Terminator Salvation (2009)

Verenigde Staten / Duitsland / Verenigd Koninkrijk / Italië
Sciencefiction / Actie
115 minuten / 118 minuten (director's cut)

geregisseerd door McG
met Christian Bale, Sam Worthington en Anton Yelchin

De film speelt zich af in post-apocalyptisch 2018. John Connor heeft als lot het leiden van de opstand tegen Skynet en haar leger van Terminators. De toekomst die hij voorzag wordt veranderd door de komst van Marcus Wright, een vreemdeling wiens laatste herinnering is dat hij in een cel op de executie van zijn doodstraf zat te wachten. Connor moet bepalen of Marcus gezonden is vanuit de toekomst, of gered is vanuit het verleden. Samen trekken ze ten strijde tegen Skynet.

avatar van fappie
Nomak schreef:
Zijn er ook T-1000's in de film?

Het kan toch niet zo zijn dat de T-1000 in Terminator 2 de enige is die ze ooit gemaakt hebben.

komt wss in de volgende films;) mja dat zie je wel in de film

hollywood king
morgen naar bioscoop, en dan mijn mening=eindelijk

Nomak schreef:
Zijn er ook T-1000's in de film?

Deze film is de making of.... the T 800

avatar van Creasy_Bear
Opzich een goed onderhoude actiefilm, maar de titel Terminator niet waardig!!

Nomak
@ fappie & etherman

Bedankt voor de info.
Moet ik toch eens naar Salvation gaan kijken dan.

Goeie film, 2e helft vond ik beter dan de 1e helft van de film.

Nu weten we ook waarom toekomstige Connor in T2 een scar op zijn gezicht had

avatar van mrdig
Heerlijke actiefilm zonder diepgang. Die mag ik af en toe graag zien.
De krappe 2 uur vliegt voorbij. Heb er van genoten. Het zag er allemaal geweldig uit en Bale als Conner bevalt me prima. Prima deel in de Terminator reeks. En cgi-Arnie zag er tot mijn verbazing prima uit moet ik zeggen, veel beter dan Patrick Stewart in Wolverine in elk geval.

Wat veel negatief gelul hier zeg.
IK vond hem echt heel goed op naar deel 5, over paar jaartjes.

avatar van FrisoBoei
hollywood king schreef:

christian bale´s stem is perfect, in the dark knight en batman begins, moest hij net als een superman zijn bril afdoen en niemand herkent hem, dat is pas lachwekkend hahaha

respect.

avatar van Jaxxx
etherman schreef:
Deze film is de making of.... the T 800

Type robot die Arnie speelt in Terminator 1 en 2 is in deze film nog niet uitgevonden. Deze types zijn een oudere type robot. Ook het tijdreizen is nog niet uitgevonden. Dat zal hoogstwaarschijnlijk in de komende delen langskomen.

I saw Terminator Salvation in the theatre tonight. I wasn't to pleased about it.

I've been a T fan from the beginning but the crap they've made right now Even I could have written a better storyline! It's like Madmax meets the Matrix. As if we haven't seen that before!

And the actors, please... they don't even have a B status. I was very pleased to see Arnold for like 1 second than he turned out to be computer animated! And "I'll be back" from Christian Bale's mouth just doesn't do the trick.

I'll stick to the old school T movies. When Judgement Day is near, and the machines start destroying everything. I hope they start with the latest Terminator movie....

avatar van mandy7
Heb me prima vermaakt, het zag er gelikt uit.
Het acteren was ook goed (genoeg).
Het verhaal was niet echt hoogstaand, maar ja,
we hebben het hier over een film waarin machines de wereld overnemen. Dus...

Vond Sam Worthington en Anton Yelchin hoogtepuntjes.
Christian bale deed wat die altijd doet, gekrenkt kijken en met een lage stem praten, en dat doet ie goed

mrdig schreef:

Patrick Stewart zat gewoon echt in die film, dus dit is wel grootse onzin wat je nu uitkraamt!

avatar van Thiver
Creasy_Bear schreef:

Maar hij was wel flink digitaal bijgewerkt om hem jonger te laten lijken, dus zo vreemd is die vergelijking niet.

avatar van JacoBaco
Tegenvallende film, maar ook zeker geen slechte film. De 115 min (- aftiteling) worden grotendeels gevuld door actie-scenes en visueel is er echt niets mis mee. Alleen wat ontbreekt bij de vele actie-scenes, is spanning. James Cameron wist daar met 1 en 2 (vooral 1) toch beter mee om te gaan.

