aardig goor en visueel relatief aantrekkelijk. De korte speelduur zorgt dan ook voor een nipte voldoende, maar voor deel 7 mag het weer iets meer zijn.

3.0*


avatar van ken1976

ken1976

  • 295 berichten
  • 289 stemmen

Alweer het 6e deel in de SAW-serie..... en hij viel me niet tegen!

Het verhaal is (door de flashbacks naar andere delen) wel duidelijk, maar het voegt niet echt meer duidelijkheid..soms is het zelfs een beetje verwarrend.... desondanks is het goed te volgen...

De vallen (waar SAW bekend omstaat) waren zeker wel weer inventief...

Kortom ik heb me vermaakt en geef hem een voldoende , 3 sterren... niet het beste deel , maar toch wel veel vermaak!!!


avatar van ken1976

ken1976

  • 295 berichten
  • 289 stemmen

Onderhond schreef:
Bof.

Wel beter dan deel V, maar dat was dan ook wel een dieptepunt in de reeks. Toch vond ik die niet op het niveau van de betere films uit de reeks.

Costas Mandylor is toch wel een érg slecht acteur en het verhaal blijft steeds iets teveel terugharken naar eerdere delen. Flashbacks ten spijt weet ik echt niet meer wat er zich allemaal in deel 3 afspeelde. Zal vast ook wel beter werken in een marathon, maar Saw blijft een te pover verhaaltje hebben om er veel tijd aan te besteden.

De machines en kills zijn wel weer wat beter, hoewel Greutert duidelijk regietalent mist om het écht goed in beeld te brengen. Daarnaast ook een klein minpuntje bij de eerste trap die puur gebaseerd is op gewicht. Ipv je eigen arm eraf te hakken kan je beter beide messen op de schaal gooien. Toch begint de lol een beetje op te geraken, na 6 afleveringen vol roeste contrapties met radartjes mag het wel weer eens iets anders zijn.

Toch blijft de film vlot, af en toe aardig goor en visueel relatief aantrekkelijk. De korte speelduur zorgt dan ook voor een nipte voldoende, maar voor deel 7 mag het weer iets meer zijn.

3.0*
die beide messen, zaten toch vast aan kettingen en dat meisje wilde zelfs een van die kettingen doorhakken ,maar dat lukte niet, dus de trap klopte wel......maar je hebt wel gelijk, het is wel een trap waar je aan twijfelt... maar goed, het blijft film he!!!!


avatar van mixmaster

mixmaster

  • 1288 berichten
  • 1215 stemmen

ook dit 6e deel van saw vond ik weer erg goed !!!

keiharde martelscenes en veel gore zoals we gewend zijn van de saw reeks.

het verhaal vind ik ook nog steeds mooi aan elkaar passen en ik kan haast niet wachten op deel 7 .


avatar van rustugan

rustugan

  • 117 berichten
  • 918 stemmen

Goh, heb hem net gezien en moet zeggen dat ik me toch wel weer prima vermaakt hebt. Hoewel de formule inmiddels zo oud is naar de weg naar Rome, kan ik toch niet anders zeggen dat het me boeide. Ik vind deze qua gore-factor hoger dan deel 5.


4*

Vooral ontslagen DSB mensen moeten de eerste scene zien


En dan nog iets wat me opviel:
In de eerste scene moeten de spelers zoveel mogelijk vlees op een weegschaal zien te krijgen, om te overleven. Mijns inziens was het verstandiger om gewoon dat wapentuig op die weegschaal te gooien. Want er is volgens mij geen enkel apparaatje aanwezig die checkt of het vlees is wat er op die weegschaal word gegooid....

Of zie ik iets over het hoofd?


avatar van bollepeer

bollepeer

  • 449 berichten
  • 275 stemmen

rustugan schreef:
Goh, heb hem net gezien en moet zeggen dat ik me toch wel weer prima vermaakt hebt. Hoewel de formule inmiddels zo oud is naar de weg naar Rome, kan ik toch niet anders zeggen dat het me boeide. Ik vind deze qua gore-factor hoger dan deel 5.


4*

Vooral ontslagen DSB mensen moeten de eerste scene zien


En dan nog iets wat me opviel:
In de eerste scene moeten de spelers zoveel mogelijk vlees op een weegschaal zien te krijgen, om te overleven. Mijns inziens was het verstandiger om gewoon dat wapentuig op die weegschaal te gooien. Want er is volgens mij geen enkel apparaatje aanwezig die checkt of het vlees is wat er op die weegschaal word gegooid....

Of zie ik iets over het hoofd?



als je een paar comments boven je kijkt, weet je het antwoord


avatar van Onderhond

Onderhond

  • 87594 berichten
  • 12837 stemmen

ken1976 schreef:
die beide messen, zaten toch vast aan kettingen en dat meisje wilde zelfs een van die kettingen doorhakken ,maar dat lukte niet, dus de trap klopte wel......maar je hebt wel gelijk, het is wel een trap waar je aan twijfelt... maar goed, het blijft film he!!!!

