• 15.787 nieuwsartikelen
  • 178.147 films
  • 12.220 series
  • 33.993 seizoenen
  • 647.201 acteurs
  • 199.052 gebruikers
  • 9.373.926 stemmen
Avatar
 
banner banner

Harry Potter and the Half-Blood Prince (2009)

Avontuur / Fantasy | 153 minuten
3,46 3.848 stemmen

Genre: Avontuur / Fantasy

Speelduur: 153 minuten

Alternatieve titel: Harry Potter en de Halfbloed Prins

Oorsprong: Verenigd Koninkrijk / Verenigde Staten

Geregisseerd door: David Yates

Met onder meer: Daniel Radcliffe, Emma Watson en Rupert Grint

IMDb beoordeling: 7,6 (651.432)

Gesproken taal: Engels

Releasedatum: 15 juli 2009

Plot Harry Potter and the Half-Blood Prince

"Dark Secrets Revealed"

Als Harry, Ron en Hermelien aan hun zesde jaar aan Zweinstein beginnen, komt Harry in het bezit van een geheimzinnig volgekladderd toverdrankenboek, dat ooit het eigendom is geweest van de onbekende Halfbloed Prins. Wat moet Harry doen met de af en toe wel erg obscure spreuken die het boek vermeldt? En ondertussen heeft hij te kampen met een moeizaam sociaal leven en laat Perkamentus hem stukje bij beetje informatie zien over het duistere verleden van Voldemort. Deze lessen van Perkamentus zullen leiden tot het grootste geheim van de duistere heerser en het zal Harry helpen om te overleven.

logo tmdbFilm stilllogo tmdbFilm stilllogo tmdbFilm stilllogo tmdbFilm stilllogo tmdbFilm stilllogo tmdbFilm stilllogo tmdbFilm stilllogo tmdbFilm still

Externe links

Social Media

Volledige cast

Acteurs en actrices

Ron Weasley

Hermione Granger

Horace Slughorn

Albus Dumbledore

Draco Malfoy

Severus Snape

Ginny Weasley

Lavender Brown

Luna Lovegood

Alle Media

Video's en trailers

Reviews & comments


avatar

Gast

  • berichten
  • stemmen

Let op: In verband met copyright is het op MovieMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.

Let op! Je gebruikersnaam is voor iedereen zichtbaar, en kun je later niet meer aanpassen.

* denotes required fields.
zoeken in:
avatar van Albus Dumbledore

Albus Dumbledore

  • 2041 berichten
  • 884 stemmen

mocht je iets op Internet of ergens anders hebben gevonden over de opkomende Harry Potter film, Harry Potter and the Half-Blood Prince die gepland staat voor een release van 21 november 2008. Dus plaats hier alle nieuws die jij vind over de komende Harry Potter film.

Zo heb ik gisteren gevonden dat de acteur Jim Broadbent de nieuwe leraar op Zweinstein word. Professor Slakhoorn (Slughorn) Jim Broadbent is bekend van films als Moulin Rouge (2001) en Narnia (2005) afbeeldingen kun je zien op Deze link: http://www.imdb.com/name/nm0000980/

mij lijkt het een goede acteur voor zijn rol in ieder geval.


avatar van veron35

veron35

  • 4768 berichten
  • 0 stemmen

Goede acteur. Hij zal het beter doen dan zijn voorganger. Niet zo goed als Harris denk ik.


avatar van Albus Dumbledore

Albus Dumbledore

  • 2041 berichten
  • 884 stemmen

Veron35, volgensmij heb je me compleet verkeerd begrepen. Als je alle films hebt gekeken dan weet je dat er ieder jaar een nieuwe leraar op de school van Harry komt, Zweinstein. In de eerste film was dat Krinkel, daarna Smalhart, daarna Lupos, daarna Dolleman, daarna Omber en nu is het Slakhoorn die word vertolkt door Jim Broadbent.