Christian Bale, Sam Worthington en Anton Yelchin (Kyle Reese) Doen het erg goed in deze film. De rest vind ik maar matig. Vooral Michael Ironside en die Rus vind ik erg overbodig. En zo waren er nog wel wat meer rollen die ze hadden mogen weglaten. (Barnes bijvoorbeeld)

Het beetje verhaal wat de film wel heeft, is niet vooral niet ingewikkeld. En opzich is die Marcus een interessante toevoeging, al is het mij nog niet 100% duidelijk hoe hij nou juist zo'n geavanceerde machine kan zijn.

Verder doen die Motor-terminators, de Anaconda's en die hele grote Machine uit de Trailer mij weinig. Die scene bij die benzinepomp is ook niet echt mijn ding. Ineens worden er mensen gegrepen door die grote machine. Alsof ze het Vliegtuig waarmee ze die Robot droppen niet aan hoorde komen.

Er zitten vrij leuke verwijzingen naar de oude Terminator films in deze film. De acteur die Kyle Reese speelt heeft een afgezaagde Shotgun net als in deel 1 en hij draagt Nike schoenen. (net als in deel 1) Of het nummer van Guns N' Roses wat je in deel 2 hoort, kom je ook tegen in deze film. En Markus vraagt op een gegeven moment What day is it? What year? Exact hetzelfde als Kyle Reese in deel 1.
Voor sommige totaal niet boeiend, maar ik vond het wel geinig.

Maar Salvation dus. De film is echt anders vooral qua sfeer dan alle voorgaande Terminators. Zelfs deel 3 had nog enigzins het Terminator sfeertje. Bij Salvation vind ik het totaal anders. Niet zozeer in negatieve zin denk ik, want het is even wennen. (hoop ik) De karakters in de film vertonen zo'n beetje allemaal macho gedrag, want soms best aanstootgevend is. Dus ja, is dit nou zo'n goede film? Nee. Is hij slecht? Nee. Ik heb me wel vermaakt in de Bios. Ik ben ook erg benieuwd wat ik er de 2e keer van vind, maar dat laat voorlopig nog even opzich wachten.

Als laatste Arnold's digitale kop is echt gaaf. Al had ik bij het eerste moment dat je het ziet zoiets van, dit ziet er echt niet uit!! Maar er volgt al snel een close-up en die is echt subliem. Ik zou er bijna een extra ster voor geven. Dus dat doe ik dan ook, maar dan een halve.

Terminator Salvation: Hij smaakt naar meer.

avatar van mrdig
Creasy_Bear schreef:

Je hebt gelijk, ff gegoogled. Het was hem wel maar met cgi hebben ze hem jonger gemaakt. Vond het er in elk geval niet uit zien.

JacoBaco schreef:

Voor sommige totaal niet boeiend, maar ik vond het wel geinig.

dat vond ik super leuk.

er zat ook nog de uberklassieker in i'll be back
en "come with me if you want to live" zit ook in een van de oude films toch?
Het zit in ieder geval in de eerste aflevering van de tv serie, Terminator, The Sarah Connor Chronicles

mandy7 schreef:

dat vond ik super leuk.

er zat ook nog de uberklassieker in i'll be back
en "come with me if you want to live" zit ook in een van de oude films toch?

