• 16.228 nieuwsartikelen
  • 179.621 films
  • 12.347 series
  • 34.234 seizoenen
  • 650.675 acteurs
  • 199.497 gebruikers
  • 9.407.772 stemmen
Avatar
 
banner banner

Harry Potter and the Half-Blood Prince (2009)

Avontuur / Fantasy | 153 minuten
3,46 3.853 stemmen

Genre: Avontuur / Fantasy

Speelduur: 153 minuten

Alternatieve titel: Harry Potter en de Halfbloed Prins

Oorsprong: Verenigd Koninkrijk / Verenigde Staten

Geregisseerd door: David Yates

Met onder meer: Daniel Radcliffe, Emma Watson en Rupert Grint

IMDb beoordeling: 7,6 (656.420)

Gesproken taal: Engels

Releasedatum: 15 juli 2009

Plot Harry Potter and the Half-Blood Prince

"Dark Secrets Revealed"

Als Harry, Ron en Hermelien aan hun zesde jaar aan Zweinstein beginnen, komt Harry in het bezit van een geheimzinnig volgekladderd toverdrankenboek, dat ooit het eigendom is geweest van de onbekende Halfbloed Prins. Wat moet Harry doen met de af en toe wel erg obscure spreuken die het boek vermeldt? En ondertussen heeft hij te kampen met een moeizaam sociaal leven en laat Perkamentus hem stukje bij beetje informatie zien over het duistere verleden van Voldemort. Deze lessen van Perkamentus zullen leiden tot het grootste geheim van de duistere heerser en het zal Harry helpen om te overleven.

logo tmdbFilm stilllogo tmdbFilm stilllogo tmdbFilm stilllogo tmdbFilm stilllogo tmdbFilm stilllogo tmdbFilm stilllogo tmdbFilm stilllogo tmdbFilm still

Externe links

Social Media

Volledige cast

Acteurs en actrices

Ron Weasley

Hermione Granger

Horace Slughorn

Albus Dumbledore

Draco Malfoy

Severus Snape

Ginny Weasley

Lavender Brown

Luna Lovegood

Alle Media

Video's en trailers

Reviews & comments


avatar

Gast

  • berichten
  • stemmen

Let op: In verband met copyright is het op MovieMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.

Let op! Je gebruikersnaam is voor iedereen zichtbaar, en kun je later niet meer aanpassen.

* denotes required fields.
zoeken in:
avatar van Albus Dumbledore

Albus Dumbledore

  • 2041 berichten
  • 884 stemmen

Nee, hij is niet fan-made. Het is aangekondigd door Warner Bros. dat er een teaser met de IMAX versie van The Dark Knight zou verschijnen.

@ Serpico, ik vind anders dat Daniel Radcliffe er heel sterk op vooruit is gegaan. En Daniel ontroerde mij in Order of the Phoenix, serieus. Als je zijn stem hoort en hij die brief aan Sirius schrijft, dan krijg ik echt kippenvel. Weet je wat ik denk, ik denk dat jij gewoon wil dat Harry Potter slecht is, en daarom kraak je alles af.


avatar van Bart Tönjann

Bart Tönjann

  • 344 berichten
  • 79 stemmen

Eigenlijk zijn er in de Potter film serie maar twee films waarbij ik soms echt kippenvel krijg, en dat zijn de eerste twee. En dat komt door de schitterende muziek.

Ik vind het zonde dat bij Order of the Phoenix het "duistere en onheilspellende" sfeertje totaal geen invloed had op mij, waardoor het een beetje saai en duf werd. Dat komt voornamelijk door de muziek, of eigenlijk het ontbreken van de muziek bij bepaalde scenes.

Daarom nogmaals: Hopelijk heeft Yates van zijn fouten geleerd, maar telkens als ik weer iets lees waarin hij wat nieuws zegt over deze film, verzwakt die hoop weer een beetje.

Nou ja, we gaan het meemaken. De kans dat ik hier voor naar de bios ga is in ieder geval erg klein, ik kijk hem wel bij een vriend als ie uit is op DVD.

(Ik wil hem zeker wel een keer gezien hebben, want ik ben toch érg benieuwd hoe bepaalde gebeurtenissen uit dit verhaal in de film verwerkt zijn)


avatar van serpico

serpico

  • 2900 berichten
  • 491 stemmen

Albus Dumbledore schreef:

Weet je wat ik denk, ik denk dat jij gewoon wil dat Harry Potter slecht is, en daarom kraak je alles af.