Jij denkt dat Broadbent Perkamentus gaat vertolken maar Perkamentus zal gewoon Michael Gambon blijven. Alhoewel ik natuurlijk wel hoop dat ie als de beste gaat acteren aangezien Perkamentus in deel 6 een van de grootste rollen heeft.

Dus Broadbent vertolkt de nieuwe leraar op Zweinstein, Slakhoorn.

En Gambon vertolkt het schoolhoofd, Perkamentus.

Savvie?

EDIT: je mag altijd reacties plaatsen op andere nieuwtjes, maar probeer ook zelf een nieuwtje over de zesde H.P. film te plaatsen.


avatar van Musicer

Musicer

  • 614 berichten
  • 652 stemmen

De personages Fleur Delacour en Percy Wemel zouden volgens de geruchten niet voorkomen in film 6. (de acteurs hebben nog geen bericht gekregen dat ze naar opnames moeten komen, terwijl die al even bezi zijn) Zou wel heel stom zijn aangezien Fleur een redelijk grote rol speelt in de laatste twee boeken.


Ik heb gehoord dat in 'de halfbloed prins' de liefde tussen Harry en Ginny niet echt benadrukt gaat worden!! Dat zou pas slecht nieuws zijn aangezien dit toch wel een grote rol speelt in dat boek+ het laatste boek! En het is zoooo romantisch!


avatar van serpico

serpico

  • 2900 berichten
  • 491 stemmen

Ik vind die flauwe romance nou net hét minpunt in deel 6. In deel 7 speelt dat gelukkig een stuk minder. Van mij mag dat hele subplot wel weggelaten worden, ook al omdat Ginny wordt gespeeld door iemand die daar net zo goed in is als mijn broertje.


avatar van Albus Dumbledore

Albus Dumbledore

  • 2041 berichten
  • 884 stemmen

Er zijn nog een aantal nieuwtjes over the Half-Blood Prince gekomen. Ten eerste gaat actrice Helen McCrory de rol van Narcissa Malfoy vertolken, de moeder van de gemene Draco Malfidus (Harry's schoolvijand).

Ten tweede gaat actrice Jessie Cave de rol van Belinda Broom vertolken. Belinda en Ron Wemel zullen in het zesde deel verkering krijgen

hieronder staan een aantal links naar sites
http://www.imdb.com/name/nm0567031/ , Helen McCrory op IMDB

http://news.bbc.co.uk/cbbcnews/hi/newsid_7090000/newsid_7093400/7093434.stm , foto's van actrice Jessie Cave.

http://www.londontaxitour.com/LondonTaxiTour.Com-Harry-Potter-Filming-Locations-The-Half-Blood-Prince.htm , aantal foto's van de set van Half-Blood Prince.


En als laatste, het is misschien handig als je zegt waar je de info vandaan hebt. Ik las bijvoorbeeld dat ze niet zoveel aandacht zouden gaan besteden aan Ginny en Harry. Ik moet zeggen ik heb het nog nooit gelezen en ik houd het nieuws van Harry Potter 6 aardig bij.


avatar van saw_lover

saw_lover

  • 120 berichten
  • 0 stemmen

Ik heb hier ergens gelezen dat Hildebrand Slakhoorn de nieuwe leraar VZTK wordt....

Wrong : Slakhoorn doet Toverdranken en de nieuwe prof voor VZTK is........jawel : Sneep.


avatar van saw_lover

saw_lover

  • 120 berichten
  • 0 stemmen

Oh, verkeerd begrepen, Dumbledore. Je zei dat er een nieuwe leraar kwam, niet dat hij VZTK ging doen. Goeie serie trouwens, ben momenteel aan De Relieken Van De Dood bezig


avatar van Musicer

Musicer

  • 614 berichten
  • 652 stemmen

Volgens www.harrypotterfreakz.com speelt Frank Dillane de tienerversie van Voldemort en het neefje van Ralph Fiennes Voldemort als kind. Foto's staan nog niet op het internet.


avatar van Albus Dumbledore

Albus Dumbledore

  • 2041 berichten
  • 884 stemmen

Musicer schreef:

