Terminator Salvation (2009)

Verenigde Staten / Duitsland / Verenigd Koninkrijk / Italië
Sciencefiction / Actie
115 minuten / 118 minuten (director's cut)

geregisseerd door McG
met Christian Bale, Sam Worthington en Anton Yelchin

De film speelt zich af in post-apocalyptisch 2018. John Connor heeft als lot het leiden van de opstand tegen Skynet en haar leger van Terminators. De toekomst die hij voorzag wordt veranderd door de komst van Marcus Wright, een vreemdeling wiens laatste herinnering is dat hij in een cel op de executie van zijn doodstraf zat te wachten. Connor moet bepalen of Marcus gezonden is vanuit de toekomst, of gered is vanuit het verleden. Samen trekken ze ten strijde tegen Skynet.

avatar van jumpstylemovie
finalman schreef:

daar moet je mee leren leven hé
Ik geloof alleen wat er op Imdb staat, en op dit moment staat er niet veel info over terminator 4.
Check Terminator Salvation

nee klopt , kerel.
jij hebt goede bronnen

jumpstylemovie schreef:

nee klopt , kerel.
jij hebt goede bronnen

dank je

avatar van A.L.I.E.N
speelt arnold nu mee of niet???

Clifford
In Film > Nieuws > McG doet regie Terminator 4:

We don't like having to say this and we're really really hoping that someone somewhere has gone this wrong, but JoBlo.com say they have received trustworthy confirmation that McG will be directing the fourth Terminator movie.

There have been rumours for a while that the Charlie's Angels director would shout orders on the first of the planned new trilogy, entitled Terminator Salvation: The Future Begins, but rumours don't always come to fruition.

McG should probably be given the benefit of the doubt here, since he must have done something to convince Warner Bros that he's the best man for the job, but we worry that he's not sufficiently established as a director to handle one of the most anticipated events in movies: the war between Skynet and mankind. This needs to be absolutely spectacular to match what we've all had in our heads for over two decades. He's got some action style, if some difficulties holding a story together, so it could be that this movie either makes or breaks him. We'll hope for the latter.

Shooting is set to start early next year from a script by John Brancato and Michael Ferris (Terminator 3). With Arnie, Nick Stahl and Claire Danes not set to return, we're concerned that this could wind up not feeling like a part of the Terminator universe. Please let this work, please let this work, please let this work.

Bron: Empire >> http://www.empireonline.com...

avatar van moviefreak#1
Terminator zonder Schwarzenegger .

Bovendien als je een film wil maken over de oorlog tussen Skynet en de revolutionairen kun je niet om John Connor en Kate Brewster heen en als Edward Furlong, Nick Stahl en Claire Danes daar geen zin in hebben heeft deze vierde verfilming echt verdomd weinig zin.

avatar van IcU
IcU
Dat zou wel heel erg gaaf zijn...

avatar van JoeHallenbeck
McG? Mc fucking G??
Waarom dan niet meteen Albert Pyun ofzo, als je het zo graag wilt verkloten

avatar van moviefreak#1
Christian Bale lijkt me een prima keus ! Nu maar hopen dat ze voor Kate Brewster nog zo'n prima naam kunnen strikken.

ondertussen ergens gelezen dat de nieuwe John Connor gespeeld wordt door Christian Bale.
Benieuwd of het waar is.

Pastichio Rocker
Ik wil die ouwe kop van Schwarzenegger niet eens meer zien. Tijd voor wat nieuws.

Bale inderdaad in T4
Geplaatst op 03-12-2007 om 11:44 door FilmTotaal

Aint It Cool News had het recentelijk weer eens bij het goede eind. De website wist zeker dat Christian Bale in gesprek was voor een rol in de vierde Terminator-film, Salvation: The Future Begins, en dat blijkt inderdaad het geval. Bale bevindt zich in de laatste fase van de gesprekken en zal de rol spelen van John Connor, de leider van de rebellen die het inmiddels als dertiger opneemt tegen Skynet.

Terminator Salvation: The Future Begins wordt geregisseerd door McG (Charlie's Angels, We Are Marshall). De productie moet begin 2008 van start gaan, en wordt de herstart van een nieuwe trilogie.

ace leader
terminator zonder arnold is natuurlijk een domme zet...dan mag het van mij christianbaleminator heten...

ace leader schreef:

Deel 4,5 en 6 zal een heel ander verhaal worden. In de eerste 3 delen waren er elke keer 1 of 2 terminators. Nu zal het een heel leger terminators worden.

djelle
Terminator zonder Arnold lijkt me ook waardeloos... Maar goed, je kan het nooit 100% zeker weten op voorhand natuurlijk. Maar volgens mij wordt dit een (dure) flop.

djelle schreef:

Ik zie een high budget kaskraker met superveel special effects en met 3 delen kunnen ze er een diepgaand verhaal van maken. Hoeft natuurlijk niet, maar kan wel. Ik weet zeker dat ze dit groots zullen aanpakken (en niet zoiets maken als starship troopers 2 oid)

djelle
Tuurlijk zullen ze het groots aanpakken. Met zo'n begrip als Terminator en dan nog eens zonder Arnie kunnen ze wel niet veel anders. Daarom ook dat ik zei dat het waarschijnlijk een dure flop zal worden. Misschien dat de eerste nog wel wat volk trekt omwille van de nieuwsgierigheid, maar volgens mij zal het publiek een Terminator-film zonder Arnie (2 begrippen die naar mijn idee onlosmakelijk verbonden zijn) niet slikken uiteindelijk. Kan er naast zitten natuurlijk, maar ik kan me het zelf ook niet voorstellen.