Zat inderdaad vast aan kettingen, maar aangezien het een houten tafeltje was leek me dat nu ook weer niet zo'n enorm probleem. Niet dat het veel stoort verder, maar de traps waren vroeger toch net iets meer waterdicht. Ook op het einde van deze film merk je dat iemand een trap eigenlijk te slim af is. Da's toch een beetje jammer.


avatar van the-hague-pride

the-hague-pride

  • 503 berichten
  • 442 stemmen

ook deze vond ik weer geweldig

zoals de hele reeks

laat 7 en 8 ook maar komen


avatar van The Oceanic Six

The Oceanic Six

  • 60517 berichten
  • 4107 stemmen

Hehe, je kan merken dat de R5 versie online is gekomen


avatar van Zinema

Zinema (crew films)

  • 10270 berichten
  • 7275 stemmen

Dieptepunt bereikt.

Want dit kun je veel noemen, maar geen goede film.

Toegeven, voor genre-liefhebbers zit er aardig wat gore in. Verder helaas niets. De spelletjes zijn inmiddels voorspelbaar en afgezaagd (kon het niet laten). Ook geen enkele keer in spanning gezeten.

Na een uitstekend deel 1 en twee vermakelijke horror-vervolgen kwam de nieuwe draai bij deel 4. Er moest zonodig weer een goed verhaaltje in, met lekker veel twists. Net zoals bij deel 1. De mensen klaagden immers dat de twee vervolgen minder sterk, maar des te goorder waren? En zo begon men aan de eerste soap-achtige ontwikkelingen met tussendoor? Juist ja, nog goordere kills. Die kills werkten vaak wel, maar het GTST-gedoe niet. Helaas ging men met deel 5 rustig verder op dit nieuw ingeslagen pad. En nu dus ook met deel 6.

Eerst had ik nog heel even het vermoeden dat het een meevallertje kon worden. Helaas. Nog meer soap-achtige ontwikkelingen en nog meer twists. Het enige wat aan deze meuk ontbreekt is een romance. Irene Cara zou jaloers moeten zijn op deze flick, want zelden heb ik zoveel Flashbacks op een rijtje gezien. En nee, ik weet niets meer van deel 4 en 5. Vond het toen al een warboel. Welke gek wil überhaupt bijhouden wie mèt en wie tegen elkaar is en waarom? Ik niet i.i.g., no thanks.

De spaarzame games zijn aardig maar, zoals ik al eerder meldde: voorspelbaar en afgezaagd (hoppatee, nog een keertje). Ook niet sterk in beeld gebracht overigens. Vond het geheel, visueel gezien, ook allesbehalve sterk. Vond de look eerder goedkoop dan eng.

Bell valt nog enigszins te pruimen, al lijkt hij zo stoned als een garnaal. De rest van de cast is beduidend minder. M.u.v. misschien wel Outerbridge.

Nope, er valt weinig verder te zakken. Maar de schrale uier zegt mij dat dit wel zal gaan gebeuren.

Slecht.


avatar van Bottleneck

Bottleneck

  • 8233 berichten
  • 2117 stemmen

Zinema schreef:

Bell valt nog enigszins te pruimen, al lijkt hij zo stoned als een garnaal.

Hij zal wel morfine gebruiken, ligt wel voor de hand


avatar van Zinema

Zinema (crew films)

  • 10270 berichten
  • 7275 stemmen

Hoe voorspelbaar.

Edit/ Zou hij aan method-acting doen?


avatar van rick1313

rick1313

  • 3 berichten
  • 112 stemmen

slechtste saw!


avatar van Boxmeer

Boxmeer

  • 35 berichten
  • 30 stemmen

Ik was een echte Saw fan. En ik was zeer benieuwd of deze Saw me weer een beetje kon overtuigen. Want na deel 1 ging het berg afwaarts. De eerste 10 min waren al genoeg. Wat een bagger film. Enorm slechte personages (slecht geacteerd waaronder de hoofdrol speler) En het sloeg nergens op dat sommige mensen die een schoon geweten hadden ook een plaats kregen. Het einde was al wel een beetje aan te zien.

Laten ze deel 7 aub geen Saw meer noemen. Dit gaat nergens meer over.


avatar van Zandadder

Zandadder

  • 2595 berichten
  • 3080 stemmen

Vond hem vrij goed. Beter als de vorige 2 in ieder geval. Maar de koek is inderdaad op.


avatar van 1311811

1311811

  • 158 berichten
  • 639 stemmen

the-hague-pride schreef:

ook deze vond ik weer geweldig

zoals de hele reeks

laat 7 en 8 ook maar komen

Helemaal mee eens!


avatar van finalman

finalman

  • 1767 berichten
  • 1579 stemmen

wie is akkoord met me dat deze deel minder goor (en minder wreed) is dan de vorige delen?


avatar van BS

BS

  • 853 berichten
  • 673 stemmen

Gelukkig heb ik laatst eeen saw-marathon gehouden dus was nog wel rederlijk op de hoogte van het verhaal en de karakters.