Ja dat klopt. Sterker nog! "Come with me if you want to live" zit in alle Terminator films.

avatar van DragQueen
Al met al heb ik erg genoten van deze nieuwe terminator-film. veel rustmomenten had je dan ook niet in de film. van begin tot eind groots spektakel, met de beste special effects die ze ons heden ten dage te bieden hebben. ik ben een grote fan van de eerste drie films, en mijn verwachtingen waren dan ook hoog bij het kijken van salvation. deze is mij alles behalve tegen gevallen. zo komen er nieuwe types terminators voorbij, die ik vrij goed vond bedacht. het speelt zich wel in de tijd af, waarin de productie van de T-800 net plaats ging vinden. de digitale cameo van arnold vond ik zelf een waardig eerbetoon aan de man, en dat heeft ie ook verdiend. toch jammer dat hij geen grotere rol meer heeft. verder zijn er vele leuke verwijzingen naar eerdere films uit de reeks aanwezig. mensen die zeiken over te weinig diepgang van de personages en verhaal, moeten gewoon stil wezen. er is immers al genoeg gepraat, en uitgediept in de eerste drie delen. nu is het gewoon een kwestie van oorlog tussen mens en machine. en die sfeer hebben ze mooi neergezet. de donkere beelden dragen hier ook aan bij. visueel verbluffend goed hoe ze de totale verwoesting, en ravage van de oorlog weergeven. christian bale kon mij overigens wel overtuigen, en ik vond hem goed in zijn rol. evenals yelchin trouwens. worthington speelt ook een goede sleutelrol, en steelt een beetje de show als marcus. ik wacht geduldig op het vervolg. 4 sterren.

avatar van Al DeNiro
De verwijzingen naar deel 1+2 zijn inderdaad heel leuk gedaan!

alleen in deel 3 hebben ze het verziekt
dat was dan ook duidelijk de slechtste van alles
ook slechter dan de serie (die helaas gecanceled is )

avatar van Ajax&Litmanen1
JacoBaco schreef:

Het viel inderdaad op dat de film veel verwijzingen had naar 't verleden. Ook de I'll be back vond ik grappig.

Thiver schreef:

Dat [/i]is waar, maar het zag er in ieder geval beter uit dan CGI-Arnie. Anyway, wel leuk om hem nog 's terug te zien op het scherm.

Jaxxx schreef:

ik zag toch echt de T-800 op het einde en arnold is in de 1e en 2e film een T-800.in deel 3 is Arnold een T-850,een update van de T-800.Het tijdreizen is idd nog niet uitgevonden ben ik wel je eens.

mandy7 schreef:

alleen in deel 3 hebben ze het verziekt
dat was dan ook duidelijk de slechtste van alles
ook slechter dan de serie (die helaas gecanceled is )

Serie nooit gekeken. Moet ik toch eens doen dan. Alleen heeft het zin als ze er mee gestopt zijn.

Deel 3 blijft de minste inderdaad.

Mijn volgorde op basis van beste T-films is als volgt:

Op 1. Terminator 1
Op 2. Terminator 2
Op 3. Terminator Salvation
En op 4. Terminator 3

Vele zullen deel 2 de beste vinden denk ik.

etherman schreef:

Je ziet toch ook in de film de plannen voor een T-800. Arnold is dan ook Kersvers. De productie is echt net begonnen aan het einde van de film Salvation. Ja, alles klopt gewoon. Volgens mij komt T-1000 uit 2028 ofzo en Salvation is 2018.

JacoBaco schreef:

kortom het was leuk om naar tekijken en toch van toegevoegde waarde aan het Terminator universum.je zag enkel op de dvd hoe ze de T800 aan het maken waren.'animatie bij het hoofdmenu'

avatar van ssk
ssk
Goede film, juiste actie, goed verhaal, en de verwijzingen naar de 1e en de 2e film zijn op een zeer goede manier toegepast, btw: Arnold had een echt coole rol in de film

avatar van etherman
Wat miste ik verder toch die Terminator tune!!dat gebang was ook wel mooi maar toch die Tune!!

avatar van JacoBaco
Ja en wat ik af en toe miste waren toch de letterlijk donkere scenes. In alle voorgaande Terminator films opereren de mensen 's nachts.
Salvation speelt zich voor het grootste deel overdag af. Niet dat ik nou een soort film als Alien vs Predator 2 wil, waar het voor 90% donker is, maar ik miste toch een beetje de nachtelijke scenes.

Natuurlijk komen sowieso special effects beter tot hun recht wanneer het donker is. Vooral in deel 1, maar het geeft toch wat meer spanning. (mits goed uitgewerkt)

Ik verwacht ook serieus nog een echte veldslag tussen mens en machine. Een beetje zoals de intro van T-2.