Volgens www.harrypotterfreakz.com speelt Frank Dillane de tienerversie van Voldemort en het neefje van Ralph Fiennes Voldemort als kind. Foto's staan nog niet op het internet.

dat klopt, dat was door WB bevestigd geloof ik. Ik vind het wel grappig dat Hero Fiennes (zo heet hij) het neefje van Ralph Fiennes is! Misschien lijken ze wel een beetje op elkaar.


avatar van Mindflight

Mindflight

  • 126 berichten
  • 1300 stemmen

Bron: http://www.planet.nl/planet/show/id=75051/contentid=899928/sc=104cc9

Potter 6 krijgt lichtere toon

Gepubliceerd op dinsdag 27 november 2007

Harry Potter and the Half-Blood Prince wordt minder duister dan de voorgaande delen.

Met de productie van Harry Potter and the Half-Blood Prince in volle gang is bekend gemaakt dat dit zesde Harry Potter deel lichter en romantischer van toon zal zijn dan de voorgaande delen. Emma Watson (Hermoine) en Rupert Grind (Ron) zijn blij dat de toon van Potter 6 een komische noot krijgt, maar Harry Potter zelf, Daniel Radcliffe vindt dit enigszins jammer. ‘Ik vind het script fantastisch en ik denk dat het een fantastische film wordt. Maar ik ben zo iemand, die juist van de duistere kant geniet.’

Wat Radcliffe betreft had de duistere sfeer van The Order of the Phoenix dus gewoon doorgezet mogen worden, maar hij weet dat zijn collega acteurs de verandering juist prettig vinden. Radcliffe: ‘Ik weet dat Emma en Rupert echt dol zijn op de lichtere verhalen. En Rupert zal helemaal de tijd van zijn leven hebben, want hij heeft een fantastische komische timing en die zal hij in The Half-Blood Prince goed kunnen gebruiken.’

Hoewel Half-Blood ook enkele donkere passages kent, zal de nadruk komen te liggen op alle romantische verwikkelingen volgens producent David Hayman, die Half-Blood omschrijft als ‘lichtelijk warmer’ dan de laatste Potter films: ‘het is meer comedy en meer ongemakkelijkheid in verband met romantiek,’ aldus Hayman.

Dit wordt het einde. Alle moeite is voor niets geweest. Het meest duistere boek uit de reeks wordt de minst-duistere film. Waarom God!? Waarom!?


avatar van serpico

serpico

  • 2900 berichten
  • 491 stemmen

Vreselijk zeg. Nou vond ik deel 5 ook al niet je van het, deel 6 had inderdaad een heerlijk duister en sfeervol filmpje mogen worden. Nouja, misschien is het allemaal nog maar speculatie. Laten we het hopen.

Een romantische komedie met een Harry Potter-saus is nou niet echt waar ik op zit te wachten...


avatar van Metalfist

Metalfist

  • 12407 berichten
  • 3964 stemmen

Zo duister was dit boek nu toch ook niet? Oké hij leer hier over de gruzielementen maar een groot deel gaat toch ook over de romance tussen Haryy en Ginny?


avatar van serpico

serpico

  • 2900 berichten
  • 491 stemmen

Metalfist schreef:
Zo duister was dit boek nu toch ook niet? Oké hij leer hier over de gruzielementen maar een groot deel gaat toch ook over de romance tussen Haryy en Ginny?
Ja, en die romance was knettersaai Daarom hoopte ik dat de dreiging van Voldemort enzo wat meer aandacht zou krijgen. Maarja, zoals gezegd, wir werden sehen. Als het laatste deel maar een meesterwerk wordt.


avatar van Albus Dumbledore

Albus Dumbledore

  • 2041 berichten
  • 884 stemmen

inderdaad, het moet niet een comedy / romance genre krijgen. Dit is het duisterste boek tot nu toe in de serie, met uitzondering van deel 7. Ik hoop ook dat er veel aandacht word gebracht aan het feit dat Voldemort nu met de dag macht wint en dat hij gruzielementen heeft en dat Harry en Perkamentus naar die grot gaan. Dat moet een heel, heel spannend stuk worden. En dat uiteindelijk Sneep Perkamentus vermoord. Dus ik hoop dat bij de echt spannende stukken het ook echt spannend word. (kijk uit dit zijn hele grote spoilers van deel 6!)