Toch is het soms wat lastig te volgen, maar de flash-backs doen mooi kun werk.

Saw 6, we zijn over de helft en laten we even snel samenvatten.

Saw 1 was natuurlijk meesterlijk dus een vervolg was snel gemaakt.3 was ook wel leuk en 4+5 hadden zijn nogal in elkaar verweven.

Nu we bij 6 zitten kennen we de stijl, de formule en het nivo.

Kijk,als je de rest gezien hebt ( en leuk hebt gevonden ) moet je deze natuurlijk ook kijken. Dan weet je wat je wilt ( meer gore, meer twists, meer John en meer spanning ) Maar ja, meer op meer op meer kan natuurlijk niet. Je kunt niet iedere keer een overtreffende stap maken. Het houd een keer op, en dat hebben de andere films ook wel bewezen.

Natuurlijk zitten er ook "leuke" vallen in en daar gaat het dan toch om. Je gaat niet naar Saw 6 om rustig op je stoel te gaan zitten. Je wilt met bloed en lichaamdelen en rare constructies geconfronteerd worden.

Nou, dat lukt ook wel

Het gevoel wat je verhaal-technisch hebt is nogal zwak. Het gevoel van uitmelken is nu wel een beetje aanwezig, maar toch weten ze een fatsoenlijk vervolg eraan te schijven. Let wel, fatsoenlijk in de naam van het horror-changre ; of het saw-verhaal ! Verwacht dus geen diepgang maar zoals gewoonlijk weer een leuke twist.

Met hoe de film nu eindigt staan we eigenlijk weer op een mooi en interesant punt. Want hoe nu verder met de andere 4 films? Nieuwe weg of doorgaan en het mastermind met het masterplan nog verder uitmelken? Wat dat betreft blijft het wel interesant.

Saw 6 doet wat je ervan verwacht en ikzelf vind de film weer een beetje terugkomen naar een iets beter punt. 3,5*


avatar van subwoofer henk

subwoofer henk

  • 248 berichten
  • 387 stemmen

vond em best goed eigenlijk :O beter dan verwacht


avatar van TheThirdMark

TheThirdMark

  • 464 berichten
  • 727 stemmen

Waar 1 geniaal was (compleet nieuw Genre), 2 een erg waardig vervolg en 3 leuk was maar 4 en 5 beter weggelaten hadden kunnen worden (The message killed the messenger zo gezegd) is 6 een erg goed vervolg waar JigSaw weer heer en meester is (kijk het om het te snappen).


avatar van lau12345

lau12345

  • 221 berichten
  • 264 stemmen

Snel afgerachelde film.

Scene`s waren top zoals altijd.

Saw films blijft je boeien als alle delen hebt gezien maar zoals zo vaak "hoe meer delen ,hoe slechter ze worden "

Al met al kom ik niet verder dan 2.5*.


avatar van mrwhite

mrwhite

  • 1521 berichten
  • 3499 stemmen

de saw films daar kijk ik iederjaar het meest naar uit en dus heb ik ook van deze genoten al was hij wel minder dan de eerste 4.

5 en 6 is van het zelfde niveau iets minder maar toch nog leuk om zien.

op naar deel 7 november 2010

jigsaw


avatar van finalman

finalman

  • 1767 berichten
  • 1579 stemmen

Een belangrijke spoiler!

Zo, Hoffman is op het einde gruwelijk verminkt en de film is zo geëindigd. Nu, de belangrijke vragen die in mijn hoofd rijzen: Wie gaat hem helpen met zijn gezicht op te knappen? Wie heeft die sleutel in het lichaam van William gestopt? Hoffman ziet er volgens mij geen dokter uit! Dus, wie zou het volgens mij gedaan hebben? Wie kan Hoffman helpen? Juist ja, niemand anders dan : Dr Gordon...


avatar van Lui

Lui (crew films)

  • 3490 berichten
  • 11862 stemmen

Het is gewoon zo dat er iemand met medische kennis betrokken moet zijn bij de moorden. Bij zoveel van de traps zijn er dingen binnenin het lichaam geplaatst, dat kunnen Jigsaw, Amanda en Hoffman allemaal niet gedaan hebben.
Ik hoop tenminste dat Dr. Gordon terugkomt, al zijn er ook veel mensen die denken dat Dr. Heffner Jigsaw geholpen zou hebben.

En @finalman: En dan is er ook nog die envelop uit de box van Jill, die ze ergens in een ziekenhuis door de brievenbus van een kantoor deed.


avatar van finalman

finalman

  • 1767 berichten
  • 1579 stemmen

ivm dr Heffner, raar dat ik die acteur James van Patten zie staan bij Saw VI??
James Van Patten ... Coroner