Terminator Salvation (2009)

Verenigde Staten / Duitsland / Verenigd Koninkrijk / Italië
Sciencefiction / Actie
115 minuten / 118 minuten (director's cut)

geregisseerd door McG
met Christian Bale, Sam Worthington en Anton Yelchin

De film speelt zich af in post-apocalyptisch 2018. John Connor heeft als lot het leiden van de opstand tegen Skynet en haar leger van Terminators. De toekomst die hij voorzag wordt veranderd door de komst van Marcus Wright, een vreemdeling wiens laatste herinnering is dat hij in een cel op de executie van zijn doodstraf zat te wachten. Connor moet bepalen of Marcus gezonden is vanuit de toekomst, of gered is vanuit het verleden. Samen trekken ze ten strijde tegen Skynet.

is het waar dat terminator vier een remake van de eerste film wordt?? ik heb er iets over gelezen?? ook dat de film pas in 2008 te zien zou zijn in de bioscoop...

het script ligt klaar en ze beginnen begin 2007 met filmen volgens imdb

kArIzMa_TuRk
er komt inderdaad een 'Terminator 4' maar zonder 'Arnold'

avatar van sherena
Geen remake maar een prequel. Zou gaan over de oorlog tegen skynet, voordat de eerste terminator terug wordt gestuurt in de tijd on Sara op te sporen. Dus de robots zullen dan wrs. cgi zijn.

avatar van sherena
Dat bericht stond zo'n 5 jaar geleden al in SF magazine wat jammergenoeg niet meer bestaat!!!

ich thinke terminator ist eine scheize movie

Terminator 4 lijkt mij erg overbodig en is eigenlijk al gedoemd om te floppen zonder onze macho Arnold in de hoofdrol. Ik kan mij het in ieder geval niet voorstellen. Terminator zonder Arnold.

Toch moet de definitieve Terminator nog gemaakt worden. In de toekomst: the final battle.
Wacht ik al vanaf het begin op. Deel 2 en 3 bieden verhaaltechnisch immers weinig nieuws.

rvoormanns
Ik heb gelezen dat er nog met Arnold schwarzenneger gesproken zal worden over een mogenlijke bijrol.
Als Arnold een rol krijgt al is ie maar klein ga ik hem wel kijke, maar sonder arnie nie.

kiriyama
Een trilogy is toch perfect, waarom nou weer een 4de titel er aan toe voegen. Straks wordt het gewoon weer een uitgemolken serie.

lowhusky
Alien-reeks is toch ook een quadrology dus van mij mag deze komen...alleen moet schwarzenegger meespelen.

Remi
kiriyama schreef:
Straks wordt het gewoon weer een uitgemolken serie.

What's new...?

avatar van Halcyon
lowhusky schreef:

Had die niet gezegd dat hij geen films meer ging draaien?

Halcyon schreef:

Had die niet gezegd dat hij geen films meer ging draaien?

Ja, jammer dan. dan wordt deel 4, als die komt, niet zo succesvol zonder arnold.

Remi
Deel 3 was ook niet zo succesvol, hoor...

Nieuws!!!!!!!!!!
Er is weer hoop, Arnold moet mogelijk toch terug een klein rolletje meespelen in Terminator 4 omdat hij bij Terminator 3 een contract getekend had dat hij een cruciale rol moest spelen in Terminator 4, ondanks zijn gouverneurschap!
Bron: News T4

Ik ben benieuwd!

avatar van Materny
Als arnie zn koppie even laat zijn, dan zal het de film financieel enorm opkrikken en miljoenen fans gelukkig maken.

Komop Arnie:), doe ff een weekje ofzo je tijd er flink insteken, en je zal veel mensen gelukkig maken.

He'll be back!:

Arnold Schwarzenegger zal ondanks zijn gouverneurschap een gastrolletje spelen in de vierde Terminator-film, aldus voorzitter van de MGM Studio's Harry Sloan.

"Hoewel hij altijd gezegd heeft Hollywood de rug te keren wanneer hij verkozen werd tot gouverneur van Californië, zal Scharzenegger nog eenmaal zijn spieren tentoon stellen. He'll be back! Dat staat denk ik in zijn contract", aldus Sloan.