avatar van Albus Dumbledore

Albus Dumbledore

  • 2041 berichten
  • 884 stemmen

Ik heb net een intervieuw gelezen waar vragen werden gesteld aan Daniel Radcliffe (Harry Potter), Evanna Lynch (Luna Lovegood) en David Yates (regisseur). Ze zeiden dat deze film inderdaad wat lichter van toon zou zijn. En Daniel Radcliffe zei zelfs dat dit deel het grappigste uit de serie tot nu toe zou zijn. Yates zei dat hij veel aandacht wilde besteden aan Ron - Lavender Brown - Hermione Granger die volgens hem the love triangle zijn. Ook wil Yates aandacht besteden aan een jaloerse Cho Chang die jaloers is op Ginny Wemel die het met Harry gaat krijgen in deel 6. dit vind ik allemaal negatieve dingen. Het is leuk als er wat romance in de HP films zit, maar dit zou toch het duisterste deel moeten zijn vanwege dat Voldemort is teruggekeerd. Wat dan weer wel goed is is dat Harry en schoolhoofd Albus Dumbledore ook een grote vriendschap opbouwen, waardoor het extra hard aankomt wanneer Albus vermoord word.

Nouja, wat ik dan hoop is dat dan de duistere stukken: (Sneep aan het begin, de herrineringen van Voldemort in de hersenpan, de missie om het Gruzielement te pakken te krijgen en het eindgevecht in Hogwarts) dan ook extra duister zijn.
Dus als de duistere dingen maar gewoon mega eng en superspannend zijn, dan mag er van mij wel wat gelachen worden op Hogwarts.

een link naar het intervieuw (er zitten spoilers in!)
http://www.mtv.com/movies/news/articles/1576191/story.jhtml


avatar van serpico

serpico

  • 2900 berichten
  • 491 stemmen

Nu je het zegt, ik moet er overigens echt niet aan denken om 2 charismaloze acteurtjes als Daniel Radcliffe en Bonnie Wright in de vorm van Harry en Ginny op het grote doek te zien zoenen zeg, bah. Dat lijkt me echt hilarisch onovertuigend .


avatar van lordsnoopy

lordsnoopy

  • 2949 berichten
  • 2244 stemmen

Hier een link naar youtube met info over deel 6 (en korte stukjes eruit): Link

Gevonden door Dreuzels.com

Er wordt verteld dat er weer Zwerkbal voorkomt
Naar het schijnt wordt het een film met een minder duister karakter als deel 5. Wat ik wel jammer vind: zeker met de aanslagen op Perkamentus van Draco. Ik ben benieuwd hoe luchtig die erin worden verwerkt.


avatar van Albus Dumbledore

Albus Dumbledore

  • 2041 berichten
  • 884 stemmen

er zullen vast ook wel heel duistere stukken in zitten. Want je zag in dat filmpje ook Tom Felton (Draco Malfidus) zeggen, Petrificus Totalus! Dus dat Malfidus gedoe enzo komt er wel in voor. En dat is duister...


avatar van Albus Dumbledore

Albus Dumbledore

  • 2041 berichten
  • 884 stemmen

hé mensen, de allereerste foto van Harry Potter and the Half-Blood Prince is verschenen! Dus geen set foto, maar een echte filmfoto.

Je ziet Harry Potter met de marauders map en waarschijnlijk het toverdrankenboek van de Half-Blood Prince.

klik op deze link om de foto te zien:

http://www.veritaserum.com/galleries/displayimage.php?pid=40789&fullsize=1


avatar van Albus Dumbledore

Albus Dumbledore

  • 2041 berichten
  • 884 stemmen

deze samenvatting klopt niet, ik ga hem straks of morgen denk ik veranderen. Want Perkamentus vertelt over de geschiedenis van Voldemort, niet het boek.