Ik weet niet hoe je hierbij komt, maar het tegendeel is waar. Ik ben momenteel de boeken aan het herlezen in het engels, en man, ik zit regelmatig met tranende ogen te lezen. Zo vreselijk prachtig. Je kunt écht voelen hoe Harry geeft om zijn vrienden, Sirius, het leven in Hogwarts, hoe hij spijt heeft van bepaalde beslissingen, etc. Daarnaast is de hele toverwereld zo ontzettend enthousiast en treffend omschreven dat je er compleet verliefd op wordt. Plus de plotwendingen, de gruwelijke spanning, prachtige personages (Snape en Lily Evans zijn personal favourite) en Harry's schitterende verlangen naar een familie maakt dat dit waarschijnlijk één van de mooiste verhalen is die ik ken. En ik kan me compleet inleven in hoe je hiervan een evenzo schitterende film zou kunnen maken.

Geloof me, als ik één wens zou mogen doen, zou ik wensen dat de Harry Potter-boeken de verfilming zouden krijgen die ze verdienen. Ik wíl niet dat het slecht is, ik wil juist dat het goed is, en daarom valt het op hoe slecht het is. Zo inspiratieloos, winst-geörienteerd en makkelijk. Van het script tot de grapjes tot de karakteruitdieping. En Daniel Radcliffe al helemaal, de charismaloze eikel. Harry Potter is een moedig, sterk en vooral liefhebbend persoon, en Daniel speelt hem als een soort driftige kneus die zijn emoties niet kan bedwingen. Denk je serieus dat ik dat wíl?


avatar van Albus Dumbledore

Albus Dumbledore

  • 2041 berichten
  • 884 stemmen

Oke, dan houden we het op ieder zijn eigen mening. En laten we hopen dat Yates van zijn fouten leert. Ik heb hier in ieder geval al goed nieuws. Steve Kloves is weer scriptschrijver geworden, omdat Michael Goldenberg (schrijver van vijfde film) er te veel had uitgelaten. Dat betekent dat de filmmakers luisteren naar de kritiek die de films krijgen van het publiek. Dus ik hoop dat dat betekent dat ze daar iets aan gaan doen.

Mijn favo personage is mijn gebruikersnaam!


avatar van Mary_Shaw

Mary_Shaw

  • 238 berichten
  • 39 stemmen

geweldig, dan hebben ze toch hun verstand nog niet verloren


avatar van tommykonijn

tommykonijn

  • 5157 berichten
  • 2370 stemmen

davy jones schreef:

ik heb zo eens zitten nadenken en ik denk da rowan atkinson wel een grote kans maakt om vader leeflang te spelen in deel 7

Ik hoop het wel, nu je het zegt die rol is echt iets voor hem, beter dan Voldemort die hij in deel 4 bijna was geweest.


avatar van Arbiter

Arbiter

  • 295 berichten
  • 357 stemmen

Albus Dumbledore schreef:
Oke, dan houden we het op ieder zijn eigen mening. En laten we hopen dat Yates van zijn fouten leert. Ik heb hier in ieder geval al goed nieuws. Steve Kloves is weer scriptschrijver geworden, omdat Michael Goldenberg (schrijver van vijfde film) er te veel had uitgelaten. Dat betekent dat de filmmakers luisteren naar de kritiek die de films krijgen van het publiek. Dus ik hoop dat dat betekent dat ze daar iets aan gaan doen.

Mijn favo personage is mijn gebruikersnaam!

Pech dat jou favo personage doodgaat.


avatar van jimcarrey gek

jimcarrey gek

  • 412 berichten
  • 395 stemmen

Arbiter schreef:
(quote)

Pech dat jou favo personage doodgaat.
?


avatar van jimcarrey gek

jimcarrey gek

  • 412 berichten
  • 395 stemmen

tommykonijn schreef:

(quote)

Ik hoop het wel, nu je het zegt die rol is echt iets voor hem, beter dan Voldemort die hij in deel 4 bijna was geweest.

inderdaad hoop ook dat hij vader leeflang gaat spelen hij kan heel goed acteren vind ik en het is echt een rol voor hem ik denk niet dat hij voldermort had kunnen spelen dat is echt iets voor ralph phiennes rowan atkinson heeft daar het gezicht niet voor als je begrijptwat ik bedoel


avatar van Albus Dumbledore

Albus Dumbledore

  • 2041 berichten
  • 884 stemmen

Veel fans zijn het niet met jullie eens dat 'Phoenix' een slechte film is. Nou kunnen zij misschien niet zo goed films beoordelen, maar dit is de top 5 van www.dreuzels.com, de pol:

2115 stemmen.