djelle schreef:

Ik verwacht dat het toch wel veel mensen zal trekken. Ten eerste omdat Arnie vooral bekend staat om de eerste 2 terminator delen en die zijn al 18 en 16 jaar oud, dus al een generatieverschil.
Daarnaast pak ik films erbij zoals James Bond die om de zoveel films door een andere acteur wordt gespeeld maar toch veel bezoekers trekt. En ook als voorbeeld de laatste Superman en Batman films, andere acteur, andere opzet en toch een succes.
Het is een ander verhaal als je bijvoorbeeld Pirates 4 doet met Jack Sparrow maar die dan niet door Depp wordt gespeeld.

djelle
Ja, maar in het geval van The Terminator is dat toch wel een stukje anders. Arnold schwarzenegger staat gebrandmerkt in de geschiedenis als actie-icoon (hij is uberhaupt een van de hoofdverantwoordelijken voor de popularisatie van het genre) en belangrijker, wordt nu nog steeds bijna als één geheel gezien met The Terminator. Wie Schwarzenegger zegt, zegt bijna zo goed als The Terminator. Véél mensen (en ga de forums maar na) kunnen zich niet voorstellen dat een Terminator-film kan zonder Arnie. Staat compleet los van een generatieverschil allemaal.

Bovendien overkoepelt de reeks al 3 decennia met die man (84, 91 en nu 2003), en zelfs de 2 "oudste" worden nog regelmatig op de buis gegooid. Terminator can't die. Ik kan me iig geen acteur&opzet voorstellen die dezelfde naam draagt, en even succesvol weet te zijn als de eerste 3. En zeker niet dat ik het goed zou vinden. Maar nogmaals, de waterkans zit er in dat ik daarop moet terugkomen, dus met volle zekerheid durf ik me nog niet helemaal uit te spreken.

avatar van Leland Palmer
Ophouden met deze reeks denk ik maar. Ik zie het niet echt zitten in ieder geval! Terminator II: Judgement Day is een van de beste en misschien wel de beste actiefilm ooit gemaakt voor mij, maar Arnold doet toch niet meer mee en al zou hij nog meedoen dan zit ik nog niet te wachten op een ''bejaarde'' terminator! Er zal ook niemand zijn die zijn rol kan vervangen dus ik zit hier in eerste instantie niet op te wachten.....

avatar van aryan
In terminator 2 volgens mij kregen we nog een korte blik op de toekomst en daarin zagen we gewoon menselijke skeletten als robots dus het zou sowieso niet logisch zijn om menselijke cyborgs als vijand te nemen. Al die mensen die nu roepen dat dit gaat mislukken en dat terminator zonder arnie niet gaat werken neem ik gewoon niet serieus. Ik weet nog goed toen bekend werd gemaakt dat Daniel Craig de nieuwe James Bond zou worden. Iedereen klagen, zeuren, schreeuwen en uiteindelijk werd Casino Royale de meest succesvolle James Bond.

Het blijft uiteraard wel afhankelijk van het budget maar ik weet zeker dat de filmproductie maatschappijen hier wel flink in willen investeren omdat er met het verhaal vele kanten op kan worden gegaan.

Robots, mensheid, een verzet, de toekomst

Het klinkt erg veel als een van mijn favoriete films (the Matrix), dus ik heb er alle vertrouwen in de dat het goed komt.

djelle
Je kan juist zitten natuurlijk. Laat ons hopen.

avatar van blisteringdude
Ik hoorde dat Edward Furlong(John in T2) weer de rol van John op zich zou nemen? Wat is hiervan waar?

combi
deel 4 zou kunnen slagen als cristian bale terminator is en edward norton john speelt.

avatar van Materny
blisteringdude schreef:

Nog niks concreets.
Het zijn tot nu toe geruchten, zelfde geldt voor Christian Bale al heeft Imdb hem intussen wel al toegevoegd '' rumored''.

avatar van sinterklaas
Ach, als Arnold de Terminator niet is in T4 kunnen ze het net zogoed cancellen of een andere titel/verhaal geven.

avatar van Albus Dumbledore
Will Arnold Schwarzenegger be acting in this?

No. His term as California's Governor ends in 2011, precluding him from any acting until then. Any appearance of Schwarzenegger will be in the form of pre-shot footage such as flashbacks to the first 3 films. He said during the 2003 recall that he would not act while in office.

Dit staat bij IMDB.com bij de Terminator Salvation bij F.A.Q.

Ik heb ook mijn twijfels over deze film. Ik denk dat als deze in de bios draait, ik even ga kijken in welke richting het gemiddelde van moviemeter gaat en ik lees ff de recensie van de krant. Ik bedoel wat word Terminator zonder Arnold.... en ook nog belangrijk, het speelt zich niet meer af in de stad, maar in een met doodshoofdbezaaide grond en allemaal sombere machines. Dat in de stad vond ik juist leuk! Die verbaasde mensen als de Terminator zo zegt van "I need your clothes", tegen die stripper in deel 3 en dan zegt die stripper: "take it easy, patience!", geweldig! En als hij in deel 2 probeert te lachen. Geweldig!

Maar ik ben benieuwd. Deze films kunnen super worden, of een flop worden...

avatar van Materny
Maar na Terminator 3 waren er geruchten dat in zijn T3 contract stond dat bij een evt vervolg hij een kleine bijdrage moest leveren als acteur. Gouveneur of geen gouveneur.

avatar van sinterklaas
Maar gelukkig lees ik hierboven al dat hij geen gouveneur meer is in 2011. Mooie kans om dan de vierde deel met hem te maken.