Wie de hoofdrol zal vertolken in 'Terminator 4' is alsnog onbekend. De film wordt opnieuw geregisseerd door Jonathan Mostow, die ook deel 3 voor zijn rekening nam, en moet volgend jaar in de bioscoopzalen verschijnen.
Gaaf alleen jammer dat het een "bijrolletje" wordt ben zelf een groot fan van hem (bijna alle films ) Gewoon Toppie Arnold en laat de niet fans lekker kritiek leveren !!!
Haha mooi man hier alvast een klein ideetje :

klein ideetje? Da's een foto van op het einde van deel 3

Hmm ja beetje om weer het geheugen op te frissen hoor okay maar goed gezien

finalman schreef:
klein ideetje? Da's een foto van op het einde van deel 3

avatar van Materny
Zie het al voor me.
Komt Arnie met een heel peleton aan beveiliging de set op rijden. .
Hij blijft toch de gouveneur

misschien een peleton model T-101's

avatar van rondh
Doom schreef:

Ik zei bij deel 2 al, er moet een film komen over de oorlog tussen de cyborgs en de mensen. Ik zit er dus wel op te wachten. Deel 3 was voor mij dus een tegenvaller.

avatar van 606
rondh schreef:

ik ben ook erg benieuwd is er al iets meer bekend

avatar van sinterklaas

Zelfs een gastrolletje van Schwarzennegger vind ik niet voldoende. Terminator is en blijft gewoon Schwarzennegger anders kunnen ze het netzogoed een andere titel geven.

Gewoon jammer dat Schwarzennegger zonodig gouveneur moest worden. Als acteur was ie prima.

avatar van Ziggy666
sinterklaas schreef:

idd ja! ik hoop echt dat hij meer krijgt dan maar een bijrol....
Terminator is Arnold....
maar ben toch wel heel benieuwd hoe ze het gaan neerzetten die oorlog, had ik eigenlijk al in 3 gehoopt te mogen zien...
laatst trouwens nog weer eens the running man gezien.. subliem!

ik vond het trouwens in 3 ook jammer dat Linda Hamilton niet meer van de partij was, vond haar nl in 1 en 2 echt een strakke rol neerzetten...
vooral in 2 deed ze voor niks of niemand onder! denk dat 2 trouwens wel mijn favo is. was trouwens zijn tijd al ver vooruit als je kijkt naar de special effects die ze er toen al in wisten te stoppen, er zijn zat films jaren en jaren later gekomen die dat niveau niet haalden.
maar ook voor Linda Hammilton hier mijn respect, die word vaak vergeten...

avatar van gondwana
sherena schreef:

tja, wat is een prequel wanneer het om tijdreizen gaat?

avatar van Ziggy666
gondwana schreef:
tja, wat is een prequel wanneer het om tijdreizen gaat?

OF
wat is een tijdreis als het om een prequel gaat.....

kiriyama schreef:
Een trilogy is toch perfect, waarom nou weer een 4de titel er aan toe voegen.

Omdat het verhaal nog niet klaar is. Eigenlijk brachten deel 2 en 3 weinig nieuws, maar is het in de toekomst nog steeds hommeles....

avatar van IcU
IcU
Niet 1, 2 maar 3 nieuwe Terminator-films staan in de planning. Dat meldt The Halcyon Company, sinds kort nieuwe eigenaars van alle rechten op de franchise. Hun doel: Terminator herontdekken met een nieuwe cast en plottwists, op dezelfde manier als Batman en James Bond.

Terminator 4 staat alvast gepland voor 2009, waarin Schwarzenegger niet langer de hoofdrol zal spelen, maar mogelijk wel nog een gastoptreden zal maken.

Filmtotaal.nl

Lijkt mij niet echt een goed idee. Dat is dus geen vervolg of prequel, maar gewoon de oude films negeren en een nieuwe serie beginnen (wat bij Batman en James Bond uiterraard wel zeer geslaagd was)