1. Harry Potter and the Order of the Phoenix: 41%

2. Harry Potter and the Goblet of Fire: 21%

3. Harry Potter and the Prisoner of Azkaban: 20%

4. Harry Potter and the Philosophers Stone: 10%

5. Harry Potter and the Chamber of Secrets: 8%

Ik vind het wel grappig om dat hier te posten, want waarschijnlijk is niemand het daar mee eens. Zelfs ik niet.

PS. Het nieuws van deze film is de laatste dagen behoorlijk schaars.


avatar van serpico

serpico

  • 2900 berichten
  • 491 stemmen

Bij dreuzels.com beoordelen ze altijd wat als laatste uitkomt min of meer het beste, toch? Bij de boeken wel iig geloof ik.


avatar van Arbiter

Arbiter

  • 295 berichten
  • 357 stemmen

Heb je de spoilers gelezen?


avatar van JohnWilliams

JohnWilliams

  • 7504 berichten
  • 1006 stemmen

Albus Dumbledore schreef:

1. Harry Potter and the Order of the Phoenix: 41%

2. Harry Potter and the Goblet of Fire: 21%

3. Harry Potter and the Prisoner of Azkaban: 20%

4. Harry Potter and the Philosophers Stone: 10%

5. Harry Potter and the Chamber of Secrets: 8%

WHWAHAHAHAHAH

Ik weet niet wat voor een raar soort volk daar komt maar mijn top Harry Potter's is precies...omgedraait.

1) Chamber of Secrets....

2) Philosopher's Stone....

3) Prisoner of Azkaban...

4) Goblet of Fire...

5) Order of the Phoenix...


avatar van rokkenjager

rokkenjager

  • 2863 berichten
  • 1704 stemmen

JohnWilliams schreef:

(quote)

WHWAHAHAHAHAH

Ik weet niet wat voor een raar soort volk daar komt maar mijn top Harry Potter's is precies...omgedraait.

1) Chamber of Secrets....

2) Philosopher's Stone....

3) Prisoner of Azkaban...

4) Goblet of Fire...

5) Order of the Phoenix...

Jij bent niet de minste.


avatar van jimcarrey gek

jimcarrey gek

  • 412 berichten
  • 395 stemmen

daniel radcliffe is jarig (jippie)


avatar van jimcarrey gek

jimcarrey gek

  • 412 berichten
  • 395 stemmen

ik heb geprobeer de eerste part van hp en de relieken toe te voegen hopelijk word hij geacpseteer


avatar van Metalfist

Metalfist

  • 12407 berichten
  • 3964 stemmen

Als het plot is geschreven zoals je nu typt lijkt het me niet goed te komen...

Aan deze film zijn ze nog bezig en je bent al de volgende aan het toevoegen?


avatar van Albus Dumbledore

Albus Dumbledore

  • 2041 berichten
  • 884 stemmen

Waarschijnlijk word hij niet geacepteerd, want er is nog geen enkele foto uit van deze film.


avatar van jimcarrey gek

jimcarrey gek

  • 412 berichten
  • 395 stemmen

Albus Dumbledore schreef:

Waarschijnlijk word hij niet geacepteerd, want er is nog geen enkele foto uit van deze film.

ik heb de afbeeldin van het boek gepakt


avatar van jimcarrey gek

jimcarrey gek

  • 412 berichten
  • 395 stemmen

JohnWilliams schreef:

(quote)

WHWAHAHAHAHAH

Ik weet niet wat voor een raar soort volk daar komt maar mijn top Harry Potter's is precies...omgedraait.

1) Chamber of Secrets....

2) Philosopher's Stone....

3) Prisoner of Azkaban...

4) Goblet of Fire...