Ik kijk in iedergeval erg veel uit naar deze film. Deel 5 vond ik echt vet! Deel 6 ligt in de handen van dezelfde regisseur en ik vind alle Potters tot nu toe harstikke goed (mijn stemmen voor de films variëren van 4 tot 5 sterren). Ik kijk het meeste uit naar deze film in 2008, ik ben echt benieuwd!!!


avatar van catweasel

catweasel

  • 1571 berichten
  • 951 stemmen

Albus Dumbledore schreef:

deze samenvatting klopt niet, ik ga hem straks of morgen denk ik veranderen. Want Perkamentus vertelt over de geschiedenis van Voldemort, niet het boek.

Ik heb eigenlijk alleen de afbeelding gecorrigeerd en blijkbaar niet nauwkeurig genoeg op het plot gelet. Maar ik neem aan dat niemand beter dan het schoolhoofd van Hogwarts zelf, kan zorgen voor een juiste samenvatting.


avatar van serpico

serpico

  • 2900 berichten
  • 491 stemmen

Ik heb al een correctie doorgestuurd .


avatar van Albus Dumbledore

Albus Dumbledore

  • 2041 berichten
  • 884 stemmen

ja, deze samenvatting is beter.


avatar van AHWA

AHWA

  • 16922 berichten
  • 1293 stemmen

Ik kan alvast niet wachten. Ook al vind ik Michael Gambon nog steeds geen goede Dumbledore, ik denk dat deze film veel ingetogener wordt dan OOTP, en dus is er meer tijd voor de personages om zich te ontwikkelen. En meer screentime voor Ginny


avatar van Albus Dumbledore

Albus Dumbledore

  • 2041 berichten
  • 884 stemmen

ja, ik had in een filmpje op youtube gezien dat
Ginny en Harry elkaar gingen kussen. Ik heb hier echt zin in, Order of the Phoenix vond ik ook al zo goed.

Trouwens, over de samenvatting. Ik heb twee kleine puntjes van kritiek op de samenvatting (voor de rest is ie super hoor!):
- het klinkt gewoon mooier als op het begin staat, Harry Ron en Hermelien ipv Harry Hermelien en Ron.
- op het einde met de zin: "Dumbledore hem stukje bij beetje informatie zien over het verleden van Voldemort, cruciale informatie om Voldemort uiteindelijk te kunnen doden"
daar zou ik zoiets van maken als:
"Dumbledore hem stukje bij beetje informatie zien over het duistere verleden van Voldemort. Deze lessen zullen leiden tot het grootste geheim van de duistere heerser, en het zal Harry helpen om te overleven..."


avatar van AHWA

AHWA

  • 16922 berichten
  • 1293 stemmen

Dan moet je een correctie doorvoeren.


avatar van Albus Dumbledore

Albus Dumbledore

  • 2041 berichten
  • 884 stemmen

AHWA schreef:

Dan moet je een correctie doorvoeren.

zoals je al ziet heb ik dat al gedaan


avatar van jimcarrey gek

jimcarrey gek

  • 412 berichten
  • 395 stemmen

Albus Dumbledore schreef:

deze samenvatting klopt niet, ik ga hem straks of morgen denk ik veranderen. Want Perkamentus vertelt over de geschiedenis van Voldemort, niet het boek.

Ik kijk in iedergeval erg veel uit naar deze film. Deel 5 vond ik echt vet! Deel 6 ligt in de handen van dezelfde regisseur en ik vind alle Potters tot nu toe harstikke goed (mijn stemmen voor de films variëren van 4 tot 5 sterren). Ik kijk het meeste uit naar deze film in 2008, ik ben echt benieuwd!!!

de samenvatting klopt wel het staat er wel in van de lessen van perkamentus kijk maar rond blz 200 dat is de 2de les want ik heb net die les gelezen en toen was ik op blz 200