Ernest Goes to Jail (1990)

Familie / Komedie

geregisseerd door John R. Cherry III
met Jim Varney, Gailard Sartain en Bill Byrge

Tijdens een rechtszaak ziet een foute advocaat Ernest P. Worrel in de jury zitten. Ernest lijkt echter sprekend op zijn cliënt, de crimineel Mr. Nash en hij regelt een wisseling. De ruige Nash neemt Ernest's baantje bij de bank over, terwijl Ernest de doodstraf van Nash krijgt. De elektrische stoel doodt hem echter niet, maar geeft hem bovennatuurlijke krachten.

avatar van Legan
Een film waarbij blijkt dat Ernest niet alleen komische rolen kan spelen, maar ook uitstekend een serieuze zware jongen kan spelen. Een heerlijke kop en hij laat alweer heerlijke personages zien met vermakelijke dialogen. Het valt mij gewoon op dat de reeks tot nu toe totaal niet gedateerd overkomt ondanks het gebruik van bijvoorbeeld verouderde effecten. Prima muziek trouwens. Vaak veel beter dan ik in eerste instantie had verwacht.

avatar van djtommy
Geweldige film, ik vind dit echt een fantastische film.

Ik denk dat dit een typisch voorbeeld is van verschil van mening.
Want ik heb zelden zo'n goede comedy gezien.

Weet iemand of deze ooit nog in nederland te koop gaat zijn? Vind het echt schandalig dat deze ernest films hier niet uit komen.

avatar van Film Pegasus
Film Pegasus (moderator)
Denkelijk was Ernest saves Christmas geen te grote flop in Amerika, want hier is hij terug. Net als American Pie en Police Academy is hier wel een publiek voor. De moderne slapstick, al is het minder subtiel. Maar de man blijft op de zenuwen werken en bevestigd opnieuw het flopgehalte van de reeks.

avatar van Xtrickz
Ernest is mijn held

avatar van galaxydriver32
dat jullie dit goed kunnen vinden alleen die poster weer zo belachelijk gadverdamme
lelijke pedo dat het is