5) Order of the Phoenix...

mijne is

1) chamber of secrets

2) philosopher's stone

3) order van de feniks en prisonor of azkaban

4) goblet of fire


avatar van Metalfist

Metalfist

  • 12407 berichten
  • 3964 stemmen

jimcarrey gek schreef:

(quote)
ik heb de afbeeldin van het boek gepakt

Dan wordt ie natuurlijk niet geaccepteerd. Het gaat over de film en niet over het boek.


avatar van JohnWilliams

JohnWilliams

  • 7504 berichten
  • 1006 stemmen

Ik ben bang dat het niets word een boekafbeelding is niet goed.


avatar van Riddick

Riddick

  • 434 berichten
  • 650 stemmen

Ben benieuwd hoe lang deze film gaat duren..

Hoop niet dat Yates het neerzet zoals bij Order of the Phoenix..

We zullen zien..


avatar van Albus Dumbledore

Albus Dumbledore

  • 2041 berichten
  • 884 stemmen

Ja, Order of the Phoenix had een stuk langer gemogen. Ik hoop dat dit de langste HP tot nu toe word. Dus dat is dan al 162 minuten of meer. Dat zou goed zijn, maarja, als ze dit maar doen met het verhaal dan is het goed:
- Het verhaal dat het boek vertelt moeten ze goed naar voren laten komen.
- Niet hak op de tak van losse beelden.
- Het moet voor de niet-lezer goed te begrijpen zijn.
- Ze moeten zich niet op één ding gaan concentreren, zoals ze deden met Goblet of Fire, die alleen maar rond het Tri Wizard Tournement draaide.
- Perkamentus' dood moet heel erg zielig zijn.


avatar van jimcarrey gek

jimcarrey gek

  • 412 berichten
  • 395 stemmen

JohnWilliams schreef:

Ik ben bang dat het niets word een boekafbeelding is niet goed.

is niet geacpseteerd (of zoiets)


avatar van JohnWilliams

JohnWilliams

  • 7504 berichten
  • 1006 stemmen

Albus Dumbledore schreef:
Ja, Order of the Phoenix had een stuk langer gemogen. Ik hoop dat dit de langste HP tot nu toe word. Dus dat is dan al 162 minuten of meer. Dat zou goed zijn, maarja, als ze dit maar doen met het verhaal dan is het goed:
- Het verhaal dat het boek vertelt moeten ze goed naar voren laten komen.
- Niet hak op de tak van losse beelden.
- Het moet voor de niet-lezer goed te begrijpen zijn.
- Ze moeten zich niet op één ding gaan concentreren, zoals ze deden met Goblet of Fire, die alleen maar rond het Tri Wizard Tournement draaide.
- Perkamentus' dood moet heel erg zielig zijn.


Inderdaad niet van de hak op de tak! En voor de niet-lezers moet het begrijpelijk zijn...al moet je de boeken eigenlijk wel gelezen hebben vind ik. Voor mij komt er nog een puntje bij

- Ontsla Nicholas Hooper a.u.b. zijn muziek voor Harry Potter is vreselijk. Het is prachtige muziek maar niet voor Harry Potter.


avatar van JohnWilliams

JohnWilliams

  • 7504 berichten
  • 1006 stemmen

jimcarrey gek schreef:

(quote)
is niet geacpseteerd (of zoiets)

Dacht ik al.


avatar van AHWA

AHWA

  • 16922 berichten
  • 1293 stemmen

Albus Dumbledore schreef:

- Ze moeten zich niet op één ding gaan concentreren, zoals ze deden met Goblet of Fire, die alleen maar rond het Tri Wizard Tournement draaide.

Daar ging het hele boek in principe ook over


avatar van Albus Dumbledore

Albus Dumbledore

  • 2041 berichten
  • 884 stemmen

Ja, maar er werd helemaal vergeten dat Zweinstein nog een school was. Je kreeg slechts één enkele les te zien en voor de rest leek Zweinstein meer een soort hotel waar de kampioenen voor het Tri Wizard Tournement verbleven.

@ JohnWilliams, je hebt helemaal gelijk over Hooper, maar ik had het over hoe ze het verhaal moeten uitbeelden en ik had niets gezegd over de muziek.


avatar van AHWA

AHWA

  • 16922 berichten
  • 1293 stemmen

De meeste lessen zijn in het boek ook maar vulling, eigenlijk.